Rozhovor s Jánom Žilovcom pred štartom Slovenského pohára v MTB

Po predchádzajúcich rozhovoroch s predsedom komisie MTB XC Jánom Žilovcom tu máme tretie pokračovanie, v ktorom vás informuje o situácii pred víkendovým úvodom Slovenského pohára v MTB

Cez víkend odštartuje Slovenský pohár v horskej cyklistike v sobotu KAKTUS BIKE Svätojurský maratón a v nedeľu v Turčianskych Tepliciach Cross Country. Z toho vyplýva, že MTB zastrešuje dve samostatné súťaže. Môžete nám priblížiť jednotlivé súťaže?

V maratónskej sérii sme v spolupráci s novou SLOVAK XCM TOUR našli spoločnú myšlienku
a predstavu o ďalšom rozvoji horskej cyklistiky na Slovensku. SZC poskytne organizátorom
rozhodcovský servis, príspevok na časomieru a zabezpečí poistenie zodpovednosti organizátorov pretekov. Organizátor zvýhodní štartovné pre členov SZC a v rámci podujatia pripraví i preteky pre mládežnícke kategórie podľa svojich možností. Cieľom je pripraviť zaujímavé podujatie pre začínajúcich adeptov cyklistiky, prípadne zrealizovať pretek pre deti našich bikerov, a tým zabezpečiť program pre celú rodinu. Slovenský pohár bude priebežne vyhodnocovaný na stránke SZC. Ocenení budú v celkovom poradí na finálnom podujatí v Hrabušiciach. Pre úspešných sme v spolupráci s partnermi „HQBC“ a najrýchlejším ESHOPOM „SHOPPIE“ pripravili zaujímavé ceny.
V Cross Country sme vďaka zanieteným organizátorom pripravili šesť kôl, vrátane Majstrovstiev Slovenska v Košiciach. XCO je olympijská disciplína a mojim osobným cieľom je účasť našich pretekárov na OH v Brazílii v roku 2016. Tu vidím možnosť väčšej podpory pre pretekárov a ich kluby. V spolupráci s“ najrýchlejším E SHOPOM SHOPPIE“ sme pripravili ceny i pre najlepších päť klubov v jednotlivých mládežníckych kategóriách. Verím, že tento príspevok priláka viac štartujúcich najmä v dievčenských kategóriách. Ďalšia podpora je určená organizátorom, s ktorými chceme spolupracovať pri príprave pretekov. V tomto ročníku máme zaradené do kalendára UCI preteky vo Valči na úrovni „C2“. Našim cieľom je tento počet zvýšiť na 3 preteky C1-C2. Na Slovensku máme kvalitných organizátorov, o čom svedčí i ocenenie organizácie ME v Dohňanoch.

Viackrát ste spomenuli reprezentáciu.

V súčasnosti sme sa zamerali najmä na rozšírenie základne. Naša olympionička Janka Števková túto sezónu zatiaľ vynecháva a bratia Lamiovci si plnia klubové povinnosti. Nový tréner reprezentácie Róbert Glajza zostavil plán prípravy a účasť na viacerých medzinárodných pretekoch. Družstvo absolvovalo dve sústredenia - zimné na Štrbskom plese a jarné v Chorvátsku. Na ME v maratóne v Nemecku nás budú reprezentovať len bratia Lamiovci, ktorí absolvujú i prvý Svetový pohár. Je škoda, že pre skorý jarný termín sa nezúčastní „ME-XCM“ viac štartujúcich. Verím však, že na „MS- XCM“ v Rakúsku budeme môcť vyslať aspoň piatich pretekárov . Prvá vážna previerka nás čaká na konci mája v Novom meste na Morave, kde plánujeme účasť 12 pretekárov na Svetovom pohári v XCO. Kalendár pretekov musíme koordinovať spolu s cestnou cyklistikou, keďže mnohí reprezentanti v MTB si musia plniť i klubové a reprezentačné povinnosti na ceste.

Na záver

Verím, že v spolupráci s organizátormi jednotlivých pretekov pripravíme zaujímavé podujatia a dokážeme prilákať viac mladých začínajúcich cyklistov a rozšíriť počty štartujúcich klubov.