Kliknutím prejdeš na
skprofibike.sk
Reklama
Zdroj: mathosh

Canyon Nerve AL 9.0: Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ

43 komentárov

mathosh 25.02.2014   Test Recenzia Horska Cyklistika Canyon

Len pár dní po novom roku sa do redakčného testu dostal kompletne prepracovaný bestseller nemeckého výrobcu Canyon, konkrétne model Nerve AL 9.0. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa nový univerzál vysporiadal s nástrahami terénu.

 

Priamy predaj – dôvod na obavy?
Skôr než sa dostaneme k testu samotnému je vhodné predstaviť si obchodnú politiku značky Canyon. V minulom roku sa Slovensko dočkalo svojho oficiálneho zastúpenia no zoznam kamenných predajní, v ktorých by sa modeli značky Canyon dali zakúpiť by ste stále hľadali márne. Tento nemecký výrobca je známy svojim priamym predajom – to znamená že sa z obchodného reťazca vypustili veľkoobchody a maloobchodných predajcov. Aj vďaka tomuto kroku bolo možné znížiť cenu jednotlivých modelov na veľmi zaujímavé ceny v porovnaní s konkurenciou. Vďaka oficiálnemu zastúpeniu u nás je možné akékoľvek otázky, objednávky a prípadné problémy riešiť veľmi rýchlo a v slovenskom jazyku. Približne 2 dni po „objednávke“ nás už čakal balík s bicyklom samotným. V balení nájdete všetko potrebné na zloženie bicykla, vrátane pumpy na tlmič prípadne vidlicu a momentového kľúča. Z nášho pohľadu sa pri priamom predaji nie je čoho báť...

Canyon Nerve

Canyon Nerve AL 9.0
Predchádzajúca generácia tohto trailbiku počas svojho pôsobenia nazbierala niekoľko víťazstiev v prestížnych zahraničných testoch. Do sezóny 2014 sa táto už takmer legenda dočkala kompletného redesignu a nejde iba o zmenu farieb. Nemeckí inžinieri to vzali pekne od základu – prvým a najviditeľnejším rozdielom je kompletne prepracovaný systém pruženia s Anti – squat kinematikou. Pri bližšom a detailnejšom pohľade vám určite neunikne ďalšia zmena, v podobe zväčšeného priemeru kolies na dnes už štandardný 27,5“ rozmer. Okrem týchto noviniek nesmú chýbať detaily, ktoré sú v tejto kategórii samozrejmosťou ako napríklad vnútorné vedenie bowdenov, integrovaný chránič zadnej vzpery, uchytenie bŕzd systémom Postmount ale taktiež 12mm pevné osi. Nami testovanému modelu dodávalo eleganciu nenápadne čierno – modré farebné prevedenie, ktoré sa podľa nášho názoru „neokuká“ ani o niekoľko sezón, v tomto prípade 100% platí staré známe porekadlo o jednoduchosti a kráse.

Canyon nerve AL po jazde

O koliesko naviac
Pri detailnejšom pohľade na komponentové osadenie modelu 9.0 len veľmi ťažko hľadať chyby, prípadne nedostatky. Najvyšší model ponuky je vybavený len tým najlepším čo súčasný trh ponúka. Kompletnú sadu XTR narúšajú len štvorpiestikové brzdy z dielne amerického Avidu, konkrétne model Elixir 9 Trail. Zvláštnosťou v dobe jednoprevodníkov je použitie systému 3x10, ten umožňuje naozaj všestranné použitie a pravdepodobne by nebolo vhodné tvrdiť či ide jednoznačnú výhodu alebo nevýhodu oproti konkurencii – výrobca tak necháva budúcim majiteľom otvorené všetky možnosti použitia od celodenných výjazdov až po rýchle maratóny a iné preteky.

XTR

Sada XTR maximálne efektívne a bez strát roztáča kolesá DT Swiss XM 1501 SPLINE. Hmotnosť samostatných kolies je približne 1580g (P+Z) čo je z nášho pohľadu veľmi slušné na danú kategóriu a zároveň záruka výbornej akcelerácie a ovládateľnosti celého stroja. Mimochodom, cena samostatných kolies je približne 800€. Potenciál kolies neznižujú ani použité plášte – dvojica Nobby Nic – ov v šírke 2,25 je vhodným obutím aj do jesenného a zimného nečasu a v použitej verzii Evolution tiež neurazia svojou hmotnosťou. O odpruženie sa stará opäť vrchol ponuky – tento krát od Foxu, vidlica Float CTD Factory disponuje zdvihom 32mm nohami a zdvihom 120mm. O spoluprácu so zadnou stavbou sa stará tlmič Float CTD Factory. Ako vidlica, tak aj tlmič sú vybavené trojpolohovým ovládaním CTD (Clim – Trail – Descent), ktoré umožňuje jednoduché a rýchle nastavenie pruženia na aktuálnu situáciu. Špecifická Kashima farba je už len čerešničkou na torte, ktorá dáva jednoznačne najavo s kým máme tú česť. O priamy kontakt s jazdcom sa starajú gripy a sedlo s dieľne Ergonu. Funkčným a praktickým detailom, ktorý by v danej zdvihovej ale aj cenovej kategórii nemal chýbať je teleskopická sedlovka RockShox Reverb Stealth s vnútorným vedením ovládania.

Canyon nerve AL s predu

Príjemný, rýchly, zákerný...
Vybalenie z krabice a celková príprava bicykla pred jazdou nezaberie bežnému smrteľníkovi viac ako 30min reálneho času, je však potrebné prirátať čas, ktorý strávite hľadaním a obdivovaním detailov rámu a kochaním sa. Nastavenie pruženia prebieha podľa klasických pravidiel – na ráme nenájdete žiadne mierky ani systémy ktoré by sa o nastavenie postarali za vás. Pri prvom nasadnutí na Nerve nás prekvapil krátky posed, známejší skôr z bikov s oveľa vyšším zdvihom. Ďalším prekvapením bol pocit väčších kolies známych skôr z 29“ strojov, koleso skrátka viac trčí do vášho výhľadu. Šliapnutie do pedálov nás vracia do reality a dáva jasne najavo s kým máme tú česť. Bike okamžite a bez akéhokoľvek zaváhania premení vašu silu na pohyb v pred. Pri asfaltovom prejazde nepociťujeme takmer žiadne pohupovanie prípadne iné „straty“. Nerve sa vďaka ľahkým kolesám, plášťom a celkovo nízkej hmotnosti maximálne efektívne derie vpred. Prvý nájazd do terénu a zároveň prvé vážnejšie stúpanie nás opäť s týmto strojom necháva chladným. Pocit ľahkosti je veľmi návykový. Ani náročnejšie stúpanie a technické pasáže neboli napriek krátkemu posedu problémom. 27,5“ kolesá sa spolu s prepracovanou geometriou postarajú o istotu a trakciu. Na známom okruhu nás pravdepodobne nemá čo prekvapiť, pri nájazde na singletrail pasáž si už pomaly zvykáme na posed a vďaka riaditkam WCS s príjemnou ergonómiou a šírkou tiež na vysokú ovládateľnosť.

27.5

Nerve sa cez korene a nerovnosti valí veľkou rýchlosťou a s istotou. Použité plášte sa pri troche rozumu a vhodnom tlaku nestratia ani v návaloch bahna – je však potrebné brať na vedomie nízku hmotnosť s čím je, bohužiaľ, spojená o niečo nižšia odolnosť. Pri dlhodobom tvrdšom zaobchádzaní bude Nobby Nic skrátka trpieť čo sa môže prejaviť vyšším počtom defektov. Pri pohybe na singletrailoch s premenlivým profilom nechávame vidlicu aj tlmič v režime Trail, bike ostáva dostatočné pohodlný a zároveň nedochádza k stratám energie v odpružení. Mód Climb je podľa nás vhodný iba pre dlhé asfaltové stúpania, prípadne pre závodné použitie. S príchodom zjazdu je čas prvý krát použiť teleskopickú sedlovku – jej funkcia je bezchybná, jemná a presná. Ovládateľnosť sa znížením sedla ešte o niečo zvyšuje a Nerve si tak hravo poradí aj s prudkými zjazdmi bez akéhokoľvek zaváhania. Prepnutím pruženia do „DH“ režimu Fox ožije a rozumne využíva celý rozsah zdvihu. Celkový dojem z modelu Nerve je veľmi príjemný a prudko návykový. K dobrému pocitu prispievajú aj detaily v podobe sedla a ERGONomickým gripom s vystúpenou objímkou ktorá dodáva pocit istoty pri úchope. Je veľmi ťažké tomuto stroju niečo vyčítať prípadne hľadať chyby. Maximálna výbava spolu s prepracovaným pružením robí z nového Nerve veľmi kvalitného nástupcu a značka Canyon s týmto strojom určite získa množstvo víťazstiev a ocenení. I keď univerzálne veci väčšinou nespĺňajú ani jednu svoju funkciu poriadne, Nerve je výnimkou – veľmi ľahký a rýchli stroj vhodý na rýchle maratónske trate ale tiež celodenné túlanie sa krajinou s batohom na chrbte. Svojou rýchlosťou a istotou je zároveň veľmi zákerný – núti vás neustále šliapať do pedálov a zvyšovať rýchlosť až do „mŕtva“...

Canyon Nerve vidlica

26 – 27,5 – 29...
Na záver testu by bolo vhodné dodať že išlo o našu prvú reálnu skúsenosť s 27,5“ kolesami o ktorých sa toho napísalo už veľa. Ako bolo spomenuté vyššie – pri prvom nasadnutí budia dojem väčších obručí skôr podobných rozmeru 29“ . Vo výjazdoch a zjazdoch nás v tomto názore jazdné vlastnosti len utvrdzujú svojou stabilitou a trakciou. Obratnosť, ľahkosť a rýchlosť si však bez debát ponechali z 26“ predchodkýň.
Je nutné uznať, že reálna skúsenosť je veľmi podobná marketingovým tabuľkám a číslam – klasické 26“ kolesá to so svojou obhajobou budú mať naozaj ťažké... a 29“ bude musieť svoju pozíciu tvrdo hájiť.

 

Fotogaléria k článku

 
 


[Foto na úvode: mathosh]

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

duggo 25.02.2014 (23:44)

nechcem dako kritizovat, nakolko sam som lenivy daky test napisat, ale ked uz nieco tak aspon nech to ma daku hodnotu. Nechapem textu, nechapem fotkam, nechapem tej sterilnosti, nechapem ocom to bolo

aspon jeden poondiaty udaj na ktory sa tu pyta xy gramarov 5 krat denne, Aka velkost ramu to bola a aku mal ten bajk skutocnu hmotnost,
dalsi poondiaty udaj, sirka volantu aka bola ?
mozno este jeden udaj, aky dlhy predstavec bol v zaklade ?
su rafiky bezdusove ?
uplne doteraz nikde nezodpovedany a marne skumany udaj kolko meral jazdec, aky ram zvolil a ci mu sedel ..nech je to cierne na bielom mozno aj fotku, len nie zaostrenu na znacku prilby

...bla bla bla tram ta da da

to su udaje po ktorych tu ludia priahnu hlavne od znacky canyon.. a to tu ani moc nechodim aby som o tom vedel


Odpustite mi.

 
Strenki duggo 26.02.2014 (00:52)

paradne si to zhrnul. dufam, ze redakcia sa zamysli a spravi update recenzie a odpovie na otazky, ktore nas vsetkych zaujimaju, nie iba teba

 
gsolmosi duggo 26.02.2014 (13:03)

duggo, nic v zlom, ale keby si ozaj nebol taky lenivy...
https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3276#tab-reiter2

 
Strenki gsolmosi 26.02.2014 (16:48)

lebo na webe najde, aky vysoky bol testovaci jazdec, aky mal ram, aka bola realna vaha bajku, ako sa mu na tom jazdilo a dalsie otazky
nikto tu netvrdi, ze si to neviem najst na webe, ja web canyonu velmi dobre poznam, vsak mam bajk od nich
tu ide o to, aka je recenzia a je to len vypis technickych parametrov. chyba tomu trosku duse a poezie

 
duggo 25.02.2014 (17:49)

pri tomto teste niekto aj jazdil na tom bajku, alebo len prepisal "technicak" ?

 
slavo duggo 25.02.2014 (19:10)

samozrejme ze jazdil
vsak mathosh

 
cervo duggo 25.02.2014 (20:39)

Blato sme od distributora v krabici nedostali.

 
mishox 25.02.2014 (18:49)

podľa fotky na tom asi aj dakto jazdil

 
bobo_mt 26.02.2014 (07:58)

ja len grciam z dizajnu, horná rámová trubka - omg.. toť celá moja reakcia

 
Lexi 02.09.2014 (09:29)

Dakujem za tvoju podporu Strenki!
Na ten bike som setril extremne dlho aby som si ho mohol kupit. Asi od takeho kusu ocakavas bezchybne fungovanie... Mozno ty si tak za vodou, ze si rovno kupis novy, nie? Neviem ci si dobre cital, ale bike som daval opravovat 2x pred tym ako som ho poslal a na vlastne naklady. Prvy raz ma to stalo 100CHF a druhy asi 40 EUR... Na vlastne naklady. Rovnako neviem ako dobre ti ide AJ, ale spominal som, ze si myslim, ze ide o stredove zlozenie. Dalej z principu by mala firma ako Canyon skakat okolo zakaznikov ktori u nej vyplacnu 3,5 litra, nemyslis si? Ak si dobre cital, tak ti urcite doslo, ze Canyon sa ukazal naozaj ukazkovo nespravnym pristupom k zakaznikovi. Nieco co muselo po tolkej komunikacii viest aj k takymto krokom. Chcel by som ta vidiet ci by si bol tiez taky hrdina ak by si nevedel ci nahodou nie je problem v rame v karbone.
Dakujem za tvoj povzbudivy nazor a nechcem ti priat nic podobne, ale ak by sa ti toto stalo, rad by som videl tvoju dramu
Prajem vela uspechov ty trhac tanecnych parketov

 
Strenki Lexi 02.09.2014 (10:05)

kludne mozes vyuzit moznost "odpovedat" nech to ma hierarchiu
po anglicky viem velmi dobre a precital som si to cele
nepisal si, co ti opravovali v local bike shope (menili stredove zlozenie za nove?) ak dali nove a pukalo, tak jasne, ze je problem v rame alebo klukach.
ani si nenapisal zaver, ako do padlo. co presne vlastne bolo nakoniec pokazene a ci uz je opravene (alebo to stale trva?)

 
Strenki Strenki 02.09.2014 (10:22)

aha este len 15. septembra to budu opravovat. no dobry fail
tak aspon ludia budu vediet, ze nemaju posielat bajk zo Svajciarska. napis prispevok aj do canyon vlakna na fore
ja kebyze nemozem jazdit 3 mesiac na svojom bajku im tam vypalim farbriku :P teraz tak s odstupom casu si to uvedomujem, ze tvoja situacia nic moc
len dufam, ze nebude len maly problem na bajku a vela problemov s vybavovanim zbytocne
(ja som riesil sedlo, vymenene za nove bez problemov. kamos ma presne bajk ako ty, novy. tiekol olej z tlmica, nebol problem uz opravene na ich naklady vsetko (kurier+autorizovany servis)) na ich naklady vsetko

 
Lexi Strenki 02.09.2014 (15:41)

Este len budu opravovat... pritom to teda po tych peripetiach dostali a prevzali 18.8., cize mesiac po prevzati! T.j. otazka za milion je: maju momentalne tolko pokazenych bikov? Alebo ludia len servisuju vo velkom, alebo kombinacia? No ako vravis, uz som mal aj ja chut vypalit im fabriku. Este ze mam aj cestak, inac by som umrel... No dufam, ze to hlavne uz opravia. Kam mozem napisat ohladom Svajcu, mozes mi dat link?

 
88Martin Lexi 02.09.2014 (10:21)

Mas pravdu Lexi. Niekto sa vozi na aute za 1500 a nieto bike za 3500....preto si myslim ze kvalita a sluzby musia byt na 100%ja osobne sa chystam objednat strive al 6.0 ...no ako citam tvoju skusenost tak mam pochybnosti ci radsej nevezmem nieco z kamennnej predajne a viem ze ak bude problem tak to zreklamujem bez nejakych komplikacii...

 
Lexi 88Martin 02.09.2014 (15:42)

Nuz, popremyslaj, ako vidis, u mna to zatial nie je slavne. Treba zvazit pre a proti... No keby siel bezchybne tak je to genialny bike, ale vies ako, keby bolo keby... kazdy dobry biker chce hlavne jazdit...

 
88Martin Lexi 02.09.2014 (16:48)

Tak tak hlavne ked je sezona tak musi byt bike funkcny a ked tak servis cez zimu...no zvazim pre a proti ....mam dobry kontakt na specialized aj s dobrymi cenami...ty stumpjumper alebo enduro by tiez nebolo odveci...ale ten strive je nieco ine kvoli tomu shapeshifteru...

 
P3P Lexi 06.11.2014 (11:56)

a ako to dopadlo nakoniec?

 
quidoo 25.02.2014 (16:12)

mi spravil chut tento report, parada

 
mrake 25.02.2014 (16:44)

tento týždeň idem od nich objednávať jeden model, nepovaľuje sa náhodou niekomu doma zľava na bicykle tejto značky? Niektorí zákazníci vraj dostali ku novému bicyklu aj 10% zľavu na kúpu ďalšieho. Ak ju niekto má, alebo vie o niekom kto by ju mohol mať, nech ma prosím kontaktuje na mail: marek.mikolasik@gmail.com.

Ďakujem

 
slavo mrake 25.02.2014 (17:44)

Daj potom vediet ci si dostal zlavu + ak budes mat novy bike, mozes o nom napisat clanok u nas

 
moriturite mrake 25.02.2014 (19:05)

pri takych super cenach, ake macanyon, by som uz nespekuloval so zlavou. treba podporit kupou takehoto vyrobcu ja budem objednavat asi az po sezone.

 
mrake moriturite 26.02.2014 (03:39)

máš pravdu, pošlem im teda pár eur navyše, aby chlapci z Canyonu mali čo jesť, určite tie bicykle predávajú s obrovskými stratami či ako si to myslel tu podporu?

 
moriturite mrake 26.02.2014 (08:19)

preco navyse? staci ked zan zaplatis taku cenu, ako stanovil vyrobca (a ta ich cena ako dobre vsetci vieme je vyborna)
robim v podobnom biznise, vdaka sirokej konkurencii su marze tlacene prudko dole a potom pride Slovak a chce vsetko za cenu hlboko pod moj nakup. ludia su zdegenerovani z ceduliek a napisov "AKCIA" a "ZLAVA". ale v tescu nikto nepride pri pokladni zjednavat z ceny
ale toto cca 6-7 rokov dozadu nebolo.

 
mrake moriturite 26.02.2014 (12:31)

ale ja s nikym nic nezjednavam, len chcem ako kupujuci vyuzit moznost za ten produkt zaplatit menej, ked sam vyrobca taku moznost ponuka. myslim, ze to je uplne prirodzene v celom vesmire a nerobia to len podla teba zdegenerovani slovaci. to, ze ty predavas s malymi marzami neznamena, ze to je aj pripad canyonu. ich ceny su len ocistene od zisku distribucnych centier a predajni. ale to urcite vies, takze ja naozaj nechapem, o co ti ide.

 
moriturite mrake 26.02.2014 (12:49)

ponuka to kupujucem, ktory si uz nejaky bike u nich kupil. nieco ako vernostny program. ked si to od niekoho vykseftis na nete, uz je to spekulacia.
neriesim nic, len sa tak pousmievam

 
mrake moriturite 26.02.2014 (13:52)

ta zlava je prenosna, ked mi ju niekto posunie, canyon bude len rad, ze ma noveho zakaznika. tvoje vymyslene argumenty typu nizke marze a vernostny program su dokazom toho, ze sa len snazis nasilu niekomu protirecit. viac sa k tejto teme nevyjadrujem. peace

 
blackman 26.02.2014 (08:24)

Bike je krasny, skoda ze fotky su poslabsie, kratke video by asi malo lepsiu vypovednu hodnotu. Podla Canyon webu je to ale model Nerve AL 9.0 SL, tak si to opravte lebo Nerve AL 9.0 je v uplne inej vybave.

 
FRANCEKBOY 26.02.2014 (13:47)

Ak ma niekto problém si to nájsť, tak pridávam link na tech. údaje výrobcu:

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3274#tab-reiter2

 
duggo 26.02.2014 (16:05)

uvedomujem, si ze existuju aj jednoduchsi ludia...

 
nemesishard 26.02.2014 (20:07)

super, plus bonus fotky zo singláču kde to poznám

 
Lexi 11.03.2014 (00:09)

Ahojte,
vazne premyslam nad kupou tohto biku, ale ked uz, tak by som chcel mat na tom aj Fox CTD remote. Pytal som sa priamo v Canyon a tam bol support dost odveci, len mi vedeli povedat, ze je tam nahodena 2014 fox vybava. Chcel by som sa teda spytat ci sa na tento bike da nahodit CTD remote 2014 dual, t.j. na predny aj zadny tlmic.
Vie mi niekto poradit?
Dik moc za rady!
Lexi

 
Duroslav Lexi 13.04.2014 (08:50)

Na tlmiči aj vidle sú ID kódy, pomocou ktorých ich na webe foxu môžeš identifikovať a pozrieť, čo sa s nimi dá robiť. Takže môžem potvrdiť, že konverzia na remote je možná:

http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=247

 
BB83 12.03.2014 (14:06)

Mna by velmi zaujimalo do akej miery je bike kratky. Presne ako sa tu pisalo, aky vysoky jazdec na akej velkosti ramu? Nie je naskodu prilis kratky ram pri stupaniach, resp. dlhsich presunoch po rovine napr?

 
Duroslav BB83 13.04.2014 (09:11)

Do kopca mi to ide ako kamzík a to mám rád naozaj strmé výstupy a ten posed je práveže výhoda. Cítil som po prvom väčšom výšľape svalovicu v gluteoch a hamstringoch, čo považujem za dobré znamenie, lebo to sú mocné svaly dôležité pre šľapanie do kopca a na inom bajku som cítil skôr kvadricepsy.
Takže je to PLUS. Samozrejme, správna veľkosť rámu je dôležitá. Veľa ľudí píše aj na zahraničných fórach, že treba brať o písmeno viac, než ti vypočíta ten webový oný.
Mrkni sem, to je vlákno týpka, ktorý je oficiálna kontaktná osoba pre Canyon v Československu.
http://www.bike-forum.cz/forum/canyon-cz-sk.html

 
BB83 13.04.2014 (09:35)

Ahoj duroslav,diky moc za.odpoved ja uz mam svojho nervaka 9nu objednanu ale bohuzial este vyse mesiac budem musiet byt trpezlivy tazko podla tych svalov posudit. Kvadriceps je vystierac a hamstring ohybac nohy. Kvadriceps je vacsi sval sval ako hamstring. Urcite bike to bude spicovy. Mam 183-4cm a insteam 84. Bral som Lko aj na zaklade dotazu mailok v canyon sr/cr potom sa pochvalim fotkami ked uz konecne pride

 
Duroslav BB83 13.04.2014 (09:53)

No, nie som nejaký fitness-odborník, ale ako doktor mám šajn o anatómii a fyziológii. Aj kvadriceps aj hamstringy sú tzv. dvojkĺbové svaly a také majú vždy dvojakú funkciu. V jednom kĺbe prednostne ohýbajú a v druhom skôr len stabilizujú. Kvadriceps prednostne flektuje v kolene a stabilizuje v koxe a hamstringy, hlavne biceps femoris, prednostne extendujú v koxe a stabilizujú v kolene. No a tá extenzia v koxe je to čo je super dôležité aj napr. pri chôdzi do kopca, aj pri šliapaní do pedálov. Mimochodom, ale to je iná téma, tí čo prisahajú na klipsy si neuvedomujú, že pri ťahaní pedála nahor robia flexiu v kolene hamstringom a v koxe kvadricepsom, čo je pre ne relatívne menej prirodzený pohyb. Jdnoduché, nie?

 
Duroslav Duroslav 13.04.2014 (10:23)

Do kelu, v druhom/treťom riadku mám chybu, kvadriceps samozrejme v kolene extenduje nie flektuje.

 
BB83 13.04.2014 (11:23)

Aha,diky za odborny vyklad

 
Duroslav BB83 13.04.2014 (14:56)

Ešte to dopoviem, keď som to načal. Pôvodná otázka bola, či nie je Nervák prikrátky a či to nevadí pri stúpaní. Tamtie kecy o flexii a extenzii v kolene a bedre smerovali k tomu, že som usúdil, že vzpriamenejší posed na tomto bajku aspoň pre mňa znamenal "lepšiu geometriu" v mojich nohách a teda účinnejšie využitie svalov. Stehná si cítim po makačke tak ako zvyčajne, ale nadštandardne si cítim ritné svalstvo, čiže bolo použité viac a to je dobre, lebo hneď po kvadricepse je gluteus druhým najviac makajúcim svalom pri zábere do pedálov (to nie sú dojmy, to je vyčítané z odborných článkov).
Pravdaže, do kopca mi to ide oveľa lepšie ako predtým hlavne kvôli dobrým prevodom, doteraz som roky rokúce jazdil na bicykli, ktorý by som sa na tomto fóre hambil ukázať .

 
Tomas4x 21.04.2014 (12:01)

mňa by najviac zaujimalo,či tých 120mm zdvihu postačí na AM/EN a lahšie zjazdy..dík

 
88Martin 08.08.2014 (22:11)

celkom pekny clanok, mna zaujal bike ako taky uz na stranke predajcu....preto mi to neslo podla nazvu aj vybava... OZNACENIE TOHTO TATOSA JE NERVE AL 9.0 SL , lebo cista 9.0 je trochu slabsia výbava....aj farebne sa nedá vybrat modro cierna komb. inac je to super bicykel

 
Lexi 02.09.2014 (00:27)

Ahojte!
Nizsie uvadzam moje negativne skusenosti s Canyon bikes, ktore som napisal v AJ, lebo som ich chcel zverejnit aj na medzinarodnych forach. Ak si niekto chce kupit Canyon, nemozem to odporucit, nizsie moja vlastna skusenost:
VERY NEGATIVE EXPERIENCE WITH CANYON BICYCLES
After long saving I decided to buy a new bike in April 2014 for the new season – Canyon LUX CF 8.9 for 3 300 EUR. I paid for it and got the bike about after 2 weeks. Canyon sells bikes directly, i.e. there is no store with Canyons and they are sent from the factory in Germany to the new owner. In my case the bike was sent to Slovakia. I took it soon to Switzerland where I moved.
The bike was great, but it did not take long (2-3 weeks) until I started to hear terrible sounds coming from the bottom bracket (probably bearings).
I am a huge biking fan, so I used the bike a lot and tried the terrain that the bike was supposed to be built for – trails in the woods, rain etc., but on the other hand did no extremes as I am XC rider. I would not expect such a bike to have quality problems or at least not after such a short time.
It was surprising when I got the answer from the communication center in Czech republic that I should have the bottom bracket fixed in a local shop (based on an assumption of Canyon on the video I sent). Canyon did not cover the costs and stated in an e-mail that they will not take over the costs. I had the bike fixed in Switzerland and when the problem returned (less than 50km), I had it fixed again in Slovakia (as I travelled a lot). I had to pay again and the repair was again not very successful and the sound and cracking came back after about 100km. Then I decided to send the bike back to the maker in Germany.
I confirmed the address with Canyon and sent the bike to Germany from Switzerland. I sent the bike on June 30th as a used item and put a description on the package that I am claiming a dysfunctional bike for a repair. Canyon received a confirmation that I sent the bike.
There had been no sign of communication from Canyon for 2 weeks so I decided to call them the first time. I talked to a lady at the call center that did not know if they have the bike, which I found very strange. I had to call Canyon more times to find out that they do not have the bike. Then they did not tell me that the bike is at the German customs (btw in the same city where is the factory of Canyon). There were some uncertain emails and replies from Canyon that it could be at the customs. This was very unpleasant as had to spend almost half of my work day on the phone talking to the Swiss Post, German Post, DHL, Swiss customs and at last German customs. I found out that the bike is truly at the customs in Koblenz, Germany. I also found out that this must have been clear to Canyon from the beginning as it was communicated to the receiver. This was confirmed to me by a customs officer from the very customs’ warehouse where the bike was. I was told that the problem were probably the customs between Germany and Switzerland. I received quite an unpleasant call from Canyon that it was actually my fault (!) that I have sent the bike from Switzerland and not the country of purchase.
First of all, nowhere was written that you cannot do that. Secondly, the bike was sent back as a used item for repair (clearly stated on the package description). Canyon wrote me an email that they will not pay for the customs that will be 800 EUR. I asked for the calculation how they came to that number and have never received any… I also did not understand why should I pay customs for a used item sent to be repaired.
I called the customs and explained my situation and the officer told me that my case only requires a customs declaration to be filled and given to the customs. There would be neither customs nor other fees. I asked if I could do it, but the officer told me that only the receiving side could do that. I sent this information immediately to Canyon. I have not received any reply and after almost 2 weeks I decided to file for a claim by the postal services to try to get my bike back. Canyon did not communicate with me so I understood that they will not do the declaration and will not receive the bike. Since returns are handled as the last class, it took 2 weeks until I received the bike on Aug 13th.
The next day I loaded the package to my car and drove thru the boarder to Austria (EU) to send the bike from there and avoid any possibility of problems with sending the bike and the customs. I consulted this with Canyon again. Unfortunately, Austrian post refused to send such a large package (original package from Canyon – again no warning and no experience from such a large maker? Has no one ever tried to return a Canyon bike from Austria? Can’t believe that.). Luckily, I found a logistics company and sent the bike via this private firm on Aug. 14th. The next week, Aug. 18th, the bike was finally accepted and received by Canyon. It took a week and few of my emails until I found out that the bike will be only checked and hopefully repaired on Sept 15th (!), i.e. a month after they received the bike plus countless emails (over 30), phone calls etc.
I asked for compensation, as I could not use my bike the whole season and as it looks, altogether the process will have taken 3 months (!), maybe more, nothing can surprise me by Canyon anymore. Further, I paid more than 3 500 EUR for the bike and accessories which I could have really invested more efficiently…
I already told Canyon more times that I am considering to contact consumer protection centers or my lawyer. Canyon fully ignored this and never replied to such emails. I asked for a compensation, which was again fully ignored and Canyon sent me a link to their shop that I could purchase everything there (like I did not know, but that was not the point). After the news that the repair will come a month after receiving the bike, I decided to ask for compensation again. I also asked for a contact to the head of the department for claims. It was declined and I was told to send my complaints to the same email. I sent my request for compensation there. The total value is 48.95 EUR or 1,4% of the purchase price (I asked for a new tire and, some screws etc.). I am expecting a decline after my experience with Canyon.
The communication from the side of Canyon has been terrible for the 3 months that I have been in touch with them. Call center is almost impossible to reach if your language is other than German (more times I spent over 20 minutes waiting for an answer or the machine just disconnected me after a longer waiting time). When calling the German call center, the waiting times are shorter, but still long (often over 10 minutes). Email communication is a huge catastrophe and more times I have noticed chaos that they have in the company (one department said something else than the other etc. – I have all emails to prove this).
This way I would like to express my deepest disappointment with Canyon and do not recommend anyone to buy Canyon bike.



 
Strenki Lexi 02.09.2014 (09:17)

tolko dramy, pane boze
das 3 300 eur za bajk a namiesto toho, aby si si kupil nove stredove zlozenie za 17e a dal vymenit budes mrhat svojim casom a nebudes jazdit 3 mesiace
tolko zbytocnej energie minutej. you must be fun at parties ...

 
Pridaj komentár