Testujeme bike Grand Canyon AL 6.9

"Ktorý bajk?" to je otázka ktorú riešil skoro každý biker pred tým, ako kupoval svoj stroj. Druhá otázka je cena. Každý má svoje hranice a veľmi často je tou hranicou trojciferné číslo. V tomto článku predstavíme bicykel, ktorý cenou 999 eur uzatvára "trojciferné bicykle". Je to Grand Canyon AL 6.9 - prekvapivo dobrý stroj vo svojej cenovej kategórii.

Balenie

Bicykel prišiel v škatuli precízne zabalený a nebol to jediné, čo v škatuli bolo. Bajkerov, ktorí radi servisujú doma určite poteší kompletný manuál v podobe knihy, ktorá obsahuje skladanie a rozoberanie bicykla, čistenie, správne nastavenie na svoju výšku a váhu, základný servis a pod. Ak by to, stále nestačilo, v knihe je priložené CD, kde je tento manuál k bicyklu v elektronickej verzii a navyše podrobný manuál ku každému komponentu. Manuál k bajku je aj v slovenčine, podrobné návody ku komponentom len v anglickom jazyku. Páni od Caynonu mysleli aj na to, že bajk zo škatule treba poskladať. Priložili náradie (momentový kľúč, tri imbusové nástavce a jeden torx) aj pumpu na vidlicu. Náradie samozrejme nepostačuje na kompletné rozobratie a servis, pre väčšie úkony treba navštíviť odborníka " title="
Balenie

Výbava

Rám: Canyon Grand Canyon AL 29
Hlavové zloženie: Cane Creek 40
Vidlica: RockShox Reba RL 29
Prehadzovačka: Shimano Deore XT Shadow
Prešmykač: Shimano SLX
Páčky: Shimano SLX SL-M670
Brzdy: Avid Elixir 5
Náboje: Mavic Crossone Disc
Plášte: Continental X-King 2,2" RaceSport
Kazeta: Shimano CS-HG 62 10s 11-36
Prevodník: Shimano Deore FC-M612 40/30/22
Kľuky: Shimano Deore FC-M612
Predstavec: Iridium
Riadítka: Ritchey Comp Flatbar 700
Gripy: Ergon GA-1
Sedlo: Selle Italia X1 Special Edition
Sedlovka: Iridium
Hmotnosť: 11,5 kg

Ako jazdí?

Tento bicykel je predurčený na príjemné XC jazdy po cyklistických trasách, rozbitých asfaltkách, lesných cestách a podobne. O tom, že nie je stvorený na drsné jazdenie, svedčí aj rám, ktorý svojou povrchovou úpravou nie je určený na lietajúce kamene a občasné šuchnutie o konáre na trailoch. Ochrannú fóliu proti škrabancom má len na spodnej strane, takže ostatné časti rámu sa po čase škrabancom nevyhnú. Vidlica je veľmi citlivá a dokonale filtruje nerovnosti. Jediným nedostatkom tejto vidlice by mohol byť jej krátky zdvih, čo môže vadiť pri náročnejších úsekoch. Vidlica má zamykanie na riadidlách - je tak citlivá, že pri výšľapoch ju treba jednoznačne zamykať. Pri výšľapoch a pojazde treba spomenúť aj 29-palcové kolesá. Pri rozbehu im treba väčší impulz, ale keď už idú, mal som občas pocit, že idú samé. Som zvyknutý jazdiť na 26-tkách a tento skok na 29tky ma prekvapil. Prvú jazdu som si chcel dať len krátku a nakoniec som obehol skoro celý horný Liptov a určite by som ešte pojazdil, keby som nemal iné plány. Sedlo je pomerne tvrdé. Mám to isté sedlo na mojom full-e, ale až na hardtaili sa ukázalo, že vie slušne "kopnúť" " title="
Jazda

Ako sedí?

Na test prišiel tento Grand Canyon vo veľkosti L, čo by malo byť tabuľkovo ideálne na moju výšku (186 cm). Ale počas jazdenia som cítil potrebu trochu viac sa zohnúť. Skúšal som posunúť sedlo dozadu až na vyznačenú rysku. Posed sa zlepšil, ale cítil som že sedlo už mierne péruje, tak som to vrátil naspať. Určite by pomohlo dať o niečo málo (1-2cm) dlhší predstavec. Nič to ale nemení na tom, že celkový dojem z jazdy a posedu je veľmi dobrý.

Odpruženie

Dlhší pojazd

Konfiguráciou komponentov výrobca tento model predurčil na XC jazdy. Na dlhé výlety s cieľom spoznávania prírody i výšľapy do prudkých kopcov je tento bicykel ako stvorený. Počas testovacích výjazdov som na bicykli najazdil cca 500 km, bez jediného problému. Najdlhší výjazd bol nesúťažný polorientačný maratón Pedálovník v okolí Rajeckých Teplíc. Tu som bicykel prefúkol po asfalte, lesných cestách aj singloch. V mnohých situáciách som ocenil 29-palcové kolesá, ktoré dávajú celý bicykel o do vyššej polohy. Hlavne pedále a stred sú o poznanie vyššie nad zemou, nechytajú členitý terén a v zákrutách je možné bicykel viac nakloniť. K dlhším výšľapom, v ktorých sa tento bike vyžíva, patria aj dlhšie zjazdy. Tu by som dal do pozornosti brzdy. Pri bežnej jazde brzdia bez problémov - jediný "môj osobný" problém bol ten, že som zvyknutý na kratší chod páčky. Na dlhší chod páčky bŕzd Avid Elixir 5 sa dá zvyknúť. Avšak pri dlhšom zjazde, ako sa brzdy zahrievali, som mal pocit, že na ne treba viac a viac tlačiť, a to som sa snažil brzdiť prerušovane, aby sa brzdy stíhali ochladzovať.

Blato

Náročnejšia trasa

Pri zjazde po hladkej lesnej ceste, či mierne rozbitej asfaltke letí ako drak. Ale na náročný terén a členitý zjazd to nie je najideálnejšia voľba. Pri mojich trasách, ktoré bežne jazdím na fulle so 150/130 zdvihom, išla vidlica Rock Shox Reba so zdvihom 100 mm na hranice svojich možností. Väčšie kolesá prinášajú veľa výhod v jazde, rýchlosti, výške stredu... Pri tej výške by som sa zastavil. V zjazde som mal občas pocit neistoty. Želal som si vraziť sedlo do sedlovej trubky ešte viac, aby som bol nižšie, aj keď už bolo nadoraz. Lepšej stabilite pomáhajú dostatočne široké rajdy (700mm).

Bike Grand Canyon AL 6.9

Zhrnutite +/-

    + veľmi citlivá vidlica
    + remote lockout na vidlici
    + pevný a ľahký
    + pevné osky
    + presné radenie (aj po zahádzaní blatom)
    + 29" kolesá (niekedy - ale viac +)
    - brzdy v dlhších zjazdoch treba silnejšie tlačiť
    - na páčkach prehadzovačky (mi) chýbal ukazateľ prevodu, občas som musel pozerať pomedzi nohy aký prevod mám
    - škoda, že som ho už musel vrátiť

Drobnosti
    - zaujímavé na vidlici je to, že má nakreslené pravítko na nastavenie SAG
    - skutočná váha bicykla je okolo 11,6 s mojimi pedálmi, držiakom na fľašu - tento údaj treba brať trošku s rezervou, keďže som bike vážil na digitálnej "ľudskej" váhe s neznámou presnosťou -> X = ja+bike, Y = ja, bike = X - Y), nepatrím medzi gramárov preto tú hmotnosť neriešim
    - ak by som mal na Grand Canyon AL 6.9 niečo zmeniť, tak by to bolo sedlo. Pre dlhšie pojazdy by malo byť komfortnejšie, aby nebolo potrebné obliekať nohavice s dvoma plienkami.
    - pre zjazdy by sa mohlo dať sedlo ešte nižšie. Aj pri mojej výške bola sedlovka pri bežnej jazde dostatočne zasunutá, takže skrátenie o pár cm by neuškodilo.
    - na moju výšku by to chcelo trošku dlhší predstavec (ja: 186/86, bike: L, predstavec: 90mm)
    - sedlo a gripy su bielej farby, ale po pár pojazdoch to chytilo nádych špinavej bielej. Kto chce tieto farby uchovať, mal by to čistiť pravidelne.
    - pre dlhšie pojazdy by to chcelo rohy, pre lepšie prekrvenie rúk
    - tento bicykel je taký tichý blesk, plášte nehučia pri jazde (pri porovnaní s mojimi plášťami Schwalbe Nobby Nic)

Záver

Ak hľadáte vynikajúci bike za dobrú cenu, Grand Canyon AL 6.9 stojí za zamyslenie. Tento 29-palcový tátoš sa pomalšie rozbehne, ale keď už má rýchlosť, ide skoro sám " title=". Rozbité asfaltky a lesné cesty sú jeho domovinou. Viem si ho predstaviť aj plne naložený batožinou na dlhej expedičnej výprave. Svojou kvalitou a pevnosťou určite nesklame.

Viac informácii na stránkach výrobcu Canyon.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Liv Devote Advanced 2 - parťáčka na cesty aj necesty

Test: Liv Devote Advanced 2 - parťáčka na cesty aj necesty

Jeden bicykel a dvoje kolies? Recept na viac zábavy, ale nezabudnite aj na ďalšie detaily.
Superior X-ROAD Team Issue – poctivý kus cestárčiny z rodiska Tatry

Superior X-ROAD Team Issue – poctivý kus cestárčiny z rodiska Tatry

Každý, kto začne s cyklistikou, sa po pár rokoch začne obzerať po serióznejšom stroji. Prečo si práve X-ROAD získal moje srdce?
Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Keď ide o elektrobicykel, ktorý má výborné jazdné vlastnosti, neriešite toľko detaily. S batériou o kapacite takmer 1000 Wh totiž najmä celé dni jazdíte.
keyboard_arrow_up