Recenzia: Batoh CAMELBAK Fourteener 24

Dlho sme zvažovali výber batohu vhodného hlavne na bikovanie, prípadne na turistiku či bežné každodenné používanie pre muža či ženu. Keďže náš „cyklistický šatník“ obsahuje už nejaké batohové kúsky menšieho objemu (10 l), ale aj tie viac objemové (+30 l), stále nám chýbala ta zlatá stredná cesta a našim konkurzom prešiel batoh CAMELBAK FOURTEENER 24.

Ešte na úvod uvediem, že batoh je v hodnote 139,90 €.

Pri výbere som sa pozeral hlavne na praktickú stránku, ktorú mi batoh s úložným priestorom 21 l a váhou 1,06 kg umožní naložiť s ním, čo najlepšie. Najintenzívnejšie batoh využívam počas pracovných dní, kedy potrebujem rozumný úložný priestor s prepracovaným a hlavne pohodlným chrbtovým systémom pre jazdu na bicykli. Keďže žiadny biker nie je dobrý bez kvalitného jedla, časť priestoru v batohu využívam na prenos proviantu a všetkého potrebného na prežitie v džungli zvanej práca. Pri objeme batohu sa do neho v pohode zmestí aj časť módnych kúskov zo šatníka na prezlečenie či tretia vrstva oblečenia v prípade nepriazni počasia, takže aj v tomto smere mi to veľmi vyhovuje.

Odvetranie chrbta
Ďalšou pre mňa dôležitou podmienkou je dobré odvetranie chrbta, keďže byť v „suchu“ je na nezaplatenie. V popise som zahliadol, že chrbotvý systém s výstelkami je dosť prepracovaný a čuduj sa svetu, prúdiaci vzduch medzi samotným batohom a chrbtovým systémom spríjemní každú cestu či už na biku alebo na pešiaka či aj v kufre auta, aj keď pri vyšších teplotách nie je šanca vyhnúť sa týmto nepríjemnostiam. Možno treba zvážiť dať do batohu mrazenú zeleninu no a po príchode domov bude z nej dobrý vývar. Aj keď pravdepodobne výrobca batoh na tento účel pravdepodobne nekonštruoval.

Batoh CAMELBAK Fourteener 24
Keďže bike nevyužívam iba na presun do zamestnania, ale aj na nejaké tie dlhodobejšie výjazdíky, tak som prihliadal aj na stránku prenosu dostatku tekutín ako aj výbavy pre prípad núdze, jedlo, oblečenie atď. Skrátka všetko, čo človek potrebuje na celý deň. Rezervoár je o objeme 3 litrov vcelku dobrý nápad, škoda že ho treba aj nosiť. No počas letných dní môže celkom dobre padnúť možnosť doplnenia tekutín aj ľadovými kockami vďaka veľkému nalievaciemu hrdlu. Tvar rezervoáru je skôr plochý, takže nezaberie veľa priestoru, ktorý sa dá lepšie využiť na iné vecičky. Plnenie je praktické, jednoduché, takisto je na tom aj čistenie. Bez toho to predsa len stále nejde, čo je škoda. A čo je ešte dôležité, počas jazdenia vám nič nekvapká na nohu, iba sem tam nejaká zablúdená kvapka potu z čela, ale za to fakt batoh nemôže. Aj keď v horúcich dňoch by som nedbal, ak by batoh disponoval s módom pravidelného osviežovania.

Mali sme možnosť vyskúšať si ho aj na prenos nákupu a taktiež aj na ľahkú turistiku po rôznych miestach. Zmestí sa do neho slušné množstvo potrebného na bežný deň, teda ak si určíte správne priority. U nás zvíťazili 2 fľaše kvalitného vínka, pred toaletným papierom. Po ten sa išlo až keď to bolo nutné. Ale aby sme nevyzerali iba jednotvárne, náš nákup obsahoval aj trošku klasiky v podobe 2 bagiet, kila paradajok, pol kila parmezánu, 3 mozzarelly, a samozrejme niekoľko desiatok deka prosciutta, cibuľky, no jednoducho zvládne klasický nákup raňajok pre 3-4 osoby.

Pisa
Ako sme už spomínali vyššie, využili sme tento batoh aj na ľahšiu mestskú turistiku. Podarilo sa nám tam dostať zrkadlovku so stredne veľkým objektívom, nejaké to občerstvenie, nezabudli sme opäť na kvalitné vínko. A ešte stále nám ostal batoh poloprázdny. Takže, čo sa týka priestoru, myslíme si, že je viac ako dostačujúci a vďaka svojim kompresným popruhom neplantá vo vetre ako zmyslov zbavený aj nie je zrovna plne obsadený.

Po všetkých týchto skúsenostiach s nosením batohu môžeme povedať, že sa dá nosiť na akékoľvek trasy akéhokoľvek druhu, popruhy sú pohodlné, samozrejme nastaviteľné (ramenné zospodu a zvrchu bedrový a prsný v jednom smere), vhodné či pre muža, ale aj pre ženu, máme to vyskúšané. Takisto aj zaisťovacie popruhy na prsiach a na páse sú pohodlné a človeka nijako zvlášť neobťažujú. Spodnejší popruh je síce väčší a pripomína skôr ľadvinoví pás, ale zato je veľmi pevný a zároveň minimalizuje možnosť prechladnutia „krížov“ v chladných dňoch. Takže, ak si nastavíte všetko, ako potrebujete, tak bezpečne aj všetko prepravíte na miesto určenia. Nájdete tu viacero sekcií uzatváraných na zips, respektíve dvojzips, ktorý sa ľahko používa aj vďaka efektnému ukončeniu v podobe dlhšej dvojšnúrky s farebným kovovým šulčekom, v našom prípade krikľavo zelenej farby na batožinový priestor a modrý na vodný vak.

Ak však batoh zložíte z chrbta na zem, tak trošku nevie „udržať rovnováhu“ vďaka zošikmenej spodnej časti v ktorej sa ukrýva pršiplášť v prípade nepriazni počasia. Ak ho oprieme prednou či zadnou stranou, tak sa jednoducho nemotorne zvalí na zem a vždy tou najnevhodnejšou stranou, ako my po kvalitnej bikovačke. Asi si z nás berie príklad.

Čo sa týka nejakých módnych vychytávok, tak nami testovaná verzia CAMELBAK Fourteener 24 je v príjemných odtieňoch zelenej farby, čo je vhodné aj pre prírodné maskáčové typy. Ako sme už spomínali zmestí sa tam aj akákoľvek foto technika, aj IT technika, takže aj jedinci s týmto „postihnutím“ si prídu na svoje. Turistov isto poteší možnosť pripnutia trekingových palíc a iného nádobíčka k batohu. Nájdeme tu aj špeciálny priečinok v podobe vrecka na okuliare, čo je fajn a poteší možnosť ochrany drahších kúskov, ako to už v rámci športového vybavenia býva (samozrejme ak vám nešťastne nespadne zrovna na vrchnú časť). Celkovo má batoh šmrnc.

Vrecko
Možno potešíme, ak povieme, že údržba vyzerá viac ako jednoducho. Keďže máme časté výjazdy do lesných oblastí, sem tam sa batohu ušiel blatový, mokrý fliačik, niekde aj vačší. No tak kvalitnému materiálu, aký bol použitý, postačí aj kvalitná slovenská voda a dobrá handra, ktorá všetko vyriešila k spokojnosti a batoh sa tak ďalej tešil šmrncu ako od novoty. Pranie v práčke si neviem moc predstaviť, nakoľko jeho chrbtový systém nie je žiadnou neinvazívnou metódou demontovateľný.

Na záver by sme asi napísali iba toľko, že sme s našim výberom viac ako spokojní a veríme, že svoje kvality si udrží aj naďalej. Rád ho odporučím všetkým, ktorí hľadajú dobrý batoh obdobného zamerania, jednoducho väčší priestor na všetko potrebné na celodenné výlety, pre turisticky ladených ľudí a popritom si zachovať pohodlie a zostať aj v lese IN.