Testujeme Ghost Cagua 6550 - čistokrvné enduro

Testujeme Ghost Cagua 6550 - čistokrvné enduro

V momente, v ktorom som sa dozvedel, že sa mi do rúk dostane enduro bike Ghost Cagua 6550 som sa potešil, Ghost, ani 27,5“ som ešte nejazdil, takže očakávania boli veľké. Séria enduro bikov Cagua úspešne brázdi lesy od sezóny 2012. Po ročníku 2013, ktorý priniesol až 8 modelov Caguy, ročník 2014 so svojou výbavou sľuboval vyladené mašiny, ktoré by úspešne nadviazali na doterajšiu obľúbenosť a kvalitu radu Cagua.

Cagua sa v tomto roku ponúka v nasledujúcich šiestich modelových radách:
Poznámka: E:I za názvom biku znamená použitie inteligentného elektronického odtlmenia, ktoré podľa senzorov samo nastavuje tlmič.

Na Slovensku sa Cagua 6550 predáva s cenou 3099 € v dvoch farebných prevedeniach. Prvá farebná kombinácia modrej, žltej a čiernej bola dostupná na testovanie a ozaj pôsobila viac ako príťažlivo. Konzervatívnejší cyklisti si môžu zvoliť kombináciu sivej, čiernej a červenej.

Po doručení kuriérom som ako na Vianoce trhal pásky, odbaľoval kartóny a skladal. Bolo vidno, že bike už čosi odtestovaného má. V prvom momente som sa troška aj tešil, nakoľko zabehnutý bike je niečo ako zabehnuté auto, navyše prvý škrabanček by nepadol na moju hlavu Čo mi to teda v tej krabici prišlo?

Výbava


Výbava

Takmer celý bike má komponenty Shimano XT


Komentovať komponenty z pohľadu kvality hádam ani nemá zmysel. Cagua je vyskladaná ozaj špičkovo a každý komponent pracuje ako má. Rám je vyrobený z hlinníkovej zliatiny nazvanej Actinum DB, zadná stavba funguje na štvorčape s Hors Linkom a ponúka zdvih 15 cm. O pruženie sa stará tlmič Fox Float CTD, kde CTD znamenajú 3 možnosti nastavenia – climb – trail – descent. Predná vidlica patrí taktiež Foxu, konkrétne Fox Forx 34 Talas s zdvihom 160/120mm. Takmer celý zvyšok biku patrí komponentom Shimano XT. Značku XT nájdete na oboch brzdách, radení, prehadzovačke, šmýkači, nábojoch a kľukách. Sedlovka patrí Rock Shoxu a jej Reverbu, zadok posadíte na sedlo Selle Italia X1. Krátky predstavec ako aj 740 mm riadidlá obstaral Ghost vo vlastnej réžii. Kolesá okrem už spomínaných nábojov XT dopĺňajú ráfiky Alex MD 23 s plášťmi Schwalbe Nobby Nic 2.35.

XT

Prvé pocity z jazdy


Prvé kilometre za trailami v Slanských vrchoch, kde sme Caguu testovali nevyhnutne viedli po asfalte. Musím sa priznať, že som bol milo prekvapený, ako bike šliapal po cestách. Po rozbehnutí, ktoré bolo troška lenivejšie, šiel ozaj výborne. Túto informáciu dávam iba na okraj, pretože Cagua patrí na cesty ozaj iba počas nevyhnutných presunov. Pri presunoch samozrejme netreba zabudnúť na nastavenie tlmiča a vidlice. Tlmič v polohe climb ozaj ponúka luxus v podobe pokojného šliapania. Vidlica Fox Talas dokáže pri točení znížiť svoj zdvih na 120mm, čo sa pri šliapaní hodí. Čo je ale z môjho pohľadu slabinou Caguy je sedlo. Tvrdosť sedla Selle Italia nevyhovovalo nikomu, komu som bike požičal na pár metrov. Koľko ľudí, toľko chutí, kúpiť nové sedlo nie je finančne náročne, takže komu by nesedelo jednoducho ho môže vymeniť. Ale predsa len by som si predstavoval na Cague troška komfortnejšie sedenie.

Ghost Cagua 6550

Ideme do kopca


Prvé výškové metre zvládla Cagua až prekvapivo dobre. Ani strmšie stúpania v teréne nestavali Caguu na zadné. Možno je to aj mojím zoznámením sa s 27,5 ale po locknutí vidly aj tlmiča bicykel šiel ako hodinky. Vpredu dvojpíla a 10 rýchlostná prehadzka XT ponúka dostatočný priestor na zdolanie riadnych strmákov, teda pokiaľ disponujete dobrou kondíciou. Musím sa priznať, že som zo začiatku mal trocha rešpekt pred šliapaním kopcov. Predsa len, bike nepatrí zrovna medzi najľahšie žiletky a niečo vyše 14 kg váhy dá do kopca zabrať. Pokiaľ som však vládal, Cagua nedávala pocítiť, že by sa jej do kopca nechcelo. Treba vyzdvihnúť aj napinák reťaze, ktorý poslúžil vynikajúco a bezpochyby patrí medzi výhody bicykla. Kiež by aj moja kondička bola taká ako správanie Caguy pri ceste do kopca...

Zadné koleso

Zjazdy


Po vyšliapaní každého kopca však prichádza moment, kedy Cagua ukáže svoje ozajstné prednosti a to, na čo je vlastne určená a kde sa cíti doma. Pred zjazdom netreba zabudnúť na prehodenie tlmiča a vidlice na mód podľa terénu, ktorý sa jazdí na trail alebo descent. Ja som jazdil prevažne na trail móde, ktorý mi najviac sadol. Sedlovka Reverb lietala hore dolu podľa potreby, potvrdil sa známy výrok: „Kto okúsi teleskop, už sa ho nevzdá.“ Menším nedostatkom je vedenie hadičky sedlovky vonkajškom. Predpríprava na vnútorné vedenie na ráme je, už len tú hadičku dostať dnu. Pre jej väčšiu dĺžku sa mi aj prihodila vtipná príhoda, keď som sa pri zjazde oháňal medzi nohami a chcel som sa toho živočícha, čo mi obtiera stehno zbaviť. Hadička sa však nedala a tak sme si užili trocha intimity.

Prvé metre dole kopcom som odsýpal relatívne pomaly, skúšal som čo všetko mi bicykel dovolí. Musím dodať, že na Nobby Nicoch som nebol práve najistejší, nakoľko celé testovanie som absolvoval v podmienkach, kde blato hralo prím a je všeobecne známe, že Nobby Nic a blato nejdú spolu dokopy. Zopár stovák metrov však stačilo na to, aby som brzdy stláčal menej častejšie a dostával sa do adrenalínového vytrženia. K brzdám ešte možno dodať, že ani pri dlhých zjazdoch nestrácajú záber. 203 mm kotúč vpredu a 180 mm vzadu bez problémov zvládajú zaťaženie a s pribúdajúcimi kilometrami necítiť rozdiel v ich správaní. Ak sa ale s Caguou zblížite viac ako ja, brzdy budete používať stále menej a menej.

Bike

Ako pracuje odpruženie?


Na minuloročnú vidlicu Fox Tallas som sa napočúval ako nejazdí, mne však tohtoročná dokonale vyhovovala. Vo Foxe asi nejeden večer strávili pri prerábke a vylepšovaní vidly. Jazdila ozaj viac ako slušne. Hltala aj drobné nerovnosti a nedá sa mi hodnotiť ju inak ako na 100%. Slušne sekundovala aj zadná stavba s tlmičom, ktorá bola maximálne aktívna, čo sa pri množstve kameňov s Slanských vrchoch ohromne hodilo. 27,5ky taktiež pridali na kvalite jazdy a zvýšili komfort pri zjazdoch. Ak sa bike vyskladá dobre ako je to v prípade Caguy, singláče ozaj poskytnú priestor na parádne pojazdenie. Osobne som pri jazde na Cague získal pocit hraničiaci s istotou, že s týmto bikom sa mi známe traily idú rýchlejšie a komfortnejšie. Pozor si ale stále treba dávať na nastavenie vidlice a tlmiča, pretože sem tam som si pozabudol prepnúť pruženie do šliapacieho/trailového módu, čo som ihneď pocítil pri každom zmene sklonu. Je to skrátka vec, na ktorú si treba zvyknúť a naučiť sa ju, mne sa to bohužiaľ počas testovania nepodarilo

Video: GHOST Cagua 2014




Ovládanie bicykla


Ovládanie bicykla je super, riadidlá široké 740 mm ponúkajú dobrú manévrovateľnosť. V spojení s 27,5" kolesami a dobre nastavenou geometriou svižne režú zákruty. Pri jazde dole kopcom nemám ozaj čo vyčítať, skrátka to šlo.

Ghost

Zhrnutite +/-


Enduro od Ghostu v podobe Caguy 6550 nesklamalo. 27,5“-ky ma v presvedčili o svojich výhodách, vzhľadom na moju vyššiu výšku 188cm by som povedal, že sme si s bikom doslova sadli. Pri zjazdoch po singloch sa bike správa na výbornú a je cítiť, že všetko je nastavené na maximálny zážitok z jazdy. Jedinou vecou, ktorú by som na biku zmenil je sedlo, inak všetko pracuje ako má a je to cítiť ako pri šliapaní do kopca, tak aj pri zjazdoch. Za cenu 3099 € dostanete čistokrvné enduro, ktoré pri jazde v lese ponúkne skvelý zážitok a posunie vaše možnosti na vyššiu úroveň.

Plus


+ dobrá geometria, ktorá vynikajúco pracuje s vidlicou a tlmičom = vynikajúce ovládanie a stabilita
+ sedlovka Rock Shox Reverb – kto vyskúša teleskop, už ho neopustí
+ napinák na reťaz od e*13
+ kolesá 27,5“
+ riadidlá široké 740 mm

Sedlo

Mínus


- sedlo Selle Italia X1 je príliš tvrdé
- nízke ťažisko a s tým spojené nárazy kameňov
- vedenie hadičky k sedlovke mohlo byť vedené vnútorne
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up13thumb_down comments 2 komentáre report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: CTM Scroll Xpert 29” - do kopca i z neho

Test: CTM Scroll Xpert 29” - do kopca i z neho

Enduro momentálne patrí medzi veľmi populárne kategórie a slovenské CTM pripravilo pre nástrahy technického terénu model Scroll. Ako sa na ňom jazdí?
Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

O tom, že Lapierre Spicy vyzerá najmä v červenej farbe naozaj spicy, sa myslím nemusíme baviť. Enduro bike však nemá iba dobre vyzerať, ale hlavne skvelo jazdiť. Tento model má na to všetky predpoklady.
Test: Ghost ASX 160  Base - dvojkolesový tank na baterky

Test: Ghost ASX 160 Base - dvojkolesový tank na baterky

Prelom februára a marca zvyčajne jazdeniu v lese veľmi nepraje. Zima, mokro, blato, sneh a napadané konáre nie sú zrovna ideálne podmienky...
keyboard_arrow_up