Peter Sagan lídrom Tinkoff-Saxo na Okolo Kataru

Už tento víkend nastane súťažná premiéra Petra Sagana v drese cyklistického tímu Tinkoff-Saxo. Na 6-etapové preteky Okolo Kataru (8.- 13. 2.) posiela rusko-dánske družstvo silnú zostavu na čele s novým lídrom Saganom.

Okrem slovenského rýchlika v nej figurujú Poliak Maciej Bodnar, Dáni Mati Breschel, Michael Morkov a Christopher Juul-Jensen, ako aj Rusi Pavel Brutt, Ivan Rovnyj a Nikolaj Trusov. Tí všetci by mali Saganovi vo zväčša rovinatých etapách s vysokou pravdepodobnosťou bočného vetra kryť chrbát a pripravovať mu pozície na záverečné špurty.

"Peter Sagan je naším lídrom a budeme ho stopercentne podporovať. Preteky Okolo Kataru sú pre neho debutom v našom tíme a všetci si dobre uvedomujeme, že budú veľmi dôležité. Nie je pochýb o tom, že Sagan bude mať víťazné ambície v koncovkách etáp, ale vzhľadom na 10 km dlhú časovku bude zaujímavý aj boj o popredné priečky v celkovej klasifikácii," cituje tímový server Tinkoff-Saxo jedného zo športových riaditeľov Tristana Hoffmana a Peter Sagan k tomu doplnil: "Absolvoval som preteky v Katare pred troma rokmi a tiež to bol vtedy môj štart do sezóny. Myslím si, že je to vhodný začiatok pre mňa aj teraz novom drese Tinkoff-Saxo. Veľmi sa teším."

Sagan Katar

Okolo Kataru od roku 2002

Preteky Okolo Kataru sú v hlavnom cyklistickom kalendári UCI od roku 2002 a sú výrazne profilované pre tímy so silnými šprintérmi. Aj v tomto roku sa v piatich zo šiestich etáp očakáva hromadný dojazd pelotónu.

"Ak sa pozriem na našu zostavu, som optimista. Najmä dvojica Michael Morkov a Matti Breschel je veľmi rýchla a môže pripraviť pozíciu pre Sagana až do úplného konca etapy. Breschel je druhý muž celkovej klasifikácie z roku 2005," podotkol Hoffman.

Pokiaľ ide o taktiku počas jednotlivých etáp, bývalý holandský jazdec obľubujúci jarné klasiky doplnil: "Katar je známy dlhými otvorenými úsekmi, v ktorých budú cyklisti vystavení bočnému vetru. Ten môže rozdeliť pelotón, preto treba byť neustále vpredu a kontrolovať situáciu."

Okrem Petra Sagana či minuloročného víťaza Nikiho Terpstru (Etixx Quick-Step) sa v tohtoročnej edícií pretekov Okolo Kataru očakáva účasť ďalších silných jazdcov pre etapové koncovky. Patria medzi nich Nór Alexander Kristoff (Kaťuša), Francúzi Arnaud Démare (FDJ.fr), Nacer Bouhanni (Cofidis) či Nemci Marcel Kittel ((Giant-Alpecin), Gerald Ciolek (MTN-Qhubeka), Austrálčan Heinrich Haussler (IAM Cycling) alebo Fabian Cancellara (Trek Factory Racing).

Štart 8.2. 2015

Mapa pretekov
Preteky Okolo Kataru sa začnú v nedeľu 8. februára etapou z Dukhanu do Sealine Beach (136 km) a vyvrcholia v piatok 13. februára 6. etapou s cieľom v hlavnom meste Dauhe (124,5 km). V tretí deň čaká na jazdcov jediná "mimošprintérska" etapa, časovka na okruhu v Lusaile (10,9 km). Ani jedna zo šiestich etáp nepresahuje 200 km.

Vizitka

Celková dĺžka: 6 etáp = 784 km
Prvý ročník: 2002
Peter Sagan - 2. štart (v roku 2012 v drese tímu Liquigas-Cannondale celkovo na 39. mieste)
Charakter pretekov: rovina s vysokou pravdepodobnosťou bočného vetra
Víťaz z roku 2014: Niki Terpstra (Hol./Omega Pharma Quick-Step)
Najlepší výsledok Tinkoff Saxo: Lars Michaelsen (Dán.) - víťaz z roku 2005
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Tinkoff je minulosť, ale sme hrdí, nie smutní

Preteky Okolo Abú Zabí dali definitívnu bodku za účinkovaním tímu Tinkoff v profesionálnom cyklistickom pelotóne. Desiate miesto Michaela Kolářa v špurtérskom závere 4. etapy na motoristickom okruhu Yas Marina v Abú Zabí a celková štvrtá priečka Španiela Alberta Contadora sú tým posledným, čo súťažne predviedli jazdci Tinkoffu.
Oleg Tiňkov opúšťa definitívne svet cyklistiky

Ruský veľkopodnikateľ s milionárskym portfóliom už dávnejšie ohlásil odchod z vrcholovej cyklistiky na konci tejto sezóny a rozpustenie svojho tímu Tinkoff. Teraz to už je definitívne. Po skončení záverečnej monumentálnej klasiky Okolo Lombardska všetkých členov svojho tímu pozval na rozlúčkovú večeru v Miláne, kde im poďakoval za niekoľko rokov trvajúce a v mnohých aspektoch úspešné spoločné cyklistické dobrodružstvo.
Peter Sagan krôčik od triumfu v rebríčku UCI World Tour

Celkovým víťazom Eneco Tour sa stal Terpstra s náskokom 31 sekúnd pred Naesenom. Pódium víťazov doplnil tretí Sagan s mankom jednej minúty. Veľkú smolu mal Austrálčan Rohan Dennis z BMC Racing, ktorý v etape spadol a prišiel o vedenie. Dvadsaťšesťročný Žilinčan si vďaka svojmu umiestneniu pripísal do rebríčka World Tour 70 bodov, čo znamená, že sa opäť dostal na čelo renkingu.