Slovenský karbónový rám: Od konceptu až po realizáciu
Postaviť si vlastný bicykel podľa svojich predstáv je snom mnohých bikerov. Tento sen sa splnil Róbertovi Studenému, ktorý nám predstavil vznik jeho celokarbónových rámov Intro Exit a vynovený model Intro Tabu.
Intro Exit
Róbert ako aktívny rider mal možnosť odjazdiť na niekoľkých strojoch, vďaka čomu mal skúsenosti v oblasti geometrie rámov, problematiky fungovania pruženia. Tieto znalosti ďalej začal uplatňovať pri navrhovaní vlastných rámov.Prvý vážnejší pokus o model rámu sa nazýval INTRO G 0.0, ktorý bol zhotovený z laminátu s polysterénovým jadrom. V tejto dobe mal navrhnutých už niekoľko dizajnov a začal z vážnejším úmyslom rozpracovávať model Exit.
Po zranení však nastala pauza na dva roky. Po tejto zdravotnej prestávke Róbert nezaháľal a doladil detaily rámu, veľa vecí menil v priebehu celého procesu. Výsledkom bol celokarbónový rám Exit s nasledujúcou geometriou:
veľkosť: 410 mm
rázvor: 1180 mm
zadná stavba: 430 mm
uhol hlavy: 64,5°,
uhol sedla: 59°,
zdvihy rámu 185 mm a 216 mm pri zachovaní tej istej geometrie.
Video Exit
Intro Tabu
Nastala však ďalšia evolúcia. Ide o prepracovaný DH/FR koncept rámu z hľadiska dizajnového ale aj technického. Odstránili sa malé nedostatky z modelu Exit, taktiež nastala zmena aj vo výške stredu, tým sa zvýraznila freeridová charakteristika tohto rámu. Rázvor kolies sa zväčšil, naopak zadná stavba sa skrátila a uhol vidlice sa natiahol.Technológia výroby rámu sa zlepšila, čo zabezpečuje vysokú tuhosť pri rozumnej váhe rámu (cca 3450 g bez tlmiča). Zaujímavosťou je, že na celom ráme sú použité titánové skrutky (32 ks). Kompletný bike s vidlicou DVO Emerald váži 16,72 kg. Prototypy boli vyrábané zo suchej tkaniny dodatočne impregnovanej živicou. Pri sériovke budú rámy vyrábané technológiou Prepreg, takže sa očakáva že rámy budú o par sto gramov ľahšie, pri zachovaní vysokej tuhosti.
Ale rámy nebudú dostupné pre každého, bude vyrobený len limitovaný počet kusov. Ako nám Róbert prezradil, vyrobených bude 660 kusov, ale cena a forma predaja ešte nie je stanovená. Róbert má však v pláne obísť niekoľko slovenských a českých bikeparkov, kde si bike budete môcť vyskúšať a otestovať.
Komentáre Zobraziť komentáre (42)