Slovenský karbónový rám: Od konceptu až po realizáciu

Slovenský karbónový rám: Od konceptu až po realizáciu

Postaviť si vlastný bicykel podľa svojich predstáv je snom mnohých bikerov. Tento sen sa splnil Róbertovi Studenému, ktorý nám predstavil vznik jeho celokarbónových rámov Intro Exit a vynovený model Intro Tabu.

Intro Exit


Róbert ako aktívny rider mal možnosť odjazdiť na niekoľkých strojoch, vďaka čomu mal skúsenosti v oblasti geometrie rámov, problematiky fungovania pruženia. Tieto znalosti ďalej začal uplatňovať pri navrhovaní vlastných rámov.



Prvý vážnejší pokus o model rámu sa nazýval INTRO G 0.0, ktorý bol zhotovený z laminátu s polysterénovým jadrom. V tejto dobe mal navrhnutých už niekoľko dizajnov a začal z vážnejším úmyslom rozpracovávať model Exit.



Po zranení však nastala pauza na dva roky. Po tejto zdravotnej prestávke Róbert nezaháľal a doladil detaily rámu, veľa vecí menil v priebehu celého procesu. Výsledkom bol celokarbónový rám Exit s nasledujúcou geometriou:
veľkosť: 410 mm
rázvor: 1180 mm
zadná stavba: 430 mm
uhol hlavy: 64,5°,
uhol sedla: 59°,
zdvihy rámu 185 mm a 216 mm pri zachovaní tej istej geometrie.

Video Exit






Intro Tabu


Nastala však ďalšia evolúcia. Ide o prepracovaný DH/FR koncept rámu z hľadiska dizajnového ale aj technického. Odstránili sa malé nedostatky z modelu Exit, taktiež nastala zmena aj vo výške stredu, tým sa zvýraznila freeridová charakteristika tohto rámu. Rázvor kolies sa zväčšil, naopak zadná stavba sa skrátila a uhol vidlice sa natiahol.



Technológia výroby rámu sa zlepšila, čo zabezpečuje vysokú tuhosť pri rozumnej váhe rámu (cca 3450 g bez tlmiča). Zaujímavosťou je, že na celom ráme sú použité titánové skrutky (32 ks). Kompletný bike s vidlicou DVO Emerald váži 16,72 kg. Prototypy boli vyrábané zo suchej tkaniny dodatočne impregnovanej živicou. Pri sériovke budú rámy vyrábané technológiou Prepreg, takže sa očakáva že rámy budú o par sto gramov ľahšie, pri zachovaní vysokej tuhosti.







Ale rámy nebudú dostupné pre každého, bude vyrobený len limitovaný počet kusov. Ako nám Róbert prezradil, vyrobených bude 660 kusov, ale cena a forma predaja ešte nie je stanovená. Róbert má však v pláne obísť niekoľko slovenských a českých bikeparkov, kde si bike budete môcť vyskúšať a otestovať.

Viac informácií


Facebook stránka INTRO cycles alebo http://artuniverse.eu.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up59thumb_down comments 42 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Uhlík, kevlar či kompozit – osobnosti

Uhlík, kevlar či kompozit – osobnosti

V ďalšom, voľnejšom pokračovaní dávnejšej trilógie „Uhlík, kevlar či kompozit...“ by som sa rád zameral na osobnosti, ktoré na Slovensku pôsobia v oblasti malosériovej výroby karbónových rámov.
Simona Kuchyňková – pre 4. miesto v zjazde na MS so zlomeným zápästím

Simona Kuchyňková – pre 4. miesto v zjazde na MS so zlomeným zápästím

Keby bolo kedy, ale v zjazde na majstrovstvách sveta sme sa skoro mohli radovať z medaily. Hlavné je, že Slovensko má v gravity disciplínach skutočne veľký talent.
Mullet bicykle – ani ryba, ani rak

Mullet bicykle – ani ryba, ani rak

Diskusia o horských bicykloch sa často zvrtne na debatu o veľkosti kolies. Aby to bolo ešte pestrejšie, našiel sa "dobrák", ktorý tieto veľkosti začal kombinovať a vymyslel tak bicykle s prívlastkom mullet.
keyboard_arrow_up