MTBIKER Shop - prvých 5 mesiacov za nami

Ako ste si iste všimli, MTBIKER pred Vianocami spustil svoj vlastný e-shop. Od Vianoc ubehlo 5 mesiacov a my sa blížime k 1 500 vybaveným objednávkam a 3 000 zodpovedaným otázkam v zákazníckej podpore. Vaše objednávky nosíme aj na maratóny a môžete si u nás objednať nové modely GT a Cannondale bicyklov. Ale tu rozhodne nekončíme - prečítajte si čo chystáme a pomôžte nám vyladiť pre vás najlepší bike e-shop na Slovensku.

Ako MTBIKER spustil shop

MTBIKER ako stránka funguje už 14 rokov - ak prirátame obdobie, kedy existoval na doméne mtb.host.sk, tak už dokonca vyše 17 rokov. Za túto dobu sa nám podarilo postaviť stránku, ktorú navštevuje vyše 150 000 bikeriek a bikerov mesačne a ktorá prináša informácie, fotky, inzeráty, tipy na trasy a výjazdy a možnosť nájsť podobne bike-positive ľudí v okolí. Pred zhruba rokom sme robili prieskum a vysvitlo, že vyše 90% z vás by sa páčila idea MTBIKER shopu... Tak sme ju realizovali. Postavali sme e-shop od nuly, aby sedel graficky aj technicky s existujúcou stránkou a vedeli sme ho vhodne integrovať do existujúcich sekcií. Vedeli sme, že obchod musí byť od začiatku na vysokej úrovni - samotnou stránkou, výberom tovaru, platobnými podmienkami, zákazníckou podporou a v neposlednom rade cenami. Našli sme obchodného partnera, ktorý túto filozofiu zdieľal a pred Vianocami sme shop spustili do testovacej prevádzky. A dúfali, že sa ujme…

Čo sa nám podarilo a nepodarilo

Podarilo sa nám rozbehnúť sa veľmi rýchlo a bez katastrofických scenárov, ktoré niekedy vedia sprevádzať spustenie nového projektu. Celý MTBIKER tím sa zapojil do všetkých činností, ktoré prevádzku e-shopu sprevádzajú, aby sa na nič nezabudlo a zákazníci dostali to, čo si objednali a dostali to čo najrýchlejšie.

Darí sa nám odosielať 91% objednávok načas - a každú z tých zostávajúcich 9% riešime osobne a hľadáme spôsoby, ako to do budúcna napraviť. Takmer všetci zákazníci si v balíčku našli tovar, ktorý si objednali (a aj niečo navyše) - ale zadarilo sa nám niekoľkokrát poslať inú veľkosť alebo model produktu. V tejto situácii výmenu riešime okamžite a na naše náklady - čo nás motivuje nerobiť chyby.

Ako jeden z mála e-shopov akceptujeme platobné karty, aj keď nás to stojí nemalé bankové poplatky. Vyše 25% z objednávok je platených kartou - čo je stále výrazne menej ako 60% objednávok na dobierku. Okrem karty a dobierky umožňujeme platbu predom na účet (v Tatrabanke, Slovenskej Sporiteľni, VÚB alebo FIO banke) a takzvanými platobnými bránami, ktoré umožňujú okamžitú platbu bez poplatkov (TatraPay a čoskoro aj VÚB e-Platby a SporoPay). Ak ste boli na ŠKODA Svätojurskom Maratóne pred pár týždňami, videli ste náš stan a niekoľko z nás rozdávať dovezený tovar. Tento rok budeme na všetkých veľkých MTB maratónoch na Slovensku a donesieme vám objednaný tovar až ku štartu. Ešte máte 2 dni na objednávku tovaru skladom aby sme vám ho doniesli na maratón do Udiče.

Na čo sme veľmi hrdí je naša zákaznícka podpora, do ktorej investujeme nemálo času. Môžete nás kontaktovať telefonicky (kde aj keď náhodou nezdvihneme, vypočujeme si váš odkaz v systéme a ozveme sa vám späť), chatom pri produktoch alebo emailom na objednavky@mtbiker.sk. Za 5 mesiacov sme vyriešili vyše 3 000 “ticketov” - konverzácii s našimi zákazníkmi. Niektoré z nich trvajú pár minút a niektoré pár dní - a niektoré končia objednávkou bicykla a po 2 dňoch spätnou väzbou “Bike je doma aj otestovaný; prvé pocity neopísateľné”. Tie máme najradšej .

Čo nám vyčítate

Samozrejme nie všetko je ideálne - keby bolo, nemali by sme sa kam posúvať. Vyčítate nám vysoké poštovné pri menších objednávkach. Berieme to ako výzvu - od spustenia sme poštovné znížili o 20% a ak sa nám bude dariť a budeme posielať veľa objednávok, určite ho znížime ešte viac. Pri objednávkach nad 120 eur je poštovné 2.90 eur a pri objednávkach nad 240 eur je poštovné zdarma. Objednávky momentálne k vám putujú zo skladu v susednej krajine - preto je poštovné vyššie ako štandardný balík cez poštu a preto to trvá až 48 hodín. Pracujeme však na spôsobe ako tento stav zlepšiť - aby u vás tovar bol rýchlejšie a/alebo lacnejšie.

Ďalšia téma je možnosť osobného odberu. Nakoľko zatiaľ nemáme fyzickú predajňu, nemáme možnosť osobného odberu. Je to niečo, na čom pracujeme a dočasne to riešime tak, že chodíme na MTB maratóny, kde vám objednaný tovar dovezieme. Ak produkt nesadne, vrátite ho na mieste, ako keby ste išli do kamennej predajne. S rozdielom že predajňa príde za vami .

Čo plánujeme ďalej

Máme v todo liste vyše 50 nápadov (a nezabúdame ani na ostatné sekcie!), z ktorých budeme najbližie realizovať:

• Filtrovanie produktov podľa veľkosti, farby, ročníka a určenia.
  • Odporúčanie produktov na základe obľúbených kombinácii produktov (čo ľudia kupujú spolu a čo sa k čomu hodí).
  • Veľkostné tabuľky a popisky značiek v shope.
  • Rady a návody pre výber v rôznych kategóriach. Napr. ako si vybrať tretry, akú veľkosť bicykla si vybrať atp.)
  • Implementovať platobné brány pre Slovenskú Sporiteľňu, VÚB a ČSOB.
  • Umožniť užívateľom hodnotiť produkty a spojiť ich s fórom a bazárom.
  • Vernostný systém pre verných zákazníkov a užívateľov. Ešte nemáme presné pravidlá a dátum spustenia, ale zahrnieme do neho aj existujúce objednávky.
  • MTBIKER centrum. Niečo nové. Niečo fyzické. Zatiaľ jemne tajomné.

Ako nám môžete pomôcť

Vaša spätná väzba - dobrá či zlá - je pre nás to najdôležitejšie, lebo vďaka nej sa vieme zlepšovať. Môžete nám písať do fóra v téme http://www.mtbiker.sk/forum/cyklisticke-obchody/mtbiker-shop-t35491.html, ale ak si viete nájsť 5 minút času (naozaj to nie je dlhé), vyplňte náš prieskum na https://goo.gl/hqtc6g. Budeme veľmi vďační.