Reportáž: Kaktus bike Bratilavský MTB maratón 2015 - Aj s kategóriou pre elektrobicykle

V sobotu 13.6. pre nás organizátori pripravili 3. ročník pretekov Kaktus bike bratislavský MTB maratón a tiež tretie kolo Župného pohára. Tento pretek u mňa vždy vzbudzuje rešpekt, najmä kvôli svojmu prevýšeniu a strmým stúpaniam. Nech už si vyberiete ktorúkoľvek dĺžku okruhu, rozlohou malé územie Devínskej Kobyly nedáva inú možnosť ako viacnásobné stúpanie a zjazdovanie na hrebeň a zase dole, na hrebeň, dole, na hrebeň...

Čo je výborné, na svoje s prídu aj vrchári, aj zjazdári, ktorých čaká veľa veľa zjazdov a klesaní. Zákruty na sypkom povrchu vynášajú a vy nechcete nechať ani centimeter nevyužitej šírky cesty a zbytočne spomalovať – podla mňa výborná zábava! Čerešničkou bol dojazd do cieľa po peknom singláči v líščom údolí.

Štart 70km trasy

Kvôli pokrúteniu trate si treba dávať zvlášť pozor na navigáciu. Stačí jedno zlé odbočenie a človek sa ľahko napojí na úplne iný úsek trate, ktorý prechádza kúsok vedľa. Správna navigácia je ale podľa mňa na každom maratóne súčasťou pretekárovho umu a rozvahy, jednoducho to patrí k tomu rovnako ako napríklad na Rally Dakar.(sa mi to vraví, keď som domáci). Koniec koncov, značenie bolo dobré a všetky odbočky označené.

Na štart sa postavilo asi 350 pretekárov na všetkých tratiach. Nie je to málo, no vzhľadom na krásne a teplé počasie by som čakal väčšiu účasť. Konkurencia sa zišla kvalitná, na dlhej trati tradične nechýbal Karel Hartl a ďalší slovenskí pretekári, ktorí sa na maratónoch pravidelnie umiestňujú v top 5. Na 40km trati bolo zase určite zaujímavé sledovať cieľové súboje, keďže časové rozdiely medzi pretekármi boli často v sekundách. Spestrením bola kategória elektrobicyklov. V druhom okruhu som dobehol môjho brata na krátkej trati. Keď som videl, že pretekár, ktorý ho dobieha má cop a je to vlastne pretekárka, dal som mu to svojimi výkrikmi patrične pocítiť. Až v cieli som zistil, že sa jednalo o elektrobicykel . Viem si predstaviť, že dievčina takto potrápila a prekvapila viacero chlapov.

Autor: a.ndrejko, zdroj: http://www.mtbiker.sk/forum/post965198.html#p965198

Po 70km, 2400 nastúpaných metroch, vyšvihaný žihľavou a inou burinou sa mi podarilo nechať všetkých súperov za sebou a v cieli som sa najviac tešil na minuloročnú držkovú polievku (teda najviac na moju manželku, držková bola až na druhom mieste), ktorej chuť mám v ústach doteraz. Žiaľ, držková nebola. Aj keď musím uznať, že guláš bol tiež na vysoko nadštandardnej úrovni vrámci slovenských maratónov. Počas čakania na výsledky a tombolu sa dal v stánku Kaktus bike vyskúšať napríklad fatbike a spestriť si tak deň touto zaujímavou skúsenosťou. Pre mňa to bola krásna a pohodová sobota a verím, že o rok sa nás na štarte stretne ešte viac.

Autor reportáže: Martin Škopek (na fotografii), víťaz maratónu (70km)

Výsledky

1. JANUŠÍKOVÁ Nina, SVK, Firely cycling team

E-BIKE 22 km

1. SIHELSKÝ Ivan, SVK, Bratislava

Kompletné výsledky na stiahnutie http://www.bratislavskymtbmaraton.sk/fileadmin/bratislavskymtbmaraton/user_uploads/docs/Vysledky2015.rar