CUBE - Celoodpružené novinky 2016

CUBE nie je na našom trhu žiadnym nováčikom. Snaží sa presadiť najmä dobým pomerom ceny a „výkonu“ a pritom nezabúda ani na vlastný vývoj. Taktiež nespí na vavrínoch a pre ďalšiu sezónu bikerom servíruje niekoľko noviniek. Aby v tom nebol chaos, výrobca rozdelil ponuku do jednotlivých kategórií podľa veľkosti zdvihu. Ten aj väčšinou primárne určuje charakter ich použitia. Takže poďme sa postupne pozrieť čo nám ponúka CUBE nové pre rok 2016 v segmente celoodpružných modelov.

120 mm – STEREO 120 HPA a HPC

Skratky za názvom znamenajú materiál, z ktorého je primárne vyrobený rám. HPA sú teda postavené na hliníkovom základe a HPC na karbónovom

HPA



Tieto biky sú určené najmä pre milovníkov trailov v trochu viac športovejšom ponímaní. Bez problémov si na nich môžete strihnúť aj nejaký ten maratón bez pocitu, že vás bike bude limitovať svojím „lenivším“ prejavom. Po novom nechýba ani kompletné vedenie kabeláže pre zadnú brzdu aj radenie vnútrom rámu.


Cena týchto modelov sa bude pohybovať z rozmedzí 2200 – 2700 EUR.


HPC


Modeli s označením HPC ponúkajú benefit karbónového rámu a teda najmä nižšiu hmotnosť. Sú teda trochu viac predurčené na športovú jazdu a preteky. Najviac im budú určite sedieť technicky náročné trate, kde 120 mm vôbec nebude prekážka ale skôr výhoda. Vlastnosti odpruženia sú rovnaké ako u modelov HPA. Cenová hladina sa trochu zdvihne na úroveň 3200 – 4000 EUR.

Pri týchto modeloch sa CUBE rozhodol ísť cestou rozdelenia veľkosti kolies podľa veľkosti jazdca. To znamená, že pre vyšších jazdcov sú určené 29 palcové kolesá a pre tých nižších 27,5 palcové. Dlháňov určite poteší aj dostupnosť 23 palcových rámov.

Rozdelenie veľkostí pre modely STEREO 120


CUBE sa pri navrhovaní geometrie zameral na moderné prvky. akým je nižší stand-over pre lepšiu manipuláciu „nad“ bikom v technických úsekoch a taktiež skrátenie zadnej stavby pre zlepšenie manévrovania. Dámske modely nesú označenie STING a obsahujú rovnaké technológie ako modely STEREO. Taktiež sú rozdelené podľa veľkostí na 29 a 27,5.

Rozdelenie pre modely STING


140 mm – STEREO 140

STEREO 140 je zástupcom bikov s vyšším zdvihom pre milovníkov 29 palcových kolies. V tejto kombinácii je to tank, ktorý dokáže prekonať skutočne náročné terény a ideálne sa hodí na náročné túry, výlety a alpské dobrodružstvá. Po novom dostal tento model úplne nový karbónový rám. Nechýba príprava pre nový typ prešmyku od Shimana – side swing - a taktiež ani možnosť uloženia batérie pre elektronické radenie do vnútra rámu. Nový je aj štandard zadnej osi Boost 148, ktorý by mal ponúknuť ešte väčšiu tuhosť zadnej stavby. Cenová hladina sa bude pohybovať od 4500 do 6500 EUR.


160 mm - STEREO 160


Pre milovníkov Endura sú určené modely STEREO 160 na hliníkovom alebo karbónovom ráme. Pojem enduro znamená niečo v tom zmysle, ze na vytúžený zjazd sa treba väčšinou dostať po vlastných a tak tieto biky umožňujú zvládnuť oboje - samozrejme ale primárnym cieľom je jazda z kopca. Rám u hliníkového modelu prešiel odtučňovacou kúrou a je približne o 400g ľahší ako minuloročný model. Taktiež nechýba vnútorné vedenie káblov a zadná osa štandardu BOOST 148. Cenová hladina sa pohybuje v úrovniach od 2700 do 3700 EUR.


Pre „fajnšmekrov“ sú v ponuke aj verzie postavené na karbónovom ráme. Ten samozrejme obsahuje všetky moderné technologické riešenia vrátane prípravy rámu na vloženie batérie pre elektronické radenie. Samozrejme opäť je cieľom o čosi nižšia hmotnosť pre prípadné nasadenie na pretekoch. Biky budú v ponuke od 4000 do 6500 EUR.


215 mm – TWO 15 HPA 27,5


Zdroj fotografie: mtb-news.de

V ponuke nemôže chýbať ani čistokrvný zjazdový bike. Rám prešiel úpravami a top verzia na hliníkovom ráme váži približne 15 kg. Rám má taktiež upravenú kinematiku zadnej stavby pre použite s novými tlmičmi od FOXu. Cenovka sa bude pohybovať od 4500 do 6500 EUR.


150 mm - STEREO 150 HPA 27,5+

Na záver je tu modelová rada CUBE STEREO 150, ktorá ponúka novinku v podobe použitia rozmeru plášťov 27,5+ Jedná sa v podstate o použitie širokých gúm. ale nie v takom extréme ako u fatbikov (šírka okolo 3 palcov) Cieľom je zlepšiť trakciu a priechodnosť biku bez extrémne pridanej hmotnosti. Taktiež ostal zachovaný štandardný Q-faktor, teda vzájomná vzdialenosť kľúk. Rám preto potrebuje určité úpravy, aby nemal problémy so širšími verziami plášťov. Vďaka vlastnostiam väčšieho (širšieho) rozmeru kolies bol aj zdvih znížený oproti modelu STEREO 160 o 1 cm.


Ako je vidieť, CUBE sa snaží svoje súčasné modely neustále inovovať a priniesť aj niečo navyše. Najvýraznejším prvkom spájajúcim všetky modely STEREO je nový design rámu s upravenou kinematikou zdvihu pre jednotlivé kategórie. Taktiež je vidieť  trend v použití karbónových rámov určených špeciálne pre vyššie zdvihy, čo ocenia najmä ambiciózni enduro jazdci. V budúcom článku si predstavíme novinky v cestných bicykloch pre sezónu 2016.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Lapierre E-Zesty AM 9.4 2024 – pán bicykel

Test: Lapierre E-Zesty AM 9.4 2024 – pán bicykel

Po ročnej odmlke sa ku mne dostal konečne bike na test. A rozhodne nie nejaký obyčajný.
Test: Ghost RIOT AM CF Full Party – nečakaná hravosť

Test: Ghost RIOT AM CF Full Party – nečakaná hravosť

Nemecký Ghost zobral svoj model RIOT Trail a pár úpravami spravil z rovnakého rámu all-mountain verziu. Stačilo to?
XC bicykle - stvorené na maratóny PR článok

XC bicykle - stvorené na maratóny

Ak máš na pretekoch tie najvyššie ambície, treba mať natrénované. Ruku k dielu dokáže priložiť aj poriadny bicykel.
keyboard_arrow_up