Gavenda cyklistom roka

Prezidentom Slovenského zväzu cyklistiky (SZC) ostáva aj na ďalšie dvojročné obdobie Anton Tkáč. Na konferencii vyhlásili aj výsledky ankety o najlepšieho slovenského cyklistu roka 2005. Podľa očakávania sa na trón posadil cyklokrosár Róbert Gavenda zo ŠP Šport Podbrezová, ktorý sa stal v novembri 2005 juniorským majstrom Európy, vyhral Svetový pohár 2005/06 a získal striebro na svetovom šampionáte.

V Bratislave sa v sobotu uskutočnila konferencia SZC

BRATISLAVA 25. februára (SITA) - Prezidentom Slovenského zväzu cyklistiky (SZC) ostáva aj na ďalšie dvojročné obdobie Anton Tkáč. Aklamačne o tom rozhodli delegáti sobotňajšej konferencie SZC v bratislavskom Dome športu. Na konferencii sa zúčastnilo 47 delegátov, čím bola uznášaniaschopná. Doterajší prezident Tkáč bol jediným kandidátom na prezidentský post, ktorý vykonával od roku 2001. Na sobotňajšej konferencii potvrdili aj výkonný výbor, ktorý bude pracovať na odvetvovom princípe. Členov výkonného výboru navrhli zástupcovia jednotlivých odvetvových komisií a exekutíva ostáva pracovať takmer v nezmenenom zložení. Viceprezidentom Slovenského zväzu cyklistiky ostáva zástupca cyklokrosu Marián Kurčík, cestnú cyklistiku budú vo VV SZC zastupovať Pavol Gálik a Milan Novosad, dráhovú cyklistiku Peter Malíček, horskú cyklistiku Karol Mlynár a Natália Bellová, bikros Zora Fabiánová, cyklotrial Anna Šidlíková, sálovú cyklistiku Andrea Hajduová a rozhodcov Milan Dvorščík. Delegáti konferencie zvolili na ďalšie dva roky aj ďalšie orgány zväzu. V diskusii sa rozprávalo o výchove mladých talentov a ďalšom smerovaní cyklistiky. Delegátov veľmi trápila najmä situácia ohľadom plánovaného zbúrania cyklistického štadióna v Bratislave bez náhrady. "Zatiaľ máme informácie len o búraní, o prípadnej náhrade nám nikto nehovoril. Rokoval som s predstaviteľmi samosprávy, vlády i štátu. V programovom vyhlásení vlády sa hovorí, že športoviská sa nebudú búrať a ak áno, tak potom sa má postaviť náhrada. Dráhová cyklistika je olympijský šport, ktorý bez dráhy nemôže fungovať," hovorí Anton Tkáč.

Na konferencii vyhlásili aj výsledky ankety o najlepšieho slovenského cyklistu roka 2005. Podľa očakávania sa na trón posadil cyklokrosár Róbert Gavenda zo ŠP Šport Podbrezová, ktorý sa stal v novembri 2005 juniorským majstrom Európy, vyhral Svetový pohár 2005/06 a získal striebro na svetovom šampionáte. Na ďalších dvoch miestach sa umiestnili cestári Martin Prázdnovský, ktorý skončil trinásty v európskom rebríčku UCI, a Ján Valach. Gavenda sa stal objavom (talentom) roka. Cenu fair play dostal za duchaplný a obetavý čin Bratislavčan Kamil Lančarič.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.