O bicyklovaní bez zVelitsovania, 2. časť: Ako sa prekonať

O bicyklovaní bez zVelitsovania, 2. časť: Ako sa prekonať

PR článok

Cyklistika je z veľkej miery o prekonávaní sa. Nezáleží iba na vašej výkonnosti, pretože pri pretekoch príde časom kríza úplne na každého. Rozhodujúci je hlavne spôsob, ako ju dokážeme prekonať a ako sa hovorí, zaťať zuby.

2. časť: Ako sa prekonať




Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku - súťaženie aj so sebou samým


Lepšie natrénovať dopredu, ako trpieť počas pretekov. Objavte čaro dlhších výjazdov, prípadne si dajte obľúbené výjazdy rýchlejšie. Aj keď často jazdíte osamote, v dnešnej dobe je množstvo možností, ako sa pri tréningu motivovať. Veľmi populárne sú rôzne aplikácie založené na zaznamenávaní trasy pomocou GPS a následnej spätnej väzby. Takto si viete napr. doma pozrieť, či ste svoj obľúbený kopec alebo singel dali rýchlejšie ako minule a dokonca sú aj možnosti, ako takto súťažiť na diaľku s ostatnými - napr. Strava.

Keď si myslíme, že sa nedá, tak sa ešte stále dá


Keď začne hlava hovoriť, že sa už nedá, treba sa len zaprieť a vydržať. Hlavne nesmiete hneď podliehať negatívnym myšlienkam. Treba si pripomenúť, že práve teraz je ten čas poriadne zabojovať a dosiahnuť ten slastný pocit po prejazde cieľom. Dlhé trate sú z veľkej časti práve o hlave - jednoducho sa treba vedieť zaprieť. Samozrejme, situácia je odlišná, pokiaľ sa jedná o nejaké zranenie, napr. bolesť v kolene - práve vtedy je zase lepšie sa na to vykašlať - nikto nás za to predsa neplatí.

Trpí skoro každý


Určite si hovoríte, že tí vpredu len s úsmevom točia nohami a stále si užívajú. Práve opak je pravdou. Na každého príde nejaká kríza bez ohľadu na to, v akej časti štartového poľa sa umiestňuje. V nejaký moment trpí skoro každý a ide hlavne o to, ako sa s tým dokáže človek vysporiadať. Vedieť prekonať krízu je jednoducho základ úspechu, pretože tá skôr či neskôr zaručene príde...

Dobrá partia


Vhodnou formou ako sa zlepšiť, je jazdiť s lepšími. Začlenenie do dobrej partie (alebo vytvorenie tej vlastnej), ktorá zdieľa podobnú radosť zo športového výkonu, je asi najlepší spôsob, ako si udržať motiváciu a zlepšovať sa. Rady, ktoré dostanete od skúsenejších priamo v teréne, sú na nezaplatenie. Niekedy sú dni, kedy sa vám na bike vôbec nebude chcieť, ale keď vás zavolajú, tak jednoducho pôjdete - a vždy to väčšinou nakoniec stojí za to.

To bolo len zopár základných tipov, ako sa trochu prekonať a dostať zo seba maximum. Na mnohé spôsoby už musí prísť človek sám, ale práve tie sú najcennejšie a aj najviac účinné.

Pozrite si aj 1. časť: Ako sa pripraviť na preteky.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up11thumb_down comments 1 komentár report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

GPS cyklopočítač a trénovanie - pomocník aj pre mládež?

GPS cyklopočítač a trénovanie - pomocník aj pre mládež?

Oplatí sa investovať do GPS cyklopočítača? Bude dobrým pomocníkom aj pre deti, ktoré s cyklistikou a pretekaním ešte len začínajú?
Rozhovor: Tomáš Višňovský – tréning, novinky ale aj nečakané komplikácie

Rozhovor: Tomáš Višňovský – tréning, novinky ale aj nečakané komplikácie

Úspechy, horšie dni, príchod Jaroslava Kulhavého do tímu, ale aj nečakané zdravotné komplikácie, ktoré Tomáša poslali z Kanárskych ostrovov do nemocnice. Aj o tom bude rozhovor počas jedného krásneho výjazdu.
Možno sa to stalo aj vám - ako som vymenil veľké zdvihy za HT

Možno sa to stalo aj vám - ako som vymenil veľké zdvihy za HT

Ste veľký AM/EN jazdec, široké gumy, veľké zdvihy, lebo čím viac zdvihov, tým lepší "adidas", teleskop, plný ruksak a do kopca úplne na pohodu, lebo viac jednoducho nevládzete. No potom príde zmena v podohe hardtailu.
keyboard_arrow_up