Test: Nové Shimano XC7 tretry - XTčko medzi tretrami
Shimano predstavilo nový rad tretier XC7, určený pre aktívnych jazdcov a pretekárov, ktorí chcú obetovať trocha tuhosti výmenou za výrazne viac komfortu ako pri pretekárskych top modeloch. Tretry máme už pár týždňov v redakcii a prinášame naše poznatky.
Technické parametre
Tretry Shimano XC7 majú karbónovú podrážku s indexom tuhosti 9 (aktuálny top model XC900 má index tuhosti 11). Na rozdiel od minulej generácie, Shimano prechádza na vyšších modelových radoch svojich tretier na BOA systém známy z tretier iných značiek. Na XC7 nájdete systém BOA IP1 s 1 kolieskom pre veľmi jemné nastavenie sily zapnutia tretry a zároveň rýchle uvoľnenie a vyzutie tretry. BOA systém je doplnený 1 suchým zipsom v prednej časti zvršku topánky. Na zvršok je použitá odolná syntetická koža a podrážka je z protišmykovej gumy od pána Michelina. Samotné tretry majú hmotnosť 335 g pri veľkosti 42.Ako sa v nich jazdí?
BOA systém umožňuje veľmi jednoduché obúvanie a vyzúvanie tretry. Potiahnutím kolieska sa uvoľní drôt, ktorý tretru drží upevnenú na nohe a následne sa tretra veľmi jednoducho roztiahne. Žiadne náročné nasúvanie nohy sa teda nekoná, veľmi dobre sa nazúvajú aj s dlhými nohavicami s pútkom pod šľapou. Po nazutí stačí dotiahnuť pomocou BOA kolieska tretru na prijateľnú silu a vyraziť.Tretry sú prekvapujúco komfortné napriek ich relatívne vysokej tuhosti. Kombinácia nízkej hmotnosti a komfortnej a naozaj dobre priľnavej podrážky z nich robí veľmi pohodlné topánky. Na tretry sme namontovali LOOK kufre a tie sú v podrážke schované natoľko, že ich pri chodení nie je cítiť - tretry samozrejme pri chodení na tvrdom povrchu troška klopkajú, ale do kontaktu so zemou prichádza najmä podrážka a chôdza na nich je stabilná a prirodzená, bez pocitu, že chodíte na opätkoch obutých naopak.
Pri jazdení už tuhosť tretry je cítiť, a to najmä pri šliapaní v stoji. Ak máte dobre nastavené kufre a kvalitné pedále (a tuhé kľuky a rám, prirodzene), rozdiel v responzívnosti oproti mäkším tretrám je naozaj markantný a spoznáte ho okamžite. Daňou za tuhú podrážku býva diskomfort najmä pri dlhších výjazdoch, ten sa však nekonal, v tretrách sme absolvovali 5-6 hodinové výjazdy v teplom aj chladnom počasí a šľapy sa nesťažovali vôbec. Samotná topánka sedí výborne a nevytvárala žiadne tlaky na chodidlo - to by sme však už v tejto cenovej kategórii čakali. Výborné hodnotenie má od nás podrážka Michelin, ktorá bola testovaná na Rychlebách na mokrých kameňoch, blate a koreňoch a podržala vždy a všade - na rozdiel od minulogeneračných tretier, kde tvrdšia plastová podrážka mokré kamene nezvládala vôbec. Pri teplotách okolo 5 stupňov v tretrách nebola zima (v klasických bike ponožkách) a po celodennom jazdení tretry neboli premočené ani od potu ani od vody od kolies. Umývanie je veľmi jednoduché - povrch tretry je hladký, bez záhybov a sieťoviny, takže ho stačí pretrieť handričkou alebo špongiou a sú čisté.
Komentáre Zobraziť komentáre (0)
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre