Schwalbe Nobby Nic

Schwalbe Nobby Nic

Martin Kandráč

Tak troška parafráza Červovho článku o Racing Ralphoch... Na jar tohto roku sa mi do rúk dostali plášte od nemeckého výrobcu Schwalbe. Ide o plášte všetky povrchy, určené na bežné jazdenie ale aj na maratóny a XC preteky s názvom Nobby Nic. Prinášam recenziu a niekoľko fotografií

Nobby NicVýber

Tieto plášte som kúpil preto lebo moje verné Pythony už začali pripomínať sliky a keďže na jar nebýva núdza o blato, tak som si povedal že potrebujem plášte ktoré ma nesklamú ani na suchu na ani na blate.

V krabici

Plášte prišli v slušivej krabici. Okrem loga Triple Compound (akože trojzmesová guma) tam bol ešte údaj o hmotnosti .. 497 gramov. Ihneď bola uvedená do pohotovosti moja verná váha a tá potvrdila tento údaj. (jeden plášť 495, druhý 500g). To považujem za veľmi dobrú váhu u plne „zubatých“ pláštov rozmeru 2,1.

Nobby NicMontáž

Montáž je príkladne jednoduchá, plášť ide ľahko nasadiť. Podotýkam že mám normálne, nie UST verzie plášťov. Čo ma potešilo je vrstvička mäkkej priľnavej gumy na pätke plášťa ktorá zabraňuje nepríjemnému cestovaniu pneumatiky po ráfe. N plášti je doporučený minimálny tlak 35 psi a maximálny 55 psi. Ďalej je tam smer otáčania pre predné a zadné koleso. Všetky údaje som poctivo dodržal, plášte nasadil, doplnil potrebný počet „psov“ a vyrazil do lesa.

Keď som plášte namontoval a nahustil, tak som chvíľku rozmýšľal, kto že to má problémy s meraním. Či u Schwalbov a alebo u Hutchinsonov. Lebo ako som pozeral a meral, tak 2,1 Schwalbe je užšia a nižšia ako 2,00 Hutchinson Python. Dokonca som chvíľku mal trhanie plášte vrátiť a zobrať 2,25 verziu, ktorá by viac spĺňala predstavu „heavy duty“ plášťa.

Jazda

Plášte Nobby Nic sú ako prvé na trhu s trojitou zmesou. ( Tou sa Červo sekol, Racing Ralphy sú dvojzmesové, ešte aj na fotke ktorú dal na internet je napísane „Qualifier compound a nie Triple compund  ). Sľubujú výborný grip a zároveň nízky valivý odpor. Ako sa to teda podarilo splniť?

Nobby NicNa asfalte určite nie, výrazný dezén je hlučný a má aj dosť veľký odpor – ale na asfalt s takouto pneumatikou len na presuny do lesa a z lesa!
Ale keď prídete do lesa tak Nobby obživne a naraz to už ide až neuveriteľne ľahko. Vďaka svojmu dezénu je Nobby najlepší v ťažších podmienkach – sypký, drobivý, mokrý alebo inak rozbitý povrch. Počas jari keď nebolo o blato na všetky spôsoby núdza, tak ma Nobby nikdy nesklamal. Veľmi presvedčivý záber, výborné vedenie stopy v zákrutách a brzdenie takisto na jednotku. Nobby má veľmi príjemné, čitateľné správanie, v zatáčkach drží tak presvedčivo že výrazne spríjemňuje jazdu v ťažších podmienkach. Do šmyku prechádza postupne, ale keď človek pustí brzdu alebo sa trocha narovná tak ihneď sa chytí a nie je problém. Aj obľúbené rigoly, s výrazne šikmými stenami nerobili problém. Nobby fakt drží.

Nobby sa dočkal závodného nasadenia v Topolčiankach, kde som obul na „mokro“ lebo som mal tušák že ráno spŕchne a oplatí sa mať drapák. Bolo sucho, ale nemôžem povedať že by ma plášte na suchu brzdili. Aspoň som otestoval odolnosť proti prierazu kameňom, alebo seknutiu o kameň, ktorých na trati bolo dosť a dosť. Pri nafúkaní na 50 „psov“ nebol problém.

V hlbokom blate sa plášť správa dobre, a aj sa veľmi rýchlo čistí. Má ale tendenciu hádzať blato priamo do tváre, oveľa viac ako iné plášte ktoré som skúšal.

Jediné čo sa dá plášťu vytknúť je že na 2,1 je trocha malý, a preto musí byť dosť na tvrdo nafúkaný a potom je dosť nepohodlný. Keby som kupoval teraz tak si určite kúpim 2,25. Hmotnostný rozdiel nie je až tak výrazný a pohodlie jazdy pôjde určite hore.

Záverom

Vynikajúce plášte do zmiešaných a ťažších podmienok. Rýchle s vynikajúcim záberom, nízkym odporom v teréne a slušnou odolnosťou proti poškodeniu. Na suchu ale tiež nesklamú, no existujú lepšie voľby. (viď Racing Ralph). Keď sa bude leto vyvíjať tak ako doteraz, tak sú určite vhodným kandidátom na celoročné jazdenie. Na mokré preteky tiež dobrá voľba. Ak ste ťažší ako 75kg, uvažujte o 2,25 rozmere.

Nobby Nic
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up1thumb_down comments 8 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Príď si zlepšiť techniku jazdy s Bike Academy do MTBIKER centra

Príď si zlepšiť techniku jazdy s Bike Academy do MTBIKER centra

Pumptrack je výborný a jednoduchý spôsob, ako sa posunúť v technike jazdy a tvorí základ aj pre jazdu v teréne. A lepšie raz vidieť, ako 100-krát počuť.
Video: Ako sa stavia americký sen play_arrow

Video: Ako sa stavia americký sen

Pozrite si, ako prebieha skladanie bicykla z kategórie "dream bike". Takú garáž aj s jej obsahom by doma zrejme uvítali viacerí...
Bottomless tokeny - čo je to a na čo je to dobré?

Bottomless tokeny - čo je to a na čo je to dobré?

Možno ste už niekde postrehli informáciu o tom, že vidlica obsahuje dva bottomless tokeny, alebo jej chod takýmto niečím dokážete upraviť. O čom je vlastne reč, sa dozviete v tomto článku...
keyboard_arrow_up