Test: Canyon Exceed CF SLX 9.9 SL - Ponuka, aká sa neodmieta

Test: Canyon Exceed CF SLX 9.9 SL - Ponuka, aká sa neodmieta

5521 komentárov

bimjeam 11.05.2017 35 fotografií   Canyon Test Hardtail Karbon Sezona 2017 Horska Cyklistika

Keď mi pred tromi týždňami prišla na mail ponuka na redakčný test biku v prémiovej výbave, neváhal som ani chvíľu. Možnosť poriadne prevetrať devätkilovú karbónovú raketu osadenú vidlicou Fox 32 Step Cast, sadou XTR a kolesami Mavic Crossmax je niečo, s čím sa človek až tak často nestretne.

 

Jediný háčik predstavovala veľkosť S, ktorá vo mne trochu hlodala a vzbudzovala obavu, že bike mi bude malý na výšku. V skutočnosti sa našťastie tento predpoklad nepotvrdil a špeciálna „pružiaca“ sedlovka vytiahnutá tesne pod rysku maximálneho vysunutia, tak mohla využiť svoj potenciál na maximum. Posed som preventívne natiahol o centimeter dlhším predstavcom otočeným do negatívu a s mojou výškou 176 centimetrov som nemal žiaden problém poskladať sa aj na S-kový rám, ale M by bol vhodnejší.

Osadenie z ríše snov


Sadnúť si na sériovo osadený bike, na ktorom po prevezení nemáte žiadny nápad na upgrade, bola pre mňa vec doteraz nepoznaná. Bike reagoval perfektne na každý podnet a dostať ho do vzduchu bolo ľahšie, než by som si bol kedy pomyslel.



Rám


Ľahkosť karbónového rámu, ktorý má len niečo cez 850 gramov asi netreba nejako bližšie rozpisovať. Je to niečo, čo treba zažiť na vlastnej koži. Napriek nízkej hmotnosti podčiarknutej veľkosťou S, bol rám v kombinácii s boost osami a kolesami Mavic poriadne tuhý a nekrútil sa ani pri silovom dupaní v stojkách. Tapered hlava, post-mount úchyt zadnej brzdy, krátka zadná stavba, či vnútorne vedené bowdeny sú v tomto prípade samozrejmosťou.



Vidlica


Najnovšia vidlica Fox 32 Step Cast, ktorá drží prvenstvo v najnižšej hmotnosti bola na biku osadená v najvyššej verzii Factory so zlatistou Kashima povrchovou úpravou vnútorných nôh. K vidlici so 110 milimetrovou boost oskou vedie trojpolohové uzamykanie z riadítok, ktorého spracovanie je ukážkovo tuhé s chirurgicky presným chodom.



Pohon a brzdy


Na pretekársky orientovaný bike je na dnešnú dobu osadenie dvojpredovníkovou sadou trošku neštandardné, no najvyššia sada Shimano XTR M9000, fungovala perfektne a z funkčného hľadiska jej naozaj nie je čo vytknúť. Spoľahlivý, hladký a precízny chod bol samozrejmosťou počas celého obdobia, ako som mal možnosť bicykel používať. Tuhosť XTR-kového radenia v porovnaní s mäkkým SLX-kom je výrazná, no nie je to nič, na čo by si človek v priebehu dvoch dlhších výjazdov nezvykol. Nový prešmykač typu side swing bol pre mňa veľmi príjemným prekvapením po dvoch sezónach strávených na jednoprevodníku. Cvakanie na ľavej páčke malo v porovnaní so starými top/down swing prešmykačmi veľmi ľahký a príjemný chod. Vychytávkou, ktorú som doteraz neregistroval boli aj malé gumové nárazníky umiestnené na spodu a vrchu vodítka prešmyka, ktoré obmedzovali nepríjemné klepanie reťaze v zjazdoch. Brzdy pochádzajú rovnako z dielne Shimano a netrochárilo sa rozhodne ani v tomto ohľade. Nové XTR-ká vo verzii race sú často na fórach opisované ako menej výkonné, no ja som v porovnaní so štandardnými SLX a XT brzdami nepostrehol žiadny rozdiel, čo sa týka výkonu. Absencia servo-wave mechanizmu dáva brzdám kultivovanejší prejav s lepšou moduláciou brzdného účinku a karbónové páčky sú na pocit veľmi príjemné aj v chladnom počasí. Ice tech brzdové kotúče v priemeroch 180 mm vpredu a 160 mm vzadu sú v tomto prípade už stávkou na istotu, ku ktorej nemožno mať akékoľvek výhrady.



Kolesá


29-palcové kolesá Mavic Crossmax Pro pôsobia relatívne mohutným dojmom. Dvadsaťštyri na priamo napletených plochých alumíniových špíc je pastva pre oči, ktorá bicyklu dodáva luxusný šmrnc. Bezhákové UST ráfiky frézované 4D technológiou ponúkajú vnútornú šírku 22 milimetrov, čo je pre XC/maratónske použitie optimum s ohľadom na dosiahnutie čo najlepšieho pomeru hmotnosti a tuhosti. Prenikavý zvuk voľnobežky náboja rovnako napovedá o aristokratickom pôvode toho setu kolies.

Ani ryba, ani rak - vychytávky par excellance


„Odpružená“ sedlovka




Komponentom, ktorý vám pri pohľade na bicykel ako prvý udrie do očí, bude s najvyššou pravdepodobnosťou podivná sedlovka delenej konštrukcie. To, že nejde o žiadnu dizajnovú vychytávku zistíte už pri prvom nasadnutí. Sedlovka pri prejazde nerovnosťami efektívne prepružuje cca dva centimetre v predozadnom smere a najväčšie nárazy mierené do vášho zadku spoľahlivo odfiltruje. Priznám sa, že mi chvíľu trvalo zvyknúť si, že nemusím dvíhať zadok pri každom výmole a o to bolestivejšie bolo presadnutie na štandardný hardtail. Napriek spomínanému prepružovaniu som nemal pocit, že by som sa na biku pri špurtovaní nejako neprirodzene pohupoval, alebo mi plával zadok. Za túto vychytávku musím udeliť Canyon-u hlbokú poklonu a keby nemám full, asi by som začal špekulovať, kde by som túto sedlovku zohnal.

Integrovaná ochrana rámu


Ďalším nekonvenčným prvkom, nachádzajúcim sa v oblasti hlavovej trubky je doraz ochrany proti pretočeniu riadítok, ktorý zabraňuje špeciálne tvarovanej krytke hlavového zloženia, aby nedošlo kontaktu kokpitu s hornou rámovou trubkou. Kto nikdy nepretočil rajdy pri páde, nech hodí bidónom!

Čistý dizajn a vnútorné vedenie bowdenov


Minimalistický čiernobiely dizajn grafiky rámu nijako nevybočuje zo zabehnutého vizuálu značky Canyon. Ploché trubky s ostro rezanými hranami pôsobia veľmi elegantne a zároveň spĺňajú požiadavky na pohlcovanie vibrácii vo vertikálnom smere a naopak vysokej torznej tuhosti. Vymeniteľné koncovky vnútorného vedenia kabeláže sú už len štýlovým bonusom a pomyselnou čerešničkou na torte. Náročného zákazníka určite potešia aj maličkosti ako je patka prehadzovačky s priamym úchytom alebo RWS páčka zadnej upínacej osky s „račňovým“ mechanizmom, ktorá má na sebe decentné logo Canyon.

Jazdné vlastnosti




Pri písaní tohto odstavca sa budem pravdepodobne celý čas usmievať. Jazda na Exceede je totižto skutočný zážitok. Celková ľahkosť, s akou sa na ňom dajú zdolávať kopce, je prudko návyková. Mohutný stred v kombinácii s ukážkovo tuhými kolesami naopak nedovoľuje, aby sa bike pod vami krútil, a to ani pri silovom dupaní do pedálov v stoji.

Prepružujúca karbónová sedlovka bráni tomu, aby bike z vás vyklepal dušu a svojim mikropružením posúva bicykel skôr k brehom softailu ako k hardtailu. Predné odpruženie Fox 32 Factory s magickým označením SC (step cast) je novinkou americkej stálice na poli s odpružením a v porovnaní so staršími vidlicami CTD je to „nebe a dudy“.

Na to, že vidlica papierovo váži pod 1400g sa nekrútila ani náhodou a od počiatočného nafúkania na požadovaný tlak som prakticky o nej ani nevedel. Maslový chod s nulovým vaklom a možnosťou utlmenia (alebo úplného uzamknutia) priamo z riadítok mi bude určite chýbať. Sada XTR, ktorá je v hierarchii Shimana na pomyselnom tróne šliape ako švajčiarske hodinky a široký rozsah prevodov, v kombinácii s jemným odstupňovaním má svoje opodstatnenie hlavne pre maratónske použitie. Napriek tomu, že väčšinu času som si vystačil s veľkým prevodníkom a kazetou s rozsahom zubov 11-40 mi prevod 26/40 padol v strmých stojkách celkom vhod a za celý čas testovania sa mi nestalo, že by som musel zosadnúť a tlačiť. Kto pozná stúpanie na Sedlo Samostrel, určite pochopí.

Priestor na upgrade


Asi by bolo skôr vhodnejšie hovoriť o dotiahnutí k dokonalosti, no nedá mi nepodotknúť, že obrovskou škodou by bolo nevyužiť potenciál ľahučkých UST kolies v kombinácii s objemnými a dobre odvaľujúcimi bezdušovými plášťami.

Už beztak nadštandardnú úroveň pohodia by to katapultovalo v rámci kategórie hardtailov na najvyšší možný level.

Druhou a poslednou vecou, ktorú by som ja osobne na biku vymenil sú gripy. Nie, že by továrne osadené gripy Ergon boli nepohodlné, alebo nebodaj šmykľavé, ale na takto ultimátny pretekársky orientovaný bike sa ľahučké silikónové gripy proste doslova pýtajú.

Pre koho je bike ideálny?


  • Pri tejto otázke sa ponúka kvantum možností.
  • Ak sa vám bike nevlezie do výťahu a máte to vysoko - kúpte si ho! Bicykel v hmotnosti sobotňajšieho nákupu je niečo, čo si absolútne zamilujete.
  • Ak chodíte na preteky do vrchu a ste vždy druhý – kúpte si ho! Napriek tomu, že gro úspechu je vo vašich nohách, tento bike vám to citeľne uľahčí.
  • Ak vám na „pevňáku“ chýba komfort a zároveň nechcete ísť do fulu kvôli zložitosti, vyššej hmotnosti a náročnejšiemu servisovaniu, Canyon Exceed je rozhodne veľmi zaujímavou alternatívou, ktorá je kompromisom niekde medzi klasickým HT-čkom a nízkozdvihovým fullom.


Neodolal ani Slavo

Cena testovaného modelu sa pohybuje na úrovni €4 599, dostupný je dvoch farebných prevedeniach (čierna/biela alebo čierna/červená) a dostupnosť vrátane kompletnej špecifikácie môžete nájsť na slovenskej mutácii webovej stránky canyon.com/sk.

Testovacie dni Canyon


Práve predstavený Canyon Exceed CF SLX 9.9 SL ako aj mnoho ďalších si môžete vyskúšať už tento víkend v MTBIKER centre na Považí. Zoznam bikov, ich dostupnosť a bližšie informácie nájtete na tomto odkaze.
 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Testovacie dni Canyon

13.05.2017 - 14.05.2017
Testovací deň
Hrádok (Slovensko)

Propozície, Foto

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)

Komentáre

BikeCrew 11.05.2017 (21:49)

2


Canyon robi pekne biky len skoda ze oproti minulorocnym modelom isli hore s cenou a dole s vybavou....to iste uz aj Radon pre tuto sezonu...jedine pockat na vypredaje na konci sezony.

 
ferio01 11.05.2017 (18:52)

1


A kde by som tú sedlovku zohnal?

 
Strenki ferio01 11.05.2017 (19:15)

1


Predávajú aj samostatne, ale lacný špás to nieje

 
jammin ferio01 11.05.2017 (19:29)

1


Ak by si mal zaujem o priemer 27,2 mm tak maju momentalne 50% akciu, inu hrubku ale momentalne ani nemaju v ponuke (alebo len blbo hladam) https://www.canyon.com/en/accessories/?category=2706#id=61566
Inak ta sedlovka fakt stoji za to - zradila ma jedinikrat v zivote kedy sa mi "zosuchla" co v tomto pripade znamena dramaticku zmenu v uhle sedla, pravdaze priamo v dlhom stupani na maratone. Nie je to nic co chces nastavovat na pretekoch. Ale inak sa mi to nikdy nestalo

 
chmeliak 11.05.2017 (21:56)

1


nevedel som, ze ponukaju tuto sedlovku aj na ht. mam ju na cestaku a je je to naozaj paradne pohodlie.

 
kajto 12.05.2017 (14:29)

1


4500 za HT , stroj pre chrta na bednu, ulakomil som sa na predchodcu GC CF9.9 SLX , nic vynimocne som vsak na tom stroji nanasiel, hej jazdi rychlo , nekruti sa , ale to je tak vsetko. A vidla 32 je pre chlapa 80kg +trosku malo , ked na mieste zabrzdis kolo a pohybes s tym ,kurna aku to ma flexu... A slabo to brzdi , mal som X0. Pre mna fun factor zero.Pre nepretekara sa da za podobny peniaz kupit dream trail bike a este ti ostane na kompletnu vybavu.

 
mishox 11.05.2017 (19:59)

0


Zaujmave je ze ergon ktory tu sedlovku produkuje ju na mtb neponuka, iba road verzia....

 
ferio01 mishox 11.05.2017 (20:10)

0


A to nik iný nič podobné nerobí?

 
AdMich ferio01 12.05.2017 (06:23)

0


Nie, nerobí...je to patent Canyon/Ergon

 
jachmel 12.05.2017 (06:53)

0


Teda okrem Cinanov, ti robia kopie

 
N/A 12.05.2017 (07:43)

0


Paradny kusok. Mna by celkom zaujimalo co sa s niecim takym deje pod 90-95 kg jazdcom. Vacsina tych strojov ma casto niekde drobnym pismom napisane ze do 90kg.

 
bimjeam N/A 12.05.2017 (08:31)

0


Netuším, ako pod 90+ kg, ale ja komplet s tretrami vážim cca 80kg a nikde sa to nekrútilo, ani nič nepukalo. Zo sedlovky som mal truchu rešpekt na začiatku, ale nič sa nezasúvalo ani nepovolilo a ver, že som sa nevozil "po hrádzi". Ak je niekde nejaký prísnejší váhový limit, tak si myslím, že to bude prípad práve tej pružiacej sedlovky s ohľadom na výšku jej vysunutia.

 
MatejMatej N/A 12.05.2017 (09:00)

3


ja mam obleceny a naloženy cca 86kg a sedlovka sa sprava ako má, samozrejme že ju nemám tak vysoko vysunutú ako pri teste, lebo mam velkosť biku ako na moju výšku treba.. a musim povedať že táto sedlovka a tento rám mi asi dosť uľahčil prechod z celopera na HT

 
Strenki N/A 12.05.2017 (09:57)

0


ja mam 92kg (bez vystroje, batohu), mam Exceed CF SLX s touto sedlovkou a funguje super.
ma aj nevyhodu ta sedlovka ... ked clovek ide v mokru a blate, moze sa spina dostat barz kde a potom to zacne pukat/vrzgat a treba to umyt
ak ste sviatocni jazdci, co jazdia iba za pekneho pocasia, tak sa to vas netyka

 
palo14 12.05.2017 (08:15)

0


Bicykel posobi rychlo ale podla mna narocnejsie traily by si na nom vybrali dan. Pride mi ze je taky na jazdenie po zvazniciach alebo na preteky.

 
Strenki palo14 12.05.2017 (10:09)

0


Jasne ze je to bajk na rychlu sportovu jazdu a preteky. Ale preco mas pocit, ze s tym nedas narocnejsie traily? To ze chodis na zvaznicove preteky alebo iba o takych si pocul, neznamena ze iba po takych sa da s tym bajkom jazdit.
Chod na Kralovsky maraton a ten teren tejto bajk zvladne v pohode. Som z okolia BA, takze jazdim v MK, ale su tu aj "tazsie" traily (Trail BK, Skala, Banske, Pajstun) a neni problem to prejst na Exceede. Ide hlavne o jazdca a nie o bajk ako taky
Tazke enduro a dlhe skoky s tym asi nedas

 
MatejMatej palo14 12.05.2017 (10:14)

0


@palo14 aku dan mas na mysli?

 
N/A MatejMatej 12.05.2017 (10:35)

0


No kazdy co videl jazdit Misa Lamiho tak by povedal ze to je zjazdovy special

 
palo14 palo14 12.05.2017 (10:48)

-2


Ide skor o to kolko rokov to vydrzi pokope, jasne ze tazsi trail das, otazka kolko rokov to vydrzi. Na mna ten ram posobi dost slabo ale je to len moj osobny nazor.

 
Sesulak 12.05.2017 (09:36)

0


Keby mal Di2 tak je to dokonale

 
Carpinus 01.07.2017 (12:25)

0


Fuuuu, ta velkost ocividne nesadla.....plus tymi pedalmi je to cele uplne zabité.

 
Pridaj komentár