Test: Wilier GTR Team - pohodlný bicykel na výjazdy, ale nezľakne sa ani pretekov

Test: Wilier GTR Team - pohodlný bicykel na výjazdy, ale nezľakne sa ani pretekov

Model GTR Team je komfortný taliansky cestný bicykel, ktorý aj napriek pohodlnejšej a vzpriamenejšej geometrii v sebe nezaprie gény tradičného pretekárskeho bicykla z rodiny Wilier Triestina.

Ako jazdí?

Ako už bolo v úvode naznačené, jedná sa o bicykel z tzv. kategórie endurance, čiže cestný bicykel zameraný pre širokú verejnosť, ktorý sa vyznačuje vzpriamenejším a pohodlnejším posedom. Napriek tomu je GTR Team viac ako ktorýkoľvek iný bicykel z triedy endurance v dobrom zmysle slova, ovplyvnený svojimi pretekársky zameranými súrodencami z vyšších tried. Kým z iných endurance bicyklov ide o pocit nejakej miernej neochoty akcelerovať, tak GTR Team akceleruje veľmi ochotne a priam sa pýta na jazdu zo sedla s úchopom v oblúkoch. Rám GTRka je v oblasti stredového a hlavového zloženia skutočne natoľko tuhý, až navodzuje pocit, že sa vôbec nejedná o turisticky zameraný bicykel pre masy. Preto vám nič nebude brániť zobrať GTRko na cestné preteky a vyskúšať si jeho skryté pretekárske ambície na vlastnej koži.

Geometria



Bicykel je kompletne osadený mechanickou 11-rýchlostnou sadou Shimano Ultegra s prevodmi kategórie endurance. Vpredu máme kompaktne prevodníky s rozsahom 50/34 zubov a vzadu je kazeta s rozsahom 11/28 zubov. Je to ideálna kombinácia ako pre víkendových jazdcov, tak aj pre hobby pretekárov, ktorí zvolený rozsah určite ocenia v náročnejších stúpaniach. Testovaný bicykel bol vo veľkosti XL a kľukami dĺžky 172,5 mm. Osobne by som pri tejto veľkosti čakal skôr 175-ky kľuky. Pri mojej výške 188 cm a výške rozkroku 82 cm zvyknem jazdiť so 175 kľukami, no pri testovaní GTRka som mal pocit, že by som so 172,5 mm dĺžkou kľúk nemal žiaden problém ani pri dlhodobejšom použití. Keď už sme spomenuli prevody, ktoré sú ideálne hlavne pre vyznávačov kopcov, tak práve títo vrchári isto ocenia už spomenutú tuhosť v oblasti stredového a hlavového zloženia, kedy pri stúpaní a kadenčnej jazde zo sedla ocenia správanie sa bicykla, ktorý sa nijako nekrúti, nevlní a poslušne akceleruje dopredu s vysokou účinnosťou prenosu sily do zadného kolesa.


Je teda GTRko vôbec komfortné?

Aj napriek niektorým charakteristikám spoločným s tradičnými pretekárskymi bicyklami, poskytuje GTRko aj istú dávku komfortu. V porovnaní s inými endurance bicyklami sa však GTRko javí o niečo tuhšie. No je stále komfortnejšie ako vyslovene pretekárske stroje. Komfortu prispieva aj samotná geometria, ktorá je viac vzpriamenejšia, a tým pádom pohodlnejšia. Ak mám znova porovnať Wiliera s konkurenčnými endurance bicyklami, tak Wilier si na rozdiel od ostatných ide svojou, doslova talianskou cestou, kedy nevnucuje endurance rámy s prehnane vysokými hlavovými trubkami, no radšej si zachováva elegantný taliansky dizajn s odkazom na pretekárske rámy vyšších tried. V tomto prípade hovoríme o vplyve top modelu Cento 1 Air.



Komponenty prevažne od talianskych výrobcov

Vzhľadom na kratšiu geometriu, je bicykel výborne ovládateľný aj v technických zjazdoch. V prudkých zákrutách sa netreba obávať, že nedobrzdíte, kedže brzdy Shimano Ultegra v kombinácii s Alu kolesami od talianskeho výrobcu URSUS brzdia priam ukážkovo. Brzdy sú s klasickým uchytením a na kolesách sú obuté plášte Vittoria Rubino Pro s príjemnou šírkou 25 mm. Ostatné komponenty ako riadidlá s kompaktným oblúkom, predstavec a sedlovka sú hliníkové od talianskeho FSA, ale obrandované logom Wilier. Pri týchto komponentoch vidím priestor pre upgrade do budúcna. Časom by som som pre ešte väčší komfort vymenil sedlovku za karbónovú. Priemer sedlovky je 27,2 mm. Sedlo je od Selle Italia, a to model X1, ktorý by mal sedieť väčšine jazdcom. Na ráme v tejto cenovej kategórii je dnes už samozrejmosťou možnosť použitia ako mechanickej, tak aj elektronickej sady. Wilier má v ponuke model GTR Team aj na sade Campagnolo, kedy by sa už skutočne dalo hovoriť o čistokrvnom Talianovi. Zaujímavosťou, ktorá nebýva v tejto cenovej kategórii samozrejmosťou, je osadenie tzv. "chain catcherom", čo je vlastne komponent, ktorý zabraňuje tomu, aby nám reťaz či už pri preraďovaní na menši prevodník alebo pri jazde po nerovnostiach nespadla medzi malý prevodník a samotný rám. Takto je ochránený nielen samotný rám pred poškriabaním, ale aj naše nervy a ruky pred zašpinením v prípade popísaného pádu reťaze .



Plusy:

  • farebná kombinácia
  • zvolené komponenty
  • odozva rámu pri šliapaní
  • chain catcher

Mínus:

  • v cenovej kategórii nemám, čo vytknúť


Pre koho je Wilier GTR Team určený?

Jedným slovom by som povedal, že pre všetkých. Je to naozaj bicykel, ktorý poteší svojou geometriou tých, ktorí sa chystajú na dlhé cestné výlety alebo si len radi doprajú cestný švih po práci, prípadne cez víkend s kamarátmi. Svojimi pretekárskymi génmi, ktoré sú cítiť aj zo správania sa bicykla, poteší určite tých pretekania chtivých cyklistov. Nielen samotný rám, ale aj kvalitné komponenty, ktorými je GTRko osadené, sú v tomto prípade skutočnou zárukou spokojnosti a spoľahlivosti. Tento bicykel stojí 2 498 € a je možné ho objednať cez spoločnosť Realsport. Ďalšie dostupné bicykle Wilier si môžete pozrieť na realsport.sk/cyklistika/bicykle.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
kimlo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Superior X-ROAD Team Issue – poctivý kus cestárčiny z rodiska Tatry

Superior X-ROAD Team Issue – poctivý kus cestárčiny z rodiska Tatry

Každý, kto začne s cyklistikou, sa po pár rokoch začne obzerať po serióznejšom stroji. Prečo si práve X-ROAD získal moje srdce?
Konečne som skúsil aero bicykel - sezóna s Giant Propel

Konečne som skúsil aero bicykel - sezóna s Giant Propel

Dlhé roky tvrdím, že aero model je pre mňa zbytočný, a na prvom mieste mám iné parametre než rýchlosť na rovine. Lenže doba sa zmenila a prišiel čas prehodnotiť názor.
Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Top model švajčiarskej značky zažil so mnou celú sezónu a tak si trúfnem povedať, aký skutočne je.
keyboard_arrow_up