Kliknutím prejdeš na
www.wilier.com
Reklama
Test: Wilier GTR Team - pohodlný bicykel na výjazdy, ale nezľakne sa ani pretekov

Test: Wilier GTR Team - pohodlný bicykel na výjazdy, ale nezľakne sa ani pretekov

2 komentáre

kimlo 09.07.2017 15 fotografií   Test Cestna Cyklistika Cestny Bike Wilier

Model GTR Team je komfortný taliansky cestný bicykel, ktorý aj napriek pohodlnejšej a vzpriamenejšej geometrii v sebe nezaprie gény tradičného pretekárskeho bicykla z rodiny Wilier Triestina.

 

Ako jazdí?


Ako už bolo v úvode naznačené, jedná sa o bicykel z tzv. kategórie endurance, čiže cestný bicykel zameraný pre širokú verejnosť, ktorý sa vyznačuje vzpriamenejším a pohodlnejším posedom. Napriek tomu je GTR Team viac ako ktorýkoľvek iný bicykel z triedy endurance v dobrom zmysle slova, ovplyvnený svojimi pretekársky zameranými súrodencami z vyšších tried. Kým z iných endurance bicyklov ide o pocit nejakej miernej neochoty akcelerovať, tak GTR Team akceleruje veľmi ochotne a priam sa pýta na jazdu zo sedla s úchopom v oblúkoch. Rám GTRka je v oblasti stredového a hlavového zloženia skutočne natoľko tuhý, až navodzuje pocit, že sa vôbec nejedná o turisticky zameraný bicykel pre masy. Preto vám nič nebude brániť zobrať GTRko na cestné preteky a vyskúšať si jeho skryté pretekárske ambície na vlastnej koži.

Geometria






Bicykel je kompletne osadený mechanickou 11-rýchlostnou sadou Shimano Ultegra s prevodmi kategórie endurance. Vpredu máme kompaktne prevodníky s rozsahom 50/34 zubov a vzadu je kazeta s rozsahom 11/28 zubov. Je to ideálna kombinácia ako pre víkendových jazdcov, tak aj pre hobby pretekárov, ktorí zvolený rozsah určite ocenia v náročnejších stúpaniach. Testovaný bicykel bol vo veľkosti XL a kľukami dĺžky 172,5 mm. Osobne by som pri tejto veľkosti čakal skôr 175-ky kľuky. Pri mojej výške 188 cm a výške rozkroku 82 cm zvyknem jazdiť so 175 kľukami, no pri testovaní GTRka som mal pocit, že by som so 172,5 mm dĺžkou kľúk nemal žiaden problém ani pri dlhodobejšom použití. Keď už sme spomenuli prevody, ktoré sú ideálne hlavne pre vyznávačov kopcov, tak práve títo vrchári isto ocenia už spomenutú tuhosť v oblasti stredového a hlavového zloženia, kedy pri stúpaní a kadenčnej jazde zo sedla ocenia správanie sa bicykla, ktorý sa nijako nekrúti, nevlní a poslušne akceleruje dopredu s vysokou účinnosťou prenosu sily do zadného kolesa.



Je teda GTRko vôbec komfortné?


Aj napriek niektorým charakteristikám spoločným s tradičnými pretekárskymi bicyklami, poskytuje GTRko aj istú dávku komfortu. V porovnaní s inými endurance bicyklami sa však GTRko javí o niečo tuhšie. No je stále komfortnejšie ako vyslovene pretekárske stroje. Komfortu prispieva aj samotná geometria, ktorá je viac vzpriamenejšia, a tým pádom pohodlnejšia. Ak mám znova porovnať Wiliera s konkurenčnými endurance bicyklami, tak Wilier si na rozdiel od ostatných ide svojou, doslova talianskou cestou, kedy nevnucuje endurance rámy s prehnane vysokými hlavovými trubkami, no radšej si zachováva elegantný taliansky dizajn s odkazom na pretekárske rámy vyšších tried. V tomto prípade hovoríme o vplyve top modelu Cento 1 Air.





Komponenty prevažne od talianskych výrobcov


Vzhľadom na kratšiu geometriu, je bicykel výborne ovládateľný aj v technických zjazdoch. V prudkých zákrutách sa netreba obávať, že nedobrzdíte, kedže brzdy Shimano Ultegra v kombinácii s Alu kolesami od talianskeho výrobcu URSUS brzdia priam ukážkovo. Brzdy sú s klasickým uchytením a na kolesách sú obuté plášte Vittoria Rubino Pro s príjemnou šírkou 25 mm. Ostatné komponenty ako riadidlá s kompaktným oblúkom, predstavec a sedlovka sú hliníkové od talianskeho FSA, ale obrandované logom Wilier. Pri týchto komponentoch vidím priestor pre upgrade do budúcna. Časom by som som pre ešte väčší komfort vymenil sedlovku za karbónovú. Priemer sedlovky je 27,2 mm. Sedlo je od Selle Italia, a to model X1, ktorý by mal sedieť väčšine jazdcom. Na ráme v tejto cenovej kategórii je dnes už samozrejmosťou možnosť použitia ako mechanickej, tak aj elektronickej sady. Wilier má v ponuke model GTR Team aj na sade Campagnolo, kedy by sa už skutočne dalo hovoriť o čistokrvnom Talianovi. Zaujímavosťou, ktorá nebýva v tejto cenovej kategórii samozrejmosťou, je osadenie tzv. "chain catcherom", čo je vlastne komponent, ktorý zabraňuje tomu, aby nám reťaz či už pri preraďovaní na menši prevodník alebo pri jazde po nerovnostiach nespadla medzi malý prevodník a samotný rám. Takto je ochránený nielen samotný rám pred poškriabaním, ale aj naše nervy a ruky pred zašpinením v prípade popísaného pádu reťaze .





Plusy:

  • farebná kombinácia
  • zvolené komponenty
  • odozva rámu pri šliapaní
  • chain catcher

Mínus:

  • v cenovej kategórii nemám, čo vytknúť




Pre koho je Wilier GTR Team určený?


Jedným slovom by som povedal, že pre všetkých. Je to naozaj bicykel, ktorý poteší svojou geometriou tých, ktorí sa chystajú na dlhé cestné výlety alebo si len radi doprajú cestný švih po práci, prípadne cez víkend s kamarátmi. Svojimi pretekárskymi génmi, ktoré sú cítiť aj zo správania sa bicykla, poteší určite tých pretekania chtivých cyklistov. Nielen samotný rám, ale aj kvalitné komponenty, ktorými je GTRko osadené, sú v tomto prípade skutočnou zárukou spokojnosti a spoľahlivosti. Tento bicykel stojí 2 498 € a je možné ho objednať cez spoločnosť Realsport. Ďalšie dostupné bicykle Wilier si môžete pozrieť na realsport.sk/cyklistika/bicykle.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

SuperMarioCannondale 09.07.2017 (23:30)

Taliansky rám iba s Campou....

 
haffen 10.07.2017 (10:31)

Mám 2016 verziu. Neviem porovnať s inými, nakoľko je to môj prvý bike, ale som s nim veľmi spokojný. Je pekne mrštný. A to mám default Shimano kolesá, ktoré pôjdu čoskoro preč. S karbónmi to bude len a len lepšie...

 
Pridaj komentár