Mavic 2007
Pokiaľ sme u Mavicu boli zvyknutí na tri kategórie určenia pre jeho
kolesá, v roku 2007 to už budú štyri – XC Racing, Cross Mountain, Enduro
FR a Extreme MTB. Nech už sa nájdete v ktorejkoľvek rade, Mavic
pripravil novinky, ktoré ulahodia každému bikerovi.
Vo svete ráfikov sa toho veľa nezmenilo, snáď len XM321 Disc sa premenoval na
EN321 Disc. Tento populárny model je ľahký a ri tom sľubuje pevnosť
a možnosť napasovať do neho aj 2.5 palca široké gumy. Nový ráfik XM719 Disc vážiaci 460g je určený predovšetkým na XC.
EX séria zostala konštrukčne rovnaká, ale bola prerobená po designovej stránke,
zrejme kvôli útoku zo strany DT. EX823 a EX721 dostali krajšiu žltú
grafiku a EX325 a EX729 dostali väčšiu, ale decentnejšiu grafiku
a logo.
To najhlavnejšie sa však udialo v segmente zapletených kolies, ktoré stále obsahujú tak diskové verzie, ako verzie pre V brzdy.
V XC kategórii prichádzajú Crossmaxy vo verziách SL, SLR a SLR disc. Na diskové verzie si môžete dať kotúč cez 6 skrutiek alebo centerlock a samozrejmosťou je UST kompatibilita.
Crossmax SL Disc schudli o 150 g na krásnych 1520 g za pár, pri 10% náraste tuhosti. 24 plochých Zicralových špicí vpredu i vzadu, vpredu
odľahčených a vzadu zapletených radiálne na strane kazety s oužitím
Isopulse systému. V nábojoch nájdete Titanové osky, vylepšený orech
a širšiu obrubu pre ešte vyššiu tuhosť. Ložiská sú od seba ešte
vzdialenejšie ako minulý rok, čo zvyšuje životnosť. Ráfiky sú opracované na
minimálnu hmotnosť a grafika je vypálená laserom.
Crossmax SL
Kliknite na obrázky...
Crossmax SLR je na tom ešte lepšie. Verzia pre véčka má 1410 g s 18 odľahčenými špicami radiálne zapletenými vpredu a 20 s radiálnym
zapletením na strane kazety spolu s Isouplse systémom a vylepšeným
FTS-X orechom. Na prednom náboji nájdete karbonové telo spolu s titanovými
a duralovými súčiastkami. SLR Disc karbonové telo nemá a má 24 špicov
vpredu i vzadu. Kvôli tomu je o 110 g ťažší.
Presuňme sa do segmentu Cross Mountain. Minuloročné Crossride majú aj
diskovú verziu s medzinárodným štandardom alebo centerlockom. Za peniaze
slušná muzička. 24 dvakrát krížených špicov a 25 mm šírka ho predurčujú do
ťažšieho terénu. Celé to váži 1920g a je to k dispozícii
v čiernej farbe.
Novinkou sú Crosstaily. Diskové alebo véčkové verzie, 24/24 alebo 18/20
plochých špicov, FTS-X orech a UST kompatibilita, spolu s váhou 1815,
resp. 1700g ich stavajú na trhu do celkom slušnej pozície.
Na vrchole Cross Mountain segmentu sú Crossmax ST. Opäť véčkové/ diskové
verzie, centerlock alebo 6 dier, 18/20 alebo 24/24 špicov a UST
kompatibilita. Čo ich líši od Crosstailov sú tuhšie a evnejšie náboje,
guľaté Zicralové špice s Isopulse zapletením vzadu a špeciálnym
post-opracovaním ráfiku. Laserom vypálená grafika a hmotnosť 1660g resp.
1585g za pár.
Nové kolesá sú aj v segmente Enduro FR. Crossmax SX sa robí len pre
kotúče, 26 mm šírka ráfika je vhodná aj na širšie gumy, 24 krížených guľatých
Zicralových špicov si zarobia na 1920g, čo nie je na kolesá na podobnú určenie
vôbec zlé...
Komentáre Zobraziť komentáre (0)
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre