Test: Výbava HQBC - dostupné ceny a veľa muziky v znamení trailovej prilby a fotochromatických okuliarov

Test: Výbava HQBC - dostupné ceny a veľa muziky v znamení trailovej prilby a fotochromatických okuliarov

Aj trail/enduro prilba môže byť ľahká, dobre vetraná, pritom dostatočne chrániaca a navyše za fajn cenu.

Keď k tomu priradím konkrétne parametre ako 285 gramov, overené vetranie v extrémnych horúčavách a 44 €, už je jasné, že tento kúsok výbavy má čo ponúknuť. Navyše sa dá kombinovať aj s fotochromatickými okuliarmi s obdobne príťažlivejšími parametrami.

Čoraz viac bikerov skúša náročnejšie terény a s tým je jednoznačne spojená aj výbava, kde základ tvorí práve prilba s lepšou ochranou temena. Voziť sa dá od drsnejšieho XC, ale hlavné uplatnenie nájde pri trailovom, all mountain a enduro jazdení.

Čierna farba - v tom výpeku sa predsa musí uvariť hlava

Ale kdeže! Pocity som mal tiež také pred jazdením, ale oproti bielej prilbe, ktorú som dovtedy jazdil primárne na XC a cestu, v tom nebol rozdiel. Samozrejme, že na hlave nevozíte klimatizáciu, ale prilbu a vo výpeku z vás bude tiecť pot z celého tela, ale to je proste štandard, keď si nakladáte bomby.



Aj keď sa jedná o robustnejšiu prilbu, kde je viac materiálu a vetranie ide čiastočne na úkor ochrany v porovnaní s cestnými alebo XC prilbami, stále bolo na veľmi slušnej úrovni.

Aj napriek farbe je viditeľná v premávke

Dizajn je osobná záležitosť a každý ho vnímame po svojom, ale mne sa toto prevedenie veru pozdáva, a to vďaka vkusnému skĺbeniu funkčnosti a elegancie. Prilba je čierna, čo sa dá kombinovať s rôznym oblečením aj bicyklami, a pritom dostatočne výrazná v cestnej premávke. S novým bikom tak nemusíte kupovať aj novú prilbu, teda, ak si na to potrpíte, ale vidím okolo seba, že toto rieši čím ďalej, tým viac jazdcov . Navyše, neónové časti prilby vôbec nezbledli, čo sa pri tomto type farby stáva.


Funkčné detaily

Poteší aj sieťka proti hmyzu, ktorá sa mi už neraz osvedčila - a nielen pri tejto prilbe. Šilt sa dá pohodlne vycvaknúť a následné nasadenie je taktiež bez komplikácií. Pri dlhšom zjazde so sklonom 25% som si však už musel zastať a šilt odpojiť, nakoľko mi zasahoval do výhľadu, čo je však v našich slovenských podmienkach skôr rarita. Za zmienku stojí aj možnosť nastaviť hlavový systéme vo vertikálnom smere, tj. zadnú časť, na ktorej je kolečko na zafixovanie sa spolu s celou zadnou časťou dájú posúvať smerom dole a dak si doladiť prilbu na pohodlné umiestnenie na temene.

Prispôsobenie popruhov a hlavového systému

Ide to jednoducho a rýchlo.


Fotochromaticke okuliare HQBC s označením QX3

Doteraz som jazdil takmer iba tie full-frame, a tak možnosť jazdiť dlhodobo okuliare bez rámu, bola veru príjemná zmena. Navyše, aj na cestnom bicykli zvyknem jazdiť s okuliarmi s rámom, ale tento model s fotochromatickými sklami sa veru dobre zvykalo.


Konštrukcia

Rám okuliarov spočíva iba vo vrchom dieli (half-frame), na ktorý sa kliknutím pripína sklo. Navyše, medzi rámom a sklom sú 4 vetracie otvory, ktoré slúžia na vetranie, a tým znižujú pravdepodobnosť zahmlievania. Ohybná nosovka slúži pre pohodlné, rýchle a hlavne trvácne nastavenie nosovky tak, aby dobre sedela na svojom mieste. Sklo je od renovovanej značky ESSILOR s kategóriou filtra 1-2, čo je vhodné práve aj na vjazd zo slnka do tieňa.

Výraznú limetkvú farbu rámu okuliarov nie je vidieť, ak ich máte na sebe, ale pre okolie isto zvyšujete svoju viditeľnosť, čo padne vhod hlavne teraz, keď už sa nám dni citeľne skracujú a príjazdy za šera sú častejšie. V popise okuliaroch sa uvádza, že sú aero tvarované, takže brzdiť prípadné rekordy na Strave, určite nebudú . Navyše, aj mušia hmotnosť poteší, ktorá sa pohybuje pod 30 g bez bočných krytiek.

Balenie

Spolu so samotnými okuliarmi sa v odolnom ochrannom balení nachádza aj handrička na utieranie šmúh a nástavec pre uchytenie dioptrických skiel.



Na bicykli aj mimo neho

Tieto okuliare už majú ochranný faktor UV 400 a navyše vďaka prevedeniu half-frame, poskytujú výborný pohľad na všetky dôležité smery pri jazde. Štyri vetracie prieduchy, ktoré sa nachádzajú vo vrchnej časti pod rámikom, fungujú spoľahlivo. Sklá sa nezahmlievajú a cez otvory neprefukuje do očí (ani pri rýchlej jazde na cestnom bicykli).

Pár slov na koniec

Okuliare sú vhodné nielen na trail, ale osvedčili sa mi aj na cestnom bicykli. Navyše som v nich zvykol šoférovať a absolvoval viacero peších turistických výletov.



Prilba SHOQ stojí 44 € a okuliare QX3 99 €, čo za svoje vlastnosti dáva výborný pomer cena/výkon. Bližšie informácie o výbave sa dozviete na tomto odkaze, kde sa nachádzajú aj ďalšie prilby a okuliare HQBC.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Okuliare Alpina Twist QV – neznesiteľná ľahkosť nosenia

Test: Okuliare Alpina Twist QV – neznesiteľná ľahkosť nosenia

Ponuka týchto okuliarov zo strany dodávateľa v redakcii dlho na odozvu nečakala. Chytil som sa jej, napriek mojej preferencii okuliarov s neorámovaným spodkom. Získali si moju priazeň? To sa dozviete už čoskoro.
Test: Okuliare Endura Gabbro II – výborná voľba nielen na bike

Test: Okuliare Endura Gabbro II – výborná voľba nielen na bike

Vyberáš okuliare na letnú sezónu? Tvar hlavy je síce individuálny, ale dovolím si tvrdiť, že tieto okuliare budú sedieť väčšine ľudí a navyše disponujú rozumnou cenovkou.
Test: Okuliare Alba Optics Mantra - prečo sa neskladajú?

Test: Okuliare Alba Optics Mantra - prečo sa neskladajú?

Je to len otázka dizajnu alebo majú pevné bočnice pri nosení nejakú výhodu?
keyboard_arrow_up