Test: Panaracer GravelKing SK 32 - japonské univerzálne gravel obutie

Test: Panaracer GravelKing SK 32 - japonské univerzálne gravel obutie

Panaracer patrí medzi legendárne značky v cyklo svete, ale u nás je to skôr rarita, vidieť tieto pneumatiky na trailoch a cestách. Mne sa do rúk dostala novinka v segmente gravel...

Musím sa priznať, že nepatrím medzi ľudí, ktorí fičia na každej novej vychytávke, ktorá sa objaví na trhu a väčšinou, pokiaľ niečo funguje, tak nemám potrebu to meniť. A kedže výnimka potvrdzuje pravidlo, tak, keď sa začalo hovoriť o segmente gravel, hneď som vedel, že to budem musieť mať. Nie, že by som chcel byť in, ale presne na niečo podobné som čakal, nakoľko na ceste do práce mám pekný dvojkilometrový úsek popri rieke, ktorá si priam pýta takýto bicykel.



Čo to má spoločné s gumami? Na rozdiel od čisto trailových alebo cestných, musia práve gravel pneumatiky zvládať oboje. Na jednej strane očakávam, že budú držať na asfalte aj za mokra, na tej druhej zase chcem, aby mi to v ľahšom teréne nestrieľalo a mohol som sa spoľahnúť, že neľahnem.



Prichádza kráľ


Veľmi ma potešilo, že som opäť na test dostal práve pneu od Panaraceru. Po dobrých skúsenostiach s Panaracer Pandurou som čakal, že ani GravelKing SK ma nesklamú. Už ten voľný preklad “štrkový kráľ” napovedá, že to bude musieť byť niečo špeciálne. GravelKing sa robí vo verzii pre tubeless a v skladacej klasike, ktorú mám k dispozícii aj ja v rozmere 700x32C. Z etikety sa taktiež dozvedám, že použitý je materiál ZSG (Zero Slip Grip), čo je prírodná zmes gumy, ktorá je ďalej podporená Anti Flat vložkou po celom obvode. Je to podobné ako Pandura, ktorá má zabezpečiť excelentnú odolnosť voči defektom a celé to potom zakončuje pätka Alfa Cord napomáhajúca lepšiemu odvaľovaniu.

Hneď to hodím na váhu a ostávam príjemne prekvapený, nakoľko displej ukazuje pekných 320 gramov. Pri nahadzovaní sa nedeje nič, čo by veľmi stálo za reč, nakoľko používam plášte s dušami. Ale všimol som si, že Panaracer nenecháva na svojich výrobkoch malé “anténky”, ktoré nemám veľmi rád, nakoľko sa mi stalo, že práve tieto mi vyrezali do rámu peknú značku. Nastal čas všetky tieto pekné tvrdenia od výrobcu vyskúšať v praxi.



Dosť bolo teórie


Dezén plášťa je v strede tvorený troma radmi štvorčekov, ktoré po stranách dopĺňajú dva rady priečnych lamiel striedajúcich sa opäť so štvorcovými štuplíkmi. Na to, že toto je pneumatika aj do nepohody, mi príde dezén nedostačujúci a mám pocit, že malé štvorčeky budú zalepené blatom po pár metroch. Vyrážam na prvú jazdu a hneď si všímam, že GravelKing je o poznanie tichší ako konkurencia, ktorú som mal možnosť vyskúšať. Taktiež už spomínaný nevýrazný vzor ma veľmi dobré odvaľovanie, a tak na asfalte je tento plášť radosť jazdiť. Takisto prírodná guma ZSG zatiaľ drží nad moje očakávania a po cca 500 km nepozorujem žiadne opotrebenie.



Mierim však do úseku, kde končí pekný asfalt a začína zmes piesku, blata a štrku. Plášte sú opäť veľmi rýchle, až mám niekedy strach, že mi to niekde ustrelí a pozriem sa na nejaký strom alebo krík zblízka. Bočný vzor sa pri klopení zahryzne do podkladu a nepustí vás ani v podmienkach, kedy už pomaly nechápete, na čom to tam dole drží. Ďalšia vec, ktorá má potešila, je dobrá samočistiaca schopnosť v blate. Nechápte ma zle, nejaké to blato sa na plášť nalepí, ale pri pohľade na vzor behúňa je to menej, akoby som čakal a po vystriedaní blatového úseku za spevnený povrch alebo asfalt, sa veľmi rýchlo očistia. Samozrejme, všetko potom skončí na vašom chrbte .

Po pár stovkách kilometrov môžem povedať, že som si tieto plášte veľmi obľúbil, nakoľko na asfalte sú veľmi rýchle a tiché a keď je treba, tak vedia podržať aj na poľnej a štrkovej ceste. Na druhej strane, aj keď za mokra držia dosť dobre, tak pri brzdení sa veľmi rýchlo odtrhnú do šmyku. Je pravda, že moje brzdy nie sú ”superstar” v modulácií, ale aj tak si treba dávať pozor, hlavne, keď vám nejaký dobrák dá na ceste prednosť, že? Za sucha je to lepšie a moment, kedy prechádzam od brzdenia ku korčuľovaniu, je o poznanie dlhší.



GravelKing môžem s pokojným svedomím odporučiť každému, kto si to rád z cesty strihne skratku cez les alebo pole a stále si chce na dobrom povrchu zachovať veľmi dobré odvaľovanie a grip. Nakoniec len dodám, že GravelKing SK sa stále vyrába v Japonsku, a tak si môžete byť istí, že dostávate vysokú kvalitu.



Plusy:

  • grip
  • hmotnosť
  • vyrobené v Japonsku

Minusy:

  • nič som nenašiel

Odporúčaná cena je 33 €. Dovozcom plášťov Panaracer na Slovensko je Sloger EU a viac informácií nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up0thumb_down comments 8 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Panaracer Gravelking SS - rýchly a odolný

Test: Panaracer Gravelking SS - rýchly a odolný

Často sa stretávam s názorom, že gravel je na asfalte veľmi pomalý, keďže má širšie gumy s agresívnejším vzorom. No dá sa to veľmi rýchlo vyriešiť nahodením nejakých "slikov". Prvý výjazd mimo asfalt vás však donúti zamyslieť sa.
Test: Panaracer GravelKing EXT - všetko sa dá spraviť ešte lepšie

Test: Panaracer GravelKing EXT - všetko sa dá spraviť ešte lepšie

Máte chuť posunúť váš gravel bike ešte viac smerom k "offroad" použitiu? Tak práve tento plášť môže zohrať kľúčovú úlohu a v článku si povieme prečo.
Test: Tufo Thundero – gravel plášť, ktorý príjemne prekvapil

Test: Tufo Thundero – gravel plášť, ktorý príjemne prekvapil

Otázka výberu gravel pneumatík je v mojom prípade jasná a je to snáď vidieť v chválospevoch, ktoré odo mňa zožali GravelKing-y. Je preto na mieste sa báť mi poslať na test nejakú inú značku, nakoľko som evidentne zaujatý. A predsa to spravili.
keyboard_arrow_up