Predstavenie: Návleky VeloToze – gumené brnenie pre vaše tretry

bimjeam 09.11.2017 10 fotografií   Test Velotoze Navleky Tretry Cestna Cyklistika Plo

Nie je snáď lepší pocit ako mať nohy v suchu a teple. Ako toho dosiahnuť aj s letnými tretrami a v daždi? To sa dozviete, ak budete čítať ďalej.

Bežnou možnosťou, ako ochrániť nohy pred vodou a vetrom, je použitie návlekov na tretry. Na trhu nájdete množstvo vyhotovení od úpletových, zateplených, neoprénových, s membránou, no značka VeloToze však ponúka „tak trochu iné“ návleky, ktoré sú vyrobené komplet z elastického latexu, ktorý je veľmi účinný, čo sa týka zabránenia vniknutia vody alebo vetra do tretry. Premočené tretry napríklad od špliechajúcej vody z predného kolesa budú s týmito návlekmi minulosťou.

Výnimočné návleky pre výnimočné príležitosti

Nejedná sa síce o návleky určené na každodenné nosenie, ale skôr na preteky, do najväčšieho nečasu alebo ako rezerva pribalená v batohu. Vzhľadom na ich nízku hmotnosť (cca 89 g) a minimálny objem, ich nie je problém prihodiť do batohu, dresu alebo podsedlovej kapsičky a vytiahnúť v prípade, keď vás zastihne búrka, alebo vás čaká dojazd z práce po mokrej vozovke.

Izolácia pred mokrom a vetrom

Elastický materiál návlekov sa dokáže dokonale adaptovať povrchu akejkoľvek tretry, je maximálne aerodynamický a absencia akýchkoľvek otvorov, švov a zipsov, ochráni vaše chodidlo na 100% pred účinkami vlhka a vetra.

Návleky VeloToze sa vyrábajú v rôznych farbách, ktoré budú ladiť so zvyškom vašej výstroje a dostupné sú aj vo viacerých vyhotoveniach, či už s vyššou alebo nižšou lýtkovou časťou. Ich nasadzovanie je pri správne zvolenej veľkosti pomerne jednoduché.

Vlastné skúsenosti

Čo sa týka reálnych skúseností, návleky som mal možnosť otestovať na zhruba 25 km výjazde po poriadne upršanom dni. Voda sa pod ne po celý čas jazdy nedostala, rovnako som nepociťoval, že by mi tretry prefukovalo. Návleky nie sú pre zimomravých jedincov a ja by som ich odporúčal skôr do teplôt nad 10°C alebo na výjazdy do jednej hodiny.

Najväčšou slabinou latexu je však jeho náchylnosť na predratie a je lepšie sa vyvarovať zbytočným peším presunom. Pri presúvaní sa s bicyklom po betóne vykazovali návleky známky opotrebovania v miestach, kde prekrývali výstupky dezénu v oblasti špičky. Veľkou výhodou však bolo, že pri umývaní bicykla som s hadicou vystriekal rovno aj nohy bez akejkoľvek ujmy. Hoci návleky je možné nasadiť aj na MTB tretry, ich využitie by som skôr videl aj na cestnú cyklistiku, pre ktoré existuje aj verzia určená presne na cestné tretry.

Cena týchto návlekov sa pohybuje od 19 € a viac informacii sa dozviete na tomto odkaze.

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

slobodaj 09.11.2017 (22:02)

Z vlastnej skusenosti pripadnym zaujemcom poskytujem podla mna cennu radu. Po pouziti oplachnut vodou utriet dosucha a v drogerii si kupit detsky zasyp/puder a napudrovat ich. Inak pri tretom , stvrtom pouziti mozte zabudnut na to , ze ich dostanete na nohu a dorovnate aby neboli pokrutene alebo zosuverene. S tym zasypom to funguje nadherne ako pri novych navlekoch. Proste vyzaduju odlisnu a casovo narocnejsiu starostlivost ako ine druhy navlekov. Avsak v dazdi su neskutocne a ako jedine naozaj nepremoknu.

Sarinator 10.11.2017 (14:44)

Co tak dusa zo 120 , no nie vazne a nepoti sa v tom noha z vnutra

bimjeam Sarinator 10.11.2017 (16:14)

Záleží od intenzity výkonu, vonkajšej teploty, od toho či sa ti aj normálne nadmerne potia nohy... Nie je to priedušné, na celodenný výjazd by som si to nedal, ale keď sa niekde strhne búrka, alebo pred cestou z práce zistíš, že sa rozpršalo, tak ťa to uchráni od čľapkania v tretrách, ktoré je podstatne nepríjemnejšie ako trochu spotená noha.

slobodaj Sarinator 12.11.2017 (22:54)

Vsak poti , ale lepsie je spotena noha v izolovanom teplom pote ako v studenej dazdovej vode ktorej ti do tretry tecie stale viac a viac a neprijemne to chladi nohu. Ja som v tom prezil 5hodinovy vyjazd v dazdi pri teplote 8 az 12 stupnov a neviem si ich vynachvalit. Posluzili naozaj skvele.

tommee Sarinator 13.11.2017 (15:43)

dakujem, s tym zasypom je to super napad... moje navleky maju za sebou 2 vyjazdy a navliect ich bol boj o zivot!