Felt Doctrine 2018 – ak je cieľom maximálny výkon

Felt Doctrine 2018 – ak je cieľom maximálny výkon

PR článok 21.03.2018   Hardtail Horska Cyklistika MTB Felt Zjazd

V dynamickom svete pretekov svetového pohára zostáva jedna vec stále nemenná.
V boji o prvenstvo je nutné mať k dispozícii, okrem kondície, taktiež tú najúčinnejšiu zbraň, ktorá váš výkon dostatočne podporí. A to je úloha nového Felt Doctrine.

 



Ak máte tie najvyššie ambície


Nový rám Felt Doctrine je o 60 gramov ľahší a o 12 % tuhší, ako jeho predchodca. Pomer tuhosti k hmotnosti je najvyšší spomedzi všetkých rámov, ktoré doteraz Felt vo svojej histórii vyrobil. Vďaka tomu, ponúka Doctrine efektívny prenos energie, čo sa veľkou mierou podieľa v boji o sekundy. Zadná stavba v štandarde boost, stred BB92 a precízna geometria nerobia žiadne kompromisy.



Efektívna geometria ako základ, s kolesami 29"


Geometria rámu vychádzajúca z požiadaviek profesionálnych jazdcov sa uberá moderným smerom. Sedlová trubka zviera strmší uhol, potrebný na dosiahnutie optimálnej pozície v strmých výjazdoch, zatiaľ čo medzigeneračne o dva stupne položenejšia 69,5-stupňová hlavová trubka ponúka jazdcovi viac kontroly, a lepšie manévrovanie v prudkých zjazdoch a členitom teréne. Nezabudlo sa, ani na komfort, keďže zadná stavba tohto mimoriadne tuhého rámu ponúka výrazné pohlcovanie vibrácií vo vertikálnom smere.



Vďaka použitiu stredového domčeka štandardu BB92 bolo možné maximalizovať efektivitu prenosu energie do pedálov, a tak zlepšiť priechodnosť zadného plášťa v ráme. Tá by mala s prehľadom zvládnuť plášte široké až 2,35 palca. Efektívna dĺžka rámovej trubky je vo veľkosti 18“ 612 milimetrov, reach narástol o 9 milimetrov. Zadné vzpery boli skrátené o 10 mm a ich dĺžka činí slušných 430 milimetrov. Pridajte k tomu nízku hlavovú trubku s možnosťou dosiahnutia agresívnej jazdeckej pozície a dostávate výborný nástroj na prekonávanie vašich súperov.



Inteligentný manažment káblov a čistý dizajn


Inžinieri značky Felt sa nepohrali s rámom iba navonok, ale aj vo vnútri. Kompletne prepracovaný systém vedenia bowdenov a brzdových hadíc je možné viesť vnútrom rámu, vrátane kabeláže elektronického radenia a ovládania teleskopickej sedlovky. Utesnené koncovky bránia vstupu nečistôt do bowdenov a dodávajú biku veľmi čistý vzhľad po estetickej stránke.



Vychytávky, ktoré sa inde nevidia


Vodítko s priamym úchytom na rám pomocou dvoch skrutiek pridáva síce zopár gramov, no s jeho prítomnosťou neriskujete pád reťaze v tej najmenej vhodnej chvíli. Úchyt zadného brzdového strmeňa je riešený neobvykle štandardom Flat-mount , ktorý by ste čakali skôr na cestnej žiletke, ako na XC biku. Tento netradičný konštrukčný prvok umožňuje umiestniť strmeň do vnútra zadnej stavby pri maximálnej úspore materiálu a hmotnosti.



Modely a ceny – rozumný mix komponentov, z ktorých si vyberie každý


V sezóne 2018 sa môžete tešiť na šesť modelov Doctrine očíslovaných od jedna po šesť, z toho trojicu postavených na karbónových rámoch z lepšieho UHC Advanced vlákna a trojicu rámov z materiálu UHC Performance. Geometria je pre celý modelový rad rovnaká a o pruženie sa starajú 100 milimetrové vidlice RockShox. Modely s nepárnym číslom majú pohonné sady Sram, zatiaľ čo modely s párnym číslom v názve spoliehajú na dvojprevodníkové sady Shimano s kľukami kanadského výrobcu Race Face, resp. Praxis. Tešiť sa môžete aj na 25 milimetrov široké tubeless-ready ráfiky a plášte Schwalbe, naprieč celou ponukou modelov Doctrine.


V slovníku cudzích slov by ste našli, že pojem "doktrína" vyjadruje pevné učenie opreté o nejakú autoritu. V prípade modelu Doctrine sú týmito neoblomnými autoritami tuhosť, ľahkosť a efektívnosť. A presne takýto nový Doctrine na rok 2018 je. Pre viac informácií navštívte oficiálnu stránku feltbicycke.sk
 

Fotogaléria k článku

 

Podobné články