Test: ESI Fit SG – nová generácia kultových gripov

Americká značka spôsobila vo svete gripov doslova malú revolúciu. Konkurencia však nespí a silikónové gripy dnes už ponúka kdekto. Protiútokom ESI je nová generácia ergonomických gripov.

Prvé gripy  ESI, (toho času horúcu novinku) som si kúpil ešte ako študent za ťažko brigádnicky vydreté peniaze. Žiaľ pri páde na makadame som ich ešte v ten mesiac rozflákal a ja som sa zaťal, že toľko peňazí už za gripy nikdy nedám. Odvtedy som vyskúšal niekoľko druhov fejkových silikónových gripov od rôznych výrobcov, nikdy to nebolo úplne ono a postupne som prešiel ku gripom z tvrdenej peny. Po rokoch sa mi do ruky dostali nové ergonomicky tvarované gripy ESI Fit, ktoré vyzerali inak ako všetky silikóny, ktoré som mal dovtedy pod rukami. Kruh sa pomaly  uzatvára .


Nasadzovanie a prvé pocity

Ako už býva zvykom, nasadzovanie silikónových gripov je taký malý pôrod. „Esíčka“ s prívlastkom Fit SG nie  sú výnimkou a aby ste zažili jazdu s rukami ako v bavlnke, musíte ísť na to najskôr poriadne drsne. Bez prípravku na čistenie okien (prípadne WD40), alebo vzduchovej pištole s kompresorom z toho pravdepodobne nič moc nebude . Skúsenejší z vás, mi dajú iste za pravdu. Má to však tú výhodu, že keď raz gripy nahodíte, ich pretáčanie na riadidlách rozhodne nehrozí.


Nie je silikón ako silikón – grip a materiál

Väčšina lacných silikónových gripov trpí na to, že ich povrch je obvykle hladký, a keď sa vám ruky trochu spotia alebo poprší, tak zostanú kvalitne šmykľavé a potenciálne nebezpečné pre vašu jazdu. Napodobeniny, ktoré majú zasa väčšie „póry“, ktoré zlepšujú grip zasa zvyknú postupom času naberať do seba nečistoty a čoskoro vyzerajú, ako keby sa v nich zabývala papleseň štetkovitá. V tomto ESI hrá jednoznačne prím a materiál gripov nezapácha, nemá póry a vďaka brúsenej úprave povrchu, ktorá pripomína mikrodrážky sa v porovnaní so starými „chunky” alebo „racer edge” gripmi vôbec nešmýkajú. Materiál je pritom na pocit veľmi príjemný, štruktúrovaný povrch dovoľuje dlani „dýchať“ a ruky bez rukavíc sa mi  na týchto gripoch nepotili  ani na dlhšom výjazde.

Pohodlie alebo kontrola? Z každého rovným dielom

Kým v minulosti bolo nepísaným pravidlom, že užšie (30 mm) gripy sú vhodnejšie pre pretekárov, lebo ponúkajú viac kontroly pri riadení, tak objemnejšie (32 a 34 mm) gripy boli určené skôr tým, ktorí vyžadovali maximum komfortu, resp. ľuďom s labami miesto dlaní . Fit SG verzia je v tomto ohľade hybridom, ktorý si berie z oboch variantov to najlepšie. V oblasti palca je priemer 30 mm, aby ste mali pevný stisk a riadidlá pod kontrolou a vonkajšia časť sa v polovici rozširuje do 33 mm pre maximum komfortu a oddialenie únavy ulnárnych nervov.


Prvotný nezvyk a vo výsledku veľká spokojnosť

Vraví sa, že človek si zvykne aj na šibenicu. Pri zmene zaužívaných komponentov vždy vzniká prvotný divný pocit a nezvyk, ktorý obvykle časom ustúpi, keď veciam dáme šancu. Rovnaký pocit som zažíval, keď som prešiel z 26-tky na 29er, vymenil úzke riadidlá za široké, HT za fulla a podobne to prebehlo aj pri ESI Fit SG. Prvý moment človek nevie, kde to má držať, no po pár jazdách už to ani nevníma. Výhodou takéhoto rozdielneho priemeru v priereze gripov je aj to, že pri jazde v rozbitom teréne sa vám dlaň nemá tendenciu zošmyknúť z gripu, lebo ho podrží vonkajšia objemnejšia časť. Viackrát mi to padlo veľmi dobre vhod, keď som pri zjazdovaní trailu trafil predným kolesom v rýchlosti voľný kameň alebo šišku a dlaň ostala pevne na gripe.


Opotrebovanie, výdrž a pár slov na záver

Čo sa týka opotrebovania povrchu gripov, tak na tom ani po dvojmesačnom tisíckilometrovom nájazde nebadať žiadne „vyleštené“ miesta. Lamely sú stále výrazné a nezmenil sa ani pocit gripu. Čo sa týka odolnosti pri páde, tak tú som našťastie nemal možnosť testovať, no tu musíte samozrejme brať do úvahy, že komfortný silikón toho znesie omnoho menej ako tvrdá guma a hliníková objímka. Možno dobrým tipom na posilnenie výdrže je posunúť grip trošku viac za riadidlá, aby zbytočne nepretŕčal a nedošlo ľahko k jeho natrhnutiu. Na druhej strane ten komfort z jazdy, ktorý ponúkajú nemožno s inými materiálmi zrovnávať. Veľkým prekvapením však pre mňa bola zdrsnená povrchová úprava, ktorá je zasa o level vyššie v porovnaní so starými „esíčkami“ a neporovnateľná s lacnými náhradami. Tu zapracovali „amíci” naozaj excelentne a zaslúžia pochvalu!

V reči reklamných spotov sa až núka povedať, že „orginál je len jeden“, pretože pri gripoch ESI to platí priam dvojnásobne. Sympatickým počinom je aj to, že značka nezaspala na vavrínoch a snaží sa svoje produkty posunúť ešte ďalej a neťaží len z prvotnej slávy a úspechu. Orientácia na ergonómiu je určite dobrým krokom a verím tomu, že množstvo ľudí si takýto profil gripov obľúbi.


Testované gripy ESI Fit SG sú dostupné v štandardnej šestici farieb za odporúčanú cenu cca 28 €.
Viac informácii o týchto ale aj iných ergo-gripov ESI sa môžete dozvedieť na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
bimjeam 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Pedále Force SWING – kto im príde na chuť?

Test: Pedále Force SWING – kto im príde na chuť?

Základom kvalitných pedálov je dobre navrhnutá platforma tak, aby spolupracovala s adekvátne zvolenými pinmi. Bude to aj tento prípad?
Test: Lapierre E-Zesty AM 9.4 2024 – pán bicykel

Test: Lapierre E-Zesty AM 9.4 2024 – pán bicykel

Po ročnej odmlke sa ku mne dostal konečne bike na test. A rozhodne nie nejaký obyčajný.
Test: VAUDE Kuro - funkčné posolstvo nielen do terénu

Test: VAUDE Kuro - funkčné posolstvo nielen do terénu

Poď sa pozrieť na časť kolekcie oblečenia od výrobcu VAUDE, vhodnej do nastávajúcich podmienok. Ako funguje oblečenie z recyklátu, keď teplota stúpa? Čo všetko ponúka?
keyboard_arrow_up