Orbea - celoodpružené modely na rok 2018

Orbea - celoodpružené modely na rok 2018

PR článok 24.03.2018   Novinky Predstavenie Allmountain Enduro Horska Cyklistika Orbea Sezona 2018 Spanielsko

Pozrite si prierez kolekciou 2018 v rámci celoodpružených modelov španielskej značky Orbea. Na svoje si prídu nadšenci endura, all-mountain a tiež nároční jazdci XC a maratónov.

 

História značky je vcelku zaujímavá, nakoľko vznikla už v roku 1840, ako výrobca zbraní a bicyklami sa začala zaoberať až v 1930. Orbea je dnes najväčší španielsky výrobca bicyklov so sídlom v malom baskickom mestečku Mallabia. Drahšie rámy sa vyrábajú v Portugalsku a ostatné v rodnej Mallabii.



Poďme sa teda pozrieť na ponuku celoodpružených bicyklov pre rok 2018. Nachádzajú sa tu štyri modely - RALLON, OCCAM AM, OCCAM TR a OIZ. Tie sú logicky zaradené podľa určenia a zdvihu odpruženia.



RALLON


Modelový rad RALLON je určený pre všetkých nadšencov enduro jazdenia. Rámy sľubujú istotu a kontrolu pri rýchlom jazdení, čo môže rozhodnúť aj o úspechu na pretekoch. Rám z karbónového materiálu Orbea Monocoque Race Carbon využíva 150 mm zdvih a všetky modely sú na 29" kolesách. Prepákovanie odpruženia jednočapovej modifikácie s názvom Pivot Link, umožňuje ľahký prístup k tlmiču z pravej strany, priestor na košík s 0,5 l fľašou, či prichytenie kapsičky s náradím. Posunuté uloženie tlmiča o 12 mm umožňuje nižšie geometriu hornej rámovej trúbky. Zadné koleso je zavesené na 148 mm zadnej oske, ktorá umožňuje použitie hrubších pneumatík. Položený hlavový uhol (65 - 65,5°), dlhší kokpit, nastaviteľná geometria, dlhá vzdialenosť kolies, ostrý uhol sedlovej trúbky, nižšie uloženie stredu a krátka reťazová linka, to všetko robí nového RALLONu viac enduro. Výrobca sa rozhodol všetky modely osadiť pohonom s 32-zubovým prevodníkom a 12-rýchlostnou kazetou v rozsahu 10-50 pastorkov.

Dôkazom, že model RALLON zvládne aj ten najťažší terén a nasadenie je fakt, že v roku 2018 na ňom nastúpi do série EWS (enduro world series) nový tím - Orbea Enduro Team. A tam sa materiál rozhodne nešetrí.




Navyše, všetky modely si môžete vybrať v troch farebných variáciách - Red-Black, Blue-Mint alebo Purple-Light Blue. Okrem samotného rámového setu v cene okolo 3 200 € sú dostupné tri modely: RALLON MIO, RALLON M-TEAM a RALLON M-LTD.



RALLON MIO je s cenou 4 000 € najlacnejší z radu. Využíva vzduchové pruženie, vpredu vidlicou FOX 36 Float Performance 3-Position so 160 mm zdvihom a vzadu tlmič FOX DPX2 Factory. Pohon má v rukách SRAM GX a brzdy zase Shimano XT M8000. Kolesá s rozmerom 29" sú od značky DT E-1900 a obuté do plášťov Maxxis Aggressor 2.30" TLR. Výbavu dopĺňa sedlovka Race Face Aeffect Dropper.



Stredný z radu je model RALLON M-TEAM. Ten je dostupný za cca 6 400 € a je osadený vidlicou FOX 36 Float Factory 160 FIT RC2 a tlmičom FOX Float X2 Factory 2-Position. Brzdy sú od značky Avid Guide RSC a pohon SRAM X01. Kolesá DT E-1501 sú rovnako na plášťoch Maxxis Aggressor 2.30" TLR. Sedlo môžete ovládať pomocou sedlovky Race Face Turbine Dropper so 150 mm zdvihom.



Posledný a najdrahší model RALLON M-LTD má cenovku cca 7 250 € a na sebe nesie vidlicu FOX 36 Float Factory 160 FIT RC2 s Kashima úpravou a tlmič FOX DHX2 Factory 2-Position Spring Kashima. Pohon je v rukách SRAMu XX1 a brzdy Avid Guide RSC. K ďalšej výbave patrí napríklad aj sedlovka Race Face Turbine a kolesá DT XMC-1200.



OCCAM AM


Model OCCAM AM bol na rok 2018 vylepšený o vyšší zdvih, širšie pneumatiky, vyššiu stabilitu a viac možností prispôsobenia. Má hlavový uhol 66,5° a širšie ráfiky, čo spôsobilo, že v drsnejšom teréne zažijete viac zábavy pri vyššej rýchlosti. Disponuje rovnako ako RALLON 150 mm zdvihom, ale na rozdiel od neho, má trailovú geometriu a 27,5" kolesá. Pruženie vyladené pre efektívne trailové jazdenie so systémom prepákovania UFO, šetrí oproti bežným systémom približne 140 g hmotnosti a sľubuje výbornú tuhosť a akceleráciu. Rámy sú konštruované rovnako z karbónového materiálu Orbea Monocoque Race Carbon a hliníkovej zliatiny Orbea OCCAM AM 2018 Hydro Triple Butted. Zadné koleso drží 12x148 mm oska, čo posunom o 3 mm umožňuje použitie širšej pneumatiky pri reťazovej linke 425 mm.



Rámový set OCCAM AM sa predáva vo farebných variantoch Mint-Mint a Red-Black s tlmičom FOX Float DPS Performance 3-Position Evol v cene okolo 2 650 €. Model OCCAM AM je v ponuke šiestich modelov - OCCAM AM M30, OCCAM AM MIO, OCCAM AM M-LTD, OCCAM AM HIO, OCCAM AM H30 a OCCAM AM H50.



OCCAM AM M30 v cene cca 3 500 € je postavený na karbónovom ráme, osadený je vidlicou FOX 34 Float Performance 150 a tlmičom FOX Float DPS. Pohon má v rukách Shimano s 32-zubovým prevodníkom a 11-rýchlostným prehadzovačom v rozsahu kazety 11-46 pastorkov.



OCCAM AM HIO sa vyrába v hliníkovom prevedení Hydro Triple Butted vo farbách Torquoise-Black a Black-Orange-Pistachio a jeho cena je stanovená na výške cca 3 000 €. V jeho výbave nájdete vidlicu FOX 34 Float Performance 150, tlmič FOX Float DPS Performance, brzdy Shimano MT500, pohon SRAM GX s 32-zubovým prevodníkom a kazetou s 12-timi pastorkami (10-50). Ďalej kolesá DT M-1900 obuté v plášťoch Maxxis Ardent 2.40" TLR a samozrejmosťou je teleskopická sedlovka v podaní Race Face Aeffect Dropper.



Model OCCAM AM H30 ma cenovku nastavenú na cca 2 400 €. Jeho základom je hliníkový rám Orbea Occam AM 2018 Hydro Triple Butted vo farbách Torquoise-Black alebo Black-Orange Pistachio. Pruženie je zložené z vidlice 34 Float Performance 150 a tlmiča FOX Float DPS Performance. Poháňajú ho komponenty z dielne Shimano SLX/ Shimano XT s 32-zubovým prevodníkom a 11-rýchlostným prehadzovačom (11-46). K ďalšej výbave patria brzdy Shimano MT500, kolesá Mach1 Klixx a teleskopická sedlovka Race Face Aeffect Dropper.



Ďalším radom celoodpružených bicyklov je Orbea OCCAM TR. Tu si môžete okrem samotného rámového setu vybrať podľa výbavy a ceny až z ôsmych modelov v karbónovom prevedení Orbea Monocoque Race Carbon alebo hliníkovej zliatiny Orbea Occam TR 2018 Hydro Triple Butted. Ide o bicykle pre trailové jazdenie so 120 mm odpružením zadného prepákovania UFO Pivot Point, pevnejšími a širšími ráfikmi a zadnou 148x12 mm oskou. Rám je prispôsobený na 27,5" (plus) a aj 29" rozmer kolies a plášťov.



Prvý a najvyššie postavený z tejto rodiny je OCCAM TR M-LTD. Za cenu cca 6 700 € je dostupný vo farebných variáciách Black-Mint a Red-Black. Jeho základom je karbónový rám s pružením FOX 34 Float Factory 130 FIT4 a tlmič FOX Float DPS Factory, oba v Kashima úprave. Poháňa ho SRAM XX1 s 32-zubovým prevodníkom a 12-rýchlostnou prehadzovačkou (10-50). K ďalšej výbave patria brzdy Avid Guide RSC, kolesá z ráfkov DT XRC-1200 s plášťami Maxxis Forekaster 2.35" TLR a teleskopická sedlovka Race Face Turbine Dropper.



OCCAM TR HIO je postavený na ráme z hliníkovej zliatiny Orbea Occam TR 2018 Hydro Triple Butted, vo farbách Black a Orange-Black. Osadený je vidlicou FOX 34 Float Performance 130 a tlmičom FOX Float DPS Performance. Radenie, prehadzovač a kazeta je od značky SRAM GX s 32-zubovým prevodníkom a 12-pastorkovou kazetou v rozsahu 10-50 zubov. Výbavu uzatvárajú brzdy Shimano MT500, kolesá DT-M 1900 a sedlovka Race Face Aeffect Dropper.



Posledný a cenovo najprístupnejší je OCCAM TR H50. Za približne 1 900 € je pripravený bicykel na hliníkovom ráme Orbea Occam TR 2018 Hydro Triple Butted s možnosťou výberu farebných variácií Black a Orange-Black. V hlavnej výbave je vidlica RockShox Recon RL 130 Air, tlmič FOX Float DPS Performance, pohon od Shimano SLX, brzdy Shimano M365, kolesá Mach1 Klixx.



OIZ


Trieda celoodpružených bicyklov s označením OIZ ma jasný účel - vyhrávať. Sú to cross-country bicykle, ktorých vývoj je zameraný na rýchlosť. Tomu je podriadené aj nastavenie 100 mm odpruženia spolu s prepákovaním zadnej stavby UFO Pivot Point. 148 mm zadná oska umožňuje posunutie zadnej stavby, predĺženie reťazovej linky o 3 mm a použitie šírky plášťa až do 2.4". Všetky modely sú na karbónovom ráme OMR s 29" kolesami. Okrem rámového setu, ktorý je v ponuke za cca 2 600 €, tu nájdete výber zo siedmych modelov OIZ.



Druhým najvyšším modelom je OIZ M-TEAM. Ten je dostupný za cca 6 400 € a vo výbave nájdete vidlicu FOX 32 Float SC Factory a tlmič FOX Float DPS Factory Remote v úprave Kashima. Kľuky Shimano XTR na sebe nesú 32-zubový prevodník, kazeta Shimano XT má 11 pastorkov v rozsahu 11-46 zubov a ostatok pohonu, ako aj brzdy, sú v znamení Shimano XTR. Kolesá Mavic Crossmax Pro Carbon sú obuté v plášťoch Maxxis Ikon 2.20". Tento model sa vyrába vo „farbičkách“ Black-Silver alebo Mint-Black.



Ďalším kúskom z pretekárskej rodiny OIZ je OIZ M20. Cena tohoto modelu sa pohybuje okolo 4 000 € a za ňu už dostanete, ako inak, karbónový rám vo farbách Black-Orange alebo Black-Mint. Na ňom nájdete vidlicu FOX 32 Float SC Factory 100 FIT4 a tlmič FOX Float DPS Factory, oba s Remote Adjust a Kashima úpravou. Pohon sa skladá z karbónových kľúk SRAM X1 s 34-zubovým prevodníkom, radenia SRAM GX, prehadzovačky SRAM X01 Eagle Gold a 12-rýchlostnej kazety SRAM GX v rozsahu 10-50 zubov. Ku ďalšej výbave patria brzdy Shimano XT M8000, kolesá Mavic Crossmax Elite s plášťami Maxxis Ikon 2.20".



Do tretice sa pozrieme na najnižší model OIZ M50, ktorý nesie cenovku cca 2 900 €. Za túto cenu môžete mať pretekára na karbónovom ráme OMP vo farbách Black-Orange alebo Black-Mint. Jeho pruženie sa skladá z vidlice FOX 32 Float SC Performance 100 Remote a tlmiča FOX Float DPS Performance Remote. Ďalej na ňom nájdete kľuky Shimano MT600 s 32x36 zubovými prevodníkmi, radiče Shimano SLX, prehadzovač Shimano XT a kazetu Sun Race s 11-timi pastorkami (11-40). Nakoniec tu nájdete brzdy Shimano MT500, kolesá Mavic Crossmax TL na pneumatikách Maxxis Ikon 2.20".



Orbea v rámci svojich celoodpružených modelov ponúka pri každom vyladenú kinematiku zadnej stavby, presne podľa potrieb daného segmentu. Výsledkom sú bicykle, ktoré sa cítia v teréne ako doma a nespoliehajú sa výhradne na prácu tlmiča. Viac o použitých technológiách a ostatných modeloch sa dozviete na domovskej stránke orbea.com

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Podobné články