"Zaroven sa spytam, ake su tu skusenosti s tubolito dusami? Vaham nad verziou road/city ktore ako jedine maju autoventil a zaroven su vhodne na tuto sirku. Pocitam zeby pri 100g mohli byt o dost odolnejsie ako uz vraj odolne road/cx verzie, ktore maju o polovicu menej. A prave o to mi ide, pridat si nejaku tu odolnost na zimu…"

Ved v takej vahe dostanes standardne duse trebars maxis, za tretinovu cenu.
To ze je ju tazsie prepichnut ... no to asi iba na videu, neviem ci to bezne niekto nosi. Ked tak ako nahradnu dusu zato ze je lahsia.
01.10.2021 - 10:32:17
00
tubolito ma otrasne ventilky, skus radsej Revoloop alebo Aerothan
ale najlepsie tubeless
01.10.2021 - 10:35:26
00
Noo okej, sice kupim rovnaku vahu (100g) za tretinovu, resp. v tomto konkretnom pripade polovicnu cenu (CONTINENTAL TOUR 28" LIGHT 700-32/47C AV40 za 8€) voci tubolitu ale prave to je protipol toho co primarne chcem, vyssiu odolnost pri stale rozumnej hmotnosti, zas nie nejake freeride verzie :-) Tie light verzie su prave s tensou stenou 0,45-0,6mm voci 0,9mm a tam je prave este nizsia odolnost. Navyse tamta verzia tubolita ako jedina ma akceptovatelnu a nizsiu cenu, a navyse pri udavanej zosilnenej stene (asi voci klasickym verziam, preto asi aj ten narast hmotnosti z cca 60g pri cx na 100g pri tejto) tak len preto. Nejdem ich tu obhajovat, len sa pytam na skusenosti. Keby neboli za tu nizsiu cenu tak nad nimi asi ani neuvazujem :-)

elpha Tebou spominane sa ani jedny nerobia s autoventilom. Navyse uz za menej, resp. nezaujmavu cenu. Rafky taktiez nemam TR.

Race the dark, walk out, be the first to greet the morn

01.10.2021 - 12:12:10
00
IngVisitor sa stava mojim oblubenym "inkvizitorom"🤣
01.10.2021 - 15:52:45
00
Zdar borci, nejaky cas rozmyslam nad kupou karbonovych kolies od Fastwaycarbon z Piestan
Jazdim Silex 7000 na 2 paroch kolies (vnutorny rozmer rafika 19mm). Na jednych mam povodne Maxis Rambler 38 a na druhych som vozil Continental Gatorskin 32
Rad by som pri tomto setupe zostal, ale potreboval by som poradit, ci ist do cestnych, alebo gravel kolies.

Prevazne jazdim skor asfalt na 32kach, cez vikendy gravel na Rambleroch
Od vyrobcu som dostal info, ze vnutorny rozmer 42mm vysokeho cestneho rafiku je 18,5 a 44mm gravel 23mm
Pri 42mm vyske uvadza odporucane hrubky plastov 25mm do 32mm, max 35mm, takze Ramblery tam asi neobujem. Pri gravel 32mm vyssie
Podla ETRTO mi to velmi nevychadza s tymi cestnymi.

Preto riesim dilemu, ci ist do cestnych, alebo gravel. Co by ste mi odporucili?

http://www.fastwaycarbon.sk/vypletene-kolesa/cestne-karbonove-kolesa-kotucove-plastove-42mm
http://www.fastwaycarbon.sk/vypletene-kolesa/gravel-karbonove-kolesa-kotucove-plastove-44mm

PS: budem vdacny za skusenosti s kolesami od Fastwaycarbon, pokojne cez PM

Specialized Enduro Comp, Merida Silex 700

01.10.2021 - 19:55:44
00
Dneska test nových plášťov Grifo 33mm + latexové duše Michelin, pocitovo je to pružnejšie ako klasická duša, ta je taká "drevená". Nafukane som to mal na 40 psi čo pri mojej váhe 75 kg maximum.
PS: čím sa lepí defekt na latexovej duši? Nikde som nič špeciálne nenašiel.

Prílohy:

IMG_20211002_113951.jpg
IMG_20211002_113951.jpg 1.22 MiB thumb_up0thumb_down

02.10.2021 - 15:16:30
00
Zdravím, pred pár dňami sa tu riešilo aký význam má dávať široké plášte na gravel, potom už radšej vziať MTB. Od tejto jari mám gravel, až teraz som dokončil skoro všetky upgrady. Mám 2 sady kolies, na jedných Gravelking SS 38mm TL a na druhých zadné: Maxis Rambler TL 50mm a v predu Schwalbe RaRa 2.1" TL (predtým som ho mal na MTB vzadu, chcelo to tam niečo širšie, tak mi ostal). Môj gravel Marin Headlands 1 má limit šírky plášťa vzadu na 45mm, ten 50mm tam ešte ako tak v pohode vošiel, no priestor (mud room) asi nemá úplne dostatočný. Vpredu ťažká pohoda, tá vydlica má priestor aj na 2.6"+. Zvolil som si takýto setup hlavne preto, že ked teda mám mať 2 sady kolies, nech je čo najvačší rozdiel medzi nimi keď už. Zmestiť sa zmestili, no je pravda, že tie šírky sú veľmi blízko MTB a je otázne či to má význam. Prikladám foto vyššie uvedeného.

Prílohy:

IMG_2148.jpg
IMG_2148.jpg 914 KiB thumb_up1thumb_down

IMG_2149.jpg
IMG_2149.jpg 840.16 KiB thumb_up1thumb_down

IMG_2157.jpg
IMG_2157.jpg 1.02 MiB thumb_up0thumb_down

IMG_2164.jpg
IMG_2164.jpg 491.04 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_2166.jpg
IMG_2166.jpg 429.59 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_2167.jpg
IMG_2167.jpg 386.35 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_2168.jpg
IMG_2168.jpg 474.79 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_2169.jpg
IMG_2169.jpg 414.86 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_2184.jpg
IMG_2184.jpg 513.48 KiB thumb_up1thumb_down

Ride to work, work to live, live to ride

02.10.2021 - 23:58:20
08
Tiež som chcel širšie plášte na gravel (bmc urs) pôvodne wtb raddler 700x40 nie zlé ale nebolo to ono, trocha papierové bočnice na môj vkus ale aj vďaka tomuto fóru som išiel do schwalbe g-one ultrabite 700x45c a zatiaľ veľká spokojnosť .

Prílohy:

20210924_173547.jpg
20210924_173547.jpg 254.58 KiB thumb_up0thumb_down

20210924_173618.jpg
20210924_173618.jpg 1001.87 KiB thumb_up0thumb_down

No pain No gain

03.10.2021 - 10:40:50
00
na ten Marin by som radšej na ramovu trubku pri ten rambler dal poriadne hrubu ochrannu nalepku/pasku, v blate aštrku to riadne orajbe ram inak. Zefal ma dobre hrubé nálepky... Vizuálne sa i to páči aj to bude isto veľmi pohodlne a s dobrou trakciou. Veľmi pekný bike inak :-)
04.10.2021 - 12:20:59
00
Ahojte. Uvazovat teraz o novom bajku je asi tak trochu sci-fi, ale aspon mam cas trochu o tom premyslat, pripadne ked sa naskytne nejaky bazar, aby som bol pripraveny... Chcem skusit gravel, v tom mam jasno, aj ked som na graveli este nesedel, ale myslim, ze je to presne to, co by mohlo vyhovovat. Bol som pre jednoduchost rozhodnuty pre jednoprevodnik, ale vcera som sa bol prebehnut na mojom starom HT RM, kde mam najmensie koleso vpredu 28 a najvacsie vzadu 34 no a trochu som za zacal pocitat a zistujem, ze na niektorych usekoch, ktore chodim, bolo uz aj toto len tak tak... Neviem, ci je pomer ako pomer, ale myslim, ze ano, takze ak by som sa rozhodol pre jednoprevodnik potreboval by som najvacsie koleso vzadu 48 zubov (uvazujuc s jednooprevodnikom 40 zubov), spravne? Ake mate skusenosti? Neodporucate jednoplacku na gravel do kopcov, kde clovek zvykol preradit obcas aj na najlahsi prevod (pomer cca 0,75-0,80)?
04.10.2021 - 14:58:02
00
Základná otázka. Chodíš po trasách, kde je veľa hrboľov, skákania a podobne a má byť používaný na spôsob MTB?
A) ak áno tak sú 3 možnosti buď jednoplacka, už niečo ako Shimano GRX, alebo sa zmieriť a tým, že reťaz bude skákať a búchať o rám (stačí kúpiť neoprénovú ochranu rámu, či čo to je za materiál, stojí to tak do 5€ a problém vyriešený)
B) ak nie, že je to prevažne asfalt a hladké lesné/poľné cesty, za mňa 2 placka. Viac benefitov, oceníš to hlavne na rovinkách, kde pri jednoplacke môže chýbať ten medziprevod medzi prevodmi. Kľudne sa to stáva aj do kopca. Jeden je priťažký, druhý priľahký.

Ďalšia vec s ktorou treba rátať, je to, že gravel má zvyčajne užšie pneumatiky a nižší grip. Teda ak aj dáš ľahší prevod, môže sa ti stať, že budeš prehrabávať koleso pri zábere na nespevnených povrchoch.
04.10.2021 - 15:09:48
00
Závisí silne od toho, čo sa jazdí.
Ak človek chce isť bikepacking, resp. má čas zabiť jazdou aj celý deň pravidelne alebo samotná cesta je cieľ, gravel je ideál. Hmotnosť sa tu nerieši, a sprevodovanie býva zväčša dostatočné.
Ak je čas obmedzený a švihy sú krátke, ideál je CX bike. Je ľahký, race geoška, teda aj vcelku rýchly. Čo sa týka prevodov, pri dvojplacke je to 46-36, čo nie vždy postačuje, ale všetko extra strmé sa vynesie na pleci :-). (A oproti gravelom sú dostupnejšie [v zmysle skladových zásob na shope, nie ceny], predsa je to silne špecializovaný bicykel podobne ako dowhill, či časovkárska koza :-))

Ohľadom 1x alebo 2x, tak ide o to, kto je na čo zvyknutý. Žiletkári uprednosťňujú 2x, mtb bajkeri 1x.
04.10.2021 - 15:48:00
01
Ja mám na poskladanom gravelíku vpredu 50/34 zhodený zo žiletky(tam išla klasika 53/39) a vzadu je 11-36. Zobrala to R7000 prehadzovačka. Bike je aj rýchly a aj na strmších lesných nespevnených cestičkách som nemusel zosadať. Samozrejme to náročnejšie čo chcem jazdiť na gravelíku , som si bol otestovať predtým na mtb, že aké prevody budem zhruba potrebovať. Rozsah prevodov som odhadol presne na to čo jazdím , keď nechcem byť len na žiletke.

https://www.strava.com/athletes/17960631

04.10.2021 - 15:57:55
00
Sasulnik napísal:
Závisí silne od toho, čo sa jazdí.
A oproti gravelom sú dostupnejšie [v zmysle skladových zásob na shope, nie ceny]


No, ani by som nepovedal, CX bajkov som nasiel fakt ze minimum. Vacsina znaciek CX ani nema. Okrem toho, cenovo nenormalne drahe. A ano, vyhovoval by mi viac, ale vzhladom na vyssie uvedene, nemam z coho vybrat.

Inak, pozeram, ze niektore lacnejsie gravely maju dokonca pri dvojplackach vyssi prevodovy pomer (rozumej tazsi prevod) ako niektore jednoplacky, takze je to fakt asi o hladani optimalnej vybavy.
04.10.2021 - 19:30:43
00
Alebo to urobiť opačne :) ja som kúpil pred 4 rokmi gravel z druhej ruky taký, aký bol. Riešil som len velkost, nie prevody. No a jazdím na nom to, čo mi prevody dovoľujú :) A čo dovolia gumy atď. A skôr sa mi minie grip ako prevody - 50-34 dvojplacka, vzadu 34 zubov na najväčšom pastorku na tiagre. Prevody ma zatiaľ ani raz nenapadlo meniť, uz som sa viac krát rozčuľovať, prečo to tu všetci dokola riešia :)

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

04.10.2021 - 19:35:42
01
keyboard_arrow_up