Ja som mal na gravely Soru, vpredu 50/34T, vzadu 11-32 a nejak som nepociťoval deficit prevodov a to nie som najľahší. Viac som trpel na to, že som strácal grip.
04.10.2021 - 19:53:05
00
Gravel si ludia kupuju skor na kochacky v prirode a bikepacking ako na preteky. Za mna na gravel teda lahsie prevody. Ja mam na graveli jednoplacku 38 a vzadu 11-42, vyuzivam uplne cely rozsah a zaroven mi este prevod nechybal. Nie som Sagan, po rovine mi najtazsi staci tak na nieco cez 40 km/h a dolu kopcom som rad, ze sa veziem. A za tie lahsie prevody bohu vdaka.
04.10.2021 - 20:04:53
02
Práve preto je toľko možností, aby si každý dokázal vybrať to čo mu najviac sedí.

https://www.strava.com/athletes/17960631

04.10.2021 - 20:11:23
04
Ifko, ako bolo spomenuté, tie prevody, podľa toho čo plánuješ jazdiť. Ak budeš jazdiť hlavne cesty a k tomu si aj dáš príslušné plášte, tak potom skôr dvojprevodník. Ja osobne som veľký zástanca 1x. Od kedy som na to prešiel na MTB, predný prehadzovač už nechcem ani vidieť. Gravel mám len od Mája tohto roku, tak niesom ešte moc gravel skúsený, no myslím si, že pre toho, kto chce jazdiť zmiešaný terén, kombinácia asfaltky s poľnými/lesnými cestami, tak skôr jednoprevodník. Na tom Marine som pôvodne mal vpredu 40z a kazetu 10-42. To aj celkom stačí. Prevod 40-10 pri plášťoch širky okolo 40mm viac nepotrebuješ. Na rovine pokiaľ niesi niekto ozaj trénovaný tak viac nevydupeš, nebudeš spinoutovať. Treba myslieť aj na to, že na gravely nebudeš jazdiť ťažký terén do kopca ako na MTB, má užšie plášte s výrazne menším odporom ako MTB a tak zďaleka ani taký ľahký prevod nepotrebuješ. Ja som si môj pohon upgradeoval už len preto, že si rád mením a skúšam komponenty. Kazetu som si dal E13 9-46 a prevodník AB 38z oval. S týmto rozsahom naberiem potrebnú rýchlosť, 38-9 na rovine akurát ledva utiahnem a 38-46 zas vytiahnem aj ten najvačší strmák, ktorý je ešte vhodný na gravel. Na tých druhých kolesách, s tým Maxis Rambler 50mm mám kazetu 10-46, s takým plášťom by som neutiahol 38-9. Prehadzovač SRAM Apex 46z v pohode vezme. Je aj takáto možnosť pri jednoprevodníku si spraviť upgrade kazety na vačší rozsah a dvojprevodník nebude treba. Tá jednoduchosť a nemať starosť s prešmykom a ľavým radením ďaleko prevýši tú nevýhodu, že možno občas na hladkej ceste ti bude fúkať do chrbta a môžeš ísť o trochu rýchlejšie. Za mna pokiaľ budeš jazdiť zmiešaný terén, jednoznačne 1x.
Fezoj77, ten plášť G-One ultrabite som si aj ja najprv kúpil, ale v šírke 50mm (2.0"), plánoval som ho dozadu, no predajca udával nesprávnu váhu, hned ako som ho chytil do ruky mi bolo jasné, že to nesedí, vážil ak sa dobre pamatam 760g a to je príliš vela. Na mojom MTB mám RaRa a RaRay 2.25", vážia okolo 600g, tak som ho ani nerozbalil a skúsil som ten Maxis Rambler 50mm a ten je super. Ano, rám si tam niečim oblepím.

Ride to work, work to live, live to ride

04.10.2021 - 21:49:54
10
drifter_00 napísal:
....Tá jednoduchosť a nemať starosť s prešmykom a ľavým radením ďaleko prevýši tú nevýhodu, že možno občas na hladkej ceste ti bude fúkať do chrbta a môžeš ísť o trochu rýchlejšie. Za mna pokiaľ budeš jazdiť zmiešaný terén, jednoznačne 1x...


Stale si snazim predstavit, co s tymi presmykacmi asi robite, ked su pre "1x fan boys" taky velkym problemom :-D.
Na cestaku, na MTB, som ich raz nastavil a odvtedy nebolo treba na ne siahnut...
04.10.2021 - 22:04:03
04
Musia na to sahat lavou rukou. Hadaj kde je packa na blinker a preco ju velka cast "polovodicov" ignoruje 😁
04.10.2021 - 22:05:58
010
ifko napísal:
No, ani by som nepovedal, CX bajkov som nasiel fakt ze minimum. Vacsina znaciek CX ani nema. Okrem toho, cenovo nenormalne drahe. A ano, vyhovoval by mi viac, ale vzhladom na vyssie uvedene, nemam z coho vybrat.

Myslel som dostupnosť na shope/sklade, No CX dostaneš domov skôr ako gravel, ktorý zvykne byť vykúpený na pár mesiacov dopredu. A áno, CX je závodná mašina, preto aj tie ceny.
Celkom dostupné boli bicykle od Gunsha, ale toto leto zdraželi o cca 200 evri.

Ak chceš lacnejší, treba pozrieť bazár a nielen tu ale aj v AT willhaben, len bacha na čórky :-)
05.10.2021 - 08:47:12
00
Na jesennú / zimnú sezónu som prešiel z Gravelking SK na Schwalbe G-one bite. S týmito plášťami som sa poriadne potrápil pri nahadzovaní, ešte stále ma bolia palce a na ľavej dlani ešte stále vidno odtlačok behúňa. Ale!
S Gravelkingmi som sa trápil pri prvom nafúknutí, s kompresorom na pumpe som strávil minimálne pol hodku / koleso, kým to chytilo. Tieto Schwalbe som nafúkol sedem eurovou pumpou z Lidlu, taže tyre booster, ktorý som medzičasom kúpil za 50 peňazí som ani nepotreboval. :D
Na asfalte a na ľahších trailoch okolo Devínskej Kobyle som veľký rozdiel nezbadal, ale akoby tie Gravelkingy menej triasly na dalžbovej cykloceste.
Jaj, a tieto Schwalbe majú hrubšiu bočnicu, menej mi bajk kolíše do strán pri nižších tlakoch.

Prílohy:

20211004_183302.jpg
20211004_183302.jpg 822.22 KiB thumb_up0thumb_down

06.10.2021 - 17:26:39
02
Strong napísal:
Zdar borci, nejaky cas rozmyslam nad kupou karbonovych kolies od Fastwaycarbon z Piestan
Jazdim Silex 7000 na 2 paroch kolies (vnutorny rozmer rafika 19mm). Na jednych mam povodne Maxis Rambler 38 a na druhych som vozil Continental Gatorskin 32
Rad by som pri tomto setupe zostal, ale potreboval by som poradit, ci ist do cestnych, alebo gravel kolies.

Prevazne jazdim skor asfalt na 32kach, cez vikendy gravel na Rambleroch
Od vyrobcu som dostal info, ze vnutorny rozmer 42mm vysokeho cestneho rafiku je 18,5 a 44mm gravel 23mm
Pri 42mm vyske uvadza odporucane hrubky plastov 25mm do 32mm, max 35mm, takze Ramblery tam asi neobujem. Pri gravel 32mm vyssie
Podla ETRTO mi to velmi nevychadza s tymi cestnymi.

Preto riesim dilemu, ci ist do cestnych, alebo gravel. Co by ste mi odporucili?

http://www.fastwaycarbon.sk/vypletene-kolesa/cestne-karbonove-kolesa-kotucove-plastove-42mm
http://www.fastwaycarbon.sk/vypletene-kolesa/gravel-karbonove-kolesa-kotucove-plastove-44mm

PS: budem vdacny za skusenosti s kolesami od Fastwaycarbon, pokojne cez PM


Nikto neporadi? Mozno som zle polozil otazku.
Ide mi primarne o to, ci na cestne rafky s 18,5mm vnutornou sirkou dam 32 a 38mm plaste (vyrobca neodporuca nad 35mm), alebo ist radsej do gravel modelu s 23mm vnutornou sirkou rafika. Predpokladam, ze taky skok bude mat vplyv aj na sirku plastov a oba plaste budu na tak sirokom rafku o dost sirsie.

Specialized Enduro Comp, Merida Silex 700

06.10.2021 - 19:56:15
00
Strong Cim sirsie tym lepsie, 19mm mali moje kolesa z roku 2017. Teraz uz mam 25mm vnutornu, vyrobca odporuca min 28c plast, co je uplne v pohode.
06.10.2021 - 23:17:56
00
Jaiub napísal:
Idem tu trochu pootravovat, ake plaste by ste poradili na jesenno-zimno-jarne jazdenie, cx bike, povedzme tak 80-90% cesta (2., 3-tej a x-tej triedy) a zvysok rozne skratky spevneno-nespevnenym povrchom? Ide mi hlavne o zvyseny grip a istotu v roznych stadiach vody, namrazy ci poprasku/clapkanicach voci klasickym slikom a v ramci moznosti max odolnost na bordely na krajniciach, no skratka nase typicke podmienky v nadchadzajucom obdobi :-) Hmotnost a odvalovanie je v tomto pripade v uzadi, ale zas ziadne kotvy :-D Nehladam nejake stuple a ani pravoverne gravel jazdenie v terene, ale skor cestne plaste s dobrym odvalovanim a dostatocnou rezervou/odolnostou na obcasne opustenie cesty. Cena cca tych 35-37€ max a hmotnost do/okolo 400g. Zatial som skoncil pri gravelking sk (sk +) alebo schwalbe g-one allround performance, ktory ma oslovil cenou (26€). No urcite mate lepsi prehlad ako ja zelenac v tomto obore :$ Preferujem nieco na sposob rychleho nie uplne hladkeho stredu s trochu vyraznejsimy bocnicami pre pridanie istoty v zakrutach (no mozno uplne odveci :-D ), sirka 35, max 37/38mm. Dik :handshake:
Este doplnim, keby sa conti gp 4-season robili v 35c rozmere, tak tam zaradim aj tie. To len aby bolo zrejme o aky typ plastov a celkovo jazdenie sa jedna ;-)


Jazdím len tieto Maxxis Rambler TL EXO plaste posledné roky . Robilo sa to v 40 , teraz len 38 . Najlepšie , najodolnejšie , čo som mal …

https://www.snowboard-online.sk/plast-maxxis-rambler-kevlar-700x38-exo-tr-black/?gclid=CjwKCAjwkvWKBhB4EiwA-GHjFhmOTvUnPvkcaedsHL0Uwu-VgU9HYKh1CKLAwRRTTF30k3i_rPE4WRoC6ecQAvD_BwE#700x38c
07.10.2021 - 05:38:52
01
Jesenné povozenie

Prílohy:

20211010_142253.jpg
20211010_142253.jpg 1.37 MiB thumb_up4thumb_down

"If it takes more than two strokes you just playing"

11.10.2021 - 17:49:02
019
Čaute čo čert nechcel praskol som ráf na mojom CX. Na teraz chcem len kúpiť ráf ale po zime by som chcel kúpiť set kolies. Viete mi poradiť nejaké kvalitné kolesá čo má nezruinujú a sú odolné a aj aj dobre odvalujú aj na ceste ? Vďaka za rady
14.10.2021 - 12:09:36
00
Odvaluju plaste. A keby si napisal aspon zakladnu informaciu, ci hladas diskove alebo rafikove kolesa, tak by Ti mozno aj mohol niekto poradit. Niekoho zruinuju aj 300 Eurove kolesa, niekoho nezruinuju ani 3000 Eurove, takze aspon zhruba interval, v ktorom sa chces pohybovat, by tiez nebol na skodu.
14.10.2021 - 12:19:11
01
Samozrejme že viem že odvaluje plast ale ak je fyzika fyzikou chápeš že myslím koleso ktoré je pevne a zároveň pomerne ľahké a teda sa ľahko roztočí och majstri sveta ?.a hej zabudol som povedať že na kotúčové brzdy. Skôr som myslel, či nemá niekto skúsenosť s nejakými slovenskými či českými výrobcami kde do tých 700-1000 eur viem kúpiť kvalitné kolesá, lebo tie originál od giant-u sú celkom bieda.
14.10.2021 - 12:39:59
00
keyboard_arrow_up