Ved ja som nikdy netvrdil ze cestna sada je to najlepsie riesenie pre gravel. Ja len hovorim ze je vhodna na to co a kde jazdim. Keby som naprikkad byval v Limbachu tak idem do 1x gravel sady s minimalne 11-42 vzadu. Tak ako spomenul vyssie peniakfoto chcel som mat trosku kompromis gravel/cestak. Mam len tento 1 bike a pre tieto moje vypady na Zitnom ostrove je idealny s tymito prevodmi. Ked ho vezmem domov na Liptov dam na nom moje oblubene zvaznicove doliny ktore som v puberte brazdil na zeleznom Velamose. Svidovske sedlo z posledneho clanku Imromana tiez bez problemov. Urcite horsie by to bolo mimo zvaznic a v strmsich stupaniach. Aj v MK na konske hlavy to uz bolo trapenie. Tak som si zadovazil 11-40 kazetu ktora mi v poho vojde pod UltegraRX prehadzovacku a ked idem do lesa vymenim.
28.09.2021 - 09:38:23
03
Hej hej dobre pises :) podla teba taky gravel ako mas ty by uz vedel konkurovat endurance cestaku? preto ja mam sice obyc hlinikovy, podla mna ma aj 10 kil a pri uzkych plastoch 28mm mam pocit ze moc rychlo na nom nedokazem ist. neviem ci to je teda mojimi cajovymi nohami alebo ten bicykel nie je jednoducho rychly. (aerodynamika, vaha, geometria)
28.09.2021 - 09:57:26
00
Ten bicykel urcite nie je rychly. Na Tvojom mieste by som si kupil novy. Urcite nie hlinikovy, tie su od prirodzenia pomale. Hladaj v kategorii "rychle bicykle". ;)
28.09.2021 - 10:15:11
00
misko_hrasko
Lahsi bicykel, vyssie rafiky, lepsie plaste..atd. ti moze dosiahnutie vyssej rychlosti a jej drzanie ulahcit, no gro prace musi aj tak vychadzat z teba.
28.09.2021 - 10:17:02
00
misko_hrasko jazdim kellys soot 50 s najlacnejsimi fulcrum kolesami za 100e z bazaru a 28kami gp5000 a nemam problem podkurit aj chalanom s origo cestakmi, resp. ak su rychlejsi tak su rychlejsi kvoli noham nie biku, v kopcoch 11kg a 8kg uz asi rozdiel je ale nie su to preteky to ze maju lepsi segment mi je plus minus jedno, dolezite je vediet ake ides watty potom vies ako si na tom, to uz sa da porovnavat a je uplne jedno ci mas aero za 10k alebo kellys za 1k.

tiez chcem kupit aero, ale nie kvoli casom ale kvoli lepsiemu pocitu, tomu ze sa mi to paci a aby som nemusel kellys stale drhnut ked dam gravelovy vyjazd. predsa len na cestu sa chodi s cistym bikom heh
28.09.2021 - 11:17:41
00
akoze ked idme v skupine tiez nemam problem dupnut a udrzat sa s cistokrvnymi ziletkami, pripadne sa aj utrhnut ale ide o to kolko sily to stoji a ci na cestaku by som bol vyrazne rychlejsi za rovnaku namahu alebo ani nie. ak je rozdiel viac ako 10% tak sa to oplati. Viac ma to zaujima ale z dovodu vytrvalostnej cyklistiky. oblubujem jazdy 200km a dlhsie a 3-4 tisic vyskovych metrov. ak za rovnaku namahu som v cieli o pol hodinu rychlejsie tak si myslim ze to stoji za to.
28.09.2021 - 11:24:54
00
Plaste robia velmi vela, daj si tam GP5000 v 32mm sirke.
28.09.2021 - 11:30:18
01
"...som v cieli o pol hodinu rychlejsie..."
Ale to by bola skoda, skracovat si vyjazd, nie?
28.09.2021 - 11:31:21
00
misko_hasko: "pri uzkych plastoch 28mm mam pocit ze moc rychlo na nom nedokazem ist"
stalky000: "daj si tam GP5000 v 32mm sirke"

:y:
:tmi:
28.09.2021 - 11:35:00
00
IngVisitor alebo pojdem rovnako dlho ale prejdem dalej :) mozno pri 32mm bude odbor nizsi pretoze vzduch bude lepsie obtekat okolo toho hrubeho ramu :)
28.09.2021 - 11:45:04
00
IngVisitor Tak si najprv cosi prestuduj https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-comparison
28.09.2021 - 11:48:48
00
Aj si cital, co si nalinkoval? Lebo asi nie poriadne. Staci ked od tabulky s hmotnostami preskocis na zaver.
28.09.2021 - 12:03:25
00
misko_hrasko napísal:
IngVisitor alebo pojdem rovnako dlho ale prejdem dalej :) mozno pri 32mm bude odbor nizsi pretoze vzduch bude lepsie obtekat okolo toho hrubeho ramu :)


Vychadzajme z toho, ze na bicykli bude pri jazde niekto sediet. A tam uz bez pochyb podiel rozdielu aerodynamickeho odporu plasta 25/28/32/XX mm, voci jazdcovi, bude zanedbatelny.
28.09.2021 - 12:09:23
00
misko_hrasko Ja mám cesťák a gravel, a rozdiel je najmä v geometrii. Ak dám na gravela cestné aero kolesá, je asi rovnako rýchly na rovine. Hore kopcom tiež podobne, len má asi o pol kila-kilo viac. Najväčší rozdiel je ale handling - cesťák je oveľa agilnejší do zatáčok a zjazdov, na graveli dosť cítim tú stabilnú geošku, ktorá sa ale zasa tak hodí na štrkovky ?‍♂️.
28.09.2021 - 15:28:33
03
Tak prve dojmy z Tufo Speedero 36c. Na dotyk prijemny a poctivy kus gumy, fakt kvalitne vyhotovenie. Az som ich nechcel pustit z ruky :-) Nepredpokladam absolutne ziadny problem pri pouziti ako bezdusaky, ta bocnica aj behun posobia naozaj kvalitne. Hmotnost som neveril vlastnym ociam, na 0,3g rovnako, to sa mi este na tych zodratych parov gum na mtb nestalo :-) Paska a papierovy navod schovany v plasti mali po 6,2g, takze 385g samotne plaste, o 5g menej ako deklaruju. Hned 210g dole :mm: Nahodene na rafkoch maju dost ovalny tvar, voci plochym mitaskam co boli na biku dost rozdiel, mozno sposobene uzkymi rafkami (19mm). :?: Som zvedavy ako sa budu chovat, dufam ze nicim (negativnym) neprekvapia, uz teraz som si ich oblubil. Zatial som velmi spokojny, najma z toho prevedenia, v ruke som mal z nich naozaj velmi dobry pocit ^_^

Zaroven sa spytam, ake su tu skusenosti s tubolito dusami? Vaham nad verziou road/city ktore ako jedine maju autoventil a zaroven su vhodne na tuto sirku. Pocitam zeby pri 100g mohli byt o dost odolnejsie ako uz vraj odolne road/cx verzie, ktore maju o polovicu menej. A prave o to mi ide, pridat si nejaku tu odolnost na zimu…

Prílohy:

CFCFE591-72CB-419D-8A11-7F61AEAC3E1B.jpeg
CFCFE591-72CB-419D-8A11-7F61AEAC3E1B.jpeg 531.75 KiB thumb_up0thumb_down

FFEE646C-C6BC-446B-B87A-F779BAA67F0F.jpeg
FFEE646C-C6BC-446B-B87A-F779BAA67F0F.jpeg 519.6 KiB thumb_up0thumb_down

B315816C-05E4-4BFC-82FD-B2F959A6385B.jpeg
B315816C-05E4-4BFC-82FD-B2F959A6385B.jpeg 438.55 KiB thumb_up0thumb_down

CD8AB162-E3A4-4432-93F7-28DB7D03F7E9.jpeg
CD8AB162-E3A4-4432-93F7-28DB7D03F7E9.jpeg 535.48 KiB thumb_up0thumb_down

Race the dark, walk out, be the first to greet the morn

30.09.2021 - 21:28:50
02
keyboard_arrow_up