bladerunner " oveľa menšia sila, ktorú treba vyvinúť prstom na páku na dosiahnutie brzdenia, " , tu treba doplnit, ze to plati len pri hydraulikach.
24.11.2020 - 23:01:17
00
ja sa opytam inak...... kolko mas kg a ake prevysenia smerom dole jazdis?...... 2 zakladne otazky ktore riesia tvoju dilemu

bajkujem pre radost a tesim sa, ze mam MK 100m od domu :-)

24.11.2020 - 23:06:49
00
[quote="bladerunner@1665810"] Môj názor je, že na cesťáku je limitujúci faktor pri brzdení styčná plocha galusky/plášťa/ a asfaltu

Presne tak, so zemou ta spaja tak 2x 5 cm2 a aj rafikovymi brzdami v kritickej situacii bloknes kolesa ani nevies ako a potom je to uz len o stasti, ci dobrzdis, ci ta prehodi alebo ci prebrzdis a "roztrhas" zadny plast, stratis trakciu a prehodi ta tak ci tak...
24.11.2020 - 23:11:42
01
Ak môžem prispieť trocha do mlyna, mám cca 100kg a nebol problém zablokovať kolesá klasickými brzdami aj pri 28c plášťoch. Na salto cez predné koleso by to možno nebolo, ale určite by to bol riadny flek. Zadávateľ napísal, že jazdí len za pekného počasia, teda dážď/voda hrozí výnimočne. Na mokrom povrchu síce majú oneskorený nástup, ak bude mokrý ráfik, ale netreba zabúdať, že priľnavosť sa dosť zníži, teda stačí menšia sila na brzdu aby dostal šmyk. Na jeho mieste by som šiel do klasických bŕzd, bude to aj výrazne lacnejšie.
25.11.2020 - 00:41:11
02
Mozno kombinacia rafikove brzdy a karbonove kolesa je otazna aj za pekneho pocasia najma v pripade dlhych klesani - myslim ze sa tu niekde riesilo prehriatie takychto kolies a bud ich poskodenie alebo defekt, osobne skusenosti nemam...
25.11.2020 - 07:44:38
00
V septembri dolomity - co sa karbon.kolies a rafikovych brzd tyka zjazdy boli v pohode, jedina vec ze som citil prsty po par km v zjazdoch lenze tam pojdem raz za sezonu tak to viem prezit a u nas s tym nemam vobec ziadny problem..ako som pisal na mokrych cestach nejazdim, ani sutolinky.Plaste 25tky keby chcem 28 by som tam zmestil aj pri rafikovych ale nad tym nerozmyslam..cena,vaha,servis vsetko minusy pre kotuce ale ako som pisal skorej radsej sa pytam tych co maju viac skusenosti

2018 - 1609 km
2019 - 6532 km
2020 - 7700 km

25.11.2020 - 08:01:34
00
Asi som mal napisat plastove karbonove kolesa - vid https://www.mtbiker.sk/forum/viewtopic.php?p=866332#p866332
25.11.2020 - 08:15:22
01
Ano uz som o tom cital. Pri rafikovych brzdach mi vadi opotrebovanie karbon.rafikov co asi bude pre mna hlavny dovod preco by som isiel do kotucov. Otazka uz len asi ostava ako rychlo viem znicit taky rafik? Je mi jasne ze to zalezi od vahy jazdca, co jazdim, ako brzdim ..

2018 - 1609 km
2019 - 6532 km
2020 - 7700 km

25.11.2020 - 08:29:25
00
Opotrebovanie karbonovych rafikov pri rafikovych brzdach (ktorych sa nechcem zatial vzdat) by zaujimalo aj mna - tu niekto spomina test v casopise Tour: https://www.mtbiker.sk/forum/viewtopic.php?p=893563#p893563
Je to starsieho data, mozno su aj novsie testy...
A tu je nejaka ilustracna fotka: https://www.mtbiker.sk/forum/viewtopic.php?p=1631628#p1631628
25.11.2020 - 10:13:12
00
Sú aj karbónové kolesá, kde brzdiaca plocha je z hliníka, či čoho a je možné to vymeniť. Samozrejme technológie šli dopredu, ako aj samotné kolesá, aj brzdové špalíky. Čo platilo v 2014 už nemusí v 2020. Ďalšou vecou, veľa cyklistov si povie, že chcem toto. Pritom na spôsob jeho využívania to nie je vhodné. Nad tým treba tiež pouvažovať.
25.11.2020 - 10:34:18
00
tie hybridy karbon/hlinik su ale vacsinou hodne tazke a skoro sa straca vyznam kupovat ich, lebo neprinasaju za tu cenu extra benefit. ja osobne by som siel do noveho cestaku uz len na kotucoch a karbon kolesa. dost casto ma na jesen, alebo jar zastihne dazd, resp mrholenie alebo mokre cesty a na to su kotucove brzdy skvele.
25.11.2020 - 10:44:53
02
Ja som kupoval prvy cestak pred rokom a siel som do kotucov, kedze pre mna ako zaciatocnika boli zarukou istoty. Ako bolo spominane, v zjazdoch si mozem dovolit neskorsie brzdenie, viem davkovat brzdnu silu aj dvoma (teraz zmrznutymi?) prstami, a naucil som sa uz aj ich dostelovat, kedze obcas sa mi stalo ze kotuc suchal o platnicky. S cim som zapasil je aj piskanie/kvilenie brzd, kedze sa mi nejaka necistota/mastnota dostala z kotucov na platnicky. Vyhoda toho bola, ked som siel dolu a na ceste bolo kopu ludi, stacilo pribrzdit a hned spozorneli a nemusel som kricat ?. Ale po poslednom umyvani a cisteni kotucov piskanie je uz minimalne, takze budem musiet opat hulakat ? Mam v zalohe aj nove resin platnicky, ktore by mali byt menej nachylne na piskanie (orignal su metalicke, ktore maju vsak dlhsiu zivotnost).
25.11.2020 - 14:32:37
00
Ja jazdím kotúče na graveli od 2016 a cesťáku od 2017 a určite by som už nešiel do ráfikových bŕzd. Ale pozor, ak kotúče, tak len hydry, mechanické kombinujú nevýhody oboch systémov :).
25.11.2020 - 15:33:13
00
Ja mam mechanické kotúče a nevidím problém nikde ;)
25.11.2020 - 15:45:33
00
Ja som mal na gravely tiež mechaniky a nebol s nimi problém. Zase nie som typický biker, takže som nemal problém s tým, že bolo treba silnejšie stláčať brzdy. Brzdný účinok bol veľmi dobrý.
25.11.2020 - 16:24:01
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up