Titan sa na kvalitný karbón rám nechytá tuhosťou ani hmotnosťou.
Veľa titanových rámov navyše používa karbónovú vidlicu.
Je to exkluzivita, chápem ak sa to majiteľom páči, ale preplácať len kvôli tomu a pritom nedostať lepší jazdný výkon, to nie je moja šálka kávy. Prípadná oprava bude tiež asi komplikovaná.
Ale výhodu vidím v tom že si to určite udrží vysokú cenu na rozdiel od karbónu alebo hliníku a minimálnu nutnosť údržby
29.10.2024 - 21:08:49
02
Pri titane sa este vyzdvihuje takmer "nekonecna" zivotnost...
Mne sa velmi pacia tie mechanicke uzly zvarane laserom na 3D tlaciarni s titanoveho prasku.
Dizajnov velmi elegantne spracovany bajk... az teda na tu skaredu jazvu - husenicu za pilou na spodnom ramene...
to si mohli odpustit :/
29.10.2024 - 22:56:22
00
tak som dobre videl :) jazvu husenicu

este jedna vec, sedlovka a jej zamok,nastavenie vysky
hladal som, na fotkach nevidno,

majitel pise: sedlovka je uchycena sroubem zespoda takze to vypada skoro jako kdyby ta sedlovka byla integrovana

co mi velmi nevysvetluje uzamknitie
29.10.2024 - 23:16:53
00
arrow_leftLMS napísal:
Titan sa na kvalitný karbón rám nechytá tuhosťou ani hmotnosťou.
Veľa titanových rámov navyše používa karbónovú vidlicu.
Je to exkluzivita, chápem ak sa to majiteľom páči, ale preplácať len kvôli tomu a pritom nedostať lepší jazdný výkon, to nie je moja šálka kávy. Prípadná oprava bude tiež asi komplikovaná.
Ale výhodu vidím v tom že si to určite udrží vysokú cenu na rozdiel od karbónu alebo hliníku a minimálnu nutnosť údržby

Otázka znela prečo máš pochybnosti voči jazdným vlastnostiam. Nepýtala som sa na to ktorý rám je tuhší alebo ľahší.
30.10.2024 - 13:23:49
00
Myslím si (vopred sa ospravedlňujem za vlastný názor, ktorý nemusí vyhovovať), že titán je vec "životného prejavu", resp. "štýlu" (sorry, neviem nájsť správny výraz)... Neviem, či si reálne kúpi niekto titánový rám kvôli jeho jazdným vlastnostiam (možno áno, opravte ma a tým tie vlastnosti nijako nehaním, nemal som doteraz dlhšiu príležitosť posúdiť, na základe pár testovačiek si netrúfam), skôr je to podľa mňa o tom, že ho jednoducho chce mať... Ja by som ho mať chcel, ale nebudem (ak nezdedím), lebo karbón je pre mňa viac ako vyhovujúci... Prirovnal by som to k tomu, že niekto (ja) je ochotný vybľaznúť aj 1000,- Eur za Oakley okuliare, pričom rovnako dobrá alternatíva sa dá kúpiť za desatinu ceny... Kto chce ísť do titánu, ide do titánu, kto je karbónový, je karbónový... Na jazdné vlastnosti by som to asi nehral... Ale toť len môj názor...
30.10.2024 - 13:59:18
00
arrow_leftKristina napísala:
Otázka znela prečo máš pochybnosti voči jazdným vlastnostiam. Nepýtala som sa na to ktorý rám je tuhší alebo ľahší.


Myslel som si že som to v príspevku popísal. Hlavne kvôli tuhosti a hmotnosti, čo sa logicky odráža na jazdných vlastnostiach.
O tom vychválenom pohodlí si tiež dovolím povedať že rovnakú službu spravia kvalitné širšie plášte so správnym tlakom.
30.10.2024 - 14:45:50
00
LMS Z tvojej odpovede mi vychádza, že si nikdy nemal možnosť pojazdiť na kvalitnom titánovom bajku. Nikde však netvrdím, že titán je lepší ako karbón. Ale "jazdné vlastnosti" je veľmi široký pojem. Dovolím si povedať, že veľmi tuhý rám na špurty ako napr. Spešl Venge tu z hobby cyklistov ocení málokto. Na druhej strane aj titánové rámy sú dnes robené inak ako v minulosti. Mýtus o mäkkom ráme z nízkou bočnou tuhosťou trvá u laikov dodnes.
Nazgul súhlasím, kvalitný titán si nekupuješ pre iba jazdné vlastnosti. Kupuješ si ho lebo sa ti páči klasický tvar rámu z kovovej zliatiny, chceš sa odlíšiť, od rámu očakávaš veľmi dlhú životnosť a odolnosť. Skvelé jazdné vlastnosti titánového rámu sú už potom iba "čerešničkou na torte", ktorú samozrejme dostaneš v cene.
30.10.2024 - 18:05:45
02
Lynskey sa asi neráta?😂
Ja som tiež nepovedal že titan jazdí zle, iba že nie je lepší od kvalitného karbónu.
V čom spočívajú tie skvelé vlastnosti? Teraz myslím niečo čo neponúknu iné materiály okrem titanu.
30.10.2024 - 21:57:59
00
tato nemecka dizajnovka na mna vybehla z Pintaku... uz to aj realne jazdi ci je to zatial len render..?
velmi zaujimavo tvarovany ram...
https://www.carbonworks.de/b1/?lang=en#

Prílohy:

Snímka obrazovky 2025-03-12 081322.png
Snímka obrazovky 2025-03-12 081322.png 212.24 KiB thumb_up1thumb_down

12.03.2025 - 08:17:27
00
Nech sa páči: https://www.baldiso.com/theone?lang=en
12.03.2025 - 09:17:03
00
Pretekársky bicykel s 1 fľaškou? Nehovoriac že tou 1 veľkou fľaškou na spodnej rámovke úplne rozhasili ten vymakaný aero dizajn a pridali aj 10w na odpore vzduchu.
Že je to okopčené od Treku asi tiež radšej taktne pomlčia :)
https://www.behance.net/gallery/44932167/Trek-2026-Concept

Pri cenovke mi už skoro aj káva vyprskla :D
Ale ok vyrobli niečo neokukané a nejakých kupcov si to nájde :)

Prílohy:

Screenshot_20250312_102212_Chrome.jpg
Screenshot_20250312_102212_Chrome.jpg 47.63 KiB thumb_up0thumb_down

12.03.2025 - 10:40:00
00
LMS... pises okopcene od Treku...to si asi postol iny link, lebo na tom tvojom linku teda nenachadzam vela spolocnych crt...
kazdopadne cena astronomicka, ale ako to uz v dnesnom svete chodi, cim drahsia "aero" pitch...vina, tym skorej sa preda.
Ale paci sa mi tento ram... vsak aj Monu Lisu sa mozem obdivovat, ale nemusim ju vlastnit.. :)
12.03.2025 - 14:23:37
00
Tak skús pozrieť teraz. Okrem ostrých hrán Treku toho opozerali celkom dosť, ale možno je to len náhodička :)
Rám určite vyzerá lepšie ako nové Colnago, môže aj jazdiť dobre, ale ja to určite nezistím...za mňa je toto podobný nezmysel ako Balenciaga či ako sa to píše.
Pýtať 9000€ (!) za holý vraj aero rám ktorý je tak premakaný, že nemá domyslenú ani integráciu nevyhnutného jediného košíka s bidonom a tým neguje akékoľvek aero výhody (ak nejaké sú) tohoto konceptu je za mňa mierne povedané trúfalé.

Prílohy:

db403344932167.58227efe7d762.jpg
db403344932167.58227efe7d762.jpg 66.25 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_20250312_183049_Chrome.jpg
Screenshot_20250312_183049_Chrome.jpg 78.69 KiB thumb_up0thumb_down

12.03.2025 - 18:48:32
00
LMS.. tak jedine ta "aero" hrana z hornej casti vidlice je jasna podobizen... ale to zase neviem ci Trek s tym prisiel ako prvy.
... mozno este ten koncept bez sedlovej rurky je identicky, no cely vrch ramovej rurky a zadnej vzpery je uplne iny.
A integracia flase...ze este nikoho nenapadlo schovat bidon do tej hrubej casti, k tomu malicke a lahke cerpadlo, hadicka a
pipíš na pitie (s mikropsinacom) niekde na hornej strane hlavoveho zlozenia. Ci UCI nepovoluje taketo veci?
12.03.2025 - 19:33:42
00
Nikto nepotreboval kopírovať Trek, tento koncept je tu od 90. rokov, prišiel s tým Kestrel...
13.03.2025 - 09:04:25
01
keyboard_arrow_up