čau, chcel by som si dat na cestak vačši prevodnik asi niečo takéto prípadne aj 55 zubovy http://www.cykloobchod.sk/product_info.php?cPath=21_47&products_id=153, da sa to vobec na tento bike? http://www.hej.sk/bicykel-author-a-4400-11-modra-cestny-520-mm/ budem vdačny za všetky rady
02.08.2015 - 23:03:12
00
Pre tvoje kluky hladaj prevodniky s BCD 110mm, bezne sa vyrabaju do 52z - napr. https://eshop.dema.bike/product/63608-cestny-prevodnik-fsa-super-road-energy-110x52z
Cestne presmykace su urcene na max. rozdiel 16 zubov medzi velkym a malym prevodnikom, cize by sa zislo vymenit aj maly prevodnik za 36zubovy.
Pripade popozeraj sa po celych klukach 53/39.
02.08.2015 - 23:21:34
00
tie dva zuby navyše spravia niaky rozdiel v rychlosti? a keby som kupil kluky s 55 zubami to by som potreboval uz aj ine prehadzovace asi ze?
03.08.2015 - 00:34:31
00
Jednoduchsie riesenie je vymenit kazetu 12-25 za kazetu 11-23
04.08.2015 - 15:55:30
00
V akych situaciach a pri akej rychlosti sa ti stava ze ti nestaci tvoj sucasny najrychlejsi prevod (50/12) ?
04.08.2015 - 16:36:53
00
A tá kazeta musí byť sora alebo bude pasovať aj iný tip ,resp. podla čoho to mám pozerať
05.08.2015 - 00:50:37
00
V akych situaciach a pri akej rychlosti sa ti stava ze ti nestaci tvoj sucasny najrychlejsi prevod (50/12) ?

pri zjazde ma to nepusti nad 55 km :)
05.08.2015 - 00:52:21
00
Blbosť. Mám 50/12 a jazdím na rovine 55+.
05.08.2015 - 01:23:30
01
ale tocis pri tom jak blazen co nie kazdemu vyhovuje.
na 50/12 mas pri 90 RPM 47 km/h pri 110 RPM 58 km/h
na 52/12 mas pri 90 RPM 49 km/h pri 110 RPM 60 km/h
ja tiez idem radsej 85 RPM ako 110 lebo pri 110 som hned mrtvy
05.08.2015 - 08:20:52
00
55 naozaj nie je rychlost kam by ta nepustil prevod 50/12, ked som mal este tento najrychlejsi prevod, tak nebol problem dosiahnut 65km/h v zjazdoch. Vela jazdcov toci na rovine velmi male otacky (70-80) lebo im je to pohodlnejsie a ich nohy nie su zvyknute na rychlu kadenciu - ono sa to bez problemov da, ked ides pomerne malou rychlostou 20-35km/h, kedze sila posobiaca na pedal je vtedy este znesitelna. V naozaj vysokych rychlostiach (55+) uz vsak len velmi tazko utocis kadenciu 70-80, kedze sila na pedal je tam uz velmi velka, zredukovat ju mozes len tak ze zvysis kadenciu. Drahovi sprinteri maju uplne inu silu v nohach, napriek tomu maju prevody nastavene tak ze pri 60-65km/h tocia vysoko nad spominanych 110 RPM (kludne aj 140-150 RPM), casovkari na drahe takisto netocia 70-80 RPM, pozrite aky prevod mali vsetci jazdci pri nedavnych pokusoch o hodinovku a aka kadencia z toho vychadza. Moze sa ti zdat, ze nad 55km/h ta nepusti prevod, v skutocnosti ta tam nepustia vlastne nohy, trenuj silu spojenu s kadenciou.
05.08.2015 - 08:51:19
03
to je sice pekna teoria co si napisal ale v praxi je to tak ze das vacsie prevody a tych 60 km/h na rovinke dosiahnes a udrzis "lahsie" a dlhsie ako kebyze to skusas na kompakte
na 50/12 pri 100 rpm mas trapnych 52,5 km/h a 60 dosiahnes pri 115. neviem ako ty ale ja ked idem na topspeed tak ked mam nad 100 rpm tak uz radim lebo inak sa mi neda
05.08.2015 - 09:20:12
01
50/11 je o niečo ťažší prevod ako 52/12 a dokonca aj ako 53/12. Takže najprv vyskúšať výmenu kazety.
06.08.2015 - 22:08:54
00
Mate niekto skusenosti s ovalnymi prevodnikmy na mtb biku ? Je to velky rozdiel, alebo iba vec zvyku ?
26.10.2015 - 10:51:55
00
Môj prvý MTB bajk mal oválne prevodníky a pocitovo to bolo lepšie, bolo mi ľúto, že to potom nejako zmizlo. V tom čase mnohí fóristi ešte hádam za sebou ani neťahali káčera na šnúrke. Naisto sa k tomu chcem niekedy vrátiť.
26.10.2015 - 12:05:48
00
No ved teraz nie je problem kupit ho, co som pozeral tak okolo 50 € stoja lacnejsie.
Takze mozem do toho v pohode ist ? Moj styl jazdenia je taky , ze sa snazim drzat konstantne otacky a prisposobujem to prevodom.
26.10.2015 - 13:13:19
00
keyboard_arrow_up