Ja mám na cestných kotúčoch najazdené 5000km na cestnom a 5000km na graveli a k ráfkovým by som sa už nevrátil. Zhrnul by som to takto:
- estetika je subjektívna, mne sa už
biky s ráfkovými brzdami nepáčia. Ale rešpektujem, že každému sa niečo páči
- hmotnosť je stále vyššia u kotúčov, v top segmente sa momentálne bavíme asi o 300g na sade + 150g na rámovom sete
- brzdný účinok a pocit sa nedá porovnávať, je to iná trieda. Najlepšie to cítiť, keď si po dlhšom čase zasa skúsiš ráfkové brzdy - ja som sadol na kámošov Piňo GAN S s Chorusom a Zondami (kým on skúšal môj bajk) a som mal jednoducho pociť, že mu to nebrzdí.
- aj kotúčovky sa dajú prehriať. Sa mi to stalo v Alpách v 20km zjazde z Col de Vars, prejavilo sa to hnusným zvukom ale brzdili furt rovnako. Zatiaľ čo skoro v každej serpentíne niekto opravoval defekt z pretavenej
duše - hovorím len o hydrách, mechanické kotúčovky sú dobré len na budúci upgrade
Takže, každý si kupuje, čo chce, ja to považujem za logickú inováciu tak, ako pred 20 rokmi v MTB