Ešte trochu by som upresnila. Hlavná výhoda kotúčových bŕzd na ceste nie je ich sila. To je veľký omyl a mýtus. Ich najväčším prínosom je oveľa lepšia modulácia a menšia náchylnosť extrémne výkyvy počasia a mokro hlavne vpoči karbónovej brzdnej ploche.
Ja to všetko viem, v podstate už pár rokov jazdím všetko len na kotúčoch. Len som chcel poukázať na situácie kedy sa brzdiť (v zmysle riadneho dobrzdenia do zákrut) nedá takmer vôbec, nakoľko zatiaľ nie sú v ponuke
brzdy s abs, jednoducho vtedy treba len prispôsobiť rýchlosť lebo fyzika sa oklamať nedá.
aplikovali to aj profíci, na výzvu TM z Jumbo Visma, jednoducho boli také podmienky. Astana to skúsila, pohrotiť, kým sa ich líder neobjal so značkou "pozor zákruta".