Arrow79 Žerie menej lebo dostávaš menej podpory. Pri ledabylom byciklovaní v miernom kopci ani nemusíš cítiť rozdiel, že si preradil z Tour na eMTB. Ale ak by si mal vyšší stupeň Sport, a nie eMTB, pozri o čo väčší je prírastok na osi Y. Orientačne do 1/3 výkonu tlaku na pedáli ti Sport pridá od motora viac ako eMTB. Až sa ale do pedálov zaprieš eMTB ide hore až na max 85Nm., no pri krivke Sport stúpaš s menším prírastkom výkonu od motora. A dostaneš sa pod max. výkonom motora. Samozrejme, že v prípade potreby vieš prepnúť na Turbo, aby si bol hore na max. výkone. Sám si musíš povedať, vedieť, v ktorej oblasti potrebuješ akú podporu . Podobne je to s tour a MagicTour.
Môj prípad - rekreačný jazdec 4 tis. ročne. Kamoš hore kopcom na Sporte a ja na svojom eMTB som mu akosi nestačil. Obaja sme sa pohybovali (svojim dôchodcovským výkonom) v 1/3 výkonu na osi x od 0. No on bral na Sporte od motora viac ako ja na eMTB. Až keď som pritlačil na
pedal tak som cítil odozvu,
Dnes mám nastavené klasické krivky, eco, tour, sport a turbo. Pre moje nohy spokojnosť
. Športovci majú iné nastavenia, vedia prečo.