Mne tiez do cca 9500 km nic nehucalo. Aj ja som to daval do suvisu s ochladenim. Mazanie motora sa v lete roztopilo a teraz v chlade je to zle mazane. No po zaruke uz nic neriskujem, tak sa na to pozriem.
V tomto fore si chlapik S13 vymenu lozisk velmi pochvaluje:
https://www.emtbforums.com/community/threads/steps-e8000-motor-service.16542/page-4

V pripade Ivankevi si tiez myslim ze ta chyba E010 nesuvisi s loziskami. Ani diagnostika co robia, nevie odhalit chybne loziska.
Smutne ale je, ze to tu musime riesit my, namiesto predajcu a vyrobcu.
25.10.2021 - 09:09:28
01
Ako sorry, ale my ako predajcovia s tým bohužiaľ veľa nenarobíme... V rámci záruky - pokiaľ Ti profi diagnostika neupreukáže problém, tak jediná možnosť je motor odoslať záručnému servisu (v tomto prípade Oslany, a je úplne jedno o akú značku ebajku ide - to platí nielen pri ebajkoch, ale aj komponentoch - vidlice/tlmiče, tam je to napríklad pre SR zas Shimano, pre RS Cykložitný, pre Fox Slovkolex atď.), v rámci záruky sa nijaké zásahy do motora nesmú robiť - toto pravidlo platí aj v zahraničí, Canyon, Santa, ani nikto iný to nerobí inak, to sú medzinárodne platné dohody... No a po záruke? Shimano nerobí špecializované školenia, kde by sme riešili rozborku a zborku motora, o elektronike už vôbec nehovorím... Už sme niekoľkokrát obetovali vlastné motory, aby sme sa o ich vnútre niečo dozvedeli, ale elektronika a softvéry (keďže nie každý je zdatný hacker) ostávajú často tajomstvom... Napríklad na Yamahu doteraz neexistuje funkčná diagnostika, ktorá by niečo dokázala čo i len zobraziť, nieto ešte objaviť... Takže sa nečuduj, že v niektorých veciach jednoducho plávame, a radšej sa nepúšťame do akcií, ktoré by mohli dopadnúť zle (to by tu už len potom bolo sťažností)... A k jednej predchádzajúcej poznámke - ak vieš, kde sa dajú ebajky lacno kúpiť, daj prosím info, zoberieme za kamión... Tak ako idú hore MOC, tak ide aj nákup, je scestné a naivné si myslieť, aký biznis z toho je, veď skús... :-) Toto nie je výhovorka, ani bezbrehá obhajoba (nájdu sa samozrejme medzi predajcami určití jedinci, ale to je v každom odvetví) predajcov, je to len objektívna info o situácii, nakoľko tým, že sme poslední a prví pri kontakte so zákazníkmi, tak to potom vždy schytávame, aj keď často neprávom...
25.10.2021 - 11:16:16
03
Slováci nerobia na Shimano školenia, ale Polaci si spravili Shimano školiace stredisko. Všetko je o prístupe k zákazníkový. https://m.youtube.com/watch?v=ligWCluQvFo
25.10.2021 - 13:21:43
01
O tomto viem, je to super... Len na Slovensku môžeš pracovať len s certifikátmi a právomocami, ktoré Ti vydá zástupca pre Slovensko... A to je Lange...
25.10.2021 - 13:45:53
01
No potom podla stavu, ktory teraz nastal s ebajkmi, treba zavesit na nove ebajky v predajniach toto upozornenie:

"Pri kupe tohto bicykla vam pri poruche motora po zaruke
nevieme zabezpecit jeho opravu a ani novy motor"


No a potom bude vsetko O.K. a moze sa predavat dalej.
26.10.2021 - 07:12:50
00
Zas nedramatizuj, takáto situácia, že niečo jednoducho nie je možné opraviť, sa stane "jednou, maximálně dvakrát, za deset let"... :-)
26.10.2021 - 14:04:42
00
Nazgul napísal:
Zas nedramatizuj, takáto situácia, že niečo jednoducho nie je možné opraviť, sa stane "jednou, maximálně dvakrát, za deset let"... :-)


Predavas, teda zlahcujes, tomu rozumiem, ale skus to vysvetlit Ivankevi, ten si moze teraz ten Kellys za cca 4000 eur akurat tak strcit do pivnice.

Ja som od vcera tiez po zaruke, ale ked nastane nejaky problem, tak to budem riesit dokladne.

Koncoveho zakaznika nezaujimaju interne problemy typu vyrobca-distributor-predajca. Skovavaju sa jeden za druheho. Neverim, ze Shimano vie vsetko o stave na Slovensku i ked nejake Slovensko mu je mozno ukradnute.

V konecnom dosledku by to mal aj tak riesit vyrobca /Kellys/.
26.10.2021 - 14:36:54
00
Novy motor ale zabezpecit vedia....
To ze mozno momentalne nie su dostupne neznamena ze nevedia dlhodobo zabezpecit ...
26.10.2021 - 15:04:36
00
Nezľahčujem, len zbytočne nedramatizujem vec, ktorú nedokážem ovplyvniť... Mne napríklad už pol roka nikto nedokáže opraviť problém na aute... To mám teraz zažalovať BMW a po Tvojom vzore vyzývať predajne áut, aby si tiež na dvere lepili oznamy? No tak... Je to holt smolná situácia v smolnej dobe... Čo sa týka Ivankevi-ho, tomu skúsime (aj keď napríklad ja už ebajky na Shimane nedržím) pomôcť osobne prostredníctvom nášho servisu, len bohužiaľ tiež nezaručím, či to bude opraviteľné...
26.10.2021 - 15:05:33
01
Ale je to hamba motory Shimano po záruke nikto neopravuje a rieši sa to výmenou motora a ty čo to robili to prestali robiť kôli nerentabilnosti a ľudia si to opravujú na kolene sami a to je celosvetové čítaj zahranične fóra. Motor Šhimano nie je zlý ani nie viac poruchvý na množstvo predaných kusov ale keď máš mizerný pozáručný servis tak to ťa nahnevá. Keby sa ti tvoje BMW pokazilo rok po záruke a mal by si najazdene iba 20 000km tiež by di nebol nadšený priklad.
26.10.2021 - 16:02:10
01
Foxrider@ Novy motor ale zabezpecit vedia....
To ze mozno momentalne nie su dostupne neznamena ze nevedia dlhodobo zabezpecit ...

Tak ked vedia, nech zabezpecia.
Vojin kefalin a co si predstavujete pod pojmom "dlhodobo" ?
Ivankevi tvdi, ze mu odpisali, ze mozno koncom roku 2022.
Pre mna to znamena nevedia zabezpecit.

Sorry, koncim tuto rozpravu s odkazom:
treba do toho bit a stazovat sa, lebo vsetci kompetentny si to len obkecavaju.
26.10.2021 - 16:58:07
01
Nazgul@1780214 Čo sa týka Ivankevi-ho, tomu skúsime (aj keď napríklad ja už ebajky na Shimane nedržím) pomôcť osobne prostredníctvom nášho servisu, len bohužiaľ tiež nezaručím, či to bude opraviteľné...

No konecne rozumna rec.
26.10.2021 - 17:01:07
00
Ahojte všetci. V prvom rade sa chcem poďakovať chlapcom z Ebajk , Nazgul@1780214 vo Zvolene, za ich ústretovosť, ochotu pomôcť a popasovať sa s problémom. Motor je definitívne K.O., pravdepodobná príčina hraničiaca s istotou- snímač zaťaženia, ktorý sa nedá vymeniť, lebo je zaliaty a ND aj tak nie sú. Motory STEPS 8000 len tak ľahko nebudú (ak vôbec ešte budú), takže mi neostáva iné, ako ísť do motora STEPS 7000. Tieto by mali byť k dispozícii. Už som aj napísal výrobcovi, keďže aj po záruke musí výrobca schváliť, či tam je možné nahodiť iný typ motora, než aký bol dodaný vo výrobe!!! Tak hádam sa to podarí doriešiť a nebudem mať v pivnici len nepoužiteľný drahý bajk.
13.11.2021 - 10:04:00
30
prečo nekúpiš z ebayu E8000? mimochodom 7000 boli poruchovejšie, jedna výrobná séria sa vo veľkom menila na bajkoch ešte v záručnej dobe za 8000.

EDIT: alebo teda takto https://www.4mybike.de/navi.php?a=4344
keď je to normálne v eshope máš tam 2 roky záruku, jediné čo treba po výmene motora urobiť je updatnúť FW a nastaviť obvod kolesa. to ti komplet spravia aj chalani u nás vo ZV
13.11.2021 - 10:14:27
01
To by šlo... Síce v prípade záručnej poruchy to bude mierne zložitejšie ako s motorom kúpeným na Slovensku, ale v konečnom výsledku je toto najjednoduchšie riešenie, bez doprosovania sa Kellysu... Aj keď pokiaľ ma pamäť neklame, tak aj k zmene obvodu kolesa pri novom motore musí byť súhlas výrobcu (myslím štandardne, bez Unlockerov a pod), inak to Oslany na diaľku neurobia... :-(
13.11.2021 - 10:56:16
00
keyboard_arrow_up