Hack3r napísal:
Priznam sa nebol som si isty ako to je s plnou ciarou a obiehanie traktora, kombajnu, cyklistu atd...ide o to ze v zakone je definovane obchádzanie a predchádzanie. No a googlil som a Stojace "objekty" su povazovane za prekazku a tu moze sofer obist /obchadzanie/ cez plnu, vsetko ostatne co sa hybe spada do predchadzania a to je zakazane ked je tam plna ciara.
Robil som vodicak 25 rokov dozadu tak toto som si nepamatal ani nahodou :D


Uz som to tu vysvetloval niekomu. Nie je to celko mako pises. Aj npr kosacka kosiaca krajnicu je prekazka aj ked sa hybe. Tiez cyklita tlaciaci bycikel je prekazka, aj masina malujuca ciaru na krajnici je prekazka aj ked sa hybe. Cize skor ide o to ci je to ucastnik cestnej premavky.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

21.06.2021 - 17:14:28
00
Jaroh tak povedzte rovno, že chcete obmedziť autá a nehádžte to na bezpečnosť cyklistov. Verejnú hromadnú dopravu stále využíva viac ľudí ako IAD. V momente, keď obmedzíte aj verejnú hromadnú dopravu, ktorá sa spomalí, tak len okrem vodičov si spravíte nepriateľov aj z radov verejnosti cestujúcich MHD/SAD. Verejnosť ľahšie prežuje to, ak sa povie, že na úkor IAD zrýchľujeme MHD/SAD, ako že v snahe o "bezpečnosť" cyklistov teraz budú všetci tráviť na ceste do/z roboty namiesto 2 hodín 4 hodiny bez rozdielu, či to bude vodič auta, alebo pasažier hromadnej dopravy.
21.06.2021 - 18:33:09
01
Jano1987 napísal:
Verejnú hromadnú dopravu stále využíva viac ľudí ako IAD.

Ty si aj overujes niekde tieto vyroky predtym ako na nich zakladas? Mne rychle googlenie naslo len indikacie, ze to ani zdaleka nie je pravda (1, 2). Vies dodat nejaky zdroj?

Zaroven si myslim, ze Jaroh to vobec nemyslel tak ako pises. Obmedzit sa ma IAD, nie hromadna doprava. Hromadna doprava je cista laska:) a mimochodom, podla mna je to prave IAD, co najviac sposobuje zdrzovanie hromadnej dopravy.

“In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.”
https://www.strava.com/athletes/racheljak

21.06.2021 - 19:03:26
07
Rachela pekné, čo ste dali, žiaľ uvádza sa tam pasažier na km. Ďalej čo sa uvádza, tak značná časť územia SR nemá MHD, alebo SAD/železnica chodí 2x za 24 hodín, tak ľudia v danom regióne využívajú autá. Zase niekto uvedie priemer, ktorý sa nikoho netýka, niečo ako priemerný plat.

Jaroh jasne spomínal, že citujem: "Najväčší prínos 1,5 m je (postupné) zníženie obáv z použitia bicykla ľuďmi (resp. časťou z nich) , ktorí by ho aj chceli používať, ale sa boja aj kvôli tomu, že ich sundá auto. Cieľom tej úpravy nie je buzerovanie vodičov, ale je to jeden z mnohých krokov príprave spoločnosti na radikálne obmedzenie individuálnej automobilovej dopravy, ktorému nás v najbližších 10 rokoch nevyhneme.
Je preto úplne jedno, že petrolheadi robia paniku, že budú kvôli tomu zápchy, cieľom zmien, ktoré prichádzajú, nie je zrýchliť dopravu, ale znížiť intenzity.
1,5 m je pritom iba detail, ktorý síce budí emócie, lebo sme národ petrolheadov, ale je to iba detail. Čakajú nás oveľa drastickejšie a oveľa väčšie zmeny (napríklad zvyšné tri body v tej petícii sú v tomto smere veľmi dôležité)." - Teda jasne tvrdí, že ten odstup 1,5m je namierený voči vodičom a má slúžiť na obmedzenie IAD. Ale keďže MHD/SAD jazdí po tých istých cestách a nemá z toho žiadnu výnimku, tak obmedzenie sa dotkne aj verejnej hromadnej dopravy. Alebo idete tvrdiť, že autobus nemusí dodržiavať 1,5m odstup a je schopný ľahšie predbiehať ako osobné vozidlo? Či dokonca autobus dokáže lietať nad dopravnými zápchami? Jasne deklaruje zníženie intenzity dopravy, čo znamená aj spomalenie, menej vozidiel=menej prepravených osôb. Ak chce znížiť intenzitu dopravy, malo by potom prísť k posilneniu verejnej hromadnej dopravy. To sa nikde nespomína. Dokonca si robí srandu z toho, že ľudia budú do roboty cestovať 4 hodiny namiesto 2 hodín. Ako by sa vám páčilo, keby vám niekto povedal, tak cesta do roboty sa vám predĺžila o 2 hodiny denne? Ak máte deti, že namiesto 2 hodín cestovania do/z školy to budú teraz 4 hodiny? Že namiesto o 6:00 budú vstávať o 5:00 a namiesto toho, aby boli doma 14:30, tak prídu 15:30? Nejaké krúžky po obede? Kedy príde domov? O 19tej? Kedy sa bude učiť? Kedy pôjde von s kamošmi? Ak berieme, že zdravý spánok má trvať 8 hodín, tak dieťa už o 21:00 bude musieť byť v posteli.
21.06.2021 - 19:49:08
00
Uz si naozaj davam osobny zakaz citat tuto temu. Su tu plusminus dva tabory, kazdy ma "svoju" pravdu a opacnu stranu nepresvedci. Moj nazor, kto chce, podpise (alebo uz podpisal) a ziadna takato prestrelka a pokracovanie v nej nikam nevedie, neprináša NIČ.

Edit: uvedomujem si, ze som tymto tercom pre obe strany... ale reagovať nebudem:)
21.06.2021 - 20:04:56
00
Jano1987 preco fabuluje a ignoruje priamo polozene otazky?
1) neodpovedali ste na svoj zdroj dat na ktore sa Vas pytal Rachela. Ak otazku nezodpovedate, tak len dalej ukazujete ze sa s Vami diskusia na zaklade argumentov neda viest (ale to ste dokazali uz asi milion krat od kedy ste sa tu zjavili)

2) absolutne ste nevysvetlili ani nenaznacili ze preco by "kilometer-clovek" mala byt zla metrika, a ani ste nepovedali aka metrika by sa teda mala pouzivat. Opat, nic prekvapive, kedze si vzdy vyberate co sa Vam hodi a neustale prekrucate, ale itak, pre dalsiu diskusiu na zaklade argumentov zadefinujte a vysvetlite prosim tieto nezrovnalosti.

3) "kilometer-clovek" je pre mna ako laika rozumne vyzerajuca metrika, pretoze napr. je horsie ked 1k ludi prejde 100km ako ked 100k ludi prejde 1km

4) odignorovali ste druhy zdroj Rachelu, kde citujem: "Za posledných päť rokov padol počet prepravených ľudí cestnou hromadnou dopravou...Podiel týchto ľudí klesol o 15,5 percenta" - dalsi indikator ze osobne auta hraju stale vacsiu a vacsiu rolu na ukor inej dopravy a teda vysoko pravdepodobne aj tam kde tieto ine druhy dopravy su/boli mozne (nehovorim ze casovo vyhodnejsie) - preco toto ignorujete?

5) "zníženie intenzity dopravy, čo znamená aj spomalenie" - zasa si vyberate "jedinu moznost", ale znizenie intenzity nemusi nutne znamenat spomalenie, vsakze. Napr. ak nahradime 100 aut 1 autobusom, tak intenzita klesne na 1% ale rychlost (autobusu) moze zostat rovnaka, a napr. ani ti chodci/cyklisti ho statisticky vyrazne nespomalia pretoze autobus bude mat dostatok miesta na obchadzanie vdaka 1% intenzite premavky

6) na tie vase pritiahnute priklady s 17, 4, a x-milionmi hodinami: ja vyuzivam prevazne verejnu hromadnu dopravu. Ako mi prosim vysvetlite, ze kvoli tej Vasej IAD mi napr. 15km trasa ked ideme navstivit manzelkynu rodinu, trva namiesto deklarovanych 25 momentalne (bus o ~21:00) kludne 40-60 min v dopravnej spicke? Z vasej logiky co tu prezentujete, je potrebne obmedzit IAD/vytvorit bus-pruhy na ukor IAD, pretoze kazde 1 auto v ktorom sa v priemere vezie myslimze hlboko pod 2 ludi, v momentalnom stave neskutocne moc zdrzuje kazdy 1 autobus v ktorom sa vezu desiatky ludi.

Len pre Vase potesenie - nie, hromadnu dopravu nevyuzivam/nepreferujem kvoli tomu ze by som si IAD nemohol dovolit.

poprosim, pre relevantnu diskusiu s Vami, odpovedajte a fakticky podlozte pre zaciatok vyssie spomenute body.
21.06.2021 - 20:33:38
01
stanos4 Ospravedlňujem sa, ale bude to dlhé.
1) už som to tu niekoľkokrát spomínal. Chcete celoslovenské dáta? Alebo chcete lokálne dáta? Lebo tam je obrovský rozdiel. Inak to bude v Horných Orešanoch, iné to bude v BA, iné v Skalitom. Tak prosím, vyberte si. Ak chcete celoslovenské dáta, tak majú podobnú výpovednú hodnotu ako priemerný plat na Slovensku.

2) jednoduché vysvetlenie - človek na km. Ľudia čo využívajú MHD jazdia na krátke vzdialenosti v rámci mesta. Krížom cez BA to je 25km max. V rámci logiky teda drvivá väčšina nebude cestovať z Čuňova do Rače, vo väčšine prípadov ide o trasy z okraja do centra, teda niekde medzi 5-15km najčastejšie. Čím menšie mesto, tým menšie vzdialenosti ľudia jazdia MHD. Ľudia čo bývajú mimo miest a dochádzajú, nie všade majú SAD, resp dokáže uspokojiť každého. Teda ľudia volia vozidlo z časovo-praktických dôvodov a zvyčajne bývajú ďalej od práce. Priemerný ročný nájazd auta je zhruba 15 000km, to si dokážete overiť aj sám. Ak to vydelím 52 týždňami a 5 pracovnými dňami (niečo budú výlety a tak), tak sme zhruba na 55-60km na deň. Už chápete kde je problém? Aby ste lepšie pochopili, uvediem príklad. Bývate v obci Jarabá s cca 50 obyvateľmi. Pracujete v Brezne v Brezne sú až 2 zastávky autobusov a je to pomerne veľké mesto a museli by ste dlho ešte pešo šliapať. Ráno odchádza autobus o 6:45 a 8:45. Väčšina ľudí začína v robote o 8:00, takže musíte chytiť ten autobus o 6:45 a v Brezne ste o 7:30, Ďalší autobus 14:34. To sú priame linky. o 15:30 odchádza ďalší spoj, ale v Mýte pod Ďumbierom si musíte počkať 25 minút na spoj čo vás zoberie do Brezna. To je všetko. Opačný smer https://cp.hnonline.sk/vlakbusmhd/spojenie/vysledky/?f=Brezno&fc=1&t=Jarab%C3%A1&tc=1 Po ceste sú všetko malé obce s 50-100 obyvateľmi. Môžeme sa baviť, že autobusy nejazdia podľa ich potrieb, ale faktom ostáva, že pre obyvateľov tých obcí je jednoduchšie mať vozidlo. Veľa ľudí v tých obciach už nie je ani v produktívnom veku, teda sú na dôchodku, alebo robia v rámci obce, teda veľa ľudí nepotrebuje cestovať do Brezna. Pre VUC/kraj či kto financuje tie autobusy nerentabilné každých 15 minút dávať jeden spoj ráno a večer, ak by mali priemernú obsadenosť 1-2 ľudia. Z výskumov, ľudia sú ochotný šliapať pešo niekam cca 15-20 minút, čo predstavuje vzdialenosť cca 1,5-2km, potom volia inú formu dopravy. Pri bicykloch sa bavíme o vzdialenosti do cca 10km (samozrejme tu na fóre sa nájdu ľudia čo najazdia aj 40km, ale majú to ako hoby), pri bežnej rýchlosti cyklistu cca 15km, to predstavuje hranicu cca 30-40 minút strávených na bicykli. Potom nastupuje auto/verejná hromadná doprava. Iné to bude v BA s autobusmi, iné to bude z Jarabej do Brezna. Slovensko nie je len BA, KE, Banská Bystrica, Prešov a Žilina. Kým v týchto mestách je možné optimalizovať autobusy, keďže veľký pohyb ľudí na malej ploche, inde to nie je možné, keďže veľká plocha, málo ľudí. Takže sa zvolí nejaký kvázi optimálny čas, aby autobus vedel prísť do spádového mesta. Ak vám to nevyhovuje, buď máte smolu, alebo použijete vozidlo. Ak to preženiem, nie je možné aplikovať dáta o doprave s Greater London a Sennen (pozrite si to na mape). Oboje majú iné potreby, inú situáciu.

3) hore som vám to vysvetlil. Ale zopakujem. Kým človek je denne ochotný prejsť pešo tak do 5-6km (ak máte tie inteligentné hodinky, či mobil, čo vám rátajú kroky, tak si to skontrolujete, málokto dá tých 10 000krokov za 24 hodín, čo sa odporúča), na bicykli v rámci cestovania dohromady tak 20-30km (to už je horná hranica je väčšinu bežných ľudí), pri aute nájazd je rozhodujúci len z ekonomického hľadiska. Dať 50km na aute nie je problém, dať 50km pešo už je megaproblém. Z tohto dôvodu je rozdelenie na typ prepravy na km dosť zavádzajúce. Ak si vyberáte medzi autom a SAD/vlakom/MHD. V rámci MHD napríklad Bratislava čo hovorí v prospech MHD? Minimálne náklady na cestovanie, nemusím riešiť, kde zaparkujem auto. Čo hovorí v neprospech? Zastávky nemusia byť z môjho pohľadu na optimálnom mieste (vždy môže byť bližšie), spoje môžu byť preplnené (je to subjektívne, pre niekoho je preplnený autobus/električka, keď si tam nemôže sadnúť, lebo všetky sedačky obsadené a on jediný stojí, pre ďalšieho je preplnený spoj vtedy, keď sa doň nezmestil), dlhší časový prestoj, keď človek prestupuje zo spoja na spoj, hlavne v odľahlejších oblastiach, alebo v čase mimo dopravnej špičky, samotný ľudia (nechcem sa s nikým tlačiť), MHD je pre socky (aj keby som mal žrať celý týždeň len suché rožky, tak tým autom budem jazdiť, čo by povedali susedia/kolegovia), ak pracujem v netradičnom čase a potrebujem sa vtedy dostať do/z roboty (ak začínam o 2:45 ráno, tak nočné spoje nemusia byť to pravé orechové pre mňa, lebo buď budem meškať, alebo tam pred robotou budem 50 minút stepovať). Pri SAD/vlaku vs auto rozhoduje dostupnosť zastávky, celkový čas (dvere domu-dvere firmy), situácia na cestách, možnosti parkovania osobného vozidla, grafikon verejnej dopravy + či mi nadväzuje MHD na SAD/vlak a ekonomika. Podľa prieskumov verejnej mienky (ozaj sa mi to nechce hľadať), tak väčšina cestujúcich je ochotná uprednostniť SAD/vlak, pokiaľ im bude cesta týmto typom dopravy trvať oproti autu o cca 15 minút dlhšie. Nebavíme sa o tom, že teraz idem niekam 5 minút vlakom, ale že autom to je čo ja viem 40 minút a vlakom+MHD 55 minút, tak väčšina je to ešte ochotná akceptovať. pokiaľ by to malo byť autom 15 minút a autobusom 50 minút, auto má prednosť. Dôvod je čas a je to logické.

4) áno, to nikto nespochynňuje. Na druhú stranu treba brať do úvahy ekonomickú silu ľudí (nikdy nebolo auto dostupnejšie ako teraz, keď solídne jazdené auto kúpim za 1000-1500€, čo je cena trocha slušného bicykla) a zmena cestovných nárokov ľudí a cestovanie/sťahovanie sa za prácou. Pred 15 rokmi malo Bernolákovo cca 5000 obyvateľov, dnes sa hovorí o tom, že tam žije až 15 000 obyvateľov. Pritom tam čo sa týka verejnej dopravy nič nepribudlo. To isté aj okolité obce v okolí miest, čo sa rozrastali. Len v rámci okolia BA sa sa odhaduje, že by to mohlo byť za posledných 15 rokov až 80-90 tisíc ľudí, čo sa prisťahovali do okolia. Podobne je na tom Nitra, Košice, Prešov, Banská Bystrica, Žilina, len nemajú tam masívne prírastky. Čo má na to ďalší vplyv, tak výstavba satelitov (časti obcí postavené tak nešťastne, že proste bez auta sa nikam nedostanete, ale za to motoristi nemôžu). Plus ceny bytov dosahujú šialené sumy. Kým pred 20 rokmi proste kto robil v BA, tak v nej aj zvyčajne žil. Ľudí, čo prichádzali zo Šamorína bolo minimum napríklad. Teraz je celkom bežné, že ľudia bývajú v Dunajskej Strede a robia v BA. Podobne to aj pri iných mestách. Malé obce, ktoré pomaly pri Nitre dlhodobo vymierali a ľudia odchádzali, postavil sa PSA, Jaguár a za pár rokov cena nehnuteľností stúpla a už tam neviete zohnať ani podnájom a nieto kúpiť dom. Ale na verejnej doprave sa toho veľa nezmenilo. Nestihla reflektovať na zmenu situácie.

5) teória to je pekná. Ale v momente, keď sa na tej istej ceste pohybujú aj osobné autá a autobusy, nikdy sa to nestane. To by museli nastať len 2 veci: zavedenie BUS pruhov, alebo zákaz vjazdu osobných vozidiel. Pretože reálne, dobrovoľne zo 100 ľudí z áut, 100 ľudí do autobusu neprestúpi. Vždy bude časť ľudí, ktorí keď zistia, že premávka opadla, tak prestúpia do auta, lebo je to pre nich pohodlnejšie. A keď to začne byť veľmi zlé, tak prestúpia do verejnej dopravy, keď nebude veľmi rozdiel medzi autom a autobusom. Samozrejme, časť ľudí do autobusu nikdy nepresadne. Takže ten pomer medzi verejnou dopravou a IAD mierne kolísa. Tak isto vplyv na to má aj počasie. Chodím bikom do roboty aj v zime, keď mrzlo, mám to 10km a nejaké drobné. Stretával som tak 2-3 cyklistov po ceste. Keď idem teraz (začínam o 7:00, takže kvázi hlavný nápor začína až potom, čo ja sedím v robote), ale ráno bežne stretnem tak 15-20 cyklistov, po obede sú to desiatky (za pekného počasia). Akonáhle to vyzerá na škaredšie počasie, počet cyklistov sa rýchlo redukuje. Asi netreba vysvetľovať prečo.

6) čo je na tom pritiahnuté za vlasy? Neviem kde žijete, ale je fakt, že priemerná rýchlosť cyklistu je 15km/h, kým autá bez problémov dokážu ísť MPR. Tu by som sa zastavil, keďže treba si uvedomiť 2 faktory v doprave. Máme plynulú, ale hustú dopravu a máme hustú a neplynulú dopravu (tvoria sa zápchy). Toto je reálne zobrazenie toho, čo sa stane v hustej premávke, je to veľmi presná animácia, čo sa stane, ak sa na ceste objaví výrazne pomalšie vozidlo. Najhoršie čo môže byť, auto zastaví a nastáva reťazová reakcia pri určitej hustote dopravy. Ak ste šofér, určite ste sa na diaľnici stretli s tým, že obrovská zápcha, ale nikde žiadna nehoda, nič. Sľúbená animácia https://gfycat.com/eminentnervouscur Ak viete anglicky (ale dá sa tomu porozumieť aj bez angličtiny) https://www.youtube.com/watch?v=iHzzSao6ypE&ab_channel=CGPGrey odporúčam pozrieť. Toto sa netýka len áut, ale aj chodcov či cyklistov. Je to prirodzené správanie sa ľudí.

Samozrejme, môžete protestovať a prestať sa so mnou baviť na túto tému. Je to vaše rozhodnutie. Žiaľ poznámky z vysokej školy kde sme sa to učili už dávno nemám. Ale knižnica na STU v BA je verejne prístupná, môžete prísť a prečítať si knihy na danú problematiku. Tak isto aj prednášky sú verejne prístupné. Dopravná vysoká škola je aj v Žiline, aj v Košiciach. Keďže ma to zaujímalo, zúčastnil som sa pár prednášok na problematiku cyklopruhov v Londýne (žil som tam chvíľu), mám rodinu aj v Nemecku, tak som sa na to pýtal, pozrel som si nejaké videá na YouTube, prednášky k tomu, prečítal články, keď to na mňa vyskočilo. Nenapadlo ma, že to budem musieť všetko nahrávať a ukladať si linky, lebo mi niekto neuverí. Je už na vás, či mi uveríte, alebo nie.
21.06.2021 - 23:00:56
02
Wow. Dostat sa na blocklist skorej ako ludia typu kenai alebo vuk, tomu hovorim docela vykon.

ale teda este: "Ak chcete celoslovenské dáta, tak majú podobnú výpovednú hodnotu ako priemerný plat na Slovensku" --> aby ste nasledne: "Priemerný ročný nájazd auta je zhruba 15 000km, to si dokážete overiť aj sám. Ak to vydelím 52 týždňami a 5 pracovnými dňami (niečo budú výlety a tak), tak sme zhruba na 55-60km na deň."
a pritom strana 5 nasledujuceho dokumentu hovori o 11-12km: https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/doprava-3/institut-dopravnej-politiky/publikacie/komentare/ako-sa-hybeme-mobilitne-spravanie-obyvatelstva

papaaaa
22.06.2021 - 07:22:39
01
Len ako pikošku, ja mám priemerný ročný nájazd auta niečo cez 15 000 km, ale cesty do práce sú z toho presne nula km :)
22.06.2021 - 08:57:25
10
@stanos4 ok, otvorte si inzerciu s ojazdenými autami. Vydelte si počet km počtom rokov a dostanete sa vo väčšine prípadov na úroveň 10-20 000km/rok.

Poučte ma, kde mám podľa toho výskumu chybu. Mimochodom podľa toho prieskumu sa pýtali len zhruba 1000-1500 ľudí na kraj. Ten váš prieskum je spravený na vzorke 10 216 obyvateľov z 5,5 milióna, čo sa oficiálne uvádza pre Slovensko a predstavuje zhruba 0,185% obyvateľov Slovenska.
Dám vám iné porovnanie https://imhd.sk/ba/doc/sk/18561/BID-m%C3%A1-zmapovan%C3%BA-mobilitu-na-%C3%BAzem%C3%AD-Bratislavsk%C3%A9ho-a-Trnavsk%C3%A9ho-kraja https://www.bratislavskenoviny.sk/zdravie-a-zivotny-styl/45199-kolko-ludi-v-bratislave-byva-prespava-alebo-sem-kazde-rano-dochadza samozrejme presnosť dát je obmedzená, sú ľudia, čo môžu mať 2 SIM karty. Ale je aj množstvo ľudí, čo SIM kartu nemajú ani jednu. Napriek týmto prieskumom, čo dokazujú, že v BA žije okolo 640 0000 ľudí na konci sčítania obyvateľov BA je predpoklad, že BA bude mať oficiálne len okolo 420-450 tisíc obyvateľov. Čo sú relevatnejšie výsledky? Ten kde vybrali cca 1000 ľudí v Bratislavskom kraji, alebo tento SIM kartový prieskum, ktorý presnejšie odzrkadľuje realitu? Mimochodom, ak si nájdete dáta od železníc a autobusových dopravcov + dáta odhadov vozidiel, čo prúdia do BA, tak tých cca 140 000 SIM kariet plus mínus sedí.

tr3mp to je v poriadku, nie každý predsa musí autom jazdiť do práce. Napriek tomu autom jazdíte asi pomerne pravidelne. Napríklad podľa toho čo dodal kolega vyššie, tak priemerná dĺžka cesty bicyklom podľa prieskumu je 4 km, autom 15km a autobusom 20km na 1 osobu. Keby som robil prieskum tu na fóre, tak výsledky budú určite iné. Keď to budem robiť na motofóre, výsledky budú zase iné. Napríklad aj Jaroh napísal, že najazdil 750 000km. To je predpokladom, že je/bol šofér z povolania, alebo že už buď blízko dôchodkového veku, alebo v dôchodkovom veku. Neviem, nepoznám ho. Ale ak si zoberieme toto https://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-by-sector/transport/distance-travelled-by-car.html tak nejak z toho to tak vychádza. Buď už sa blíži/je na dôchodku, alebo je šofér z povolania/kvôli práci musí cestovať (obchodný cestujúci, servisnák a podobne). V tom čo som uviedol sa nerozlišuje zvyčajne, či to je osobné auto, kamión, MHD. Preto kým priemerný kamión za deň najazdí zhruba 400km (len tak z brucha strieľam), priemerný osobák asi ťažko najazdí denne 400km. Podobné to je aj s autobusmi, či už MHD, alebo SAD. Autobus SAD čo jazdí BA - BB proste denne dá neviem 450-500 km (otočí sa tam a späť. Možno to spraví 2x. Neviem. Ale autobus MHD v BA toľko najazdiť nemôže.
22.06.2021 - 09:22:16
01
Vyberam zopar tvojich poslednych z tejto temy. Linky, kde su vysvetlene najdes vyssie, staci len citat s porozumenim.
Jano1987 napísal:
Priemerný ročný nájazd auta je zhruba 15 000km, to si dokážete overiť aj sám.

Zle- bazos nie je dopravnosociologicky prieskum

Jano1987 napísal:
2500 vozidiel v jednom pruhu je maximálna kapacita

Zle - 1800, 2500 je v dvoch pruhoch

Jano1987 napísal:
Na škole nám to vysvetľoval, že ak je odbočenie naplánovaná na 1400 vozidiel za hodinu (toľko je plus mínus intenzita dopravy na danom mieste)

Zle - cca 600

Jano1987 napísal:
Ako asi tí ľudia zoberú fakt, že zrazu musia každý deň o 2 hodiny dlhšie cestovať kvôli koľko? 40? 50? Či 60 cyklistom?

Zle- kvoli cyklistom o nula, kongescie sposobuje IAD

Jano1987 napísal:
Ak za 9 mesiacov na 3 miestach v BA narátali 300 000 cyklistov a dáme si to do pomeru s 300 000 cestujúcich MHD za 24 hodín tak to nesedí.

Zle- porovnavas profilove prieskumy na 3 profiloch s prepravnou prácou na celej sieti.

Jano1987 napísal:
Kolega chodí SAD 5x do týždňa do roboty zo Šamorína, tak namiesto 2x1 hodina na cestovanie denne pôjde 2x2 hodiny denne? Už vidím čo na to povie.

Zle- kongescie sposobuje IAD nie cyklisti

Jano1987 napísal:
Nikto to neprizná, lebo keď zase bude vyhlásená 1 akcia za rok zameraná na cyklistov, tak zase výjde tak 30 článkov od Cyklokoalície a podobných organizácií

Zle, sam si priznal, ze 2 prispevky.

Jano1987 napísal:
Dlhodobá 70-75% miera zavinenia nehôd zo strany cyklistov, tak treba ešte viac šliapnuť na vodičov, aby boli cyklisti viac v bezpečí, lebo predsa autá sú zbraň a zabíjajú.

Zle - cca 50%

Jano1987 napísal:
Moderné MTB majú až 80cm riadidlá, šírka cyklopruhu je 125cm podľa normy. Takže ak cyklista pôjde v strede svojho pruhu, tak mu ostáva naľavo tak 20-25cm, ak sa bojí môže ísť viac ku kraju, tam to môže narásť na 40+cm. Štandardná šírka pruhu pre autá je 2,75m, často sa používajú aj 3,00m široké pruhy. Bežná šírka vozidla aj so spätnými zrkadlami je 2m teda ak aj pôjde vozidlo v strede svojho 2,75m širokého pruhu, tak ostáva tam 30cm priestoru. Teda za predpokladu, že aj cyklista aj auto pôjdu v strede, máme tam cca 50cm medzeru.

Zle- kazde cislo okrem 1,25 a 2,0 auta je nespravne alebo umyselne zavadzajuce.

https://www.strava.com/athletes/4978273

22.06.2021 - 10:51:20
05
Zigo, že Ťa to baví. Ale na druhej strane je super, že si dávaš prácu z vyvracaním kváziargumentov.

Ja som matfyzák, a cestnej doprave rozumiem veľko hovno. :-) Ale na druhej strane nie som natoľko sprostý aby som videl, že najväčšie zdržanie spôsobuje IAD a potom tranzit.
Teraz to krásne vidno na D2 zo Stupavy. Keďže som z Marianky, bicyklom sa do Lamača po 2 dá krásne dostať a dokonca rýchlejšie ako autom v čase špičky.
Akurát nepochopím ten bus pruh a brutálne zúžené pruhy hore v Lamači. Vallovi preplo?
22.06.2021 - 11:02:15
00
Zigo
1) bazos nie je dopravno-sociologický prieskum: podľa rôznych prieskumov, dal som sem aj link môže skákať priemerný nájazd medzi 10-15 tisíc km. Tak ma ukamenujte, že som dal 15 000k a nie 13 8000 čo sa uvádza pre Rakúsko, či Nemecko, alebo 10 000 čo je pre Taliansko.
2) otvoril som si normu z SSC, uvádza sa tam maximálna kapacita na pruh až 2000 vozidiel. Uznávam moja chyba, lebo som 8 rokov zo školy a evidentne sa niečo menilo. Tak sa ospravedlňujem.
3) dal som len údaje, ktoré boli k dispozícii. Sčítacie zariadenia sú na najviac frekventovaných cyklistických trasách. Ak mi nájdete štatistiku za celú BA, prosím budem rád. Stále ostáva faktom, že BA MHD prepraví za 24 hodín cez 300 000 pasažierov (nerátajme čas cez koronu ale pred ňou). Aké teda budú čísla cyklistov? Vieme že za tých 9 mesiacov to je 300 000 na tých 3 miestach. Koľko to bude v celej BA? Treba to dať x2? x3? x4? Viete dať podklady? Ak to teda podelím 300 000 deleno 9 mesiacov deleno 30 dni, aritmeticky priemer cca 1111 cyklistov za 24 hodín na najviac vyťažených a najobľúbenejších trasách v meste. Aj keby sme to dali x5, sme na ani nie 6000 cyklistov vs 300 0000 pasažierov v MHD. Myslím, že pre predstavu je to jasné.
4) kongescie spôsobuje IAD. Vyššie som dal 2 videá/gify. Pozrite si ich. Kongescie spôsobuje výrazne pomalší účastník premávky, kvôli ktorému sa doprava spomaľuje, je nutné ho obiehať. Je jedno, či to je auto, traktor, konský povoz, cyklista, bager, tank, alebo kosačka čo kosí trávnik pri ceste z cesty.
5) zase výjde tak 30 článkov od Cyklokoalície a podobných organizácií. Čo tak čítať s porozumením? Cyklokoalícia a podobné organizácie. Či Cyklokoalícia je jediná cykloorganizácia na Slovensku? Opravte ma, ak sa mýlim. Priznal som, že hlavná stránka Cyklokoalície dala 2 príspevky. Čo som našiel, stránka Cyklokoalície Košice, Cyklo Bratislava - Nové Mesto, Slovensku na bicykli atď. Každé väčšie mesto, či kraj bude mať nejakú cyklo stránku a organizáciu. Nesledujem všetky, ale 15 ich určite bude.
5) rátate len nehody auto vs. cyklista? Tak tam je to cca 55%. Záleží od roka, počasia atď. Ale cyklisti majú na cestách aj nehody bez účasti vozidiel. To sa akože neráta? Pri nehodách vozidiel sa uvádzajú všetky bez rozdielu (je jedno, či to je škrabanec na parkovisku, alebo autobus čo sa zrazil s vlakom). Mňa obviňuje z vyberania nejakých vecí čo sa vám páči a sem jednu rovno buchnete. Za 100% nehôd cyklistov nad 10 rokov na chodníkov môžu cyklisti. Krásna štatistika. Prečo sa nikde neobjavila? A prečo sa to nerieši? Chodec nemá právo na ochranu a bezpečnosť?
6) 1,25m podľa TP085 zo stránky SSC je odporúčaná šírka cyklopruhu.
2m je bežná šírka osobných vozidiel na cestách spolu so spätnými zrkadlami. Prosím otvorte si hocijaké technické parametre vozidiel, nájdete to. Určite nájdete nejaké čo majú takto 2,1m tak sa ospravedlňujem za klamanie o 10cm.
Podľa TP085 norma uvádza šírku cyklistu 600mm. Ja mám momentálne MTB s 780mm riaditkami. Ak si otvorím výrobcov, nenájdem tam 800mm riaditká na MTB? Na cesťáku som mal 440mm široké barany. Niekde som tam klamal?
Cyklista s 80cm širokými riaditkami ide v strede svojho cyklopruhu širokého 125cm. Teda 125cm/2=62,5cm. Keďže cyklista ide v strede svojho pruhu, teda 80cm/2=40cm. Teda 62,5-40= 22,5cm ku kraju cyklopruhu? Kde som tam klamal?
Ak sa posunie cyklista viac ku kraju ako je chodník, tak tých 40cm ku kraju cyklopruhu tam nebude?
Šírka pruhu pre autá 2,75m auto je široké 2,1m nech ste spokojný a ide v strede svojho pruhu to sa rovná (275-210) a to celé deleno 2 = 32,5cm. Kde som tam klamal?
Bez toho aby som zarátal vodiaci prúžok V4 o šírke 25cm v TP085 Obrázok 7 (mestské komunikácie) som sa dostal na 55cm odstup medzi vozidlom a cyklistom ak každý z nich pôjde v strede svojho pruhu. S vodiacim prúžkom je to 55cm+25cm= 80cm. Kde som tam klamal? Aké číslo som mal zle? Dokonca som málo povedal. V čom sú nesprávne? Viete mi povedať? Nech sa dovzdelám.
22.06.2021 - 12:15:36
01
Všetky tieto operácie s číslami, preratúvania nemajú veľký zmysel. Číslami sa dá excelentne zavádzať a manipulovať. Skúste sa opýtať niektorého zamestnanca štatistického úradu, čo si myslí o štatistikách.... Ľudstvo ba sa malo hlavne upokojiť a menej HMÝRIŤ. :) Menej spotrebúvať. Aj na cyklistickej výstroji.
Ja už síce nebicyklujem (zo zdravotných dôvodov), ale môj muž jazdí v sezóne takmer denne a stačí mu ku šťastiu starý author, prilba, fľaša vody, vyťahané tričko, kraťasy, vietor do chrbta a lúka na zdriemnutie. Spotreba takmer žiadna, servis raz do roka. Mohol by si kúpiť najdrahší bicykel a najlepšiu výstroj. Ale načo?? Mal by krajšie zážitky??
Koniec moralizovania...
Mmch, čo sa týka zavinenenia dopravných nehôd, namiesto zavádzajúcej štatistiky uvediem jeden konkrétny príklad. Poznám cyklistu, ktorý krkolomnou jazdou zavinil minimálne dve nehody. Raz nedal prednosť autu a pristál vydesenej vodičke v lone. :) Nielenže to priznáva, aj sa na tom dobre zabáva.... Predpokladám, že väčšie škody, starosti a traumu mala tá žena. :(
22.06.2021 - 13:03:22
02
naopak, sice sa tie cisla vedia "ohnut" na ktorukolvek stranu - stale maju podstatne vacsiu vypovedajucu schopnost ako "jeden konkretny pripad"
22.06.2021 - 14:18:09
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up