V preklade: nechceme aby niekto kontroloval
e-bike a ich upgradované verzie, na ktoré už treba minimálne AM vodičák. Výhovorka so štítkami neobstojí, keďže buď výrobca bude musieť dať kvalitnejší štítok, alebo keďže žije v roku 2025, tak rôzne ochranné fólie existujú už minimálne 10 rokov a je možné ich aplikovať aj svojpomocne. Strhnutie štítku je najjednoduchšia forma znemožnenia identifikácie homologizacie e-biku. Je zaujímavé, že to nežiadajú zrušiť aj pri automobiloch, či motorkách, tam predsa tiež môže prísť k poškodeniu štítku, či jeho strate. Najlepší je posledný odsek o dodatočnej konverzii, kde namiesto doplnenia, že daný štítok teda bude musieť osadiť spoločnosť, čo robila koncerziu, tak to nie, žiadame to zrušiť. Len v BA a okolí viem o 4 firmách, čo vám dodatočne nainštalujú elektromotor s výkonom 1,5-2kw s dostatočne veľkou batériou s dojazdom na cca 100km a schopnosťou ísť cez 60km/h bez potreby šliapať a zmestí sa to pod 2000€. Samozrejme, pri predaji ste upozornený, že daná úprava je nelegálna pre verejné komunikácie a tým to končí.
Ty aj chápeš, čo si prečítal a čo si napísal?
Predkladatelia píšu:
"... sa plne stotožňujeme s potrebou dohľadu nad používaním bicyklu-podobných vozidiel dosahujúcich vysoké rýchlosti, "
"V praxi predstavujú reálnu hrozbu pre cestnú premávku často práve také vozidlá, ktorých výrobný štítok zodpovedá predpisom pre
bicykle s pomocným motorčekom, avšak rýchlosť, kedy sa asistencia vypne, je dodatočne upravená (tzv. čipovanie alebo odblokovanie elektrobicyklov)."
"... nevyhnutná kontrola reálnych vlastností takéhoto bicykla, namiesto charakteristík výrobného štítku, ktorú považujeme za výrazne dôležitejšiu. Rovnako je často len kontrolou reálnych vlastností bicykla možné zistiť, či bol štítok neoprávnene pozmenený alebo vydaný inému vozidlu, pričom v tom prípade je závažným porušením už samotné použitie takéhoto nelegálneho vozidla."
a ty napíšeš, že "V preklade: nechceme aby niekto kontroloval e-bike a ich upgradované verzie, na ktoré už treba minimálne AM vodičák. " Na to si ako prišiel?
Je to presne naopak - predkladatelia chcú, aby sa merali reálne vlastnosti toho bicykla, nie iba štítok. Reálne vlastnosti je možné merať priamo v teréne, sú na to zariadenia a stačí, aby ich polícia nakúpila a začala používať.
A čo sa týka toho štítku, tak je neprimerané, že prosté poškodenie toho štítku sa už má považovať za závažné porušenie pravidiel cestnej premávky, zatiaľ čo jazda rýchlosťou 79 km/h v obci nie je závažným porušením pravidiel cestnej premávky. Teba sa to zdá normálne?