arrow_leftxyz napísal:
Koniec cyklochodníka...potrebujem ísť vpravo,lenže je tam len chodník pre chodcov a cesta pre motorové vozidlá...podľa predpisov zase tlačiť???

Szach i mat 🤔
25.06.2025 - 08:07:53
00
arrow_leftJano1987 napísal:
V preklade: nechceme aby niekto kontroloval e-bike a ich upgradované verzie, na ktoré už treba minimálne AM vodičák. Výhovorka so štítkami neobstojí, keďže buď výrobca bude musieť dať kvalitnejší štítok, alebo keďže žije v roku 2025, tak rôzne ochranné fólie existujú už minimálne 10 rokov a je možné ich aplikovať aj svojpomocne. Strhnutie štítku je najjednoduchšia forma znemožnenia identifikácie homologizacie e-biku. Je zaujímavé, že to nežiadajú zrušiť aj pri automobiloch, či motorkách, tam predsa tiež môže prísť k poškodeniu štítku, či jeho strate. Najlepší je posledný odsek o dodatočnej konverzii, kde namiesto doplnenia, že daný štítok teda bude musieť osadiť spoločnosť, čo robila koncerziu, tak to nie, žiadame to zrušiť. Len v BA a okolí viem o 4 firmách, čo vám dodatočne nainštalujú elektromotor s výkonom 1,5-2kw s dostatočne veľkou batériou s dojazdom na cca 100km a schopnosťou ísť cez 60km/h bez potreby šliapať a zmestí sa to pod 2000€. Samozrejme, pri predaji ste upozornený, že daná úprava je nelegálna pre verejné komunikácie a tým to končí.


Ty aj chápeš, čo si prečítal a čo si napísal?

Predkladatelia píšu:
"... sa plne stotožňujeme s potrebou dohľadu nad používaním bicyklu-podobných vozidiel dosahujúcich vysoké rýchlosti, "
"V praxi predstavujú reálnu hrozbu pre cestnú premávku často práve také vozidlá, ktorých výrobný štítok zodpovedá predpisom pre bicykle s pomocným motorčekom, avšak rýchlosť, kedy sa asistencia vypne, je dodatočne upravená (tzv. čipovanie alebo odblokovanie elektrobicyklov)."
"... nevyhnutná kontrola reálnych vlastností takéhoto bicykla, namiesto charakteristík výrobného štítku, ktorú považujeme za výrazne dôležitejšiu. Rovnako je často len kontrolou reálnych vlastností bicykla možné zistiť, či bol štítok neoprávnene pozmenený alebo vydaný inému vozidlu, pričom v tom prípade je závažným porušením už samotné použitie takéhoto nelegálneho vozidla."

a ty napíšeš, že "V preklade: nechceme aby niekto kontroloval e-bike a ich upgradované verzie, na ktoré už treba minimálne AM vodičák. " Na to si ako prišiel?

Je to presne naopak - predkladatelia chcú, aby sa merali reálne vlastnosti toho bicykla, nie iba štítok. Reálne vlastnosti je možné merať priamo v teréne, sú na to zariadenia a stačí, aby ich polícia nakúpila a začala používať.

A čo sa týka toho štítku, tak je neprimerané, že prosté poškodenie toho štítku sa už má považovať za závažné porušenie pravidiel cestnej premávky, zatiaľ čo jazda rýchlosťou 79 km/h v obci nie je závažným porušením pravidiel cestnej premávky. Teba sa to zdá normálne?
25.06.2025 - 08:33:59
23
Jaroh: štítok je identifikačný údaj bicykla. Tak ako sa so mnou nebude policajt baviť ak mám poškodené štítky na aute, či motorke, tak to má byť aj pri bicykli. Tým že tvrdím, že štítok nemusím mať, alebo môže mať poškodený, či zmenený a je za to žiadna, či minimálna sankcia znemožňujem rýchlu kontrolu bez potreby merania a podporujen zneužívanie danej situácie. Navyše, ak nemám štítok, tak ako má policajt vedieť, či to je nachipovaný e-bike, alebo to už rovno bolo vozidlo spadajúce pod kategóriu AM, či vyššie? Navyše štítky je možné veľmi ľahko ochrániť aj svojpomocne pomocou rôznych fólií, či obyčajnej priehľadnej lepiacej pásky na papier.

Pozmenené, či poškodené výrobné štítky na vozidle podľa platnej legislatívy znamenajú, že dané vozidlo nie je spôsobilé na prevádzku na pozemných komunikáciách.
25.06.2025 - 09:11:32
01
arrow_leftJano1987 napísal:
Pozmenené, či poškodené výrobné štítky na vozidle podľa platnej legislatívy znamenajú, že dané vozidlo nie je spôsobilé na prevádzku na pozemných komunikáciách.


Tak načo to tam zase ministerstvo navrhuje, keď už to v zákone je?
25.06.2025 - 09:18:16
00
Prečo ministerstvo navrhovalo bezpečný odstup od cyklistov, keď už tam bol?
25.06.2025 - 09:23:57
00
A prečo Cyklokoalícia požaduje výnimku na zákon ktorý už roky existuje zrazu?
25.06.2025 - 09:31:12
01
Ježišmarja, akú výnimku zase? Ona iba požaduje, aby nečitateľnosť toho štítku nebola závažným porušením pravidiel. Veď si najprv prečítaj to, o čom píšeš.
25.06.2025 - 09:43:27
00
arrow_leftQwesa napísal:
No dakujem pekne aby obce merali rychlost. Jedine stesta ze v tomto sme zaostali, pozrite sa do ceska aky dopravny fasizmus im tam vdaka tomu vyrastol. Tam sa uz neda ani normalne soferovat.

nooo...išiel som nedávno bicyklom cez jednu obec kde je ten merač,prefrčalo auto a ukázalo tam 99km/h ... včera tiež...idem tesne pred obcou, z nej išlo auto, je tam potom hneď pravotočivá zákruta a to auto do protismeru lebo "teta" išla tak že ledva vybrala tú zákrutu takže už v tej obci išla ktovie koľko...keď potom pozabíjajú nejaké decká čo sa tam budú motať tak sa možno spamätajú.
alebo keď budú vedieť že tie merače tam nie sú len na parádu ale príde im domov pokuta tak snáď spomalia
25.06.2025 - 10:09:21
02
Čítam poriadne a budem znova citovať: "r) viesť vozidlo, ktoré nie je označené výrobným štítkom výrobcu bicykla s pomocným motorčekom alebo malého elektrického vozidla, ak takejto povinnosti podlieha9a) alebo ktorého výrobný štítok je neoprávnene pozmenený, nečitateľný alebo vydaný inému vozidlu.“ Navrhované žiadame vypustiť."

To znamená, že vozidlo, ktorému chýba daný štítok, bol neoprávnene pozmenený, je nečitateľný, alebo pochádza z iného vozidla bude možné prevádzkovať na pozemných komunikáciách. To sa tam jasne píše. Kľudne si môžem kúpiť niečo takéto https://allegro.sk/ponuka/elektricke-vozidla-x20-55-km-h-2000-w-35-ah-20-hrube-pneumatiky-hydraulicka-brzda-17582480417?utm_feed=547ce2b2-2e28-4773-9707-58218068540e&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=SK%3ESport%3EBicycles%3E3P%3EPMAX&ev_campaign_id=21056415300&gad_source=1&gad_campaignid=21063250973&gbraid=0AAAAAqKvbIhU9xIxBOcwe11Mhw6M9HZ67&gclid=CjwKCAjwvO7CBhAqEiwA9q2YJUbFBrQUPvh5XMj6LTuBzIQocTAqQPqOBELpiTJwZDk-CmiULhX9dhoCAdUQAvD_BwE a strhnem si štítok a som v suchu, spravil som priestupok. A policajt mi môže fúkať práškový cukor do análu. Je to rovnaký ekvivalent, ako keď si veľa mladých dávalo prerážať štítky, alebo dávali nové na motorky, aby mohli jazdiť na silnejších motorkách ako legálne môžu. Vieš koľko 400-500ccm motoriek som videl, čo sa tvárili podľa štítkov, že to je 125ccm a má to max 11kW aby na tom mohli jazdiť s A1? Alebo 35+kW motoriek, ktoré prišli zázrakom o viac ako polovicu výkona, aby mohli na tom jazdiť s A2?
25.06.2025 - 10:15:45
00
Jasne, že to chcú vypustiť, keď - ako sám píšeš - to už v zákone je.

Ok, musím robiť, Ak sa ti tá pripomienka nepáči, tak si ju zrejme nepodpísal, čo je úplne OK. Už naozaj nemám čas meditovať o nekonečnosti mravcov vo vesmíre. Pekný deň.
25.06.2025 - 10:27:23
00
Podľa odôvodnenia ani len netušia, že to už v zákone je. Ani ty si to netušil a zrazu to žiadajú preto, lebo však už to v zákone je. Asi toľko ku kvalite.

A samozrejme, povinné prilby nikde. Ak už riešenie bezpečnosť.
25.06.2025 - 11:02:02
00
arrow_leftxyz napísal:
nooo...išiel som nedávno bicyklom cez jednu obec kde je ten merač,prefrčalo auto a ukázalo tam 99km/h ... včera tiež...idem tesne pred obcou, z nej išlo auto, je tam potom hneď pravotočivá zákruta a to auto do protismeru lebo "teta" išla tak že ledva vybrala tú zákrutu takže už v tej obci išla ktovie koľko...keď potom pozabíjajú nejaké decká čo sa tam budú motať tak sa možno spamätajú.
alebo keď budú vedieť že tie merače tam nie sú len na parádu ale príde im domov pokuta tak snáď spomalia


myslene by to bolo dobre, ale dopadne to ako vzdy. V spominanom CZ maju nedavno napr aferu kde na novej dialnici rovno po otvoreni aj hodili usekove meranie na 130. Cize kazdy sice ako ty argumentuje zmasakrovanymi detmi v obci ale meranie sa hodi na cisto novu dialnicu, pricom europske dialnice su najbezpecnejsie cesty na svete. Ale ved dobre povies si, 130 sa ma dodrziavat ci je dialnica nova ci je stara, ci je kriva ci je rovna.

Ale story pokracuje, na radnici mesta ktore je pri dialnici na to nabrali x uradnikov aby vybavovali pokuty a potom sa zistilo ze ludia nie su sprosti a prilis malo prekracuju rychlost. Tak iniciativny debil si vsimol ze nova dialnica je vlastne na papieri v istom useku R-ka a hodili tam 110ku aby bolo viac pokut, cim degraduju celu cestu postavenu za x miliard.

A to je jeden "stripek" v skladacke, potom som cital o veciach typu usekove meranie pokracujuce za tabulu koniec merania a pod. Asi to zavisi aj od iniciativnosti vypalnikov na radniciach kedze napr pri ostrave je to horsie ako u nas ale este sa tam da existovat, no ked som siel nedavno brno-TN tak som sa tesil kedy sa z tej krajiny zase dostanem na nase zlate derave cesty, aj ked za nase znacky "obec" kilometer pred/za dedinou by som tiez lamal ruky

https://dfens-cz.com/pokuty-za-dopravni-prestupky-nemaji-byt-prijmem-obci/
25.06.2025 - 18:10:37
00
Tyvoe - uviesť jeden príklad a povedať, že "cize kazdy sice ... argumentuje zmasakrovanymi detmi v obci ale meranie sa hodi na cisto novu dialnicu", to je už iný level.
26.06.2025 - 05:31:00
02
Tak sorry ze som nevytiahol peer reviewed studiu tak ako vsetky ostatne prispevky na tomto fore.

A co sa tyka tych ebikov, dobre to chapem ze ak si sam skonvertujem bike na ebike tak je to ilegal kedze nemam stitok a xy certifikatov?
26.06.2025 - 05:47:52
00
(tema najblizsia mozna) len pre info, ze AJ cyklisti dostavaju fukat

polovica juna, vikend, pocas dna, Dúbravka, hliadka si vybrala sportovo obleceneho cyklistu na fukanie, samozrejme vysledok 0,0

(nestalo sa mne osobne, ale dolozitelne)
05.07.2025 - 12:07:47
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektronika a svetlá / Svetlá)
keyboard_arrow_up