Tak od noveho roka ovladanie cyklopocitaca len pri zastaveni, vpodstate ani pit pocas jazdy by sa nemalo :) aj ked to s tymi oboma rukami na riaditkach tam bolo uz aj predtym.

https://zive.aktuality.sk/clanok/145138/mobil-za-volantom-pokuta-2020-cena-fotka/?AT=wgt.all_najcitanejsie.c.x...B.

.: Vedieť mlčať je ťažšie, ako hovoriť. Mnohí hovoria, lebo nevedia mlčať. :.

07.02.2020 - 08:00:54
00
Nevidel by som to tak tragicky, zákon hovorí, že vodič nesmie "počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie". Ak by nemohol "vodič bicykla" obsluhovať cyklopočítač, tak by nemohol vodič auta osbluhovať polovičku funkcií auta - klimatizáciu a kúrenie, počítač, rádio ... :-)
Navyše, cyklopočítač ani nie je "telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie". :-)
Mimochodom, v Holandsku zaviedli minulý rok pokutu 95 € za obsluhovanie telefónu alebo iného mobilného zariadenia (podľa všetkého patrí medzi ne aj GPS) počas jazdy na bicykli. Neexistujú nijaké údaje o tom, že by to bolo nebezpečné, ale holandská vláda to zaviedla ako preventívne opatrenie. Holandskí cyklisti to majú v paži, telefonujú bežne aj naďalej (bežne tam človek vidí cyklistov, čo esemeskujú oboma rukami :-)) a polícia si to aj naďalej nevšíma (to som si overil 2x na vlastnej koži), ale aj tak je to v kontexte holandskej cyklokultúry nevídaný krok späť.
07.02.2020 - 09:04:47
00
Tak telefón má na svedomí polovicu poistných udalostí

أفضل بطن من البيرة من سنام الروبوتات

07.02.2020 - 11:11:29
00
Na bicykli? Odkiaľ máš takú info?
07.02.2020 - 11:12:46
00
Bicykel je ucastnik premavky a tak musia platit tie iste restrikcie, urcite nebudu pokutovat za telefon kdesi v lese

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

07.02.2020 - 11:16:00
04
Na 99,9%ani na ceste 😀

أفضل بطن من البيرة من سنام الروبوتات

07.02.2020 - 11:19:24
00
lapaloma napísal:
Bicykel je ucastnik premavky a tak musia platit tie iste restrikcie ...


Nie, ak chceme vytvoriť naozaj priaznivé prostredie pre bicyklovanie, tak musíme cyklistu nímať oveľa benevolentnejšie ako vodiča auta. Cyklistická doprava a cykloturistika sa nedá zošnurovať do predpisov a zákonov tak, ako automobilová doprava a ani to nie je tak nutné. To len v našich hlavách a v hlavách našich politikov a úradníkov zotrváva taký predsudok, že bicykel je rovnaký účastník cestnej premávky, ako auto. Nie je.
07.02.2020 - 11:25:52
03
Tak ono to aj volnejsie je, nemusime napr celodenne svietit. Iste aj v mnohom inom to plati a malo by platit. Ale ak som na ceste musim sa venovat premavke nie inym veciam, to mi nevyhovoris

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

07.02.2020 - 11:36:29
04
Závisí, čo nazývaš "inými vecami", ale čo sa týka telefonovania, tak áno, to je nebezpečné a to by sme nemali (aj keď to na bicykli sám robím).
07.02.2020 - 11:39:03
00
Benevolentnejsie mozu byt na cykloceste ale nie na ceste.Tam musia platit pre vsetkych rovnako.
07.02.2020 - 11:45:34
00
Nemusia a ani neplatia. A tak je to dobre.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

07.02.2020 - 12:01:03
00
Za život som mal pocit, že zrazím cyklistu, iba raz. Držal rajdy jednou rukou, druhou totiž práve doloval z vrecka telefón a priložil si ho k uchu. Vletel mi do cesty takmer k stredovej čiare, keď stratil nad bicyklom kontrolu. To sa ale môže stať aj na cyklochodníku, tak láskavo zastavte, alebo aspoň používajte hands free.

https://instagram.com/pali65/

07.02.2020 - 12:23:04
00
Mna minule vytlacil jeden na hradzi co mal sluchatka v usiach telefon v ruke a cosi tukal, akurat ked som ho minal ma skrizil. Jedine stastie ze som mu netukol do riaditok, inak by tou druhou rukou neustal a pekne by sme sa zamotali. A jeho reakcia, usmev od ucha k uchu ani mu ani bu.

.: Vedieť mlčať je ťažšie, ako hovoriť. Mnohí hovoria, lebo nevedia mlčať. :.

07.02.2020 - 12:52:52
00
Tak mne už viackrát hrozilo, že ma zrazia ako cyklistu a pár krát sa im to aj podarilo. Mne to, že zrazím cyklistu mi zatiaľ nehrozilo (neviem čo by povedali dotyční cyklisti) , našťastie. Zatiaľ sa mi darí nejak tak defenzívne až komótne jazdiť...
Zas normálna vec by malo byť predbiehanie cez druhý pruh alebo aspoň ten "meter a pol", niekedy kamión síce kabínou vytočí meteapol ale potom ma zas návesom zatlačí do jarku. Autobusári ako keby mali prázdnu cestu (90% sú všetko domáce ŠPZ). Sranda, že ani v zahraničí sa Slováci neboja predbiehať "bez odstupu".
A zas telefón - to je akýsi druh legálnej drogy, by som povedal. "musíš" zdvihnúť, "musíš" zavolať, "musíš" odpísať... Aj z hrobu

أفضل بطن من البيرة من سنام الروبوتات

07.02.2020 - 12:54:47
07
Jaroh napísal:
Nevidel by som to tak tragicky, zákon hovorí, že vodič nesmie "počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie". Ak by nemohol "vodič bicykla" obsluhovať cyklopočítač, tak by nemohol vodič auta osbluhovať polovičku funkcií auta - klimatizáciu a kúrenie, počítač, rádio ... :-)
Navyše, cyklopočítač ani nie je "telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie". :-)
Mimochodom, v Holandsku zaviedli minulý rok pokutu 95 € za obsluhovanie telefónu alebo iného mobilného zariadenia (podľa všetkého patrí medzi ne aj GPS) počas jazdy na bicykli. Neexistujú nijaké údaje o tom, že by to bolo nebezpečné, ale holandská vláda to zaviedla ako preventívne opatrenie. Holandskí cyklisti to majú v paži, telefonujú bežne aj naďalej (bežne tam človek vidí cyklistov, čo esemeskujú oboma rukami :-)) a polícia si to aj naďalej nevšíma (to som si overil 2x na vlastnej koži), ale aj tak je to v kontexte holandskej cyklokultúry nevídaný krok späť.



nie som si uplne isty tymto/tym co pisem, takze ber to s rezervou. Ale co sa mi mari/som si skoro isty, tak mobil mozes mat uchyteny na drziaku a pouzivat/obsluhovat ho ako navigaciu a teda aj navigaciu je mozne pouzivat. To ze ako moc obsluhovat, to neviem, ale asi nie je celkom fajn ak si vyklikavas waypointy pri prechode cez krizovatku. Statistiku tiez nepoznam a ani som moc nesledoval zdovodnenie zavedenia tohto zakona, ale idea bola, ako pises, caste a nebezpecne pouzivanie mobilu na bicykloch. Urcite to ma na svedomi nejake mnozstvo nehod a velke mnozstvo nebezpecnych situacii.

S tym pokutovanim - pri zavedeni zakona boli akcie par dni po celom NL ked upozornovali cyklistov, asi aj pokutovali a teraz ta za to mozu pokutovat. S tym co vravis ze na to dlabu - ano, oni dlabu aj na to ked pred nimi prejdes na cervenu a nedas im prednost - policajti tu vraj maju internu smernicu - nenahanat cyklistov za priestupky - ak ho vies zastavit tak zastav, ak uteka tak ser nanho.
08.02.2020 - 06:22:11
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up