Minimálna šírka cyklopruhu je 1,25m podľa normy (v ojedinelých prípadoch môže byť 1,0m). V momente, keď tam je prekážka na strane v podobe obrubníka, steny a podobne, pridáva sa na tú stranu 0,25m. To je norma, čo si vyboxovali cykloorganizácie. Aj keď v inom vlákne, ale problematika zarastania Juravy, že to malo kosia, tak som navrhol, že prečo sa neboxuje za to, aby vedľa samotnej trasy bol po každej strane vysypaný 0,5m pás z kameňov, čo sa používajú na železnici, zabraňujú rastú rastlín, teda problém by bol dlhodobo odstránený. Bola mi skoro utrhnutá hlava, že to je nebezpečné, čo keď tam cyklista vyletí a spadne? Zrazu je v poriadku tam osadiť konštrukciu, kde keď človek spadne, ľahko si na nej môže zlomiť väz, ale spadnúť na rovnomerne uložené kamene už je problém?
09.12.2023 - 12:54:57
00
Jano1987 napísal:
To je norma, čo si vyboxovali cykloorganizácie.


Nedrístaj. Cykloorganizáciám to bolo a je srdečne jedno ... hentaké limity presadili policajti a od života odtrhnutí dopravní inžinieri.
09.12.2023 - 13:03:58
00
Jaroh napísal:
Nedrístaj. Cykloorganizáciám to bolo a je srdečne jedno ... hentaké limity presadili policajti a od života odtrhnutí dopravní inžinieri.


Jasne, drístam.... Škoda, že cez 90% obsahu noriem na navrhovanie cyklotrás tu máme vďaka Holandsku, že sa to jednoducho prebralo. Hádaj, kto tam boxoval za to, ako majú vyzerať všetky tie prvky ako šírka, výška, rôzne odstupy, sklony a podobne. Určite to boli tí policajti a od života odtrhnutí dopravní inžinieri. Ani náhodou toho nekecali žiadne cykloorganizácie.
09.12.2023 - 15:09:10
00
Drístaš.
Slovenské normy a predpisy pre budovanie cyklistických komunikácií sa iba z rýchliku približujú k tým, čo sú v normálnych krajinách, nieto ešte v Holandsku. Kiežby by sme tu mali aspoň 50% z toho, čo majú v holandskej legislatíve ...
A neodvádzaj pozornosť. Bavíme sa o odstupe hentých cykloopierok a podobného mobiliáru, nie o "všetkých tých prvkoch".
Mimochodom, evidentne nemáš ani šajnu o tom, ako sa vypracuvávajú a prijímajú dopravné TP a STN. To ti ale nevadí drístať.
09.12.2023 - 15:34:56
01
Takže prosím, holandská vs slovesnká technická norma pre budovanie cyklotrás. Nájdi 20 rozdielov v šírkovom usporiadaní, oblúkoch do strán, hore a dole, bezpečnostné odstupy od prekážok a podobne. Čakám. Nemal byť problém predsa.
Druhá vec, mám predstavu ako sa vypracovávajú a príjmajú technické normy. Robím v stavebnej projekcii. Ale rád si to nechám vysvetliť, keďže ty to evidentne vieš a ja nie. Budem len rád.
09.12.2023 - 16:27:33
00
Drístaš a miešaš hrušky s jablkami. Tu sa nebavíme o stavebnom projektovaní, ale o tvorbe a prijímaní noriem a predpisov v rezorte dopravy. Keby si mal predstavu, ako vznikajú, tak by si nenapísal, že do toho "kecali cykloorganizácie". Pretože cykloorganizácie, podobne ako akékoľvek iné organizácie, tu nemajú žiadny zásadný vplyv. Je tomu skôr naopak - cykloorganizáciám sa dlhodobo nedarí presadiť do TP a STN mnohé potrebné veci. Len pre ilustráciu: napriek kriku tých "cykloorganizácií", ale aj samospráv, projektantov, urbanistov, ba dokonca aj niektorých sekcií samotného ministerstva dopravy toto ministerstvo momentálne prijíma nové normy na navrhovanie komunikácií, ktoré nás v oblasti cyklo vrátia do deväťdesiatych rokov. Už dva roky sa snažíme tomu zabrániť a zdá sa, že nebudeme úspešní. Nie že nemáme 90% hoandskej legislatívy, ale naopak, mnohé z toho mála, čo sa podarilo presadiť, nebude po prijatí nových noriem realizovateľné.

Ty máš skrátka alergiu na Cyklokoalíciu a viníš ju za všetko, čo považuješ za zlé. Postoj päťročného decka. Aj dupeš nohami, keď píšeš tie príspevky?

Mimochodom,
Jano1987 napísal:
... slovenská technická norma pre budovanie cyklotrás.

žiadna taká norma neexistuje, ty stavebný projektant. :-)
09.12.2023 - 16:46:24
10
Takže nedostal som odpoveď na jednoduchú otázku. Nečakané.
Dostal som nejaký monológ, že cykloorganizácie sa nepodieľajú na návrhoch technických riešení navrhovania cyklotrás. Podieľajú sa. Ako sa podieľali aj v Holandsku v minulosti, aj v súčasnosti, tak aj na Slovensku, stačí si pozrieť zoznam použitých riešení v TP085.
Technická norma na budovanie cyklotrás existuju, nachádza sa v STN 73 6101 a STN 73 6110, samozrejme tých noriem je tam plnom, v ktorých sa to rieši. Pozri si TP085, stať 1.2, 1.9, 1.10, 1.11, 1.12, v 1.13 je spomenuté riešenia jednotlivých častí infraštruktúry, napríklad aj od cykloorganizácií.

Zákon č.60/2018 Z.z.
● technický predpis – všeobecne záväzný právny predpis, ktorý obsahuje technické požiadavky na výrobky
a služby, ktorých dodržiavanie je povinné pri uvádzaní výrobku na trh a pri jeho používaní, alebo ktorý
zakazuje alebo obmedzuje výrobu, dovoz, predaj alebo používanie určitého výrobku (je uverejnený v Zbierke
zákonov),
● technická norma – súhrn pravidiel , usmernení, charakteristík, výsledkov činností zameraných na dostihnutie
ich najvhodnejšieho usporiadania v danej oblasti a pri všeobecnom opakovanom použití. Technická norma
musí byť verejne dostupná a môže ňou byť:
❍ medzinárodná forma (IEC), ktorú prijala medzinárodná organizácia pre normalizáciu,
❍ európska norma (EN), ktorú prijala európska organizácia pre normalizáciu,
❍ slovenská technická norma (STN), je norma prijatá úradom alebo slovenským národným normalizačným
úradom do sústavy slovenských technických noriem,
❍ zahraničná norma, ktorú prijala zahraničná národná normalizačná organizácia;
09.12.2023 - 17:56:37
00
Jano1987 napísal:
Dostal som nejaký monológ, že cykloorganizácie sa nepodieľajú na návrhoch technických riešení navrhovania cyklotrás.


To som nikde nenapísal. Napísal som, že nemajú zásadný vplyv, ako im pripisuješ.
Naozaj nemôžem za to, že nerozumieš písanému textu.

Jano1987 napísal:
... stačí si pozrieť zoznam použitých riešení v TP085.


Nechce sa mi to otvárať, v 1. kapitole je ak sa dobre pamätám zoznam literatúry a použitých prameňov alebo také niečo a som si istý, že tam "... slovenská technická norma pre budovanie cyklotrás" nie je. Pretože taká neexistuje.
Ty si argumentoval pojmom "slovenská technická norma pre budovanie cyklotrás", nie ja. To, že budovanie cyklistických komunikácií je určené zákonmi, vyhláškam, normami a predpismi, je samozrejme jasné, ale "... slovenská technická norma pre budovanie cyklotrás" neexistuje.

Pravdu má ten Shooty:
https://dennikn.sk/3718472/shooty-citanie-s-porozumenim/
09.12.2023 - 19:42:56
01
Uz sa doVallovalo 😄
https://bratislava.standard.sk/514831/inspektorat-prikazal-magistratu-vratit-organizaciu-dopravy-na-nabrezi-do-povodneho-stavu-ten-to-odignoroval
10.12.2023 - 10:26:42
01
autor Vladimír Palko LOL ...
10.12.2023 - 10:44:16
06
?
10.12.2023 - 10:52:31
00
Jaroh Takže z: "Drístaš a miešaš hrušky s jablkami. Tu sa nebavíme o stavebnom projektovaní, ale o tvorbe a prijímaní noriem a predpisov v rezorte dopravy. Keby si mal predstavu, ako vznikajú, tak by si nenapísal, že do toho "kecali cykloorganizácie". Pretože cykloorganizácie, podobne ako akékoľvek iné organizácie, tu nemajú žiadny zásadný vplyv. Je tomu skôr naopak - cykloorganizáciám sa dlhodobo nedarí presadiť do TP a STN mnohé potrebné veci. " Sme sa dostali na: "To som nikde nenapísal. Napísal som, že nemajú zásadný vplyv, ako im pripisuješ." Len TP085 obsahuje cez 30 detailov riešení ohľadom cykloinfraštruktúry, ktoré vznikli kvôli rôznym cykloorganizáciám. Toľko k tomu, ako sa nedarí cykloorganizáciám zasahovať do technických noriem pre cykloinfraštruktúru. Základné parametre infraštruktúry ako šírka, odstupy a podobne sú prebraté z holadnských a nemeckých noriem, kde na tom zase šokujúco spolupracovali rôzne cykloorganizácie pri vzniku tých noriem.

Čo sa týka druhej časti: "Nechce sa mi to otvárať, v 1. kapitole je ak sa dobre pamätám zoznam literatúry a použitých prameňov alebo také niečo a som si istý, že tam "... slovenská technická norma pre budovanie cyklotrás" nie je. Pretože taká neexistuje.
Ty si argumentoval pojmom "slovenská technická norma pre budovanie cyklotrás", nie ja. To, že budovanie cyklistických komunikácií je určené zákonmi, vyhláškam, normami a predpismi, je samozrejme jasné, ale "... slovenská technická norma pre budovanie cyklotrás" neexistuje." Hráme sa na (vhodnú nadávku si doplň sám)? Je to všeobecné pomenovanie, ktoré je známe všetkým. Keď poviem, že máme normu na navrhovanie budov, tak nie, presne taká norma neexistuje, lebo podľa typu nosného systému riešime, či je stavba z dreva/betónu/ocele/iných materiálov, máme normu na vzduchotechniku, elektroinštatalácie, požiarna norma ohľadom značenia, svetelnotechnická norma a ďalších XY noriem, či technických predpisov a podobne. Ale áno, ak ti to robí dobre, tak sa hraj na (nadávka) a chytaj ma za slovíčka, ale každý kto s tým pracuje, presne vie, o čom som hovoril. Evidentne to je jediné, čo zvládneš.
10.12.2023 - 14:27:49
00
Kritizovanú cyklotrasu na nábreží mesto upraví

„Naša výkresová dokumentácia bola v normách,“ reaguje primátor Matúš Vallo. „Fyzický priestor bol však chybne zameraný a chýbali tam nejaké centimetre. Keď sme to pochopili, bol urobený opravný projekt,“ dodáva primátor s tým, že úpravu mesto zrealizuje, len čo na to budú vhodné poveternostné podmienky.
Podľa mesta došlo spomínanom úseku k omylu pri značení v šírke cca 60cm pri meraní od obrubníka po obrubník, medzi ktorými sú štyri pruhy a dve električkové koľajiská.

https://bratislava.sme.sk/c/23258793/kritizovanu-cyklotrasu-na-nabrezi-mesto-upravi.html
20.12.2023 - 09:29:52
00
60cm nie sú nejaké cm. A kde bola výsledná kontrola, čo mala skontrolovať výsledný stav? Tých pochybení tam je viac. Proste fušerina.
20.12.2023 - 10:13:40
00
kto nic nerobi, nic nepokazi, vid 4 stratene roky s Nesrovnalom
20.12.2023 - 10:16:42
02
keyboard_arrow_up