MI-KU napísal:
Jo je fakt ze vložka by mi vyřešila nízké tlaky. Ale co to časté přezouvání a drbani se s tmelem a když v terénu riznu a budu muset nahodit duši tak tu pepinu celou zasra… od mlika si narvu do batohu?
Čím víc to řeším tím spis si říkám ze na mliko se vykašlu.

Ak často potrebuješ iný dezén, odporúčam investovať ešte do jedného páru kolies. Koľko krát za rok rozrežeš na výjazde plášť tak, že musíš dať dušu? Ak jazdievaš traily s ostrými kameňmi tak ten druhý pár kolies obuj veľmi odolné plášte s ochranou.
05.12.2021 - 00:35:26
01
Hele Renegade mám hlavně na silnici a cyklostezky - nejde o to ze by mě Fast Trak nějak brzdil. Jde o to že ho nechci zbytečně brousit a jestli mas na asfaltu Renegade s ojetými hranami je ti už celkem fuk orotože to jede parádně a na takové podmínky od toho nepotřebuješ nějaký záběr v terénu a tedy ostré hrany vzorku - a až ho sjedu do mrtě novej asi kupovat nebudu a budu dojíždět Fast Trak který bude mít už sjeté hrany, takže stále budu střídat.
No a Ground Control je zas fajn do bláta kde mi Fast Trak vůbec nedržel. Ano ten novej vypadá že by se měl čistit líp a líp zabrat, ale stále nečekám, že se vyrovná Ground Control.
Jinak mě ale opravdu láká ten čistej servis, jako jo doma to ještě nějak jde člověk si v klidu vše připraví a pak umeje ale když sem se s tím babral venku tak než sem vyndal ventilek a nandal duši měl sem pěkně zmazaný ruce a vše kolem a hlavně než sem zastavil tak sem byl celej od mlíka.
Ve výsledku mi opravdu nepřijde, že by to jelo nějak extra líp a mělo víc plusů než mínusů.

A to jsem měl obyčejný duše 250g jednu.

Při představě že tam dám nějaké to Tubolito (problém s ventilky by snad měl být minulostí u nových sérií) 85g nebo to superlehké 45g čekám, že to bude opravdu pocitově stejný jak bezduše.

Nebo jsem koukal že Vittoria má konečně latexovou duši 29x2,3 při 145g což by byla alternativa k těm dnešním termoplastům a na silničce jsem ty latexové Vittorie provozoval 5 let a jelo to s nimi výrazně líp jak s klasickou duší. Takže tam mám krásné porovnání na Corsa Speed.

Jediná nevýhoda by pak zůstala v nutnosti měnit duši venku při malém defektu, ale je to otázka 5 minut a hlavně ty defekty jsem nikdy moc nemíval takže to zas pro mne nebude nic strašného.
Zas u velkého defektu mě bude čekat výrazně příjemnější práce a nebudu celej zacákanej od mlíka. A doma budu přehazovat taky bez problému.

Já už teď spíš jen váhám zda testnu ty duše z termoplastu ať už Tubolito, Revoloop, nebo nové Pirelli, či jít na jistotu s latexovou Vittorií.

Vrazit tam butilovou duši muzu hned mám doma hned 4 kousky, ale spíš bych zvolil latex nebo termoplast.
05.12.2021 - 08:14:08
00
Kristina napísal:
Ak často potrebuješ iný dezén, odporúčam investovať ešte do jedného páru kolies. Koľko krát za rok rozrežeš na výjazde plášť tak, že musíš dať dušu? Ak jazdievaš traily s ostrými kameňmi tak ten druhý pár kolies obuj veľmi odolné plášte s ochranou.


Hele toť otázka ono je to dost o náhodě.
Jak sem psal já měl teď na novém MTB dva defekty - jeden vzalo mlíko a ok.
Druhý sem řízl a byl sem celej od mlíka a musel sem dávat duši.

Takže 50:50

Polovička měla 1 malej kterej sem odhalil jdyz sem jí servisoval kolo ona o něm ani nevěděla.

Spíš se mi stává že mi pšoukne ten plášť a musím foukat to se mi stalo asi 4-5 krát. Naštěstí sem ho vždy dofoukl - kdybych to venku zul tak už bych na bezduších nejezdil.

Když sem dříve jezdil duše na 26 tak jako jo pár defektů do roka, ať už trny nebo říznutí ale i cvaknutí. Ale vždy se to dalo.
Pak sem měl 29 s bezdušemi, ale měl sem tam jedny pláště a neřešil to.
Přechod na žiletku kde sem vozil na test galusky což se ukázalo jako draha sranda a následoval přechod na pláště kde sem snad po půl roce přešel na latex a byl s tím moc spokojený - i venku se dá krásně vyněnit latexová duše (netřeba se toho bát).

Kdybych teď jezdil zas jen 1 plášť možná bych to neřešil jako kdysi, smířil se s tím, že hold občas budu od mlíka a možná použil vložku abych eliminoval to pšoukání a měl jistý dojezd i když říznu bez nutnosti to venku rozdělávat. I když jet na tom třeba 50 km si moc neumím oředstavit a asi bych tam tu duši spíš dal.

Ale ty pláště měním jak sem psal a když si vemu ty nevýhody a výhody vlastně mi převažují ty nevýhody.
05.12.2021 - 08:29:48
00
Ano druhá kola by byla fajn, ale ekonomicky pro mě nemají smysl a nemám to kam dávat v bytě.
Chci prodat ty Rovaly 25mm a koupit ty nové 29mm takže budu mít stále jedny záplety a přehození 2 plášťů na duších mám za 10 minut ,,čisté” práce což mi za ušetřených 1400€ rozhodně stojí i když to jaro/podzim přehazuju třeba po týdnu.
05.12.2021 - 08:34:09
00
Heled kamo, rieseni na tvoj neproblem je asi tak lezata osmicka moznych, od obutia obycajnych dusi az po dva bajky, vybrat si musis sam. Ale pisem lebo ine ma zaujalo, to tvoje "upsoukavani" sa mi stavalo ked som znasilnoval neTLR komponenty do bezdusoveho setupu, viac krat. Potom som investoval, vozim TLR ready vsetko, a uz nikdy sa mi to znovu nestalo, a to jazdim dost okrajove zalezitosti, aj s extra nizkymi tlakmi etc a este aj techniku mam pomerne slabu ...
05.12.2021 - 08:47:03
02
Tady je to ale nepodstatné, neb jak Rovaly tak pláště ať už Fast Trak, Ground Control tak Renegade vše je samozřejmně TLR.
Jde prostě jen o to, že tlak 1,2 na předním a 1,4 na zadním je při celkovém zatížení 105kg a stylu jízdy už moc nízký a v prudké zatáčce tam orostě dojde ke chvilkovému odchlípnutí a úniku vzduchu a mlíka.
Na vyšší tlak 1,6 baru už není problém.

Problém je, že při tlaku 1,6 baru na zadním a 1,4 na předním se už plášť nechová tak pěkně a má tendenci více odskakovat a sjíždět po kořenech.

A v momentu kdy chci jít s tlaky ještě níž na 1 bar kdy sem si vyzkoušel že ten dezén pláště je pak velmi příjemný na led a sníh a líbí se mi jak to drží se s tím nedá jet jinak jak rovně protože bych to prostě vyzul.

Tedy řešení by bylo vložka jak zde kolegové napsali, což se ale zcela míjí s požadavkem na časté přezouvání.

Nic šlo mi o to zda je tu někdo kdo od bezdušáků přešel zas na duše s tím, že měl podobný požadavky, vidím, že tady asi nikdo takový není, nebo se minimálně nezapojil.

Těch problémů by se dalo najít víc, třeba horší chování mlíka v mrazivém počasí i když i zde je pokrok.

Ale samozřejmně kdybych provozoval neTLR komponenty pak by se nebylo čemu divit, nicméně to není můj případ a vše je vzájemně kompatibilní, jde prostě jen o to že ten tlak je už na tu váhu moc nízkej.
05.12.2021 - 09:19:56
00
Ako som napísala vyššie. Časť problému bude v tých ráfkoch Roval. Ja na svojich Duke ráfkoch som nikdy nezaznamenala podfúknutie. A nič také mi "nehlásil" ani žiadny jazdec, ktorému som kolesá na karbonových Duke ráfkoch zaplietala. Duke ráfky majú lepšie robené patky. nemôže sa ti stať ako píšeš, že v teréne stratíš vzduch a už ich malou pumpou nenafúkaš. odporúčam ti namiesto nových Rovalov nechať si radšej zapliesť ráfky Duke. Na tvoju hmotnosť ráfky v šírke 30mm.
05.12.2021 - 09:35:12
00
Podobné podfúknutie sa mi stávalo ešte na starých 21 mm rafikoch s 2.35 plášťami. Momentalne vozím 2.3 plaste na 30 mm ráfikoch a nemám žiadny problém. Hmotnosť 85-88 kg v trenkách. Tlaky bežne 1,2-1,4. Vozím ale AM plášte, ktoré budú mať pevnejšie bočnice ako tie tvoje.

Bezduše vozím možno 6 rokov a späť by som už určite nešiel. Za ten čas som musel dušu nahodiť 2x. Raz na MTB keď som rozsekol plášť pri pätke a nepomohol ani knôt a druhý krát na graveli keď som prerezal plášť a knôty pri sebe nemal.
05.12.2021 - 09:39:48
01
K tým tlakom... Kamoš ma 100kg citej váhy, k tomu 25kg e bike jazdí rovnaké tlaky 1.2predok 1.4zadok a podfukovanie je ta posledná vec s ktorou mal kedy problém... Jazdí 2.5wt dhf na predku a 2.4wt dhr II na zadku oba exo+ bez insertov a jazdí ako prasa ? seka plášte, demoluje rafky ale ani raz nepodfukol popri pätke. Mal som v ruke nejaké karbónové rovaly neviem aký presne ročník, bolo to niečo 4-5 ročné tuaim ani model. Sirka bola tých 25mm a viem ze som tam musel nalepiť až 3 vrstvy pásky aby som vôbec vedel nahodiť bezdusak...
05.12.2021 - 10:03:12
00
Mě jde nahodit normálně na sucho - žádná mejdlova voda, zadnej tmel, žádné 3 vrstvy pásky, a takto na sucho bez tmelů ho velkou dilenskou pumpou nahodim a drží tlak do večera.
Ale občas se mi stane ze při nahazovani pláště jim někde odchlipnu tu pásku (není lepená) a pak ne a ne ho nahodit (jenže to už nevidím) takže pak zas zout a porovnat pásku a znovu.
Tedy plaste s ráfky sedí velmi dobře (pokud se povedou správně nandat).

Jinak tlaky - on taky muže byt rozdíl v tom co merim já a co měří někdo jiný. Každý manometr ukazuje jiné hodnoty. Nemám digitální mám budík na pumpe - tak je klidně možné že s jiným manometrem bych naměřil jiné hodnoty a to taky muže byt rozdíl.

Ve výsledku je to jedno jde proste jen o to najít si tlak který ti vyhovuje a ten si hlídat - jestli je to 1,2 nebo 1,4 či 1,6 nepovažuju za podstatne, ale na moji pumpe když mi ukáže 1,4 na zadní je to fajn grip ale když to proste vemu ostře tak ufoukne - ne vždy ale čas od času ano, pravidelne se mi žvejkne.

Ano silnější bočnice a širší rafek by jiste pomohl, vložka taky.
Ale nic to nemění na tom ze mě díky přezouvání nebaví se patlat s mlikem klidně každý týden.
05.12.2021 - 10:36:00
00
nehápam načo maš prezúvať, si zavodník? mam tu v okolí niekolko xc chrtov aj bezžných rekračných nikto neprezúva, na jar nahodí plásť na jeseň zhodím zodraný, niekedy a už v lete :)
stačí sa naučiť jazdiť :) a nič sa žuť nebude, plašť s pevnejšou bočnicou aspon 25 ráfik a stredný dezén..... za celý rok som podfukol raz a o ked som bol lenivý na prednom dofuknuť lebo bol jak blato :D pumpy dielenske ukazuju kadejako , kup si malý vreckový nanometer a budeš v reále..
hladaj problem v medzikuse :)
05.12.2021 - 12:39:30
02
no tak ten manometer si mohol spomenúť hneď :)
ja mám dva digitálne ktoré ukazujú +-0,5PSI a potom mám 3 pumpy s budíkom a tie všetky ukazujú menej ako je reálne (jedna dokonca o 7PSI/0,5bar menej)
inak reálne si ťažko viem predstaviť tie nízke tlaky ako budík meria dobre keď sú väčšinou do 8-10-12 bar značené, tak to je niekde na začiatku, že sa ani ručička skoro nepohne
... zmeraj to digitálnym najprv
05.12.2021 - 13:39:55
01
Proč přezouvat?
Jak sem psal.

Když máš novej plášť do terénu, ale chceš jet třeba s polovičkou nebo si najíždět objemy kde je velký podíl asfaltu přijde mi škoda zbytečně brousit novej plášť a přezuju na plast vhodnější na tyto nenáročné povrchy nebo na starý který má už ojeté výstupky.

Když je po dešti všude hodně bláta přijde mi logické nasadit plášť vhodný do bláta třeba Ground Control a né se snažit to projíždět na Fast Trak který je primárně určen na suchý tvrdší povrch.

Ano je s tím nějaká práce, ale jiné dezény pláště ovlivní jízdu víc než to jestli jedeš na kole za 2000 nebo za 5000€

Proč lidi cpou tisíce € do kol a vybavení když se pak snaží jezdit celý rok v různých podmínkách a na různém povrchu na 1 plášti?

V podstatě střídám 2 pláště - Ground Control do bordelu a Fast Trak na suchý nebo pevnější povrch.
3 plášť Renegade mám prostě na asfalt a výlety abych zbytečně neojížděl ty dva - až nebude mít vzorek nahradím ho oježděným Fast Trakem který bude na tyto účely pořád fajn.

A opravdu myslíš, že profíci jezdí na jednom plášti celej rok?
05.12.2021 - 13:41:48
00
jasne že nejazdia maju sady celých kolies :), jazdil som maratony 20r aj 24hodinovky :).. mám na to cele bajky nie len prezuvať :D Full ,zimak - gravel. a cestak :)
05.12.2021 - 16:10:20
01
No dobře ale jestli mas sety jiných kol tak je to to samé jen přezouvání je malinko pracnější, ale podstata je stejná.
05.12.2021 - 16:31:00
00
keyboard_arrow_up