Ako tak citam rozne temy ake koruce ake dostikcy a pod. citam ze kazdy kladie doraz na prednu brzdu.. Neviem ci mi nieco neuslo alebo co, ale nechapem. Ja stale brzdim zadnou a prednou len jemne dobrzdujem - no podla toho co citam ludia to robia bezne naopak.
Ze je lepsie si dat do predu vacsi kotuc a v zadu to nieje az tak dolezite.. :) :) Proste neviem lebo mne sa dobre brzdi zadnou a predok mi pride ako riziko preletenia cez bajk..
Ako to vlastne je :D
09.08.2013 - 18:51:00
00
zrejme máš nedostatok skúseností :)
09.08.2013 - 18:56:43
01
Najefektívnejšie pri potrebe prudkého zabrzdenia je dobrzdenie na prednom kolese.
Aj keby máš vzadu ultra lepivý plášť, tak nemáš šancu s tým rozumne brzdiť v zjazde (kedy samozrejme nesedíš, celkovo meníš svoju polohu na biku). Na čo by si brzdil primárne zadným kolesom keby sa hneď zablokuje a občas absolútne vôbec nespomalí?

Keď začneš jazdiť rýchlejšie, tak aj na asfalte alebo pri jazde do kopca zistíš že naozaj to so zadnou brzdou nejde.
09.08.2013 - 19:01:08
00
Súhra oboch bŕzd je dôležitá. V teréne môže predné koleso rýchlo šmyknúť, zadným to treba ladiť. Už som šiel v teréne bez zadnej a vôbec to nie je slasť.
09.08.2013 - 20:08:46
00
Ja som už išiel zjazd len so zadnou brzdou a to nie je žiadna sranda :)
K tomu preleteniu cez rajdy asi toľko, že treba sa naučit skákať cez ne hrošie je to s nášlapmi no :D
09.08.2013 - 20:15:15
01
Kedysi som aj ja brzdil len zadnou ale coskoro som pochopil ze ked chcem ist rychlejsie tak treba aj agresivnejsie brzdit (idealne oboma). Dalsia vec je ked brzdis prudko prednou treba presunut tazisko viacej dozadu aby si nespravil frontflip :) a ked ziskas cit pre brzdy tak budes brzdit skoro len prednou o com svedci aj moj pripad ked som este poriadne nestihol za 2 roky zabehnut zadny kotuc :D
09.08.2013 - 20:17:11
01
Povrch Kameninový či štrkovy alebo plný prachu či blata naučí alebo skôr donúti brzdiť. Vždy záleží od toho, po čom sa ide.
09.08.2013 - 20:31:20
00
contador888 s nášľapnými máš lepší a istejší kontakt s bicyklom a jeho kontrolu. Práveže sa ti noha nezošmykne a jazda je podstatne istejšia. Nechápem, prečo si spomenul opak. :-)
10.08.2013 - 12:51:37
00
pretoze s naslapmi sa naozaj cez rajdy skace horsie
10.08.2013 - 12:53:01
04
o brzdeni sa da toho popisat kvantum, kazdy ma iny styl a preferuje nieco ine
dalo by sa povedat ze hlavna resp. najucinejsie ta zastavi predna brzda. Treba sa vsak davat pozor aby ta pri prudkom brzdeni neprehodilo cez rajdy. To sa da naucit velmi lahko na rovnej pevnej ploche kedy si skusis pribrzdovat viac krat a stale s vacou razanciou az kym neucitis ze sa ti mierne odlepilo zadne koleso od zeme. Samozrejme ze pri brzdeni prenou brzdou treba presuvat tazisko co najviac dozadu. Osobne na pevnom povrchu (napr. asfalt, utlacena alebo vyschnuta zemina) pouzivam v pomere predna zadna brzda 75:25 alebo 100:0. Pri nestabilnom povrchu ako napr. strk, sotolina, sneh sa ten pomer otaca kvoli tomu ze hrozi smyk predneho kolesa ktory je obtiazne ustat. Samozrejeme styl brzdenia zavisi aj od inych veci ako napr. geometria biku, plaste a pod.
10.08.2013 - 15:28:28
02
marecej, bežne skáčeš cez riadítka? Ja teda nikdy :-)
10.08.2013 - 15:54:14
00
to uz si vyries s contadorom ci je to uzitocny skill alebo ne
10.08.2013 - 18:33:11
00
no v nášlapoch som to radšej neskúšal ale bez nich je to celkom pohoda, keď sa blbne na biku :D
10.08.2013 - 18:55:38
00
jasan chapem - nebolo mi to jasne lebo ja skoro prednu neppouzivam a vela som toho cital ako ludom predne dosticky nevydrzia nic a zabde v pohode - zacnem asi pouzivat aj prednu :)
11.08.2013 - 19:55:29
00
prečo mávali/majú v predu lepšie brzdy ako v zadu? :)
14.08.2013 - 07:20:35
00
keyboard_arrow_up