Co si myslite o spojeni mtb a bubnovych brz????
18.08.2005 - 09:52:38
00
Bubnove brzdy sa pouzivaju na bicykloch uz dlhsie.
Ale jedina vyhoda tam je ze je to skryte a nepotrebuje to ziadnu udrzbu.
Je to podobne ako ktytie prevodov tym hnusnym plechom na bicykloch pre ludi do prace.
Neviem ako to myslis ale spickovy MTB bike podla mna potrebuje vystavovat svoje suciastky na obdiv ako je to napr. vo formuli 1 a tiez je tam vsetko otvorene a naprosto funkcne...
Co sa tyka ucinku bubnovej brzdy tak nikdy nepresiahne ucinok klasickych alebo kotucovych brzd,je to uz zastaraly system,ktory sa uz podla mna prestane pouzivat aj na autach,mozno je tam vyhoda nizkeho opotrebenia ale sposob akym prichadza ku treniu materialu a nasledne k brzdeniu nie je mozne zdokonalit ani pouzitym nejakeho lepsieho materialu,technicky to teda moc domyslene nie je ale inak aby som odpovedal na otazku tak spojenie mtb a bubnove brzdy nebude dobry-pre zavodenie na MTB.
18.08.2005 - 12:42:31
00
Podla mna brzdy ako system nie je na bicykloch moc dorieseny.
Kotucova brzda namaha predne koleso na ohyb,poskodzuje vidlicu a sposobuje volu,na motorkach pouzivaju kotuce dva a je to urcite lepsie.Zadne koleso vacsinou nepotrebuje ziadne extra brzdenie,myslim citlivost vacsinou ide flekom alebo nebrzdi,takze tam staci aj V-brzda.
Ale V ***** cele rafiky a potom mi prasknu.Vo svite som zodral nove brzdove gumicky vpredu a posledny zjazd do ciela som brzdil nohou.Nebolo to nic moc extra kvalita ale na to ze nebolo ani blato a isiel som najkratsiu trat tak to bolo dost slabe,Vsetko sa da stale zdokonalit a myslim si ze brzdy budu zdokonalovane neustale,sak mozno niekedy budu bubnove brzdy naj...Ked som sa zamyslel tak napr.su v centre kolesa sila je rozlozena rovnomerne,nederu rafik ani neprichadzaju do kontaktu s vodou co znamena ze v podstate su chranene ale potom ten spominany ucinok...
No dobre tak myslite aj ostatni,caf

(hlavne ludia myslite na to ze prelomova technologia alebo vynajdenie niecoho prevratneho sposobi financne prilepsenie...ja sa snazim uz tri roky premyslet system otvarania dazdnika a zatial ma nic nenapadlo...) myslim ten prepakovany sposob slnecnikov kde sa konstrukcia neustale lame a my len kupujeme nove a nove a stale dookola...d
18.08.2005 - 12:55:50
00
Ako je jasne ze ucinnost brzdenia bude pomerne mala, kedze to brzdi na "malom polomery". Ide skor o tu udrzbu, cistene, nastavovanie, nezvislost na pocasi a tak. Ako vystavovat svoje suciastky na obdiv akosi nepotrebujem i ked musim uznanat ma to nieco do seba. Ma skor zaujimalo ze ci na tom niekto funguje, alebo je to uplna blbost. Ale zrejme je to kravina kedze hmotnost je porovnatelna s kotucovkou ak ne vecsia a ucinnost je onicom. Ale dalo by to biku docela netradicny vzhlad :)) NA zavody sa moc nechystam ja skor take relaxacne jazdenie dolu lesnou cestickou plnou korenov, skal, ihlicia, blata a inych zvieratok.

P.S. tato tema ma napadla ked som nebol zrovna najtriezvejsi, ale sak preco by som to sem nezatrel??? :)))
18.08.2005 - 13:08:27
00
Este dotaz.......
Ako svojho casu som rozmyslal nad "bezdotykovou" brzdou, ze ci by sa nedalo nieco poriesit. A aj som na nieco priesiel len som to akosy nedotiahol do konca, ked ma niekto zajem moze to dokoncit.... ide o elektromagneticky brzdny system, fungoval by na zaklade elektromagnetickej indukcie, faradayov zakon..... bla bla dost fyziky napad je, mozete sa realizovat. TO JE VYZVA!!!!!
18.08.2005 - 13:16:56
00
nie je to zly napad ale potreboval by si zdroj el prudu, aha a teraz ma napada ze ten by sa dal ziskat pomocou dynama alebo alternatora, brzdenim bysa spustilo dynamo... V kazdom pripade pre skuseneho technika by to nemal byt az taky problem no ale bolo by to narozne na udrzbu, malo by to vysoku hmotnost, same kabliky atd.
18.08.2005 - 15:20:31
00
Praveze bez bateriek a dynama. Samotna brzda vy fungovala ako dynamo a tym by odoberala energiu z kolies. A ta by sa vo forme el. prudu odvadzala do dakeho maleho suntu alebo rovno do skratu, ale fakt to treba domysliet lepsie.
18.08.2005 - 15:23:14
00
Mili pani prepacte ale technika a elektrotechnika su dve veci!!
Pravda kracate s dobou ale nie vzdy je riesit veci elektrikou vyhra,a navyse uz len z fyziologickeho hladiska akakolvek forma odoberania energie magnetickym polom nie je zdrave pre cloveka.Mam na mysli opat zatazenie fyzicke a do toho mame kabliky na tachometer,podaktori elektromagneticke snimanie tepovej frekvencie,kadenciu,vyskomer,navigacny pristroj a cochvilu budeme montovat na bicykel klimatizaciu alebo autopilota...
Brr,teda moj postoj ospravedlnujem sa ale nemam rad elektrotechniku,staci posraty mobil a najradsej by som ho zahodil keby ho obcas nepotrebujem...
Ak sa este pamatate na tie stare chrapy ,ktore su videt oprete pred senkami:tak tam bola brzda riesena pritlacnym kolikom rovno na plast otvor v blatniku a normalne tahana mechanicky lankom.Je to vlastne opak bubnovej brzdy ale na obrovskom priemeri,samozrejme nie je mozne ju pouzivat na plasti s nejakym dezenom,ale moja teoria smeruje k naboju pretoze ten ukryva mnoho moznosti vyuzitia.
Suhlasim s vami ze bezdotykova teoria je super napad ale nie je mozne ho vykonat mechanicky.
Takze nieco ako stlacajuce celuste ovladane hydraulicky,ktore by stlacali telo naboja vyrobene zo specialneho tvrdeho materialu.Klieste umiestnit na center,obalit este vacsim priemerom a vsetko schovat dovnutra,lanko vedene popri vidlici az k pravej alebo lavej strane osky a tak vedenie dovnutra...
Je to nieco podobne ako objimka presmykaca ked ju utahujeme tak trubku nestlaci ale obopne a obrovskou silou...
Pridat na vnutornu stranu oblozenie a prespekulovat vsetko ostatne...
18.08.2005 - 16:33:26
00
myslim, ze kotucova brzda je momentalne tym najlepsim moznym napadom, buduci vyvoj vsak podla mna jednoznacne smeruje k umiestneniu kotuca aj na druhu stranu kolesa, a to aspon pri klasickych vidliciach co znizi namahanie a krutenie vidlice do vrtule pri brzdeni alebo sa to vyriesi ako lefty od cannondale kde je noha iba jedna ak ziadnemu kruteniu nedochadza
19.08.2005 - 00:43:07
00
Ahojte, no ja uvažujem nad bubnovkymi na svojom bicykli. No ale neviem čo sa tým myslí nižšia účinnosť, ja mám skúsenosti s ráfikovými brzdami. Viem že diskové brzdy sú najúčinnejšie. No páči sa mi tá odolnosť voči vonkajším vplyvom a možnostou namontovať to aj na moj bicykel kde sa nedajú namontovať kotúčovky. Mám Author Texas z roku 1996, a chcem nejako vyriešiť problém zachytávania blata na V brzdách ktoré mi často úplne zablokuje kolesá.
Svoj bicykel využívam hlavne na kratšie výjazdy v náročnom ale prevažne rovinatom teréne, len občas idem ne nejakú ,,expedíciu" kde sú aj dlhšie strmšie zjazdy a samosrejme mám aj nejakú batožinu. Rady typu kúp si nový bicykel odmietam. A okrem toho uvažujem aj nad zadným nábojom sturmey archer 5 aby som odstránil aj zachytávač buriny zvaný prehadzovač ale to poriešim v inej časti fóra. Za vaše názory a možné rady vopred ďaujem.
24.02.2018 - 14:51:02
00
Vlastne si toú učinnosť nemám ako porovnať, ak je to len nepatrne nižšia učinnosť oproti Vbrzdám tak prečo neisť do toho ale ak je to výrazne nižšia účinnosť tak asi do toho nejdem.
24.02.2018 - 14:53:11
00
nevýhodou bubnových brzd je vysoká hmotnosť , malá účinnosť a zlá servisovatelnosť, preto sa prešlo z Včok na Kotučové, kde je učinnosť daleko vyššia a samozrejme porieši aj problem s blatom ..... bubnovky su z éry 60tych rokov..
28.02.2018 - 14:45:44
00
keyboard_arrow_up