Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Zatiaľ podľa reálnych skúsenosti výpočet dĺžky sedí rovnako ako aj na “klasické” CX Ray/Aerolite/atd…
Zobraziť komentár 21.12.2022 - 19:51:18
10
Kristina carbonove sa urcite nenatiahnu. Skor natiahnes kovove spice ako carbobove. Carbon je v tahu ovela pevnejsi
Zobraziť komentár 21.12.2022 - 19:51:49
01
arrow_leftAndreas12 napísal:
Kristina carbonove sa urcite nenatiahnu. Skor natiahnes kovove spice ako carbobove. Carbon je v tahu ovela pevnejsi

pevnost a pruznost su 2 rozdielne charakteristiky...
Zobraziť komentár 21.12.2022 - 19:54:13
00
@DI2F4Y myslim si ze som to napisal dobre. v tahu je karbo pevnejsi a zaroven je pruznejsi.
Zobraziť komentár 21.12.2022 - 19:59:04
00
presne tak, carbon je pruznejsi ako ocel (< Youngov modul) a teda by mal pri rovnakom zatazeni a priereze vacsie predlzenie -> vyssia tuhost sa dosahuje zvacsenim prierezu.
s tou pevnostou je to take osemetne lebo to silno zavisi od druhu vlakien ich ukladania atd. a otazkou je aj kvalita ocele s ktoru sa to porovnava... vyhodou je ale opat moznost pouzit vacsie prierezy pri zachovani hmotnostnej vyhody...
Zobraziť komentár 21.12.2022 - 20:01:40
00
Myslím že slabé miesto bude skôr spoj kartón kov ako pružnosť kartónu ...
Zobraziť komentár 21.12.2022 - 20:12:31
00
matt takato predvianocna dilema. budem zas musiet prerobit zoznam na cestne vozitko a silno popremyslat nad upravou mtb vozitka...
Zobraziť komentár 21.12.2022 - 21:56:49
01
Najvacsou slabinou nebude spoj karbon - kov, ale odletujuce sutre v pripade pouzitia na MTB. Takto vyzera moj zadny karbonovy rafik po par sezonach. Na foto to velmi nevidno, ale tie sramy idu do hlbky tak 0,5mm a viac. Silne zvazujem, ci dalsie rafy budu vobec karbonove, nie to este spice. Vymena spice je v zasade rychla zalezitost, ale ta cena je sialena :o

Prílohy:

nextie opotrebenie.jpg
nextie opotrebenie.jpg 203.76 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 22.12.2022 - 07:07:04
00
Ved toto je stále iba povrchové... Kým netrci a rozstrapkane vlákna tak to neriešim
Zobraziť komentár 22.12.2022 - 07:56:37
00
Na poslednej spodnej foto mas rozstrapkane vlakna. Na povrchu rafika je to dajme tomu ok, ale predstav si taketo sramy na spicoch.
Zobraziť komentár 22.12.2022 - 08:01:29
01
arrow_leftDI2F4Y napísal:
silno zavisi od druhu vlakien ich ukladania atd

- predpokladam ze tie spice su na komplet s pozdlzne kladenymi vlaknami (klast v spirale asi nema mysel, kedze torzne sa spic v kolese nenamaha)
- presne ako pises... ake vlakna (s akou pevnostou v tahu) sa pouzili pri vyrobe. Dostupne su rozne typy vlakien.
- problemom moze byt nielen lepene napojenie karbon titan, ale aj titan samotny, kedze uz z viacerych stran sa mi donieslo ze Ti spice lubia praskat (myslim si ze priamo aj Kristina o tom pisala)
... kazdopadne zaujimava (aj ked nie lacna) volba na vyplet.
Zobraziť komentár 22.12.2022 - 08:30:27
00
jachmel, ak aj podla teba "takto vyzera moj zadny karbonovy rafik po par sezonach", tak ti mozem napisat len to, ze tie karbonove rafky bola do tvojho bicykla jedna z najlepsich investicii...uprimne :)

Treba si uvedomit ze ziaden komponent nie je neznicitelny a prave napriklad karbonove rafky na bikoch dosavaju poriadne zabrat ( samozreme aj hlinikove ). Ano, investicia do nich je samozrejme vyssia, ale ich uzitkova hodnota za tie peniaze stoji.

Rovnako aj tie karbonove spice su nieco nove a ta cenovka je takmer trojnasobna oproti CX-Ray/Aerolite...takze kazdy si musi dobre zvazit vsetky pre a proti. Ako som pisal, nejaky ten cas na nich vo vyrobe vychytavali muchy, sezonu sme ich testovali, ale myslim ze aj tak sa stale este budu postupne vylepsovat. Ale ked pozriem na ich hmotnost a technicke parametre, tak myslim ze ta cesta za to stoji a postupne si svoje miesto medzi bikermi najdu.
Zobraziť komentár 22.12.2022 - 09:14:51
04
arrow_leftjachmel napísal:
Na poslednej spodnej foto mas rozstrapkane vlakna. Na povrchu rafika je to dajme tomu ok, ale predstav si taketo sramy na spicoch.
to som prehliadol...
Zobraziť komentár 22.12.2022 - 12:13:31
00
Na vahe sa mi to fotit nechcelo, takto je aspon jednoznacne, o ktoru verziu ide. Performance verzie vazia trosku do plusu, ale na nich ma to netrapi, zato Evo verzia potesila kedze ide o 2,35" Snake Skin.

Rocket Ron Performance TLR 29x2,25" - podla vyrobcu 710 g
Príloha:
20221220_190554.jpg
20221220_190554.jpg 146.57 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down



Racing Ralph Performance TLR 29x2,25" - podla vyrobcu 735 g
Príloha:
20221220_190324.jpg
20221220_190324.jpg 153.28 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down



Racing Ralph Evo Snake Skin TLR 29x2,35" - podla vyrobcu 730 g
Príloha:
20221220_190928.jpg
20221220_190928.jpg 139.76 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 22.12.2022 - 12:52:33
00
800x88mm :)

Prílohy:

84093624-FDF7-45F3-86B2-83F239800B3C.jpeg
84093624-FDF7-45F3-86B2-83F239800B3C.jpeg 145.83 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up2thumb_down

Zobraziť komentár 22.12.2022 - 16:25:31
014
keyboard_arrow_up