
Pre Dutchmana,Drotara:
Tak to teda chlapi verte, že jeden týždeň sa môže na linke vyrábať výrobok z iných komponentov ako druhý týždeň, tak ako sa jeden týždeň môže na linke vyrábať jeden model auta a iný týždeň zase iný model auta.
LOGISTIKA je v tomto prípade kľúčová záležitosť, bez ktorej by sa to nemohlo takto robiť.
Viem o čom hovorím. U nás nie je problém jeden deň montovaný diel skladať z komponentov inej kvality ako na druhý deň. A to niekedy hovorím o 10 tisícových sériách. LOGISTIKA je všemocná.
Na linke su zaradene a pomiesane vsetky auta za sebou, pre Nemecko, Japonsko, USA, vychodazijske trhy, pravostranne aj lavostranne riadenia. Nie je technicky ani priestorovo mozne vyrabat tie auta z roznych komponentov.
A nie je ani pravda, ze auta vyrabane v pondelok su menej kvalitne. Mozno to tak bolo za cias Henryho Forda, ked sa vsetko robilo rucne, teraz je to robotom uplne jedno, ktory je den. Okrem toho vyroba teraz ide 6 alebo 7 dni v tyzdni...
A v pripade nejakej chyby by auto totiz nepreslo cez tzv. zero fault gates, co je totalne prepracovany system priebeznych kontrol kvality a spracovania. Ano, hovorim o jednej nemenovanej premiovej znacke, ale myslim ze to tak ma vacsina.
Ale chvalabohu mi auto vyrobia tento stvrtok a nie v pondelok
Bolo by zaujimave vediet, kolko % produkcie napr. Shimana ide na aftermarket a kolko na OEM, tiez neverim tomu, ze by pustali rozdielnu kvalitu, rychlo by sa im to vratilo ako bumerang. Namiesto pokazeneho OEM produktu by si zakaznici kupili radsej inu znacku.