Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Myslím že to bude mať čo to dočinenia s týmto... https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-technology/bearing-technology
Netvrdím že sú ich ložiská naj, ale tak nejak počítam že budú mať parametre aby fungovali práve s ich nábojmi čo najlepšie. Náhrada sa dá určite nájsť ale v konečnom dôsledku to moze stáť viacej ako nahodiť originály a mať na roky pokoj
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 09:49:36
01
Opakujem s tou náhradou je veľký problém z hľadiska tolerancií. Točí sa to po osadení horšie aj bez založenia do rámu aj po založení do rámu. Ja tam mám napríklad ložiská ceramicspeed, ktoré by mali spĺňať parametre, ale skôr sú uvažované do náboja DT240 a ten môže byť vyrobený ináč ako 350ka. Po založení do 350ky to určite nejde zamatovo ako by človek od keramiky čakal, ale ide to povedzme : uspokojivo. Ale mne to ložisko zostalo z jednej kladky, tak som ho nenechal len tak nepoužité, ale kúpil som druhé a dal som ich do 350ky s predpokladom, že to nemusí byť dobré :) ....
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 10:02:37
00
Tie ložiská do nábojov DT Swiss350 sa lisujú z dosť velkým presahom,takže vonkajší krúžok ložiska, je laicky napísané stisnutý-tým pádom gulôčky namajú dostatočnú vôlu,aby sa točili ľahko.
Toto práve rieši označenie C3-vôľa guličiek je väčšia,po nalisovaní sa krútia bez odporu-vysvetlenie:

C3 — značí větší radiální vnitřní vůli ložiska

https://www.korbel-loziska.cz/znaceni-lozisek?srsltid=AfmBOoo5cunExuG39_X5SvqOc2QJ7NtUzOn_3QFORGxxLuiBFwpIAdrl

edit: do predného náboja napr:

https://www.evrox.sk/e-shoploziska/eshop/1-1-Loziska/1-2-Jednoradove-gu-kove/5/9377-Lozisko-61902-2RS-C3-6902-PFI

alebo:

https://eshop.valiveloziska.sk/loziska/jednoradove-gulkove-loziska/kryte-plastom/lozisko-6902-2rs-c3-ezo


Naposledy upravil Dano5 dňa 06.04.2025 - 10:11:14, celkovo upravené 2 krát.

Zobraziť komentár 06.04.2025 - 10:05:22
01
aha, jasné, vďaka za info. Ten link o ich bearing technology som si vtedy pozrel. Jasné, že uplne nové sa musia zabehať a taktiež sa zavrieť do rámu/vidlice. To, že mi netočia dobre je žial v inom. Citeľne niekde zdrhávajú a to je výsledok toho ako som ich nalisovával, poškodil som ich pri tom.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 10:06:50
00
Nie je to výsledok toho, že si ich zle nalisoval. Je to výsledok spomínanej tolerancie...keby som mal solídny sústruh, tak by som si uloženia ložísk jednoducho prebehol podľa konkrétnej vybratej značky ložiska. Pomeral a osústružil.....Takto je to len o výbere tej správnej tolerancie, ale väčší problém je, že výrobcovia neposkytujú možnosť pri danom ložisku vybrať si toleranciu. Robí sa to vždy len v jednej tolerancii. A ešte tá tolerancia nie nie je uvedená ani v popise a ani na balení.

Ešte potom keďže na to nemáš náradie, tak treba dávať pozor na vybíjanie ložiska cez osku zo strany kazety. Keď na to nie je správny nástroj a človek po tom silno udrie, tak potom môže byť veľmi zaujímavé osadiť kazetu....zistí sa, že kazeta ide zrazu nasadiť veľmi ťažko...
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 10:10:38
00
Tu je zaujímavá tabulka-označenie ložísk je velmi rozsiahle,vyberám kúsok z tabulky:

C3 6302-2ZR C3 Radiálna vôľa väčšia ako normálna
C4 6005-2RS C4 Radiálna vôľa väčšia ako C3
C5 6303-2ZR C5 Radiálna vôľa väčšia ako C4

https://www.evrox.sk/e-shoploziska/5-Rozmer-a-specifikacia-lozisk/8-Doplnkove-oznacenia-lozisk
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 10:23:15
00
Rozsah tolerancií je pre bežný stupeň presnosti P6 v tomto rozmere je 0-0,007 pre vnútorný a 0-009 mm pre vonkajší krúžok. Tak zanes náboj sústružníkovi že potrebuješ stiahnuť tak cca 0,005 mm +/- lebo tak nejak sa ti to vidí. A potom sleduj ten pohľad čo na teba hodí. Alebo zamachruj a na tom solídnom sústruhu si to stiahni sám. To pre Branislava.
Treba tam hodiť C3 ako píše Dano5 a bude.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 11:36:15
30
Vieš potom vysvetliť ako sa do týchto nábojov inak dajú osadiť presnejšie ložiská, ktoré sa na tieto účely predávajú? Na prednom náboji Roval mi vyrábali na to takú rozperku, ktorá bola o takúto nejakú hodnotu menšia a pôvodná. Na nových ložiskách pôvodné rozopretie neumožnilo správne dolisovanie ložiska. Ale je pravda, že to nebolo upravené vŕtanie uloženia ložísk.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 12:05:33
00
Maslo na hlave má výrobca náboja
Rozmery diery aj rozperky musia byť také, aby sa ložiská po pevnom utiahnutí osky točili hladko- treba rátať z tým,že tá rozperka sa mierne stlačí
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 12:54:13
00
arrow_leftDano5 napísal:
Maslo na hlave má výrobca náboja
Rozmery diery aj rozperky musia byť také, aby sa ložiská po pevnom utiahnutí osky točili hladko- treba rátať z tým,že tá rozperka sa mierne stlačí


To čo vravíš má zmysel s C3 ložiskom, no osobne si myslím že skor koleso chyti vákel ako s tým čo pojde na začiatku tuhšie.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 13:51:23
00
Je to práve naopak-ložisko z vôlou C 3 pôjde točiť lahšie (podmienkou je presné zalisovanie) a naopak,to presnejšie ložisko pôjde hned od začiatku stuha,a môžu sa dosť skoro vydroliť jamky v guličkovej dráhe-následne začne postupne hučať
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 14:48:18
00
Vôľa C3 sa dáva do uložení aby kompenzovala väčší teplotný rozsah použitia. Neviem čo tu špekulujete o tých "rozperkách" ale ak nebodaj dôjde v náboji k axiálnemu zovretiu ložiska (v čo akosi neverím) tak sa môže DT od hanby prepadnúť. Ešte sa ovalita náboja, ktorá môže vzniknúť pri garážovej demontáži preniesť na novo nalisované ložisko a potom drhne. Vydrolené jamky v obežnej dráhe (pitting) je únavová vada - nevznikajú pre to že ložisko ide z tuha. V tomto prípade sa jednoducho zadrie.
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 15:56:59
11
Ja to len vravím neviem už som robil aj 350tky aj 180tky aj 240tky starsie a nic take extremne sa nedialo a to či som dal DT lozisko, alebo skf alebo ezo Koyo alebo činu ktora trocha skor začala chrumkať ako ostatné. Treba hlavne použiť normalne naradie kde nestoči ložisko vobec!

Prílohy:

Screenshot_20250406_160202_Gallery.jpg
Screenshot_20250406_160202_Gallery.jpg 131.63 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 06.04.2025 - 16:02:45
02
.....slovo tolerancia v strojárenstve znamená navyššia prípustná odchylka.....čiže vôla a tolerancia nie je to isté.Tolerancie ložisk su zaležitosťou výrobcov ložisk a bežnému človeku su tieto udaje uplne k ničomu.Používať slovo tolerancia v suvislosti s ložiskami v bežnom styku je potom pre čitatela akurát tak mätuce
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 16:38:56
00
Bude jeho technické veličenstvo spokojné ak sa v diskusii toto slovo nahradí slovom vôľa? Alebo prijmeme zaužívaný anglický názov clearance?

Tu sú k tomu potom aj jednoduché súhrnné informácie čo a ako....
https://www.hambini.com/support/bearings/bearing-technical-information/
Zobraziť komentár 06.04.2025 - 16:47:32
01
keyboard_arrow_up