Napíšem svoj názor, po asi 17 rokoch jazdenia konusov a po asi 10 rokoch jazdenia valivých(priemyselných ložisk), jednoznačne by som išiel a radil každému priemyslové(valivé ložiská), predajcovia vo velkej väčšine montujú do drahých bikov priamysláky, lebo ak kupujem niečo na častejšie používanie a chcem kvalitu, tak k tomu bude prisposobený aj
bike a jeho komponenty, bol by som zvedavý na ktorom
biku za 5tisic eur sú na
kolesách konusove ložiská, osobne som také niečo nevidel, nezažil... Nevýhoda konusov( odchádzajú guličky, jednoduchá ale často katastrofalna servisovatelnost,stači mierna vôla pri kontrovani a odchádzajú konusy a niekedy na opačnej strane ložiska aj misky v nábojoch ktoré sa v 90% nedajú vymenit, ak Vám teda odíde miska v náboji, tak meníte celý náboj, ak odíde kužel(konus) tak môže byt problem ho zohnat, čo náboj, to iný typ,druh kužela s iným tesnením a iným zakrivením,niekedy sa nahradný konus nedá zohnať(poteší...) u valivého ložiska vám nič neodíde, nanajvýš sa Vám tak opotrebuje ,že chytite totálny vakel a na miesto vlastnej osy sa začne točit aj horizontalne a bude mat jednu pravidelnu a druhú nepravidelnu os, čo sa takmer nedá "ujazdit" ..... dáte dole koleso, rychloupinak,osku, vyklepnete čímkolvek napr aj šrobovakom ložiska von, a potom náradím na to určeným nalisujete alebo jemným naklepkaním naklepnete ložiská nazad.... Toto je obrovská výhoda priemyselných ložisk, dalšia výhoda, je že ložiská môžete dávat z rôznymi modifikaciami, rozne tesnenia, možete upgradovat z ocelových na nerezové a z nerezových na keramické, zatial čo u konusov nemožete nič, iba vymenit guličky, ak ho zoženiete tak aj konus a ak máte štastie a máte vymenitelné misky a zoženiete ich tak aj misky, ale u valiveho ložiska to iba vyklepnete a nalisujete nové a hotovo....... za mna jednoznačne vyhravaju Valive(priemyselne) ložiská.... A čo sa týka životnosti, to je vecou nájazdu KM a počasia+starostlivosti, Ak budete nonstop striekat dajaky odmastovač na kazetu a ten bude stekat po kazete cez maticu ktorá kotvi kazetu do orecha a do ložisk v orechu a z tadial to potečie dalej do ložiska za orechom v náboji,, tak je jedno ake mate ložiska, lebo si ich budete ničit a špinit, Kazetu treba čistit vždy iba demontovanú z kolesa dole v umyvadle pripravkom na to určeným, na
naboj nikdy nestriekat vodu ani nečistit ničim inym ako vlhkou handričkou z vonka, kolesami nejazdit cez potoky a nepouživat bike ako vodný skuter... a valive ložiska potom vydržia kludne aj 20tisíc KM.