Pardon pani, ze otvaram tak staru temu, ale nechcel som zakladat zbytocne novu. Chcel by som sa Vas opytat, ze priblizne ako casto menite olej v tlmiacej patrone vidlice Fox F100RL , chystam sa doma zmenit olej vo vidle, ale neviem, ze ci treba aj tam, alebo staci zmenit vo vzduchovej patrone a dat novy olej do noh, kedze na ivelo.cz pisu nieco o tom, ze tlmiacu patronu nebudu rozoberat koli zlozitosti systemu. (Navod na tlmiacu som nasiel na endurofork, ale neviem, nechcel by som sa do toho asi zatial pustat , pokial by to nebolo hned treba). Dakujem za nejake postrehy/rady. :)
08.09.2009 - 21:07:28
00
Olej odporúča Fox meniť cca po 100h. jazdy. Približne by sa mal meniť raz ročne.

Do pravej nohy (tam kde je tlmič) sa používa 7,5 wt olej a rovnaký môžeš dať kľudne aj na mazanie do druhej nohy. Olej v pravej nohe plní zároveň mazaciu aj tlmiacu funkciu, takže tlmič pre výmenu oleja ani nie je nutné otvárať. Stačí vlastne naplniť naspäť olej podľa konkrétneho typu vidlice, teda do pravej nohy menej mazacieho oleja a do ľavej nohy cca 150-170ml oleja. Oil volumes sa dajú nájsť na internete.

Osobne používam RSP olej zo Slovkolexu, dá sa však použiť akýkoľvek 7,5 wt tlmičový olej, prípadne namiešať z 5 a 10 wt rovnakého výrobcu, alebo použiť inú viskozitu. Tlmič je však stavaný na 7,5wt a na mazanie by bol 5wt moc riedky. Takže toľko.
08.09.2009 - 21:33:15
00
Dakujem za odpoved:)

takže tlmič pre výmenu oleja ani nie je nutné otvárať
takze, vlastne to nemusim rozoberat, staci to naplnit od spodu?, lebo na ivelo.cz to naplnali od vrchu, to ma trosku znepokojilo, :)

Inak , spominali sa tu aj nejake oleje RS redrum alebo potom prevodovy 80WT, cize tieto by som vlastne nemal potrebovat, jedine ak na namazanie penovych O kruzkov?
a, este ma napadla jedna vec, niekde v tom manuali od enduro tiez odporucali nejaky prevodovy olej, ale liali ho tusim do vzduchovej patrony, ktoru odsrobovali (tu maticu zvrchu), tento olej by som mal tiez zmenit?, alebo to po jednej sezone este netreba?

inak fakt pardon, ze sa tu tak vypytujem, nastudoval som si to, len niektre pojmy su mi nie uplne jasne, a kedze by som sa to rad naucil, tak sa radsej spytam :)
08.09.2009 - 21:57:45
00
Redrum je dobrý na piestik, tamm sa odporúča ako si už písal olej s vysokou viskozitou koli mazaniu a tesneniu prípadných drobných netesností. Vysoká viskozita aj pre to aby držal dole na piestiku aj pri otrasoch a nepenil sa. Tam ide cca 5ml oleja, toto však stačí pri servise len skontrolovať, ak je ho na piestiku od 5 do 10mm je to ok .. poslúži posuvné meradlo pri meraní.
08.09.2009 - 22:04:23
00
Zdravicko, chcel by som sa spytat na jednu nejasnost, vymenil som olej vo vidlici, normalne za 7,5W ako je predpisane vyrobcom, akurat v poslednom case sa mi casto stane, ze vidlicu ajked zamknem - ked idem hore do kopca po asfalte, tak sa javi ako zamknuta, avsak, ked zacnem zo sedla, zabori sa po case o dva tri cm dnu, nevracia sa vsak spat tak ako sa to deje pri otvorenej, chcel by som sa opytat, ci tento problem moze byt zapricineny nedostatkom oleja v tlmiacej patrone, kedze som ho tam nacapoval 160ml, (bolo tusim v navode na vymenu, ale niekde som sa docital, o 170ml),kedze mam F120 , tak neviem, ci by sa ho tam nepatrilo este kusok doliat, lebo to vyzera akoby stiekol z tlmica olej, tak ako ked je bicykel v kludnej polohe. Inak vidlica funguje v pohode, len tento detail ma dost zaujima, dik za pomoc:)
05.10.2009 - 20:22:13
00
Hm chcelo by to chytiť vidlu do rúk, no vraciať by sa mala rovanko v zamknutom aj v otvorenom stave, teda rozidel by mal byť minimálny. AK by bol nedostatok oleja tak by sa vidla správala inak, šla by skôr rýchlo von. Oleja je tam isto dostatok, nakoľko tlmič je zaliaty olejom a olej nasáva, takže hladina je dosť vysoko na to, aby aj pri otrasoch bol dostatok oleja na spodu nohy. Po otvorení sa vidla vracia opäť normálne? Takže po zanorení zamknutej vidlice vidal zostáva vo zdvihu? resp. ide pomaly naspäť?
05.10.2009 - 20:42:23
00
Po zanoreni vidlice sa vrati pomaly nazad do zdvihu, akonahle nejdem zo sedla - cize neprenasam vahu na vidlicu, respektive zdvihnem nachvilu predne koleso, a vidla je opat vysunuta, no ked sana nu zaprem, pomaly sa do zdvihu zanori. akurat prislo mi to nejake zvlastne, pretoze mi tieto divy zacala robit az po vymene oleja, (tolerovana hranica zanorenia okolo tych 0.5cm co som sa docital), este mi prisiel do uvahy zavzdusneny system, lenze to by sa malo automaticky odvzdusnit po nejakom prejdeni cez teren
05.10.2009 - 21:15:03
00
Takto, keď sa postavíš vidla sa logicky zanorí, no ide do zdvihu ťažko. Ak si sadneš má sa vidla vrátiť do polohy SAGu. Ak stále stojíš vidla je stále rovnako zanorená, takže nečakaj, že sa pekne vysunie. Ja si mylsím, že je všetko ako má byť, len po výmene oleja viac sleduješ, či vidla správne funguje a predtým si to tak nevnímal. Teraz si to uvedomuješ viac a zdá sa Ti to byť nejaké zvláštne.

Tlmič sa po prebehnutí nejakého terénu sám odvzušní, olej je tam voľne naliaty, tkaže sa nedá uvažovať o nejakom zavzdušnení. Ak sa vidla vracia pri otvorenej polohe tak ako má, tak by mala fungovať správne aj pri locku, lockout len obmedzuje prietok oleja pri stláčaní.
05.10.2009 - 21:22:28
00
Dik, ze si mi v tom poradil, nejak ma to matalo poslednou dobou ci som pri tej vymene nieco neodpiekol, a vseobecne som si to moc zacal vsimat, ako to chodi a tak, predsa niejeto lacna vidlicka , tak som rad ze som ju nedofusoval :)
05.10.2009 - 21:50:34
00
Pokým netečie, dal si olej aj do ľavej nohy zo spodu a tých 160ml do nohy kde je tlmič a ešte ak je na piestiku 5-10 ml Fluidu, takje všetko v úplnom poriadku. Samozrejme ak vidla lockuje a rebounduje. Fox 32 vidlice sú prakticky na výmenu oleja veľmi jednoduché, FIT 32ojky už budú komplikovanejšie.

To, že si začal vnímať chod vidlice je + a hlavne pre teba, takto sa anučíš aj správne nastaviť vidlicu, keď budeš sledovať a porovnávať ako sa vidlica správa pri rôznych nastaveniach odskoku a podobne. ;)
05.10.2009 - 21:55:52
00
Ok, zatial je v poriadku, inak este ma napadlo, keby som chcel obcas skontrolovat ten fluid, da sa to aj bez toho, aby som rozobral vidlu?, myslim tak, ze vypustim vzduchovy piest, vykrutim vrch nastrckovym klucom a kuknem ci je dostatok fluid oleja, ci sa s tym nic takto neposkodi, to ma len napadlo, lebo teraz uz moc jazdit nebudem, a mozno by to bolo dobre obcas skontrolovat, nech to nejde nasucho. Mozno, ze ma napadla daka blbost, tak sa ospravedlnujem :)
05.10.2009 - 22:40:33
00
Presne ako píšeš, vyfúknuť komoru stlačiť vidlu a napr. tým tenkým koncom posuvného meradla odmeriať hladinu oleja. Ideálny stav je od 5 do 10 mm. Pozor na suchoty, znižujú životnosť tesnenia a zvyšujú odpor.
06.10.2009 - 15:50:35
00
Otvorím túto trošku staršiu tému, netýka sa možno priamo oleja, ale skôr vidlice Fox.

Po blatistých maratónoch sa mi akosi zhoršila funkcia vidlice. Tlak je OK, vakel v púzdrach nie je, ale..
Akonáhle idem s bikom do terénu a prejdem nejakú aj drobnú nerovnosť vidlica sa správa inak ako pôvodne pred maratónom.

Problémom je, že vidlica by sa mala rovnomerne vracať späť po nejakom náraze na terénnu prekážku. To aj robí, ale prvých cca 0,5cm nejde konštantne. Akoby sa práve tých pár mm nevracala resp. vracala inak. Ak uchopím do jednej ruky predstavec a do druhej mostík vidlice a potiahnej dohora resp. nadol nohy vidlice sa na pár mm akoby "odtrhnú", akoby bolo niečo povolené (len nemá byť čo). Podotýkam, že hlavové je OK, aj koleso..problém je s vidlicou, len neviem čo..

Môže to spôsobovať bordel vo vnútri nôh (ak tam je po tých maratónoch) resp. niečo iné? Dik za rady..
30.06.2010 - 08:46:58
00
áno. môže to byť prach pod stierakmi a nedostatok oleja na mazacích molitanoch pod nimi -> rozobrať, vyčistiť stieraky, namazať ich príslušnou vazelínou (niekto toto považuje za zbytočnosť), napustiť molitany novým olejom a zložiť.
30.06.2010 - 08:53:19
00
Ešte otázočka: aký olej do pravej (tlmiacej nohy - môže byť aj 7,5wt od Shell)? Čo dávate na tie molitany (akú vazelínu)?
30.06.2010 - 10:16:16
00
keyboard_arrow_up