TOME, pekná práca.
Jezus: poznáš nejaký bike o ktorom by si vyslovene vedel, že naň môžeš použiť dvojkorunku?
Ako píše Tidli, takéto
vidlice sa robia zvyčajne vysokozdvihové, takže pre zdvihy okolo 150mm sú nepoužiteľné. Navyše dnes každý naháňa gramy, takže dopyt na trhu po nízkozdvihových dvojkorunkách nie je. Ale treba si zobrať pár ojedinelých kúskov ako napr. Maverick, resp. kedysi aj Spešl na Ednure mal dvojkorunku s nižším zdvihom. Na aké biky sa to montuje, keď žiaden nie je na to stavaný??
Ale keď sme u argumentov, máš nejaký ktorý by ich použitie vylučoval?
Osobne sa snažím nad celou problematikou aj uvažovať a nevypisujem len tak do vetra.
DI2F4Y:
- u dvojkorunky bude určite rozloženie síl na halvu rovnomernejšie. Vnútorné nohy vytiahnuté až do druhej korunky druhými okuliarami spevňujú krk vidlice. U klasickej jednokorunky sa krk krúti a väčšina síl pôsobí na spodok hlavy. Avšak dvojkorunka tieto sily rozloží medzi spodok aj vrch rovnomerne. Prečo by potom robili Tapered krky, keby sily pôsobili rovnako na vrch aj spodok hlavy? Videl si už tapered krk na dvojkorunke?
No a áno, dvojkorunka je riešenie pevnosti vidlice a tým pádom jej schopnosti rovnomernejšie prenášať sily na rám. Nebavíme sa o rámoch ale o rozdiele síl pôsobiacich od dvojkorunky a jednokorunky.
- žiaden moment tam navyše nepôsobí. Nedívajte sa na to očami, tie občas klamú. Čo tak porozmýšľať? Excentricita by vznikala ak by stopa kolesa bola mimo os biku. Nie je dôvod preto prenášať silu excentircky, minimálne sa môže prejaviť vysunutosť ťažiska doľava, no to nemá so silami pôsobiacimi od kolesa moc spoločného.
Názoný príklad je napríklad hák. Hák je tiež vybočený, no keď naň niečo zavesíš nakloní sa ti šikmo alebo bude v zvislej polohe? Bude zvislo, lebo predmet ktorý bude visieť sa dá do osi lana, nebude vznikať žiaden moment akurát ťahové sily v materiále háku. Skús si to aplikvoať na tlakové sily v "postihnutej" Lefty. Ešte stále veríš v zázračný moment?
Zatiaľ som však nečítal ani jeden pádny argument, ako by mohla Lefty "bežným" rámom uškodiť. Kľudne sa nechám presvedčiť.