Zdravim, pred par dnami som pocas jazdy na vidle zaregistroval uplnu stratu tuhosti. Ako keby mi v jednej sekunde vyfucal vsetok vzduch. Momentalne je tlmenie predpokladam len na samostatnej pruzine.

Dalej som si vsimol, ze po tomto probleme ak som zapol ETA patronu na vystup do kopca (standartne zo 150mm na 100mm z toho len 30mm je v prevazdke) tak vidla sa mi zasunula ovela viacej a ostalo mi len 80mm. Neviem si to vysvetlit preco je tomu tak, hlavne preto lebo po par metroch uz ETA patrona bola opat v poriadku. Az do dnesneho dna kedy sa mi zase zasunula a ostalo mi 80mm. Skusal som vypnut,zapnut a nastavovanie odskoku, no neuspesne. Tu citim ze vidla je aj napriek tomu, ze mam nastaveny maximalny odskok strasne makka, maslova a velmi tazko vracia spat (samozrejme po vypnuti ETA patrony)
Nemozem ani takto jazdit pretoze bez akychkolvek tazkosti zasuniem 150mm a ucel tlmenia je odveci :/

V com moze byt problem ? Odniest to do servisu alebo si to doma rozobrat ?

Tech. udaje :

- Available colors: flat black
- 150mm travel
- hydraulic cartridge with hscv damping system
- open bath
- 888 style cartridges (click adjustment)
- external air preload
- one side: eta
- one side: cartridge for rebound adjustment
- coil springs
- mg fr monolite one piece arch & sliders
- ø32mm alloy stanchions
- new 20mm drop-outs
- dedicated axle
- alloy fr steer tube
- integrated fender option

EDIT : mozno pomoze dofuknutie,ktovie...

Prílohy:

Z1FR1.jpg
Z1FR1.jpg 14.56 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil purplesticks dňa 17.08.2011 - 13:31:21, celkovo upravené 1 krát.

17.08.2011 - 11:12:31
00
No, vidla by mala mt v oboch nohach pruziny (ak teda sa jedna nevybrala), ak mas len jednu pruzinu tak asi z tej nohy zmizol vzduch, ak mas pruziny v oboch, tak to vyzera ako keby jedna praskla. Ale celkom som nepochopil to co pises o tlmeni , predpoklam, ze skor si myslel pruzenie.

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

17.08.2011 - 11:35:35
00
Netusim ako to vyzera vo vnutri.Podla mna je v lavej nohy ETA patrona (spolu s pruzinov ?) a v pravej pruzina,vzduch kedze je tam otvor na dofukovanie.Ano,zle som sa vyjadril myslel som pruzenie.
Tak isto neviem ako je to z olejom.Sluzi na tlmenie alebo iba na mazanie ? Pretoze vsimol som si uz davnejsie, ze vidla je sucha pretoze sa uz prestala sama mazat.Mozno aj v tom je chyba.
17.08.2011 - 13:35:26
00
Je to tak ako píšeš, tj. ľavá noha je ETA, pravá je HSCV tlmiaca patróna, v oboch nohách by mali byť pružiny.. HSCV je otvorený olejový tlmič, takže tým pádom olej slúži na tlmenie..
K tomu či to odniesť do servisu alebo doma rozobrať: je to na Tebe, vidlica to je jdnoduchá, takže nebál by som sa to rozobrať aj doma.. Mám kdesi uložený aj obrázkový manuál k repasu Z150 FR, čo je v podstate presne tá istá vidlica ako máš Ty.. keď chceš, môžem to pohladať a poslať ti to..
17.08.2011 - 15:16:41
00
purplesticks: ano, tak by to malo byt, olej tlmi aj maze je to otvoreny system, ako pise gronkjear.Ona by nemala byt olejova, ak je sucha to nie je problem, ak by tam nebol olej, tak bude kopat pri navrate. Ale nevidel som ju, tak ti neviem 100% povedat co je s nou. Rozobratie je easy .. potrebujes gola kluc tusim 24 a 17, vanicku na zachytenie oleja, papierove one za cistenie a nejaky motorovy olej tusim dohromady asi 300ml, alebo tak nejak (na servis). Ale ak ju dokazes laho dat na doraz, resp. ti ETA spadne az tak dole, tak to bude zlomena pruzina .. treba to pozriet.Ak si z BA, tak gronkjear ti to urcite pozrie :lol:

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

17.08.2011 - 17:30:28
00
Gronkjear a lto dakujem Vam za odpovede.

Gronkjear, mohol by som ta poprosit o ten manual k repasu? Velmi by mi to pomohlo. (dodo.kmec@gmail.com)
lto, skusim ju rozobrat a dufam,ze s nou nebudem mat problem. Olej moze byt hocijaky motorovy? (samozrejme nepouzity) Myslim,ci zalezi na viskozite a inych veciach... A dufam, ze ta pruzina nebude zlomena :/ Rozobereme,pofotime a spolocne zistime :D A som z KE cize gronkjear sa mi na nu tak lahko nepozrie, skoda.

Cize ak by som sa do toho pustil(predpokladam az zaciatkom buduceho tyzdna) a vyskytol by sa mi nejaky problem s ktorym by som si nevedel rady, pomohli by ste mi ? :D
17.08.2011 - 21:24:11
00
Urcite tam nedavaj tlmicovy castrol a specialne tlmicove oleje (musi to aj mazat). Original je silikonovy, ale ten je nejak tazko zohnat a je drahy. Motorovy olej nejaky 5W/10W (tlmenie sa doladi tym knoflikom) , bezny normalny olej. Z1 tky som uz mal v ruke zopar, takze kludne nafot, pozrieme. Este by tam mohlo byt, ze pruzina prestrelila cez dorazovy kruzok, ale to si fakt neviem predstavit ... alebo teda (neviem odkial mas vidlu), ak v pravej nohe nie je pruzina, tak potom vyfucal vzduch a treba spravit poriadok s ventilkom.

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

17.08.2011 - 22:41:50
00
máš to poslané, ak Ti to náhodou nedošlo, daj vedieť..

mivasl..

17.08.2011 - 23:39:24
00
Zdravim. Takze pred chvilou som dokoncil tkz.opravu resp. snahu opravit a dat vidlu do povodneho stavu, lenze neuspesne.
Rozobrat som ju nemal problem. Odmontoval som nastavovacie skrutky (zlate), potom som z vrchu vysruboval tesniace hlavy a hned nato som uvolnil cely mechanizmus aj zo spodu. Vybral som ich, olej som vylial a zacal som vsetko cistit. Pri cisteni som rozmyslal, ze preco mi vlastne v jednej sekunde zmyzol vsetok vzduch a stratil som tlak.

Na pravej patrone (s pohladu jazdca) som si vsimol ze ta dorazova podlozka pruziny je skoro vybita. Ta vidla musela uz davnejsie dostat poriadnu supu (predpokladam,ze este v rukach byvaleho majitela) Podlozku som dal dole, lenze je uplne vybita. Rozhodol som sa,ze si vyrobil presne taku istu, no uz ocelovu a nie hlinikovu. Taktiez musim zohnat novu "segerku".
Avsak este stale nemozem prist na moj hlavny problem. Skusim skontrolovat ventil ci je v poriadku.
Skontroloval som vsetky tesnenia a vyzeraju byt tiez v poriadku.

Vidla ma pruziny na jednej aj druhej strane a samozrejme aj olej. Dokopy mi z nej vytieklo cca 300ml totalne cierneho oleja. Takze vymena len prospeje.

Dufam,ze ked ju o par dni budem znovu skladat, tak bude vsetko fungovat.

Avsak, neviete kolko ma tam ist oleja ? Co sa stane ak ho dam viacej ? A dalsia vec, z tlmicov som vytiskol vsetok olej. Pri montovani ich mozem zaliat olejom a casom sa o5 sami naplnia alebo ako ? Myslim, ze ak ma byt vo vidle cca 350ml oleja a z toho 50 ml si zobere tlmic nebude zase malo oleja ?

Prílohy:

2011-08-22 16.32.13.jpg
2011-08-22 16.32.13.jpg 138.89 KiB thumb_up0thumb_down

2011-08-22 17.24.24.jpg
2011-08-22 17.24.24.jpg 270.97 KiB thumb_up0thumb_down

2011-08-22 18.14.48.jpg
2011-08-22 18.14.48.jpg 263.35 KiB thumb_up0thumb_down

22.08.2011 - 19:19:08
00
olej http://www.marzocchi.com/Template/contenuto.asp?LN=UK&idC=-1&IdFolder=777 .. lava 155, prava 130 .. urcita tolerancia je mozna, min. hladina v tlmiacej (pravej) musi byt, ladenie meni progresivitu. Olej sa pocita kompletne, tj, prepruzeni, patrona olej nasaje a funguje (uz ziadny dalsi). Inak ak si tam mal vzduch, tak to znamena, ze su na Teba pruziny prilis makke, treba vymenit .. aspon pravu .. skus Velosprint v Nitre (su dovozcovia), pruzina moze stat tak do 20e. Inak nahla strata tlaku, ak vidla neteci, tesnenia su ok by mohla byt kvoli tej podlozke, ze nejak pruzina s podlozkou zatlaci do toho ventliku a ten pustil tlak, ale to je len moja domnienka. Ak ventilok zhora zatlacis, tak sa dole obnazi koniec ventilku, tak skontroluj ci je ok. Ak nie, vysroubovat a nasroubovat novy (stoji asi 50halierov starych). Inak su HSCV patronu som zhanal .. hodila by sa :lol: .. aj ETA patrona :lol:

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

22.08.2011 - 21:11:01
00
Dakujem za info. Inac este k tomu oleju, moze byt obycajny na benzinove motory ? Myslim si,ze pruziny su na mna akurat pretoze mam len 73kg. Ale skusim sa aj na ne pozriet. Tu podlozku planujem coskoro opravit a potom uvidime. A inac ku tym ventilom. Myslis,ze ho mozem dostat v akomkolvek cykloobchode ?

EDIT : A ku tym stranam lava 155ml,prava 130ml z akeho pohladu ? :D
22.08.2011 - 22:21:25
00
No hlavne taky, ktory maze, takze ano .. nejaky klasicky motorovy by mal byt ok. Pouzivm momentalne nejaky z Lidlu :lol: ... ale teda nechapem presne ten problem .. ked mas pruziny na svoju vahu, ze to este fukas, a ze ti padol zdvih :o .. co sa tyka toho oleja, hmm, lava by mala byt z pohladu , ked si na bajku, ale 155mm by som cakal, ze sa bude davat do tej nohy , kde je tlmenie a 130 tam, kde je ETA :?:

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

22.08.2011 - 22:33:55
00
Skusim skocit do Motopotrieb, ktore mame v KE a popytam sa po nejakom oleji do tlmicov a uvidime :) Ved aj ja som si tak myslel, ze na strany sa pozera zo strany cyklistu. Takze teraz neviem :D A logicky je to tak ako vravis ty, 155ml na tlmenie a 130 na ETA. A pokaslal by som nieco ak by som dal vsade 155ml ? :D Co sa moze stat ? Uskodit to nemoze,ze ?
23.08.2011 - 19:40:53
00
Max. sa zvetsi progresivita a znizi max. dosiahnutelny zdvih

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

23.08.2011 - 20:32:18
00
keyboard_arrow_up