ahojte, mam novu REBU SL asi 3 mesiace, a mam na nej taky problem, ze ked sa vratim z vyjazdu tak ma az o polovicu mensi zdvih ako na zaciatku. Proste na zaciatku mam tlaky v komorach nastavene na moje hodnoty a vidlica ma zdvih cca 115 mm. Ale casom sa mi tento zdvih znizuje, a ked pridem nakoniec domov tak mam zdvih casto len nejakych 50 mm, pricom tlaky su priblizne rovnake ako na zaciatku. Riesit sa to da vypustenim negativnej komory, a opätovnym nafukanim vidlice na spravne hodnoty, ale to je len taka nudzovka. Este doplnim ze prvy mesiac a pol fungovala perfektne. Vidlu som aj reklamoval, ale po 3 tyzdnoch ked som si bol pre nu, mi povedali ze bola v servise, bola rozobrata a ze nic nezistili, reklamaciu neuznali. Chcem sa popytat ci tu nemate skusenosti niekto s takymto problemom, alebo ze kde by mohol byt problem. Alebo odporucit nejaky specialny servis kde to vedia spravit na poriadok. vdaka.
Průměrná Reba má odtrh 10kg. Nejlepší povedené kousky kolem 8kg a zase některé horší kousky klidně 12kg. Moje obě Reby, co mám doma měly těch průměrných 10kg (měly proto, že jednu mám upravenou a ta má teď odtrh 5kg a druhá momentálně stojí opřená v komoře, místo ní mám na HT pevnou).
A k těm nejcitlivějším opravdu patří. Ale pár vidlic je na tom ještě lépe nebo aspoň stejně. Nejdříve RS, tam všechny dual airový a pružinovky jsou na tom +- stejně s odtrhem, RVL se častěji dostává na ty hodnoty pod 10kg (pořád vše beru v originálním stavu) a RVL jsem už zaregistroval jednou i se 7kg odtrhu. Kupodivo u těch pružinovek to v průměru není lepší a drží se +- na stejné hodnotě jako ty dual airy. Dokonce vím o pružinovém Reconu, který měl odtrh už obrovských 15kg (ale to byl fakt extrém).
Lépe na tom jsou některé starší Foxky. Hlavně starší Vanilla, která ještě nebyla omezována kompresí, tak v originálním stavu běžně 5kg a sem tam dokonce i nepatrně pod 5kg.
Float také u starších modelů ještě neomezených kompresí míval také výrazně pod 10kg.
No a současné Foxky RLC verze (při nastavení komprese na minimum) mívají právě také kolem těch 10kg, někdy těsně přes kvůli té blbé kompresi. RL verze jsou na tom o něco hůře.
Pak takový Skareb také v originále míval něco málo pod 10kg.
mňa prekvapila moja F100RL (07) nameral som hodnotu okolo 7kg už originál ako bola na biku ... bola tam síce úprava ale neviem kto to robil ... či si originál LP objednal sériu takto nadstavených vidiel graf som už kdesi zverejňoval ... no je pravda že už moc nižšie sa u tej vidlice ísť nedá
Ono já nevím jak to přesně s tou kompresí u všech modelů 07 Foxek je. Tam pravděpodobně některé Foxky ji ještě navýšenou neměly a některé ano. 7kg by tak u téhle vidlice v originálním stavu odpovídalo, kdyby ještě tu kompresi navýšenou neměla. A u RL verzí to zase může být u každého typu Foxky trošku jinak s tou kompresí i teď.
A ani není vyloučeno, že se někde objeví některé verze (hlavně u OEM verzí), kde ta komprese bude zase trošku jinak nastavená. Tady je prostě nutné vždy prověřit konkrétní vidlici, jak to u ní ve skutečnosti je.
vyzera to tak, ze dneska som si vidlu opravil svojpomocne a ze bude fungovat.
ta najnovsia zavada, ze po odpojeni pumpy od ventilku pozitivnej komory unikne vsetok vzduch, ma priviedla k myslienke ze chyba bude asi vo ventile, ktory nedrzi vzduch. Preto som sa dneska rozhodol, ze ventil vymenim. Z nahradnej duse som vysroboval vnutro ventilu (na fotke), a vymenil som ho za vnutro z ventilku vidlice. A vazne to pomohlo!! Vzduch uz neunika, takze zajtra idem konecne do terenu a som zvedavy, ze ako bude vidla pracovat
No ja mam Rebu race ale to je asi jedno.
K veci mam ju nafukanu tak ze sag je uz skoro 30 % ale aj napriek tomu mi zvysuje asi 2 cm zdvihu ( cize chodi iba 8 cm a mala by tych 9 - 9,5 ) po vyjazde ktory nebol uplne rovny.
Asi potrebujem nejako utlmiť progresivitu tož neviem ako
Edit som ju trochu sfukol a ide to uz ok
Len neviem ci neni 90/90 psi malo na 77 kg
nieje možno by sa zišlo trošku dofúkať ale hoď si sťahovaciu pásku na nohy vidlice a uvidíš pokial zvykne chodiť ... alebo si sprav meranie a pri sile okolo 1300N vidíš či je to dosť alebo málo (fúkal som recona solo air na cca 80-90 > 75kg cca)
Edit som ju trochu sfukol a ide to uz ok
Len neviem ci neni 90/90 psi malo na 77 kg
no ja fukam moju rebu team na 100/100 a mam 70kg... menej sa už bojím aby nechodila po dorazoch... ... ale ako tak čítam tak ju mám proti ostaným prefuknutú...
nieje možno by sa zišlo trošku dofúkať ale hoď si sťahovaciu pásku na nohy vidlice a uvidíš pokial zvykne chodiť ... alebo si sprav meranie a pri sile okolo 1300N vidíš či je to dosť alebo málo (fúkal som recona solo air na cca 80-90 > 75kg cca)
Tora to ise => na konci (posledne 4 cm) progrsivita kamenna. Iba na skokoch (borka) sa jej darilo davat 130. Takze po zjazdoch mam taku rezervu ako mleko.(aspon ze ja mam 130)
zas vidlica nemusi chodiť až 5mm od dorazu ... skus ju sfuknuť na 70 psi a skus ju nejako zatlačiť či to pôde dalej ak áno všetko je ok ... samozrejme pri 70 psi v pozitivke musíš dat zhruma tych 70 psi aj do negativky ... len sa treba cez dlhý večer pohrať
to je jasné že je pri 70 psi mäkká minimálne tých 85 psi by som do nej určite dával ale tých 70 psi som myslel na skúšanie chodu vidlice ... najlepšie však ukáže graf tuningtestu aká je tvoja vidla > takže horsa vidlu na váhu a nejakú páku a uvidíš to na papieri čo tá vidla vlastne robí
prilepim to sem
chcem sa opytat, ci niekto nevie o niekom v okolo Mt-ZA, kto by vedel vymenit tesnenia na rebe 08 SL...
neviem, ci sa chcem sam do toho pustat...
ak si pozres navod na rozobratie na ivelo.cz, a si technicky zrucny, zvladnes to aj sam,a o kruzky kupis za par centov aj v krame s instlaterskymi potrebami.....alebo sa obrat na lapierra
a naco ich chces vymienat?prepusta ti vzduch medzi komorami?skontroluj olej nad piestom...z hora
lava noha..ale najprv vypusti vzduch !
prepusta mi olej hore na korunke
a teraz zrazu po par km a po tom, ako som mal bike hore nohami asi hodku, tak prestala pruzit
ked sa zapriem do nej, tak len pocujem taky naraz o kov
pritom som ju den predtym fukal
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A k těm nejcitlivějším opravdu patří. Ale pár vidlic je na tom ještě lépe nebo aspoň stejně. Nejdříve RS, tam všechny dual airový a pružinovky jsou na tom +- stejně s odtrhem, RVL se častěji dostává na ty hodnoty pod 10kg (pořád vše beru v originálním stavu) a RVL jsem už zaregistroval jednou i se 7kg odtrhu. Kupodivo u těch pružinovek to v průměru není lepší a drží se +- na stejné hodnotě jako ty dual airy. Dokonce vím o pružinovém Reconu, který měl odtrh už obrovských 15kg (ale to byl fakt extrém).
Lépe na tom jsou některé starší Foxky. Hlavně starší Vanilla, která ještě nebyla omezována kompresí, tak v originálním stavu běžně 5kg a sem tam dokonce i nepatrně pod 5kg.
Float také u starších modelů ještě neomezených kompresí míval také výrazně pod 10kg.
No a současné Foxky RLC verze (při nastavení komprese na minimum) mívají právě také kolem těch 10kg, někdy těsně přes kvůli té blbé kompresi. RL verze jsou na tom o něco hůře.
Pak takový Skareb také v originále míval něco málo pod 10kg.
A ani není vyloučeno, že se někde objeví některé verze (hlavně u OEM verzí), kde ta komprese bude zase trošku jinak nastavená. Tady je prostě nutné vždy prověřit konkrétní vidlici, jak to u ní ve skutečnosti je.
7kg je už velmi pěkná hodnota.
ta najnovsia zavada, ze po odpojeni pumpy od ventilku pozitivnej komory unikne vsetok vzduch, ma priviedla k myslienke ze chyba bude asi vo ventile, ktory nedrzi vzduch. Preto som sa dneska rozhodol, ze ventil vymenim. Z nahradnej duse som vysroboval vnutro ventilu (na fotke), a vymenil som ho za vnutro z ventilku vidlice. A vazne to pomohlo!! Vzduch uz neunika, takze zajtra idem konecne do terenu a som zvedavy, ze ako bude vidla pracovat
K veci mam ju nafukanu tak ze sag je uz skoro 30 % ale aj napriek tomu mi zvysuje asi 2 cm zdvihu ( cize chodi iba 8 cm a mala by tych 9 - 9,5 ) po vyjazde ktory nebol uplne rovny.
Asi potrebujem nejako utlmiť progresivitu tož neviem ako
Tiež som sa s týmto umelým "dorazom" nanešťastie stretol
Len neviem ci neni 90/90 psi malo na 77 kg
Len neviem ci neni 90/90 psi malo na 77 kg
nieje možno by sa zišlo trošku dofúkať ale hoď si sťahovaciu pásku na nohy vidlice a uvidíš pokial zvykne chodiť ... alebo si sprav meranie a pri sile okolo 1300N vidíš či je to dosť alebo málo
Len neviem ci neni 90/90 psi malo na 77 kg
no ja fukam moju rebu team na 100/100 a mam 70kg... menej sa už bojím aby nechodila po dorazoch...
Este mi povedz ako nato
a rovno si sprav už graf charakteristiky vidlice ... síe tu už boli zverejnené no uvedomíš si čo tvoja vidla vlastne robí
ono revelation vseobecne je v posledenej tretine zdvihu dost progresivna
chcem sa opytat, ci niekto nevie o niekom v okolo Mt-ZA, kto by vedel vymenit tesnenia na rebe 08 SL...
neviem, ci sa chcem sam do toho pustat...
a naco ich chces vymienat?prepusta ti vzduch medzi komorami?skontroluj olej nad piestom...z hora
lava noha..ale najprv vypusti vzduch !
a teraz zrazu po par km a po tom, ako som mal bike hore nohami asi hodku, tak prestala pruzit
ked sa zapriem do nej, tak len pocujem taky naraz o kov
pritom som ju den predtym fukal