ahojte, mam novu REBU SL asi 3 mesiace, a mam na nej taky problem, ze ked sa vratim z vyjazdu tak ma az o polovicu mensi zdvih ako na zaciatku. Proste na zaciatku mam tlaky v komorach nastavene na moje hodnoty a vidlica ma zdvih cca 115 mm. Ale casom sa mi tento zdvih znizuje, a ked pridem nakoniec domov tak mam zdvih casto len nejakych 50 mm, pricom tlaky su priblizne rovnake ako na zaciatku. Riesit sa to da vypustenim negativnej komory, a opätovnym nafukanim vidlice na spravne hodnoty, ale to je len taka nudzovka. Este doplnim ze prvy mesiac a pol fungovala perfektne. Vidlu som aj reklamoval, ale po 3 tyzdnoch ked som si bol pre nu, mi povedali ze bola v servise, bola rozobrata a ze nic nezistili, reklamaciu neuznali. Chcem sa popytat ci tu nemate skusenosti niekto s takymto problemom, alebo ze kde by mohol byt problem. Alebo odporucit nejaky specialny servis kde to vedia spravit na poriadok. vdaka.
28.09.2008 - 13:07:03
00
jediné čo mi logicky z tohto vyplýva je že vidilica prepúšťa vzduch z pozitínej komory do negatívnej teda tesnenie na vzduchovom piestiku netesní dobre ... a to vidím jedine na raklamáciu ... alebo vymeniť tesnenie
Rebu nejazdím a skúsenosť s tým nemám ... trochu mám v tom nejasno z toho čo si napísal
Proste na zaciatku mam tlaky v komorach nastavene na moje hodnoty a vidlica ma zdvih cca 115 mm. Ale casom sa mi tento zdvih znizuje, a ked pridem nakoniec domov tak mam zdvih casto len nejakych 50 mm, pricom tlaky su priblizne rovnake ako na zaciatku. Riesit sa to da vypustenim negativnej komory, a opätovnym nafukanim vidlice na spravne hodnoty, ale to je len taka nudzovka


ak som dobre pochopil tlaky keď ich znova odmeráš sú zhruba rovnaké ako predtým ... no a keď našróbuvaváš pumpu na ventil negatívky určite unikne nejaký vzduch a tým sa automaticky tlak zníži ... myslím že v skutočnosti ten tlak v negatívke je po výjazde väčší ako pred ním no a v pozitívnej komore tiež asi klesne o niečo
28.09.2008 - 13:14:16
00
mas pravdu, po vyjazde je v negativke skutocne vyssi tlak ako v pozitivnej, no rozdiel je tak 5-10 psi. na zaciatku mam tlaky v oboch komorach rovnake... teda myslis ze problem bude v tom tesneni??
28.09.2008 - 16:19:07
00
takže prihodil som sem schému ako tvoja vidla zhruba pracuje ... nieje to presný technologický nákres .. (Rebu dual air som zvnútra pravdupovediac nevidel)
no bledomodrou som vyznačil na modrom vzduchovom piestiku to tesnenie + znamená pozitívna vzduchová komora - negatívna ... v praxi slúži negatívna komora na to aby bola vidla citlivejšia ... proste negatívka stláča vzduch v pozitívke a tým nieje vidlica na začiatku príliš tuhá ... teda záleží od tlaku ktorý je v - . ALe keď tlak z komory + prejde do komory - tým sa tlak v + zníži a - zvýši a spôsobí to že negatívka stlačí vidlicu t.z. zníži jej zdvih aa to sa deje u teba vzduch prechádza postupne cez tesnenie a keď znova vidlu nafúkaš automaticky sa znova zdvihne ... no keď ju vytiahneš do terénu zas robí to isté ... proste im vysvetli že tam vada musí byť a že pravdepodobne na tesnení na piestiku vo vzduchovej komore. Oni preto nenašli chybu lebo vidlicu neskúšali v teréne ale aj to treba uviesť že sa to deje pri zvýšenej záťaži 8)

vela šťastia

Prílohy:

001.JPG
001.JPG 43.01 KiB thumb_up0thumb_down

28.09.2008 - 18:00:23
00
dakujem ti za nakres, pochopil som z neho ako to vlastne pracuje, logicky ta chyba by mala byt v tom tesneni. takze v utorok ju pojdem reklamovat a vysvetlim im cely problem aj s planikom, ze o ktore tesnenie sa jedna. :D :D :D
28.09.2008 - 18:30:22
00
plánik netreba stačí povedať > tesnenie na piestiku vo vzduchovej komore medzi + a - komorou 8)
28.09.2008 - 18:44:16
00
o-kruzok na vzduchovom pieste prepusta vzduch pri urcitom tlaku, ked je vidla vo zdvihu. tlak v pozitivnej komore sa zvysuje a v negativnej komore znizuje, ked sa vidla nori do zdvihu..a ked je urcity rozdiel tychto tlakov, tak trochu vzduchu prejde cez tesnenie z (+) do (-) komory.
28.09.2008 - 20:06:50
00
to je jasné ale pokým mu to zníži zdvih až na nejakých 50mm tak to určite nieje v norme
28.09.2008 - 21:01:49
00
to, čo popisuje geriii je práve problém. toto sa nesmie diať. tesnenie by som nechal vymeniť a do komory (pozitívnej) treba naliať pár ml oleja (ideálne redrum). ten ošetruje gumu na tesnení a utesní aj prípadné mikronetesnosti. hladinu tohto oleja treba pravidelne kontrolovať a dopĺňať. je to popísané aj v servisnom manuáli vidlice.
28.09.2008 - 21:13:53
00
to, čo popisuje geriii je práve problém. toto sa nesmie diať. tesnenie by som nechal vymeniť a do komory (pozitívnej) treba naliať pár ml oleja (ideálne redrum). ten ošetruje gumu na tesnení a utesní aj prípadné mikronetesnosti. hladinu tohto oleja treba pravidelne kontrolovať a dopĺňať. je to popísané aj v servisnom manuáli vidlice.


s tym olejom mas pravdu, pozrel som si to v manuali a je to presne ako pises...

inak zistil som ze rockshox dovaza na slovensko jedna firma z novej dubnice, a tam tu moju vidlu aj poslali na reklamaciu, takze bola u odbornikov. ale teraz ked im presne popisem ze kde je problem, a co treba vymenit tak to uz dufam opravia poriadne.
28.09.2008 - 22:39:25
00
Pisal som co sa deje v konkretnej vidle,a je jasne, ze sa to diat nema..a s tym olejom je to pravda,treba kontrolovat a hlavne ked to zaberie 3 minuty aj s hladanim kluca na uvolnenie krytky..
28.09.2008 - 22:43:47
00
U Reby je to celkom bežná vec, a skutočne to je o vyššom tlaku v negatívnej komore. Treba reklamovať, v servise to pretesnia a väčšinou je to vybavené - sám som ten problém mal a už je to OK, samozrejme v rámci záruky. Ak prepúšťajú nohy, tak je to na dlhšie, ale väčšinou je problém v tesnení. Na nohách nemáš žiadne škrtance, ani kratučké? To by si si už cvakal sám a nie je to úplne lacné...
29.09.2008 - 08:25:44
00
Ja som mal podobný problém s novou vidlicou Rebou Team Dual Air. Mal som na nej okolo 500 km, keď s vidlicou začal byť problém. Pozitívna aj negatívna komora nafúkaná na doporučený tlak 100 psi, ale vždy po 1 výjazde tlak v negatívnej komore zliezol dole na okolo 50 psi, čím sa vidlica stala dosť necitlivou (tvrdšou). Bola kúpená cez internet a reklamácia cez leto neprichádzala do úvahy (rekl. doba cca 1. mesiac), tak som vidlicu rozobral - len premazal (vnútorné tesnenia vypadali OK a boli aj dobre nasadené) a odvtedy bez problému. Pravdu povediac, doteraz nechápem, čo jej vlastne bolo... Vidlice RS Reba jazdím už 4 rok a až na tento jediný problém sa na ne nesťažujem.
29.09.2008 - 14:26:48
00
podľa všetkého to bol únik vzduchu z negatívnej komory von ... to premzanie mohlo utesniť nejakú drobnú netesnosť a týp pestal vzduch unikať ... nakoľko v negaívke je zduchu málo a vysoký tlak stačí únik malého objemu vzduchu a tlak výrazne poklesne
29.09.2008 - 14:35:18
00
niekedy postačuje všetko rozobrať, poriadne vyčistiť a správne poskladať. Na problémy prepúšťania a únikov postačuje miniaturné smietko pod guferkom a vidla bude robiť blbosti.

lapierre: úžasný nákres paráda :lol: ... ešte aj koleso a korunku pridal aby sme vedeli z ktorej strany to je .... úžas :D
29.09.2008 - 15:33:55
00
keyboard_arrow_up