edit :zmazané (dalo 2x)
05.01.2010 - 16:53:37
00
tu retaz som si nakoniec objednal a uz aj doma vybalil(BCH 92L) :) Myslel som ze budem experimentovat neskor ked mi odide moja sucasna, ale po merani vole bolo rozhodnutie jasne. Predpokladal som ze mi tato samomazna retaz prijde uplne sucha, ale je cela natreta neakym lepkavym olejom.

Kedze sa nema mazat nicim co by mohlo chytat prach, mam ju teda namocit do lazne s neakym odmastovadlom, vysusit a potom namazat teflonovym lubrikantom? Alebo ten lepkavy maglajz ma aj neaku inu ulohu ako ochrana voci korozii pri skladovani a radsej by som ju mal namiesto hlbkoveho cistenia od toho sajrajtu iba povrchovo vycistit a namazat tym teflonom? Dik.
20.03.2010 - 20:42:02
00
Ked sa o prevody staras, tak by sa mala kazda retaz pred prvym nahodenim vycistit, lebo ten konzervant zalepi uplne vsetko a potom sa kazeta a pily cistia velmi tazko. Ale ja to nerobim...
20.03.2010 - 22:55:13
00
Poprosim potom o postrehy z praxe.
Pred nahodenim by som ju uplne odmastil, z toho mazu akurat bude casom brusna pasta. Docela ma zajima ako je ta retaz na tom s protikorozivnymi vlastnostami. Ale predpokladam ze ju uplne bez oleja asi jazdit nebudes vsak :)
20.03.2010 - 23:00:06
00
poznatky z praxe budu samozrejme zverejnene.. ;) Chcem s ty jazdit prakticky denne uz od aprila. Pojazdim aj uplne blato, co uz by som za inych okolnosti normalne nejazdil a dal si radsej cestu. Len kvoli testu co to znesie a ako to bude po takej jazde vyzerat.

Uplne bez oleja by mohol jazdit iba blazon. Ta povrchova uprava je super na to, ze to samopremazava vnutorne casti retaze. Vrch sa vzdy musi namazat but teflonom alebo neakym lubrikantom ktory vytvori suchy film aby sa nic nelepilo. To by snad touto povrchovou upravou museli byt upravene aj kolecka vzadu aj v predu aby to mohlo fungovat a nepotreboval by som mazat retaz vobec..
21.03.2010 - 11:57:37
00
Pojazdim aj uplne blato, co uz by som za inych okolnosti normalne nejazdil a dal si radsej cestu. Len kvoli testu co to znesie a ako to bude po takej jazde vyzerat.

Zaujimave zmyslanie. :) Ja by som teda len kvoli testu umyselne v blate nejazdil.

Vrch sa vzdy musi namazat...

Uz radsej nic nepis a len testuj. :) Ale pred zacatim testovania zmen ten nespravny sposob mazania na spravny, tzn. namazat len vnutorne clanky a zvysok nechat suchy, inak to bude velmi "objektivny" vysledok...
21.03.2010 - 15:06:08
00
to Jezus:

niekedy sa jazde v upnom blate nevyhnes a ja by som to nepovazoval za ziaden extrem.

Inac skus si precitat este raz prispevok od uzivatela Scorpi v tomto vlakne:

Základným princípom tejto myšlienky je predĺženie životnosti častí prevodového mechanizmu tým, že sa z neho odstráni mazivo (rozumej bežné mazacie oleje), ktoré vytvárajú mastnú a lepkavú vrstvu, ktorá za všetkých podmienok na seba viaže drobné častice prachu a blata a tým vytvára brúsnu pastu, ktorá má za následok radikálne zníženie životnosti častí prevodového mechanizmu. Pri reťazi s PTEF vrstvou nie je nutné mazanie prostriedkami, ktoré vytvárajú konzistentnú (hrubú) vrstvu, ale len suchými mazivami na báze teflónu alebo silikónu (ideálny sprej) bez toho aby extrémne trpela reťaz. Tieto mazivá (spreje) ešte vo väčšej miere prispievajú k schopnosti PTFE vrstvy odpudzovať vodu a špinu. Týmto pádom je taktiež čistenie celého systému jednoduchšie, pretože nie je potrebné používať agresívne rozpúšťadlá na mastnoty, ale jednoducho systém opláchnuť teplou vodou so saponátom, potom reťaz osušiť handrou a jemne prestreknúť už spomínaným teflónovým, alebo silikónovým spejom, ktorý dokáže z reťaze (jej vnútorných častí) vytlačiť zvyšnú vlhkosť a zároveň ju jemne domaže bez vzniku mastnej, lepkavej vrstvy.


uplne nasucho by som to nikdy neskusal. Jedine ze by si mi zafinancoval prednu pilu Sihmano SLX a zadny prehadzovak Shimano XT ak by odisli skor vplyvom rychlejsieho opotrebenia..


Naposledy upravil Austin dňa 21.03.2010 - 21:16:01, celkovo upravené 1 krát.

21.03.2010 - 19:12:47
00
od kedy je Jezus janosik? :D
21.03.2010 - 20:04:41
00
:rofl: :rofl: :rofl:
21.03.2010 - 20:08:59
00
opravene... ;)
21.03.2010 - 21:16:44
00
Austin, len som Ti chcel jemne naznacit, ze sa s tym mazanim mylis. Ale nevadi, rob ako uznas za vhodne. Len uz posledny raz zopakujem, ze ked uz mazat, tak mazat vnutorne clanky a zvysok retaze nechat suchy (v preklade - vyutierat po namazani do sucha). Je naivne si mysliet, ze sucha retaz Ti opotrebuje ozubenie - asi nevies, ako retaz funguje. Skus si dat poradit.
21.03.2010 - 23:21:55
01
tak teraz som uz z toho uplny jelen.. :worried: myslel som ze namazat, nechat chvilku tak a potom vyutierat do sucha je standardny postup ako sa maze teflonovym mazivom aby nezostavali zvysky maziva na retazi a ostal tam len ten tenky nelepivy film.. Osobitne kvoli tejto retazi som kupil teflonovy lubrikant: Finish Line™ Teflon® Plus™ 120 ml.

Aktualne sa mi podarilo dostat asi na treti krat ten lepkavy konzervacny sajrajt z retaze kompletne dole, je uz nahodena na biku a vystava otazka.. tak namazat alebo nenamazat? Ak ano, je vhodne mazivo co som nakupil? Ked som zatial potocil pedalmi tak to trochu hrkoce a vyzera to tak ze by to neake to mazivvo predsa len pytalo.. Este skusim vecer pozret ci sa mi nahodou nerozladilo radenie ze to skre o nieco ine, ale uplne bez mazania tomu velke nadeje nedavam.

jedna blba retaz a tolko filozofickych problemov.. :tmi:
22.03.2010 - 09:15:44
00
nebud jelen, dobre ti poradili, ocistit namazat jednotlive clanky , ale nelej tam toho vela,
nechat vsiaknut a potom poriadne pretret handrou, hotovo ...
22.03.2010 - 09:26:49
00
to all: každá nová reťaz je dodávaná v konzervačnom oleji, aby boli vylúčené vplyvy vlhkosti počas dopravy a skladovania, ak dobre viem tak žiadna reťaz nie je vyrábaná z nerezovej ocele, tak preto. Toto mazivo je rozhodne potrebné z reťaze pred použitím odstrániť, ako niekto spomenul je dobré len na to aby nalepilo na seba všetku špinu ktorá sa popri ňom mihne :D . BBB reťaz počas prevádzky nie je potrebné mazať, dôležitá je údržba po jazde, hlavne v blate a daždi, kedy je potrebné reťaz poriadne umyť aby sa zbavila všetkých nečistôt, potom vyutierať do sucha a prestreknúť silikónovým alebo teflónovým sprejom čo zaručí, že i zvyšková voda a nečistota sa vyplavý z vnútorných článkov a tiež sa zamedzí vzniku korózie, ktorá sa môže objaviť i v tomto prípade pretože teflónový povrch nemusí byť 100% kompaktný (hlavne po častejšom použití v blate) a potom v malých ryhách / póroch sa voda dostane až na kov. Taktiež tu niekto spomínal, že životnosť bude kratšia kvôli poréznemu povrch ktorý je napustený teflónom, toto je mylná informácia pretože reťaz je vyrobená ako štandardná reťaz len je na ňu nanesená niekoľko mikrónová vrstva PTFE teflonu, ktorý na to aby sa spojil s povrchom reťaze nepotrebuje aby bola reťaz porézna. Práve že vďaka tejto úprave by reťaz mala vydržať o niečo dlhšie a pritom ešte pošetriť kazetu a prevodníky. Túto reťaz jazdím cca 4 mesiace k mojej úplnej spokojnosti, preverené i na pretekoch ktoré boli totálne zablatené a počas celej doby som nemal žiadny problém s radením ani tým, že by reťaz bola pocitovo suchá, pískala, alebo podobne...a to som počas preteku videl mnohých ako museli domazávať na občerstvovačkách reťaze, aby mohli pretek dokončiť...
26.05.2010 - 16:35:16
00
Bfriend: mam dve otazky:
1. Realny pocet km za tie 4mesiace?
2. Ako je na tom ta retaz so zivotnostou? (realne zmerana dlzka po tych 4mesiacoch a XY km)
26.05.2010 - 19:04:48
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Reťaze)
keyboard_arrow_up